Vervoer tips zonder indicatie

Voor groep 3, 4, 5 (NL) en Leerjaar 1, 2, 3 (België)
Plaats reactie
Textueel
Berichten: 7
Lid geworden op: di 29 aug , 2023 6:40 am

Vervoer tips zonder indicatie

Bericht door Textueel »

Kent er iemand regelingen voor vervoer van da vinci klasje weer terug naar eigen school? Wij hebben geen pgb en officiële diagnose en de school zegt doodleuk dat ze geen regeling hebben. Vervolg: werkende ouders moeten werk om kort verplaatsmoment van kind heenplannen...

Gebruikersavatar
Paula
Berichten: 474
Lid geworden op: za 27 feb , 2021 6:34 pm

Re: Vervoer tips zonder indicatie

Bericht door Paula »

Textueel schreef:
wo 30 aug , 2023 9:30 am
Kent er iemand regelingen voor vervoer van da vinci klasje weer terug naar eigen school? Wij hebben geen pgb en officiële diagnose en de school zegt doodleuk dat ze geen regeling hebben. Vervolg: werkende ouders moeten werk om kort verplaatsmoment van kind heenplannen...
Ik denk niet dat er een andere mogelijkheid is. De meeste scholen zullen niet voorzien in vervoer. Wij - en heel veel andere ouders van hb kinderen - hebben ook jaren heen en weer gereden en onze werktijden aangepast aan de schooltijden van onze kinderen. Gelukkig had ik een flexibele werkgever.

merriedroom
Berichten: 533
Lid geworden op: vr 26 feb , 2021 4:41 pm

Re: Vervoer tips zonder indicatie

Bericht door merriedroom »

Ja, dit is drama. En dan even de verrijkingsklas naar drie dorpen verderop verplaatsen, je fixt het maar als ouders. Je hebt eigenlijk een zorgintensief kind met al die evaluatie- en intakegesprekken erbij, maar de erkenning daarvoor krijg je er niet bij. Een aantal jaar geleden ben ik bij een baan weggegaan omdat ze toen geen ruimte gaven voor mantelzorg. Nu zit ik bij een betere werkgever en kwam vervolgens de zorg voor de kinderen erbij, maar dat krijg ik werkend. Het is echt passen en meten. Het is voor ons allemaal hier een grotere uitdaging om alles passend te krijgen.

Gebruikersavatar
Vlinder42
Moderator
Berichten: 776
Lid geworden op: di 02 mar , 2021 5:57 pm

Re: Vervoer tips zonder indicatie

Bericht door Vlinder42 »

Wij moeten ons kind ook 1x per week zelf naar de plusklas brengen. Maar we leggen ons daarbij neer en passen ons aan. We zijn allang blij dat ze hiernaartoe kan.
Moeder van 2 meiden, de oudste op het VO, de jongste op de basisschool 1x versneld.

Gebruikersavatar
Hanneke
Berichten: 476
Lid geworden op: vr 26 feb , 2021 7:46 pm

Re: Vervoer tips zonder indicatie

Bericht door Hanneke »

Ik reed ook zelf . Nooit gekeken of er andere opties waren, want eigen baas, dus flexibel. Daarnaast vond ik het ook heel fijn, de één op één tijd samen in de auto.
Ik begrijp dat het heel ingewikkeld is wanneer je werk lastig aan te passen is. Zeker als je te maken krijgt met wisselende dagen, wat je wel eens hoort.

Ik begrijp dat " doodleuke" vanuit school overigens wel. Je kunt toch ook niet verwachten dat zij dat regelen?

merriedroom
Berichten: 533
Lid geworden op: vr 26 feb , 2021 4:41 pm

Re: Vervoer tips zonder indicatie

Bericht door merriedroom »

Maar inhoudelijke tips: misschien kan de hb-juf iets betekenen? Dat kon bij ons toevallig want ze moest dezelfde kant uit op de terugweg. Niet gevraagd is altijd mis. En met een cursusserie om de beurt gedaan met een andere ouder, dat scheelde toch de helft van de keren. Of je netwerk: grootouders, vrienden, buren. Soms als je vraagt blijken ze te kunnen helpen. Al is het maar om de week of 1x per maand.

Gebruikersavatar
Paula
Berichten: 474
Lid geworden op: za 27 feb , 2021 6:34 pm

Re: Vervoer tips zonder indicatie

Bericht door Paula »

Ai, het is inmiddels zo lang geleden dat ik sommige dingen bijna zou vergeten :shock: .

Wij hebben later wel alsnog een vervoersindicatie vanuit de gemeente gekregen. Onze aanvraag werd eerst afgewezen (u hoeft geen aanvraag te doen want wij kennen nooit vervoer toe voor hb onderwijs) en vervolgens geweigerd (geen onderzoek gedaan, ze zeiden gewoon 'dit doen wij nooit'). We gingen in beroep en voor een onafhankelijke bezwaarcommissie moesten we aantonen dat het hb onderwijs de enige optie voor onze kinderen was. Kortom: dat geen enkele school in de nabije omgeving passend onderwijs kon bieden. Dat is ons - met hulp van een hb deskundige en de eigen school die handelingsverlegen was - gelukkig gelukt.

Het kan de moeite waard zijn om deze vraag bij de afdeling Jeugdzaken van jullie gemeente voor te leggen. Niet geschoten is altijd mis. Maar omdat het niet om voltijds hb onderwijs gaat maar een plusklas, verwacht ik niet dat de gemeente hier iets in kan/wil betekenen.

Textueel
Berichten: 7
Lid geworden op: di 29 aug , 2023 6:40 am

Re: Vervoer tips zonder indicatie

Bericht door Textueel »

Dank voor het meedenken.

- Ons netwerk is beperkt in eigen buurt.
- Hb juf heeft geen tips
- Andere ouders hebben zelf al wat geregeld en geen
ruimte ons kind te verplaatsen
- bso kan niks betekenen

Dus idd zelf fixen. Gedoe. Maar goed, hopelijk heeft ons kind er baat bij en daar gaat het om. Maar jammer is het wel als er niet echt creatief wordt meegedacht.

MrsBucket
Berichten: 131
Lid geworden op: vr 26 feb , 2021 4:24 pm

Re: Vervoer tips zonder indicatie

Bericht door MrsBucket »

Automaatje van de anwb kan wellicht iets betekenen?

Plaats reactie