Het is nu 17 nov 2018, 04:26

Pagina 1 van 49 [ 979 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 49  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Groep 8 2016/2017
BerichtGeplaatst: 15 aug 2016, 12:26 
Volwassene

Bijzonder jaar! Voor ons gezin het laatste op de basisschool. Nu eerst nog even een weekje genieten van deze, zoals altijd, veel te korte vakantie 8)

Profiel Stuur privébericht  

Berichttitel: Re: Groep 8 2016/2017
BerichtGeplaatst: 15 aug 2016, 13:30 
Volwassene

Klopt!

Voor ons is het het middelste kind (oudste gaat naar 2e VO en jongste gaat naar gr7). Ben heel benieuwd of we zoon uit zijn gedemotiveerde houding kunnen krijgen...

BerichtGeplaatst: 15 aug 2016, 14:15 
Volwassene

Hai! Ik kijk uit naar een lekker rustig jaartje groep 8. Nog één jaar achterover leunen, soort stilte voor de VO-storm. Ik gun het hem, denk namelijk dat hij wel een tandje bij kan schakelen op het moment dat het nodig is. Zie ik hem in zijn sport ook continu doen. Even eindsprintje om VWO-advies te krijgen is wel een vereiste, voor de rest: vrijheid blijheid!

BerichtGeplaatst: 15 aug 2016, 16:37 
Volwassene

Hier ook een laatste jaar basisschool. Zoon heeft er geen zin in. Zeker toen de schoolboeken van oudste twee binnen kwamen, begon hij echt te balen. "Nu heb ik echt helemaal geen zin meer in de basisschool". Maar er is toch nog wel wat te leren voor hem, al is het advies al binnen.

BerichtGeplaatst: 15 aug 2016, 22:34 
Volwassene

Ook hier een laatste jaar basisschool. Dus ik kom gezellig meepraten. Volgende week beginnen we.

BerichtGeplaatst: 16 aug 2016, 13:07 
Volwassene

Ook wij beginnen volgende week weer! Onze oudste gaat naar groep 8 gaat. We zijn heel benieuwd hoe het zal gaan, zeker omdat hij jonger is dan de rest van zijn groep. We gaan het zien. Zoonlief heeft er in ieder geval zin in.

BerichtGeplaatst: 16 aug 2016, 13:09 
Volwassene

Je zoon is idd jong Solba. Spannend!!
Hier overigens nog een weekje vrij volgende week.

BerichtGeplaatst: 16 aug 2016, 18:57 
Volwassene

Onze oudste begint over 1, 5 week ook in groep 8. Na een tweede schoolwissel binnen een jaar, waarbij ze na de mei vakantie versneld werd naar 7, wel met flink wat hiaten. Ook al is ze veruit de jongste en de kleinste zagen de andere kinderen dat al snel niet meer. Wat extra aandacht voor spelling en remedial teaching voor rekenen deze vakantie heeft veel geholpen.
Ze heeft voor het eerst echt zin om weer naar school te gaan.

BerichtGeplaatst: 17 aug 2016, 21:05 
Volwassene

Wij mogen gelukkig nog heerlijk genieten van nog 2,5 week vakantie :) we zijn het nog lang niet zat!

Zoon ziet er een beetje tegenop. Andere locatie, nieuwe juf, nieuwe klassamenstelling.. Erg spannend allemaal!

En dan idd het laatste jaar op de basisschool, tjonge kan het me bijna niet voorstellen dat hij volgend jaar al naar het voortgezet onderwijs gaat.

BerichtGeplaatst: 20 aug 2016, 19:15 
Volwassene

Zoon heeft zin in maandag! :shock:
Ik totaaaaaaaaaaaal niet. :|
Kom het maar altijd zomervakantie zijn. 8)

BerichtGeplaatst: 21 aug 2016, 16:50 
Volwassene

Ik begin eindelijk een beetje te wennen aan het idee dat de vakantie voorbij is. Vandaag regen, dus dat helpt. Jongste heeft kamp gehad en is erg moe en ook niet zo fit. Hij heeft 'een beetje' zin in school. Zijn agenda ligt klaar en hij heeft ook een Engels boekje uitgezocht om mee te nemen naar school. Eentje van de Magic Tree House, hij heeft er deze week al twee uitgelezen en nu mag hij thuis even geen Engels meer lezen, want hij is er zo doorheen. :mrgreen: Heeft hij op school niks meer. Het duurt weken voordat het volgende pakketje uit Engeland komt.

Ik hoop dat [elton] een superleuk jaar krijgt. Dat hij zich dit jaar op zijn eigen niveau gaat ontwikkelen. Dus dat hij accepteert dat hij ander werk krijgt dan zijn klasgenoten en dat hij zich daar ook goed bij gaat voelen. Ook in dat opzicht zichzelf durft te laten zien. Dat geldt ook voor het voetbalteam waar hij is ingedeeld. Hij is een soort van geselecteerd (korreltje zout, want klein dorp) voor een voetbalteam met op 1 klasgenootje na allemaal oudere kinderen (1e jaars VO). Dat is twee keer eerder gebeurd. De eerste keer kon hij na een paar weken geen bal meer raken en de tweede keer weigerde hij en liet hij zich indelen bij het laagste team van zijn leeftijd. :mrgreen: Vorig jaar heb ik hem emotioneel enorm zien groeien en ik hoop dat die groei nog even doorzet en dat er straks een wat minder bescheiden en wat meer zelfverzekerd jochie naar het VO gaat.

BerichtGeplaatst: 21 aug 2016, 18:06 
Volwassene

"Spannend toch wel, voor onze kinderen.
Jongste heeft gelukkig nog een weekje, want hij heeft absoluut geen zin om weer naar school te gaan. ik hoop dat hij kan gaan genieten van de leuke dingen in groep acht. De tweede week al op kamp. Hij heeft momenteel erge slaapproblemen (angstig). Dit is sinds de vakantie begon. Oudste denkt dat het gebrek aan uitdaging is. Ik hoop het maar, want dan is het straks waarschijnlijk weer over.........

BerichtGeplaatst: 21 aug 2016, 19:17 
Volwassene

Zoon wilde gisteravond opeens een keuze voor de middelbare school maken. En doet moest meteen gebeuren, hij kon er niet van slapen. Tot januari wachten was dus al helemáál geen optie. :roll: Hem toch maar even op het hart gedrukt dat we echt nog alle open dagen afgaan voordat we een keus gaan maken samen.

Morgen dus weer beginnen, maar wie weet een tropenrooster vanaf dinsdag? :D
:weerman:

BerichtGeplaatst: 21 aug 2016, 20:01 
Volwassene

Goh, Boom, dat is apart! Misschien is hij er helemaal klaar voor :D

Hanneke, dat is vervelend! Mijn oudste heeft ook veel nachtmerries (of 's nachts zeer luiddruchtig zijn voetbalteam aanmoedigen terwijl hij slaapt, maar wij ons dus allemaal rot schrikken :mrgreen: ). Dat kan zijn na een drukke dag, of voor of na iets spannends, maar op vakantie had hij ze ook veel meer dan normaal. Ik geloof dat het ook een puberteitsding kan zijn, hij begint wat te puberen.

BerichtGeplaatst: 22 aug 2016, 17:33 
Volwassene

Hier een heel geslaagde eerste dag. Ik hoop van harte dat ze een heel fijn jaar gaat hebben.

BerichtGeplaatst: 22 aug 2016, 21:54 
Volwassene

Volgens mij ging de eerste dag wel oké. [elton] zit naast twee slimme meiden (ik weet niet of dat bewust is) maar ik geloof niet dat hij het echt erg vindt. Hoewel hij vast veel liever naast een vriendje zit heeft hij er niet over geklaagd. Hij heeft in zijn Engelse boek gelezen en had daar volgens mij geen moeite mee. Dat vind ik erg positief. Ik had rekening gehouden met wat weerstand op dat vlak, omdat het anders is dan wat de anderen doen.

Verder kreeg ik er bitter weinig uit. Moe en nog steeds niet zo fit en ook al meteen een training achter de kiezen. Bovendien kwam er na school zoals gewoonlijk meteen een vriendje mee. Ik heb even gekeken bij de training en ik dacht dat de teamgenootjes een jaar ouder zijn, maar er is ook een flink aantal jongens twee jaar ouder. Dat verschil is toch wel groot. Ik vond [elton] zo klein, jong en iel overkomen op het veld tussen al die grote jongens. Ik hoop dat ie zijn plekje daarin vindt. Al zijn andere klasgenootjes zitten (op 1 na) samen in een lager, maar misschien wel leuker team.

Boom, blijkbaar zet de start in groep 8 onze jongens aan het denken [elton] zei vanavond ineens uit het niets op het voetbalveld dat hij ook gymnasium denkt te gaan doen. We stonden met de vader van een teamgenootje te praten dat morgen op het gym gaat starten. Toen ik doorvroeg zei hij dat hij het nog niet zeker wist, want 'Grieks en Romeins' leken hem niet zo leuk :mrgreen: Dan is het toch ineens weer zo'n schattig klein ventje :D Ik heb maar gezegd dat hij pas in februari hoeft te kiezen en dat we nog naar de open dagen gaan en hij ook een keertje bij zijn broer de boeken kan inkijken.

BerichtGeplaatst: 23 aug 2016, 08:23 
Volwassene

hoi, ik kom lekker meelezen. Oudste dochter zit dit jaar in groep 8, ze heeft er erg veel zin in en verwacht een hoop van dit jaar. Ze heeft zelf al een voorselectie gedaan voor middelbare scholen die ze wil gaan bekijken dus dat zit wel goed. Maakt zich wel zorgen over haar advies maar de meester heeft al gezegd dat ze zich daar niet druk over moet maken. Ik hoop dat we een leuk jaar gaan hebben.

BerichtGeplaatst: 23 aug 2016, 08:26 
Volwassene

Hoi blondefee!
@Drietje:Grieks en Romeins klinkt nog altijd beter dan Grieks en Latijns :wink: .
Zoon wil nu opeens misschien tóch naar dezelfde school als dochter, wat zou betekenen dat hij start in een gymnasium brugklas (bieden geen gewone atheneum brugklas aan). Ik weet niet of hij zich daar helemaal van bewust is, maar ik laat het maar even zo.

BerichtGeplaatst: 23 aug 2016, 09:08 
Volwassene

Ik meld me ook weer voor mijn middelste. In de vakantie hebben we een uitgestelde diagnose voor dyslexie gekregen. Indien na drie maanden RT nog weinig/geen vooruitgang wordt gemaakt, is er ook sprake van 'resistentie' en kan een definiteve diagnose gesteld worden. Het feit dat wij vanaf groep 4 ruim 2 jaar met hem zijn bezig geweest, telt niet als RT. Wat ben ik blij dat we zelf in groep 7 uiteindelijk externe RT hebben ingeschakeld.

Zoon had gisteren helaas geen leuke dag. Juf viel erg tegen (erg serieus en volgens de regels) en hij zit in een afschuwelijk groepje en had al direct voor drie dagen deze week huiswerk mee. Ik geloof dat zelfs mijn zoon op 2 gym gisteren relaxter is gestart. Hij zat bijna met tranen gistermiddag aan tafel na school. Volgens mijn man is het de omschakeling (we zijn pas zaterdag teruggekomen van de vakantie), maar tot nu toe konden mijn kinderen vaak na 1 dag al naadloos aangeven hoe het schooljaar voor hun zou gaan verlopen. Ik ga de komende dagen dus maar even duimen dat mijn man dit keer gelijk gaat krijgen.

De duo-juf is er maar voor 3 weken, dus dan al weer een vervanger. Ik hoop dat zoon zich bij deze juffen wel direct prettig voelt.

z 2007 groep 6

BerichtGeplaatst: 23 aug 2016, 09:47 
Volwassene

Och, arme y. En meteen huiswerk voor drie dagen? :shock:

Pagina 1 van 49 [ 979 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 49  Volgende