Het is nu 23 okt 2018, 04:09

Pagina 1 van 60 [ 1194 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 60  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Brugklas in 2014/2015
BerichtGeplaatst: 30 jun 2014, 12:34 
Volwassene

Zo, ik open dit topic! Dochter is inmiddels klaar met de basisschool en kijkt enorm uit naar de start op het gymnasium! Grotere fiets hadden we een tijdje geleden al geregeld, daar kan ze prima mee uit de voeten. Weg naar school al een paar keer geoefend, zal geen probleem geven (ongeveer kwartiertje / twintig minuten fietsen).

Schoolspullen zijn ook binnen. Maar nu eerst maar eens genieten van de vakantie!

Berichttitel: Re: Brugklas in 2014/2015
BerichtGeplaatst: 30 jun 2014, 12:41 
Volwassene

Hahha jij bent vroeg :mrgreen: Hier nog niets binnen. Zoon heeft boeken net ingeleverd, die hadden we wel kunnen houden voor dochter :wink: Hopen dat de roosters een beetje samenvallen. Het is te ver om te fietsen en openbaar vervoer is (nog) niet op orde, dus ik ben nog erg nodig :wink:
Fiets, laptop en coole telefoon moeten ook nog gekocht worden :shock:

Profiel Stuur privébericht  

BerichtGeplaatst: 30 jun 2014, 13:08 
Volwassene

Hier is de boekenlijst nog niet beschikbaar, dus wij hebben nog helemaal niets aangeschaft! Eerst maar eens de basisschool rustig afronden, morgen laatste schooldag en afscheidsavond........

BerichtGeplaatst: 30 jun 2014, 13:24 
Volwassene

De boeken worden bij ons thuisbezorgd (wat een luxe hè, ha ha). De lijst hebben we al wel. Verder een leuke agenda en veel schriften gekocht. De coole telefoon heeft ze een paarw eken geleden gekocht van het geld dat ze met koningsdag had verdiend (een I-phone 4, pfff... :lol: )

Ja, ik kon niet wachten om deze te openen, dochter heeft zo ontzettend naar het moment toegeleefd dat de basisschool klaar was :P

BerichtGeplaatst: 30 jun 2014, 13:59 
Volwassene

Ik wens jullie kinderen veel succes en plezier in de brugklas komend jaar!

BerichtGeplaatst: 30 jun 2014, 14:11 
Volwassene

Goed gevoel Kennaf! Hier worden de boeken ook thuis gebracht, we kunnen ze bestellen via van Dijk. Maar ze staan dus nog niet online, jammer genoeg. Ik vind dat zelf altijd zo leuk, nieuwe boeken bekijken............ :wink:

BerichtGeplaatst: 30 jun 2014, 17:56 
Volwassene

En ook een fijne vakantie :mrgreen:

Dochter Tweety apr 2001, Slim, regulier onderwijs, 1x versneld
Zoon Calimero aug 2004, Slim & ADHD, cluster 4, 1x versneld

BerichtGeplaatst: 30 jun 2014, 19:09 
Volwassene

:D

BerichtGeplaatst: 30 jun 2014, 20:42 
Volwassene

Agenda, wat kaftpapier en etiketten zijn binnen.
Route al eens gefietst (45 min) en een paar keer de route gereden als we toch richting Amersfoort moesten.

Volgende week heeft ze kennismaking met de klas en zal ongetwijfeld meer info komen over het bestellen van boeken.
Deze rondt ze de BS af. Heerlijk. Ze boft weer met een twee weken langere vakantie ivm regiowissel. De bofferd.

"If you put fences around people, they become sheep" William McKnight

BerichtGeplaatst: 01 jul 2014, 11:17 
Volwassene

Leuk! Alweer een nieuw topic! Ik sluit aan...

Ik kom er net achter dat M. haar boeken de laatste donderdag van de vakantie moet ophalen. Bijzonder!
We zijn dan gelukkig niet meer op vakantie, maar ze is dan zelf die dag op stap met de spelweek hier uit het dorp....

BerichtGeplaatst: 01 jul 2014, 11:37 
Volwassene

Ook hier een jongen die niet kan wachten om naar het VO te gaan! In de vakantie een nieuwe fiets kopen, hij moet nl straks iedere dag 6,5 km fietsen naar school en ook krijgt hij een mobiele telefoon.

Sinds zaterdag, de eerste vakantiedag een opgewekte, vrolijke zoon in huis. Doet zonder protest allerlei klusjes (kamer opruimen, aquarium verschonen enz.) Hij werkt bijzonder geconcentreerd en taakgericht i.t.t. tot de afgelopen 1 1/2 jaar op de basisschool!

Op naar het nieuwe schooljaar! Maar eerst nog lekker 7 weken vakantie!

Cis, moeder van zoon 10. (miv schooljaar 2014/2015 brugklas gymnasium met versterkt cambridge Engels)

BerichtGeplaatst: 01 jul 2014, 22:19 
Volwassene

hier een dochter die morgen haar laatste schooldag heeft en donderdag musical en niet kan wachten tot het VO .
de kennismakingsochtend is goed verlopen . ze heeft erg leuke mentoren ( geven drama en beeldende vorming oid ) . de leukste mentor van de school volgens haar turoren :) de tutoren vallen ook goed in de smaak en gaan mee straks op kamp in september . de klas is leuk en ze hebben natuurlijk al druk op whatapp met de hele klas lopen beppen . er wonen 2 meiden om de hoek en met de ene heeft ze al afgesproken samen te fietsen ( ong 10 a 15 minuten ) . natuurlijk kijken of dat straks stand houd maar ze heeft er erg veel zin in
ze was al een keer samen met een vriendin en daarna met haar broertje ( stiekum :oops: ) de route gaan fietsen en maandag voor het eerst alleen .

hier zijn de agenda , schoolspullen al binnen en boeken via van dijk al besteld maar fiets en tas moeten nog . we zijn pas in week 6 van de vakantie terug dus wel kort dag om te regelen maar dochter heeft geen haast geloof ik :? . een mobiel had ze al een tijdje maar hij ligt vaker thuis dan ze hem meeneemt en als ze hem bij zich heeft neemt ze nooit op :shock:

moet er nog even aan wennen een brugklasser te hebben geloof ik

BerichtGeplaatst: 02 jul 2014, 20:29 
Volwassene

Jaaaaa, hier ook een brugklasser-na-de-vakantie!
Ze heeft er heel veel zin in. Nieuwe schoolspullen al deels aangeschaft.
Het afscheid van groep 8 is achter de rug.

BerichtGeplaatst: 02 jul 2014, 21:48 
Volwassene

Hier ook een regiowissel, en dus vakantie tot 2 september. Waar zoon een paar weken geleden og geen enkele interesse toonde voor agenda, schriften enz., wil hij nu juist heel graag.
Agenda is vanmiddag gekocht, een Dirk-Jan :mrgreen: Schriften e.d. gaan we vrijdag doen. Iemand nog tips over de kaften? Zijn die rekbare gevallen handig? (naast dat ze ook duur zijn......).
Hij wil een nieuwe tas, heeft nieuwe gymschoenen nodig, en verder eigenlijk niets. Mobiel heeft hij, fiets ook. Met die mobiel is hij nu vooral aan het afspreken met oud klasgenoten. Dat is dus ook nieuw voor ons, zoon wilde nooit afspreken. Toch nog een beetje vasthouden van het oude denk ik, hij heeft het best moeilijk met het afscheid.

BerichtGeplaatst: 02 jul 2014, 22:11 
Volwassene

Die rekbare kaften zijn eigenlijk alleen handig voor boeken met een harde kaft, en dan moeten ze ook nog niet te groot zijn (de boeken dus). Toch ben ik wel blij dat dochter twee jaar geleden een hele stapel heeft gekregen van Paula (waarvoor nogmaals dank Paula!), want een stuk of acht boeken weten we er elke keer toch weer mee in te pakken en dat is mooi meegenomen, want zo erg dol is dochter nou ook weer niet op kaften :mrgreen:.

Maar je moet niet verwachten dat rekbare kaften de oplossing zijn voor al uw kaftproblemen.

Dochter Tweety apr 2001, Slim, regulier onderwijs, 1x versneld
Zoon Calimero aug 2004, Slim & ADHD, cluster 4, 1x versneld

BerichtGeplaatst: 03 jul 2014, 10:23 
Volwassene

Bij de Action verkopen ze ook van die rekbare en ze zijn daar heel betaalbaar. Van een moeder die 2 kinderen op het VO heeft hoorde ik dat ze heel handig zijn voor de meeste boeken. En aan het einde van het schooljaar kun je ze wassen en weer gebruiken voor het jaar erop, dus uiteindelijk vallen de kosten dan wel mee. Gewoon kaftpapier valt in de loop van het jaar van de boeken af, dat slijt snel. Dus je kunt dan beter voor de stevigere soort gaan. Een andere leuke tip die ik kreeg was om te kaften met de papieren tassen die je soms bij kledingwinkels krijgt. Stevig, goedkoop en origineel!

BerichtGeplaatst: 03 jul 2014, 11:59 
inactief

De ervaring van de buurvrouw was ook dat ze op meer boeken niet goed passen dan dat ze wel passen.

Overigens moest ik sommige boeken halverwege het jaar opnieuw kaften en anderen zien er zelf nu nog prima uit.

BerichtGeplaatst: 03 jul 2014, 12:29 
Volwassene

Dat dure kaftpapier is vaak het minst sterke ... wij kaften dus met goedkope rollen van de Action en gedurende het jaar worden er dan verstelwerkzaamheden gedaan: hoekjes versterken met plakband, ruggen versterken met plakband, scheuren en gaten 'vullen' met een ander stuk papier en goed vastplakken. En als 't heel erg is, gewoon opnieuw kaften. Ik heb ook wel eens gekaft met krantenpapier (dubbele laag) :mrgreen: . Was een grote hit in de klas van dochter :lol: .

BerichtGeplaatst: 03 jul 2014, 12:59 
Volwassene

Hier ook Action kaftpapier en hij heeft maar 1 boek een keer opnieuw moeten doen. Ik versterk trouwens standaard de ruggen en hoeken met een stukje plakband. Dat scheelt echt heel veel. Maar ik word nu ook wel nieuwsgierig naar die elastische dingen. Klinkt best makkelijk (maar ik heb geen hekel aan kaften).

BerichtGeplaatst: 03 jul 2014, 13:03 
Volwassene

Bij boeken met een slappe kaft wordt de kaft kromgetrokken door die elastische dingen. En als het boek iets te groot is past de elastische kaft wel (hij is tenslotte elastisch, met flink trekken kom je een eind), maar er kan e.e.a. aan het boek beschadigen (gescheurde pagina's) doordat de randen te strak tegen de bladzijden aanzitten. Maar voor niet al te grote, stevige boeken zijn ze wel handig.

Pagina 1 van 60 [ 1194 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 60  Volgende