@querzix
Wat je zegt is helemaal waar, laten rusten
kan ik moeilijk en nog moeilijke vind ik begrijpen waarom school ons tegenwerkt, waarom willen ze niet zien en ondersteunen en ontwikkelen van een talenten en potentie. Waarom gemiddeld zijn is de norm. Ik snap niet dat ze dat niet snappen. Ik snap dat ik misschien soms te veel verwacht en vraag en probeer mijzelf neerleggen en aanpassen. En dan denk ik, mijn dochter doet dat eigenlijk precies hetzelfde: ze weet dat ze stoort, dat ze anders is, niet gezien wordt, ze laat het rusten, ze past zich aan en gaat verder. Heel stom!
School is al het minste belangrijke aspect. Ze wordt gezien en gehoord op tennis en hockey. Ze doet knltb opleiding, op hockey bij hoogste uitzondering die ze niemand verlengen mag ze ivm samensmelten sporttijden met een jaar ouder meedoen. Ik train met haar veel, spel vrij. Ze vind het ontzettend leuk, echt iets om voor te leven, tennis. Ze weet dat ze goed in is, geselecteerd door meerdere mensen, ze wil beter worden ze leert elke keer stukje meer etc. Op tennis knltb zit ze in gelijkwaardige groepje van de beste vier in haar leeftijdcategorie in regio, dat is erg fijn. Ze gaat met brede lach in en komt twee uur later met brede lach terug en verhalen hoe leuk het was!
Wat school deed intussentijd is het rekenwerk geven en herkenen dat ze b/hb is (want met 127 zeggen ze dus dat ze net niet hb is) ondanks dik verslag. Maar goed hoe net ook noemt maakt ons verder niet uit. Wat ze deden dus rekenen verrijken en compacten (ze doet dus geen herhalingen en dat doet haar enorm goed) + ze is gestart met uurtje plusklas + herkenning en begrip van haarzelf hoe wat en waarom, ons en school deed al enorm goed.
Ineens kwam ze met verhalen van school, ineens zegde en maakte ze opmerkingen die ze nooit deed, ze bloeide op na wisc v. Echt ongelofelijk maar ineens groot verschil en dat zei tester ook dat ineens na 8 jaar wordt het kind aangesproken op eigen niveau en dat doet wonderen bij kinderen ze herontdekken zichzelf.
Verder wil ze ook taal leren en goed in worden, ze doet haar best maar het lukt maar niet en dan zou de school in OPP het gaan uitzoeken hoe en wat, ze zouden doelen stellen van rekenwerk etc maar er werd intussentijd niets gedaan. Waardoor zijn we zelf opzoek gegaan wat zal haar helpen met taal, kwamen toevallig bij kernvisie en willen dat uitproberen.
Maar dan komt het haha. Paar welen terug ivm gekke reglexiegesprek met de leerkracht vroegen we IB’er of we de andere leerkracht niet erbij ook kunnen krijgen die haar mening kan geven over de hoe dat gaat in groep met extra werk etc. Dat we het raar vonden horen dat dochter tot last wordt gezien met haar vragen en dat er klopt iets niet want wat leerkracht zei leek alsof dochter dagelijks met 5 vragen komen. Volgens dochter had ze maar paar keren iets gevraagd. Nu monitor ik dat zelf elke dag en rekentijgers vroeg ze hulp maar 1x van 4 opdrachten. Dat lijkt mij netjes en bovendien ze hoort juist strategie en tool aangereikt krijgen voor zelfsturende aanpak.
Dat hele bericht werd gestuurd naar de leerkracht, leerkracht stuurde dat naar directeur, de hele school weet ervan geloof ik terwijl mijn man heeft echt alles netjes verwoord en ook erbij gezegd dat is wat we begrepen hebben en misschien hebben we dat mis. Ook erbij geschreven hoe we ons dochter zien opbloeien met hb aanpak etc en dat het echt veel doet etc.
As woensdag staan een gesprek tussen ons leerkracht en directeur.geen idee wat we moeten verwachten maar ineens merken we dat de school niet meewerkt.
We hebben coach gesproken voor Kernvisie en ze zou as maandag gaan onder de schooltijden: ze zou dan uurtje missen om de drie weken, 6 in totaal. Nu normaal gesproken ze had logopedie, hb onderzoek, huisarts, dermatoloog, fysio etc deed in absentie en klaar. Nu wilde ik dat netjes melden bij leerkrachten en iber en talentencoach met uitleg dat kernvisie zal haar enorm helpen etc. Ik kreeg bericht van de directeur dat hij geen toestemming voor geeft omdat het onder schooltijden is en dat het geen initiatief van school is dus ze mag dat niet doen en als we dat willen dan na schooltijden. Tja, je kan natuurlijk moeilijk of makkelijker overdoen als school ik kan niet eromheen en dit is zoals het is. Probleem is dat coacher kan niet op dinsdagen en mijn dichter kan enkel op dinsdagen ivm haar sport elke dag. Nu wil coach zelfs eromheen werken en zelfs naar huis komen of naar de tennisschool tussen de tennislessen haar helpen maar dit is echt niet DE WEG.
In mijn ogen is heel simpel, ze mist enkel rekenen herhalingen die ze toch niet doet, we kunnen niet anders, het is geen schoolplicht maar leerplicht en in die uur leert ze veel, is voor ons dochter van belang en daar ze ervan profiteren maat ook de school. Helaas.
Ik heb verder het nog als vraag uit staan bij de ggd jeugd psychologie. Toevalling iemand getroffen die hb verstand van heeft. We zijn daar net aangemeld ivm visuele hallucinaties die dochter heeft soms en die niemand kan verklaren (slaap ok, vitaminen ook). We hebben uitgebreide intake gehad en ze hebben hb verslag gehad ze zal dan ook intern bespreken wat ze kunnen beteken voor ons ivm kernvisie en dat de school alle duren ineens dicht doet.
Verder hebben we het allemaal gelaten zoals het is, heb geen zin gelijk te gaan halen of ruzie of denken aan oplossingen. Hebben teruggemaild dat we niet wisten dat er bijzondere toestemming ervoor nodig was en jammer dat die niet wordt gegeven en dat we het dan op een andere manier moeten oplossen. Dus netjes dat afgesloten (ga ik er van uit)