Overleg SOT
Geplaatst: do 14 apr , 2022 2:41 pm
Voor onze jongste (ZL, 5, groep 2), hebben we binnenkort overleg met het schoolondersteuningsteam (SOT), bestaande uit de juf, IB-er en een orthopedagoog. We hebben dit zelf in gang gezet na de klacht van ZL: "ik leer niks op school" en dat zijn juf niet zo goed weet wat ze met hem aanmoet.
We hebben een vragenlijst ingevuld hoe wij ZL zien en de juffen hebben dezelfde lijst ingevuld. Zij zien een gesloten jongetje die graag alleen speelt en slechte motoriek heeft. Wij leiden daaruit af dat ZL zich sterk aanpast, zich verveelt en geen peers heeft in de klas. Zijn motoriek is prima (zei ook de kinderfysio), hij speelt graag samen (met peers of oudere kinderen) en is absoluut niet gesloten (emotionele kletskous thuis).
Heeft iemand advies over wat we zouden kunnen vragen of zeggen tijdens het overleg? Er is al afgesproken dat ZL voor de zomervakantie doorgetoetst wordt zodat hij een betere start kan maken in groep 3.
Het lastige hierbij is dat we een jongetje hebben die denkt "dat kan ik niet, dus ik doe het niet", maar ook "dat kan ik wel, dus ik doe het niet"... Door het laatste weten we ook niet altijd goed wat hij nou al kan.
We hebben een vragenlijst ingevuld hoe wij ZL zien en de juffen hebben dezelfde lijst ingevuld. Zij zien een gesloten jongetje die graag alleen speelt en slechte motoriek heeft. Wij leiden daaruit af dat ZL zich sterk aanpast, zich verveelt en geen peers heeft in de klas. Zijn motoriek is prima (zei ook de kinderfysio), hij speelt graag samen (met peers of oudere kinderen) en is absoluut niet gesloten (emotionele kletskous thuis).
Heeft iemand advies over wat we zouden kunnen vragen of zeggen tijdens het overleg? Er is al afgesproken dat ZL voor de zomervakantie doorgetoetst wordt zodat hij een betere start kan maken in groep 3.
Het lastige hierbij is dat we een jongetje hebben die denkt "dat kan ik niet, dus ik doe het niet", maar ook "dat kan ik wel, dus ik doe het niet"... Door het laatste weten we ook niet altijd goed wat hij nou al kan.