Botsen niet hb ouder en kinderen

Voor alle onderwerpen, vragen en discussies die niet direct kind-gerelateerd zijn.
Plaats reactie
Nefertiti
Berichten: 22
Lid geworden op: za 27 mar , 2021 1:39 pm

Botsen niet hb ouder en kinderen

Bericht door Nefertiti »

Op het oude forum had ik al eens iets gepost over de communicatieproblemen in ins samengestelde gezin, tussen de 'wel en niet hbers' in het huis. Veel uit de tips die jullie gaven geprobeerd en merk dat dit gelukkig beter gaat nu, met name tussen mij en mijn stiefzoon.

Blijf er wel erg verdrietig om dat mijn man en mijn zoon (niet zijn biologische zoon, maar voedt hem al jaren op) elkaar niet begrijpen. Jongste, wel zijn biologische zoon, is nog lastig te zeggen, maar ook hier zie ik soms al hetzelfde gebeuren. Zijn er hier eigenlijk meer mensen die in een samengesteld gezin hier mee geworsteld hebben? Zou graag eens met iemand praten die dit succesvol overbrugd heeft of het juist ook moeilijk vindt.

Groetjes!

Inde
Berichten: 120
Lid geworden op: zo 28 feb , 2021 10:39 am

Re: Botsen niet hb ouder en kinderen

Bericht door Inde »

Het lijkt mij erg lastig, wij zijn hier allemaal hb. Ik zou het zelf erg lastig vinden om iemand in mijn gezin te hebben die dat niet is. Het denken en daardoor ook de gesprekken gaan hier binnen het gezin zo snel dat ik dat als nogal remmend zou ervaren. Ik zou denk ik ook niet op een man kunnen vallen met een lagere intelligentie. Erg interessant onderwerp dit.
oudste: klas 3 | jongste: klas 2

Plaats reactie