half jaar er tussenuit

Voor als ze (bijna) zijn uitgevlogen en alle vervolgonderwijs-gerelateerde onderwerpen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Von
Berichten: 280
Lid geworden op: vr 26 feb , 2021 4:17 pm

half jaar er tussenuit

Bericht door Von »

Onze oudste dochter heeft in de afgelopen 3 jaar haar bachelor International studies afgerond. Ze had het vervolgtraject al uitgestippeld, pre-master en daarna een master. We waren een beetje verbaasd over haar keuze, maar prima. Afgelopen weekend vertelde ze dat ze toch twijfelt. Ze overweegt een half jaar te stoppen en te werken. Ze heeft een baantje in een grote boekhandel waar ze het erg naar haar zin heeft en waar ze veel kan werken als ze wil.
En dan in februari starten met... nou ja, dat wil ze dus gaan uitzoeken.

Eigenlijk ben ik een beetje opgelucht. De keuze die ze had gemaakt was veilig, maar ik zag \haar nog niet stralen. Ze heeft drie zware jaren gehad met corona en brand in het studentenhuis, keihard gewerkt, haar bachelor fantastisch afgerond... ik ben benieuwd wat het gaat worden. En 't is heel mooi om te zien dat ze in ieder geval haar gevoel durft te volgen.

Bissi
Berichten: 343
Lid geworden op: vr 26 feb , 2021 9:37 pm

Re: half jaar er tussenuit

Bericht door Bissi »

Goed dat ze haar hart gevolgd heeft. Veel studenten doen zoiets, even iets anders tussen bachelor en master in. Het is een goed moment daarvoor.

Gebruikersavatar
Hanneke
Berichten: 474
Lid geworden op: vr 26 feb , 2021 7:46 pm

Re: half jaar er tussenuit

Bericht door Hanneke »

Leuk Von! In mijn gedachten zat je dochter nog in het eerste jaar! :lol:
Goed, deze keuze. Geen haast.

Gebruikersavatar
Von
Berichten: 280
Lid geworden op: vr 26 feb , 2021 4:17 pm

Re: half jaar er tussenuit

Bericht door Von »

Hanneke schreef:
do 18 aug , 2022 4:17 pm
Leuk Von! In mijn gedachten zat je dochter nog in het eerste jaar! :lol:
Goed, deze keuze. Geen haast.
Time flies lika an arrow.
Fruit flies like a banana.

boom
Site Admin
Berichten: 915
Lid geworden op: wo 17 feb , 2021 1:19 pm

Re: half jaar er tussenuit

Bericht door boom »

:funpost:
Veel wind is oké, zorg enkel voor stevige wortels. 🌳

Gebruikersavatar
Hanneke
Berichten: 474
Lid geworden op: vr 26 feb , 2021 7:46 pm

Re: half jaar er tussenuit

Bericht door Hanneke »

:lol:

Gebruikersavatar
Paula
Berichten: 468
Lid geworden op: za 27 feb , 2021 6:34 pm

Re: half jaar er tussenuit

Bericht door Paula »

Mooi Von, dat ze haar eigen gevoel hierin durft te volgen. Van zo'n tussenstap leren en groeien ze ook.

evyla
Berichten: 30
Lid geworden op: ma 01 mar , 2021 11:53 am

Re: half jaar er tussenuit

Bericht door evyla »

Ik ben lang weggeweest hier.
Mijn jongste begon met z’n 16e op de uni. Heeft het eerste jaar goed afgerond en vond de studie reuze interessant. Maar hij zag zich er niet in werken en dus nu ook een tussenjaar om uit te zoeken wat hij wil. Hij werkt 2 dagen in de week (bij een jumpsquare) en heeft veel tijd nodig voor een bepaald traject en daarnaast dus uitzoeken wat hij wel wil. Waarschijnlijk iets creatiefs icm ICT ten opzichte van de beta/Science dus een hele omschakeling, maar dat hij goed in zijn vel zit is het belangrijkste

Gebruikersavatar
Paula
Berichten: 468
Lid geworden op: za 27 feb , 2021 6:34 pm

Re: half jaar er tussenuit

Bericht door Paula »

evyla schreef:
di 18 okt , 2022 7:44 pm
een tussenjaar om uit te zoeken wat hij wil. Hij werkt 2 dagen in de week (bij een jumpsquare) en heeft veel tijd nodig voor een bepaald traject en daarnaast dus uitzoeken wat hij wel wil. Waarschijnlijk iets creatiefs icm ICT ten opzichte van de beta/Science dus een hele omschakeling, maar dat hij goed in zijn vel zit is het belangrijkste
Wat mooi dat die ruimte er is Evyla. En absoluut, goed in je vel zitten is zo belangrijk! Als de basis goed is, komt de rest ook wel.

Plaats reactie