HB-dochter, nu vragen over eigen 'identiteit'

Voor alle onderwerpen, vragen en discussies die niet direct kind-gerelateerd zijn.
Plaats reactie
Meisje16
Berichten: 41
Lid geworden op: za 27 feb , 2021 6:44 pm

HB-dochter, nu vragen over eigen 'identiteit'

Bericht door Meisje16 »

Nu steeds helderder wordt dat dochter HB is, ontstaan ook vragen over/bij mijzelf. Veel herkenning met de manier waarop zij met zaken omgaat, het snelle denken, het zéér sociale, het continu vragen en 'aan' staan... En familie die het niet kan laten te zeggen 'hoeveel ze op mij lijkt', en dan absoluut niet fysiek maar mentaal.
Soms denk ik erover na vanuit een positieve invalshoek, soms vanuit een negatieve emotie... Wie herkent dit? Ben ik dan ook HB? En waarom zou ik dit eigenlijk moeten/willen weten? Ik zou er graag eens van gedachten over wisselen via PB met mensen die dit ook doormaken of hebben gehad. Vast bedankt voor de reactie!

MrsBucket
Berichten: 131
Lid geworden op: vr 26 feb , 2021 4:24 pm

Re: HB-dochter, nu vragen over eigen 'identiteit'

Bericht door MrsBucket »

Hoi, ik loop een aantal maanden voor op jou, in mijn ontdekkingstocht. Je mag me een pb sturen als je wilt.

merriedroom
Berichten: 532
Lid geworden op: vr 26 feb , 2021 4:41 pm

Re: HB-dochter, nu vragen over eigen 'identiteit'

Bericht door merriedroom »

Ik herken heel goed wat je schrijft. Twee jaar geleden startte mijn storm hierin ook. Ik heb het volwassenforum toen geprobeerd, maar die leek weinig actief meer. Ik heb je een pb gestuurd.

Gebruikersavatar
Paula
Berichten: 468
Lid geworden op: za 27 feb , 2021 6:34 pm

Re: HB-dochter, nu vragen over eigen 'identiteit'

Bericht door Paula »

Heel erg herkenbaar jouw vragen! Manlief en ik hadden dezelfde vragen toen het balletje van onze kinderen aan het rollen ging. Het begon met herkenning, gevolgd door ongeloof, frustratie, verdriet en boosheid, alles is denk ik langsgekomen. Inmiddels accepteren we allebei wie we zijn. Hb is een onderdeeltje van wie we zijn maar het bepaalt niet wíe we zijn. Manlief is een paar jaar geleden lid geworden van Mensa. Ik heb daar minder behoefte aan, ik heb voldoende peercontacten. Wel lift ik als gast mee op leuke activiteiten of lezingen die Mensa organiseert.
Onze zoektocht naar onszelf begon met twijfels ongeloof, maar het heeft ons uiteindelijk vooral sterker gemaakt.

Lotje72
Berichten: 56
Lid geworden op: di 02 mar , 2021 10:08 am

Re: HB-dochter, nu vragen over eigen 'identiteit'

Bericht door Lotje72 »

Ik stuitte na de week van de hoogbegaafdheid hierop: https://hb-cafe.nl/evenementen/14-04-20 ... nnerscafe/
Moeder van zoon (2006, HB/ASS) en dochter (2009, HB/ASS)

Gebruikersavatar
Paula
Berichten: 468
Lid geworden op: za 27 feb , 2021 6:34 pm

Re: HB-dochter, nu vragen over eigen 'identiteit'

Bericht door Paula »

HB-café's zijn zeker de moeite waard!

Meisje16
Berichten: 41
Lid geworden op: za 27 feb , 2021 6:44 pm

Re: HB-dochter, nu vragen over eigen 'identiteit'

Bericht door Meisje16 »

Dank voor jullie reacties! Het HB-café voor beginners lijkt mij een mooi startpunt...

Lisa80
Berichten: 45
Lid geworden op: vr 26 feb , 2021 4:24 pm

Re: HB-dochter, nu vragen over eigen 'identiteit'

Bericht door Lisa80 »

Ook heel herkenbaar...
Toen er bij de kinderen (eerst bij M) dingen duidelijk werden, begonnen er bij mijzelf ook puzzelstukjes op hun plek te vallen. En nog steeds ;-) Overpeinzingen, veel lezen hierover, dingen voor mijzelf op een rijtje zetten (soms met coaching/begeleiding), een enkeling uit mijn omgeving eens vragen, verwondering... Het helpt mij (over het algemeen) om dingen beter te begrijpen. Het is een proces :-)
O 2008
M 2010
J 2015

Plaats reactie