Lockdown topic

Voor alle ervaringen met hb kinderen op de basisschool en thuis.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Vlinder42
Moderator
Berichten: 769
Lid geworden op: di 02 mar , 2021 5:57 pm

Lockdown topic

Bericht door Vlinder42 »

Nu er weer een lockdown is, vroeg ik mij af wat ik zal gaan doen met de kinderen. We hadden vanalles bedacht voor de vakantie, maar alles is gesloten. Ik heb wel behoefte aan een beetje inspiratie, anderen misschien ook? Heb je een leuk idee, dan kun je dat hier delen, of je hart even luchten kan natuurlijk ook.
Moeder van 2 meiden, de oudste op het VO, de jongste op de basisschool 1x versneld.

Anne72
Berichten: 210
Lid geworden op: vr 26 feb , 2021 4:07 pm

Re: Lockdown topic

Bericht door Anne72 »

Goed idee Vlinder!
Hier eerst nog even afwachten wat komende week gaat brengen: al vakantie of nog online les.
Moeder van Xke 2006, 6 ath E&M en Menneke 2008 4 VWO N&T

MrsBucket
Berichten: 131
Lid geworden op: vr 26 feb , 2021 4:24 pm

Re: Lockdown topic

Bericht door MrsBucket »

Ik vond deze online escaperoom: https://campinghogenood.online/?fbclid= ... 1hXNFj8SeI#

Daarnaast ben ik van plan om een paar dagen weg te gaan tussen kerst en oud&nieuw. Geen idee waarheen, even afwachten wat er dan in de landen om ons heen mogelijk is.

Vandaag gaan we kerstkoekjes bakken en deze in de straat en op straat uitdelen aan iedereen.

merriedroom
Berichten: 532
Lid geworden op: vr 26 feb , 2021 4:41 pm

Re: Lockdown topic

Bericht door merriedroom »

Goed idee, de kerstvakantie is zo wel heel lang.

Wat bij ons nog door kan gaan, zijn familie- en vriendenbezoekjes die we al in de vakantie hadden staan. Bij hen of ons thuis met kinderen. Dat geeft altijd al afwisseling.

Ook is er een kerstballenspeurtocht buiten die we gaan doen, vrij toegankelijk dus niet gesloten. Volgens mij zijn er meerdere (duin)speurtochten te vinden door het hele land.

Een paar dagen naar een andere omgeving door te overnachten in een huisje en daar te wandelen, doorbreekt ook de sleur.

Kid-explosion
Berichten: 19
Lid geworden op: di 30 nov , 2021 11:10 am

Re: Lockdown topic

Bericht door Kid-explosion »

wij hopen dit jaar op reis te gaan naar familie, in het buitenland... en skien... maar blijft spannend of het gaat lukken.
anders heb ik voor kerst en piano voor haar gekocht (zo en elektrische tweedehandse) :-) hoop dat we daarmee en nieuw iets kunnen doen waar leren leren weer en roll speld (ook voor me zelf)... en want zij dus erg graag en piano wouw (ik vindt dat dus eigelijk tuttig. mara ja lady is ¨the Bos¨) haha ben benieuwd of ze het leuk vindt. zwemmen gaat nog door dus daar kunnen we nog even mee verder. en vriendjes.. misschien skiles.. dat is trouwens iets wat vorig jaar in de lokdown nog door ging toen echt alles niet meer kon en echt en aanrader lekker buiten op de borstelbaan.

Hoop dat het naar kerst weer schol is maar als niet is skien wel iets wat wij zeker gaan doen... helpt toch met routine en lekker buiten. anders heb ik hier zo en geval die allen oeffen bladjes wil maken en schooltje spelen.

vorig jaar gingen we elke ochtend en rondje wandelen dat was ok wel lekker
hebben jullie nog tips?
d van eind 2016 groep 3
zelf autodidact in Nederlands

Maccupid
Berichten: 49
Lid geworden op: za 27 feb , 2021 8:25 pm

Re: Lockdown topic

Bericht door Maccupid »

Deze week zijn ze hier thuis nog flink zelfstandig aan het werk. Gitaarleraar van dochter kwam vandaag aan huis om 'samen gitaar te spelen'. Ik ga ook nog even bij social deal, groupon, ed rondneuzen naar wandelingen met take-away lunches/warme chocolademelk + gebak, autopuzzeltochten, etc. Kom je toch weer eens ergens anders.

Paar jaar geleden hebben wij dit met de kinderen gedaan: https://www.thenaturegame.nl/the-games/drenthe/
Was leuk en is ook coronaproof!

Gebruikersavatar
Vlinder42
Moderator
Berichten: 769
Lid geworden op: di 02 mar , 2021 5:57 pm

Re: Lockdown topic

Bericht door Vlinder42 »

Wat een leuke ideeën allemaal. Hier moest helaas nog gewerkt worden, huiswerk gemaakt worden (een werkstuk) en de muzieklessen etc liepen door, dus het is een beetje schipperen. Tot nu toe vermaken we ons met Kerst met Linus kijken, skaten, knutselen, spelen met vriendinnetjes, spelletjes doen en dat soort dingen. Vanaf vrijdag hebben we allemaal vrij, daar zie ik wel naar uit.
Moeder van 2 meiden, de oudste op het VO, de jongste op de basisschool 1x versneld.

boom
Site Admin
Berichten: 915
Lid geworden op: wo 17 feb , 2021 1:19 pm

Re: Lockdown topic

Bericht door boom »

Wij hebben familie uit het buitenland over. Supergezellig. We hebben elkaar in jaren niet gezien, maar de neefjes en nicht hebben superveel lol met elkaar. Echt geweldig, die familieband is toch blijkbaar een hele goede basis om op verder te bouwen. Love it!
Wat betreft lockdowntips: een (bos)wandeling maken en zorgen voor een pitstop onderweg met koffie/thee/chocolade. Genoten vandaag van de prachtige natuur, gehuld in een dun laagje rijp.
Oh ja, en zeg een keertje dat jullie spruitjes gaan eten, maar trakteer ze in plaats daarvan op een ritje door de McDrive. Succes verzekerd. :lol:
Veel wind is oké, zorg enkel voor stevige wortels. 🌳

Moppetoet
Berichten: 12
Lid geworden op: ma 15 nov , 2021 7:29 pm

Re: Lockdown topic

Bericht door Moppetoet »

Hier een jongvolwassene in huis.

Bij goed weer misschien wandelen of fietsen, maar waarhéén?? Alles is dicht.
Mijn tweede week vakantie geb ik teruggezet omdat ik toch nergens heen kan.

Zojuist een prepaid netflixkaart gekocht, straks samen met zoon uitvogelen hoe we dat op de "rommel-laptop" aan de gang krijgen. Laptop aan de televisie hangen en bingewatchen.
Moeilijke kinderen bestaan niet.
Moeilijke omgevingen bestaan wel.

Dee85
Berichten: 674
Lid geworden op: za 27 feb , 2021 12:38 pm

Re: Lockdown topic

Bericht door Dee85 »

Kijken of de plaatselijke schaatsbaan open is.
Hier is dat het geval, je kunt voor 2 uurtjes reserveren. Bij onze schaatsbaan is er geen QR code nodig.
Schooljaar '23-'24: oudste 4 HAVO, middelste 2 atheneum en jongste groep 6.

boom
Site Admin
Berichten: 915
Lid geworden op: wo 17 feb , 2021 1:19 pm

Re: Lockdown topic

Bericht door boom »

Moppetoet schreef:
do 23 dec , 2021 1:14 pm
Bij goed weer misschien wandelen of fietsen, maar waarhéén?? Alles is dicht.
In het midden van het land zijn heel veel klompenpaden uitgezet. Vaak hele avontuurlijke routes dwars door het boerenland. Er is ook een app van. De route start vaak vanaf een restaurant/café of er ligt er eentje op de route. Veel cafés en koffietentjes hebben wel een afhaalpunt. Zou je even moeten informeren vooraf.
Veel wind is oké, zorg enkel voor stevige wortels. 🌳

Dee85
Berichten: 674
Lid geworden op: za 27 feb , 2021 12:38 pm

Re: Lockdown topic

Bericht door Dee85 »

Nog een tip:
Bij bol. Com veel ebooks en luisterboeken vanaf 1 cent.
Schooljaar '23-'24: oudste 4 HAVO, middelste 2 atheneum en jongste groep 6.

Plaats reactie