Tussenjaar

Voor alle ervaringen met hb kids en teens op de middelbare school en thuis.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Poppiesmoeder
Berichten: 101
Lid geworden op: vr 26 feb , 2021 3:13 pm

Tussenjaar

Bericht door Poppiesmoeder »

Onze dochter zit in de 5de en gaat ze, zoals het nu er naar uitziet, volgend jaar eindexamen doen. Tot voorkort was mijn dochters standpunt dat ze direct wilde gaan studeren, inmiddels staat ze steeds meer open voor een tussenjaar. We zijn dus aan het oriënteren wat eventueel mogelijk is. Ze wil graag naar het buitenland, maar liever niet als au-pair. Hebben jullie misschien leuke ideeën, kennen jullie interessante programma's/ uitwisselingen? Zou het graag horen, zo heb ik ooit iets opgevangen over een programma in Noorwegen, alleen heb ik te weinig informatie om dat verder te kunnen onderzoeken, wie weet dat jullie meer weten?!
Don’t cut down the tall poppies..

Noelle
Berichten: 213
Lid geworden op: wo 10 mar , 2021 6:27 am

Re: Tussenjaar

Bericht door Noelle »

Leuk! Geen concrete tips maar heel benieuwd ook naar eventuele ervaringen en tips!

Noelle
Berichten: 213
Lid geworden op: wo 10 mar , 2021 6:27 am

Re: Tussenjaar

Bericht door Noelle »

Ik haal hem nog even naar boven - ben ook geïnteresseerd en vind het zo jammer dat er geen tips zijn gekomen. Denk zelf ook aan combinatie van au-pair en talencursus.Laatste heb je ook voor een langere periode. Een combinatie van een aantal dingen die voor een paar maanden kunnen lijkt dochter ook leuk en wij vinden het een goed idee niet alleen dingen te kiezen die geld kosten.

Gebruikersavatar
Vlinder42
Moderator
Berichten: 769
Lid geworden op: di 02 mar , 2021 5:57 pm

Re: Tussenjaar

Bericht door Vlinder42 »

Hadden jullie deze al gevonden?
https://www.studiekeuzemaken.nl/tussenjaar/
Moeder van 2 meiden, de oudste op het VO, de jongste op de basisschool 1x versneld.

Maccupid
Berichten: 49
Lid geworden op: za 27 feb , 2021 8:25 pm

Re: Tussenjaar

Bericht door Maccupid »

https://wyldeleren.eu/avonturen/ heeft programma's in Noorwegen.

Noelle
Berichten: 213
Lid geworden op: wo 10 mar , 2021 6:27 am

Re: Tussenjaar

Bericht door Noelle »

Veel dank voor de tips!

MrsBucket
Berichten: 131
Lid geworden op: vr 26 feb , 2021 4:24 pm

Re: Tussenjaar

Bericht door MrsBucket »

Ik heb vroeger 2 reizen gemaakt met Travel Active en dat was erg fijn, met goede begeleiding. Ik zie dat ze nu ook Scandinavië aanbieden.

Meisje16
Berichten: 41
Lid geworden op: za 27 feb , 2021 6:44 pm

Re: Tussenjaar

Bericht door Meisje16 »

Ooit zelf via Travel Active AuPair geweest. Vandaag reed een busje voorbij met Cross Your Borders. Blijkt ook een reisorganisatie voor jongeren te zijn.

Plaats reactie