Het is nu 17 dec 2018, 03:42




 Pagina 1 van 1 [ 18 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: concrete acties
BerichtGeplaatst: 03 feb 2011, 17:11 
Volwassene
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 25 feb 2010, 23:47
Berichten: 44
Ik wilde het niet te veel voorkauwen, het moet uit de (mede)ouders zelf komen wat we precies moeten gaan doen. Daarom wilde ik eigenlijk nog niet veel concreets aandragen, maar op vraag van de mods hier spui ik wat mogelijkheden die in mij opkwamen. Ze hebben gelijk dat het wel handig is de richting aan te geven waar ik heen denk.

Enfin, dit schreef ik van de week:
Arjan schreef:
Ik denk natuurlijk al aan een aantal zaken, zoals de publiciteit zoeken en het gesprek aan gaan met de diverse fractiespecialisten in de 2e kamer, en als het even lukt met de relevante ambtenaren op het ministerie. Duidelijk maken waarom het Leo onderwijs voor een deel van de HB kids geen luxeonderwijs maar noodzaak is, en dat er dus geld voor moet worden vrijgemaakt.

Ik zit in een niet zo grijs verleden in de belangenbehartiging van mensen met een handicap (werkte voor de gehandicaptenraad destijds), dus ik ken het politieke proces wel zo'n beetje. Andere sector, zelfde (bloedserieuze) spelletje.

Een ander aspect is de kwaliteit van het onderwijs en de uitontwikkeling van het Leoconcept en het functioneren van de Leonardo stichting op dit moment (ook daar bemoeien ouders zich te nu niet mee, en er lijkt daar van alles aan de hand te zijn, ik hoor tenminste ongeruste geluiden).

Last but not least: binnen veel schoolbesturen worden de ouders niet als gesprekspartner gezien in de ontwikkeling en implementatie van specifiek aanbod voor hoogbegaafde kinderen. Dat is een beetje vreemd in mijn ogen, ik denk dat ouders hier een positieve bijdrage aan kunnen leveren.


Just my five cents. :D



_________________
arjanwesterbeek.nl
Offline
 Profiel Stuur privébericht  
 
 Berichttitel: Re: concrete acties
BerichtGeplaatst: 03 feb 2011, 20:46 
inactief
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 02 maart 2010, 11:06
Berichten: 133
Hoi,

Even wat vragen die in mij opkomen, want ik heb even gemist waaruit dit initatief is ontstaan. Willen jullie een echte vereniging op gaan richten (compleet met statuten, leden etc.) of willen jullie een actiegroep oprichten (alleen gericht op de overheid bewegen de Leonardo als officiele onderwijsvorm te erkennen).

Ik denk dat je welke wijze je ook kiest eerst je doelstelling moet vaststellen.

Voorzetje (vereniging): het vertegenwoordigen van de belangen van kinderen voor wie Leonardo-onderwijs de enige juiste vorm van passend onderwijs is.

Of (actiegroep): het realiseren van een staatsgefinancieerde vorm van Leonardo-onderwijs

En dan kun je gaan werken aan HOE je dat wilt bewerkstelligen.



_________________
Margot mv M. (sep 2004, Hb, Leonardoschool) en H. (apr 2007, psz)

"Here I am, brain the size of a planet, and they ask me to take you to the bridge. Call that job satisfaction, 'cause I don't."
Marvin - The Hitchhiker's Guide to the Galaxy
Offline
 Profiel Stuur privébericht  
 
 Berichttitel: Re: concrete acties
BerichtGeplaatst: 03 feb 2011, 21:41 
Volwassene
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 25 feb 2010, 23:47
Berichten: 44
Het is een beetje afhankelijk van het animo hier.

In eerste instantie denk ik niet meteen aan een formele vereniging. Op korte termijn zie ik de doelstelling zoals jij die voor een actiegroep verwoord, op lange termijn zoals jij die voor een vereniging verwoord. Het één kan als logisch vervolg uit het ander voortvloeien, toch?

Maar ik sta open voor suggesties. Dit initiatief is ontstaan door bezuingingsperikelen rond de financiering van de Leonardo klassen waar mijn kinderen (6 en 8 jaar oud, voor de nieuwsgierigen) heen gaan. Vervolgens dacht ik eens te peilen of er meer mensen waren die het in gezamenlijkheid als ouders opkomen voor de belangen van onze kinderen een goed idee vinden. Er was animo zat.

Ik heb Pip benaderd (die ken ik van het toenmalige HIQ forum waar we ooit beiden moderator waren, ik ben tegenwoordig moderator bij de buren op http://hb-forum.nl/ ) en heb haar gevraagd een hoekje in dit forum te maken voor dit initiatief. Pip en de rest van de moderators hier vonden dat een goed idee, en ziehier...

(Ik lijk misschien voor sommigen van jullie uit het niets te komen hier... maar lees veel op dit forum, posten kwam er niet van, te druk... maar hier moest ik gewoon tijd voor maken. Ken ook aardig wat mensen die hier komen persoonlijk.)



_________________
arjanwesterbeek.nl
Offline
 Profiel Stuur privébericht  
 
 Berichttitel: Re: concrete acties
BerichtGeplaatst: 03 feb 2011, 22:11 
inactief
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 02 maart 2010, 11:06
Berichten: 133
Nou ik denk wel dat er veel animo zal zijn. De Leo van mijn kinderen heeft binnenkort een gesprek met de directie van de overkoepelende stichting die deze Leo betaald en bij ons zal er waarschijnlijk ook het een ander gaan veranderen om de boel draaiende te houden. Tijdens een oudercommissie vergadering die ik bijwoonde gingen er van diverse kanten stemmen op om 'iets' te gaan doen richting politiek (lokaal en landelijk). Ik weet dat er van onze school ook mensen hier komen, dus het 'woord' zal zich wel verspreiden ;-) - al dan niet via mij, dat er een initiatief is.

Wellicht is het een mooie eerste stap als er een flyer gemaakt wordt die op alle Leonardo's opgehangen kan worden zodat mensen er van horen ?



_________________
Margot mv M. (sep 2004, Hb, Leonardoschool) en H. (apr 2007, psz)

"Here I am, brain the size of a planet, and they ask me to take you to the bridge. Call that job satisfaction, 'cause I don't."
Marvin - The Hitchhiker's Guide to the Galaxy
Offline
 Profiel Stuur privébericht  
 
 Berichttitel: Re: concrete acties
BerichtGeplaatst: 04 feb 2011, 07:58 
Volwassene
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 25 feb 2010, 23:47
Berichten: 44
Citaat:
bij ons zal er waarschijnlijk ook het een ander gaan veranderen om de boel draaiende te houden.

Zo'n zelfde geluid is hier ook te horen van de overkoepelende stichting. En waar het gaat over 'veranderen' wordt eigenlijk 'uitkleden' bedoelt.

Een flyer is het overwegen waard. Aan de andere kant zien we nu al dat het van mond naar mond heel snel gaat. Het is een hot topic. Op zich kan extra publiciteit handig zijn... maar de horden maken zich nu al los. Heel veel scholen hebben een wekelijkse nieuwsbrief, ik dacht er aan om die te gebruiken om ons bereik te vergroten.

Enfin, een flyer is misschien wel een goed idee. Een A4'tje als PDF.. kunnen mensen die zelf uitprinten.. zoiets?



_________________
arjanwesterbeek.nl
Offline
 Profiel Stuur privébericht  
 
 Berichttitel: Re: concrete acties
BerichtGeplaatst: 12 feb 2011, 16:51 
inactief
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 28 feb 2010, 16:38
Berichten: 3409
Woonplaats: afwisselend niemandsland en Arnhem
Waar ik aan denk is een soort gelaagde manier van aanpak.

Volgens mij is het allergrootste probleem dat we onzichtbaar zijn en op individuele basis monddood worden gemaakt omdat het "allemaal een luxe probleem" is.
Dus het andere beeld uitdragen is stap 1 denk ik.

Landelijke media campagne waarin verschillende ouders de problematiek vanuit hun persoonlijke situatie concreet en tastbaar maken?

Ons niet laten uitspelen tegen andere net zo klem zittende groepen (zoals bijzonder onderwijs) maar juist aansluiting zoeken met andere aktievoerenden tegen de bezuinigings hervormingen in het onderwijs.
Ons zichtbaar maken bij dergelijke demonstraties/acties door anderen georganiseerd.

Gesprekken met de diverse fracties (en plaatselijke politiek) lijken me ook erg nodig.
Het liefst zou ik zien dat we een soort van stappenplan maken met elkaar en taken verdelen.
Met als doel dat speciaal (hb)onderwijs blijft bestaan in een of andere vorm, en een maatschappelijke verantwoordelijkheid is.



_________________
10.000 years in the lamp can give you such a crick in the neck!
Offline
 Profiel Stuur privébericht  
 
 Berichttitel: Re: concrete acties
BerichtGeplaatst: 12 feb 2011, 22:09 
inactief
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 02 maart 2010, 11:06
Berichten: 133
Joos schreef:
Waar ik aan denk is een soort gelaagde manier van aanpak.

Volgens mij is het allergrootste probleem dat we onzichtbaar zijn en op individuele basis monddood worden gemaakt omdat het "allemaal een luxe probleem" is.
Dus het andere beeld uitdragen is stap 1 denk ik.

Landelijke media campagne waarin verschillende ouders de problematiek vanuit hun persoonlijke situatie concreet en tastbaar maken?

Ons niet laten uitspelen tegen andere net zo klem zittende groepen (zoals bijzonder onderwijs) maar juist aansluiting zoeken met andere aktievoerenden tegen de bezuinigings hervormingen in het onderwijs.
Ons zichtbaar maken bij dergelijke demonstraties/acties door anderen georganiseerd.

Gesprekken met de diverse fracties (en plaatselijke politiek) lijken me ook erg nodig.
Het liefst zou ik zien dat we een soort van stappenplan maken met elkaar en taken verdelen.
Met als doel dat speciaal (hb)onderwijs blijft bestaan in een of andere vorm, en een maatschappelijke verantwoordelijkheid is.


in het kader van we zijn nu toch aan het brainstormen: wellicht iets voor een campagne van de stichting Sire ? (al zijn die best moeilijk in wat ze aannemen voor hun campagnes, maar niet geschoten is altijd mis)



_________________
Margot mv M. (sep 2004, Hb, Leonardoschool) en H. (apr 2007, psz)

"Here I am, brain the size of a planet, and they ask me to take you to the bridge. Call that job satisfaction, 'cause I don't."
Marvin - The Hitchhiker's Guide to the Galaxy
Offline
 Profiel Stuur privébericht  
 
 Berichttitel: Re: concrete acties
BerichtGeplaatst: 12 feb 2011, 22:20 
inactief
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 28 feb 2010, 16:38
Berichten: 3409
Woonplaats: afwisselend niemandsland en Arnhem
Dat vind ik wel een héél goed idee !!!



_________________
10.000 years in the lamp can give you such a crick in the neck!
Offline
 Profiel Stuur privébericht  
 
 Berichttitel: Re: concrete acties
BerichtGeplaatst: 16 feb 2011, 10:19 
inactief
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 02 maart 2010, 11:06
Berichten: 133
Over concrete acties gesproken: als je echt verder wil is het wellicht een idee om een harde kern te verzamelen en daar een keer live mee te vergaderen. Mijn ervaring is dat je een heel eind komt digitaal, maar dat je om echt tot actie te komen je toch echt even face tot face moet vergaderen.

Overigens is er gisteren in Gouda ook een vergadering geweest mbt het voortbestaan van de Leonardo aldaar. Het gaat voorlopig door maar waarschijnlijk wel met veranderingen en extra kosten voor de ouders. Ik heb al gepolst of er interesse is in mee doen met dit initiatief en dat is er volgens mij wel (zeker nu op het hoogtepunt van alle emotie). Ik ga kijken of ik de link naar de inschrijving die hier ook staat kan rondsturen onder alle ouders.



_________________
Margot mv M. (sep 2004, Hb, Leonardoschool) en H. (apr 2007, psz)

"Here I am, brain the size of a planet, and they ask me to take you to the bridge. Call that job satisfaction, 'cause I don't."
Marvin - The Hitchhiker's Guide to the Galaxy
Offline
 Profiel Stuur privébericht  
 
 Berichttitel: Re: concrete acties
BerichtGeplaatst: 16 feb 2011, 10:35 
inactief
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 02 maart 2010, 11:06
Berichten: 133
Ik heb overigens de tekst van de originele oproep van Arjan aangepast en veralgemeniseerd zodat deze gebruikt kan worden op rondgestuurd te worden en op andere fora. Ik heb 'm ook in word formaat

Oproep Oudervereniging Hoogbegaafde Leerlingen

Op kamervragen van lid Elias over de financiering van het Leonardo onderwijs antwoorde minister Bijsterveld op 25 januari:

“ Een hoog IQ is niet altijd een reden tot zorg. Voor veel hoogbegaafde leerlingen is een aangepast arrangement wel een goede stimulans. Veel scholen bieden dat ook aan vanuit het concept van passend onderwijs. De meeste scholen vinden daartoe de financiële ruimte binnen de bestaande mogelijkheden.
Leerlingen die een hoog IQ combineren met onderwijszorgbehoeften op een ander vlak komen op dit moment ook al in aanmerking voor aanvullende zorg. Kortom, ik zie er niets in om alleen op basis van het IQ leerlingen tot zorgleerlingen te bestempelen en aanvullende bekostiging toe te kennen.”


De minister voelt er dus niet voor om Leonardoscholen te financieren. Dat kan wel goedkoper, vind ze. De groep hoogbegaafde kinderen wordt door de minister (en haar ambtenaren) blijkbaar als homogeen gezien, met een homogene behoefte. En dat is fundamenteel onjuist. De diversiteit in de groep vraagt om diverse mogelijke oplossingen die naast elkaar beschikbaar zijn, en waarvan de Leonardo er één is.

De kinderen die in de Leonardo klassen belanden zijn meestal juist niet die HB kinderen die boven de rest uitsteken qua schoolresultaten, in tegendeel.

Een deel van de HB kids redt het prima in reguliere klassen, een deel red het prima met een plusklas. Maar er is ook een deel dat het niet red in de reguliere klassen, doordat de manier waarop ze leren en denken simpelweg te veel afwijkt van de norm, en soms door sociale problemen. Op de Leonardo zie je deze kinderen op hun plek vallen.. juist vanwege de manier waarop het onderwijs is opgezet.

De Leonardo kan in dat verband worden gezien als de aanvullende zorg die deze leerlingen nodig hebben. En daar is geen geld voor vrijgemaakt.

Zolang er in Den Haag geen krachtig tegengeluid wordt afgegeven blijft dit het standpunt van de minister. Om zo'n signaal af te geven is het van belang om je als ouders (en leerlingen) te organiseren om zo'n tegengeluid te kunnen laten horen!

Veel Leonardo’s zitten in zwaar weer. Sommige stoppen of dreigen te stoppen, anderen kleden het Leonardoconcept totaal uit, weer anderen worden onbetaalbaar voor de meeste ouders. Zo overwegen sommige scholen om een hoge ouderbijdrage te gaan vragen of vragen ze deze al, om zo het onderwijs te bekostigen.

Onze vereniging (in oprichting) vind dat ieder kind recht heeft op passend onderwijs, niet alleen de kinderen van ouders die het kunnen betalen. Voor een deel van de hoogbegaafde kinderen is Leonardo onderwijs het passende onderwijs.

Het is belangrijk dat we ons als ouders verenigen. Ouders van kinderen die op de Leonardo zitten, en ouders van kinderen die op de wachtlijsten staan. Met als doel structurele financiering van deze onderwijsvorm voor elkaar krijgen.

Dit is de enige manier om te voorkomen dat dit kind met het badwater wordt weggegooid. Schrijf je daarom nog vandaag in (kosteloos !) via deze link http://narviq.be/leonardo/



_________________
Margot mv M. (sep 2004, Hb, Leonardoschool) en H. (apr 2007, psz)

"Here I am, brain the size of a planet, and they ask me to take you to the bridge. Call that job satisfaction, 'cause I don't."
Marvin - The Hitchhiker's Guide to the Galaxy
Offline
 Profiel Stuur privébericht  
 
 Berichttitel: Re: concrete acties
BerichtGeplaatst: 16 feb 2011, 10:41 
inactief
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 02 maart 2010, 11:06
Berichten: 133
Nog een berichtje en dan ga ik weer wat anders doen. ;-)

Het is denk ik handig om verder te gaan dat er een eigen digistek komt buiten dit forum. Bijvoorbeeld een webpagina waar je mensen kunt informeren over de doelstellingen (komt wat vertrouwder over dan een link naar alleen een pagina voor je adresgegevens).

Ook zou je kunnen denken over een yahoolist voor onderling overleg of een (afgesloten) wiki waar zaken gedeeld kunnen worden en documenten gedeeld kunnen worden.



_________________
Margot mv M. (sep 2004, Hb, Leonardoschool) en H. (apr 2007, psz)

"Here I am, brain the size of a planet, and they ask me to take you to the bridge. Call that job satisfaction, 'cause I don't."
Marvin - The Hitchhiker's Guide to the Galaxy
Offline
 Profiel Stuur privébericht  
 
 Berichttitel: Re: concrete acties
BerichtGeplaatst: 17 feb 2011, 20:19 
Volwassene
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 25 feb 2010, 23:47
Berichten: 44
Wordt aan gewerkt, aan die digitale plek om samen verder te denken. :D



_________________
arjanwesterbeek.nl
Offline
 Profiel Stuur privébericht  
 
 Berichttitel: Re: concrete acties
BerichtGeplaatst: 19 maart 2011, 12:19 
inactief
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 12 feb 2011, 16:00
Berichten: 194
Woonplaats: Wijhe
@arjan

Listen....
Ik ben ff een beetje de kluts kwijt.
Ik lees gisteren dat er de intentie is om een nationale oudervereniging voor hoogbegaafde kinderen op te zetten. Zie http://www.hb-kind-forum.nl/viewtopic.php?f=126&t=2545
Ik heb daar ook gepost dat ik het een super idee vind!
Nu lees ik hier in dit topic "concrete acties" (en ik ging er dus vanuit dat dit betrekking had op het oprichten van die nationale oudervereniging voor hoogbegaafde kinderen) vooral en eigenlijk alleen maar Leonardo, Leonardo, Leonardo...... :|.
Begrijp me niet verkeerd; ik ben niet tegen Leonardo-onderwijs maar ik ben nu wel even helemaal de draad kwijt.
Wat is nu de bedoeling?! Zijn het twee verschillende projecten naast elkaar of is het 1 iets en is die strijd voor behoudt van het Leonardo-onderwijs een onderdeel ervan.
Kan je mij nog volgen?!

Ten tweede vraag ik me ook af waarom dit topic(ea.) niet in de lijst met "toon actieve onderwerpen" komt. Op die manier zou het wel meer onder de aandacht komen

Vr. Groeten,
M :) :wink: N



_________________
Onderwijs is niet het vullen van een emmer, maar het ontsteken van het vuur.



Dochter S. 2002 (HB)
Zoon T. 2004
Zoon B. 2008
Offline
 Profiel Stuur privébericht  
 
 Berichttitel: Re: concrete acties
BerichtGeplaatst: 20 maart 2011, 13:52 
inactief

Geregistreerd: 28 feb 2010, 13:54
Berichten: 66
Wordt er ook iets gedaan aan slecht functionerende Leonardo's? En de klachten die daaruit voortvloeien? Bij de stichting vind je daar als ouder waarbij het mis is gegaan namelijk absoluut geen gehoor. En ik ken nu een heleboel ouders met slechte ervaringen, de Leonardo hier in Maarssen heeft het ene vertrekkende kind na de ander (al zou je door de website gaan denken dat de kids daar in de 7de hemel terechtkomen) Een slechte Leonardo beschadigd een hoop kinderen, ik denk zelfs nog erger dan een reguliere school dat zou kunnen. Want daar zou toch alles beter zijn??

Ook over het verschil tussen scholen in het aanname beleid zou nagedacht moeten worden. De ene school neemt makkelijker aan dan de andere, de een wil een (door de ouders) betaalde psychologisch onderzoek naast de IQ test (terwijl de stichting dit volgens mij nergens zegt)
Ook neemt bv de nieuwe leo hier in Utrecht (vanaf dat ik info aanvroeg daarvoor was dit nl niet het geval) alleen kinderen aan uit hun eigen scholen. Dat zouden dus alle scholen hun eigen Leonardo op moeten richten? Denk niet dat dat de bedoeling is toch?

Voor ons is Leonardo onderwijs dus nooit meer mogelijk.


Offline
 Profiel Stuur privébericht  
 
 Berichttitel: Re: concrete acties
BerichtGeplaatst: 20 maart 2011, 14:28 
Volwassene

Geregistreerd: 02 maart 2010, 20:56
Berichten: 228
Dat klinkt niet goed, Leila :?
Ik weet dat de Leo-stichting ondertussen wel bezoeken aflegt aan de afdelingen; in hoeverre ze met klachten omgaan, weet ik niet. Bij ons was de accountmanager zo weer weg, dus of er in die tijd problemen gesignaleerd kunnen worden... Gelukkig is dat bij ons niet het geval :mrgreen:

Het aannamebeleid verschilt inderdaad enorm, maar ik heb toch al die tijd begrepen dat elke Leonardo een IQ-test verwacht. Dat de grens van 130 wel of niet strak wordt gehanteerd, ligt aan de afdeling en ik vind persoonlijk dat er genoeg redenen zijn om kids toch aan te nemen wanneer ze "te laag" scoren.

Leila schreef:
Ook neemt bv de nieuwe leo hier in Utrecht (vanaf dat ik info aanvroeg daarvoor was dit nl niet het geval) alleen kinderen aan uit hun eigen scholen. Dat zouden dus alle scholen hun eigen Leonardo op moeten richten? Denk niet dat dat de bedoeling is toch?

:shock: Het is (/was?) zelfs zo dat als er eenmaal een Leo-afdeling in een regio is, daar niet nog een afdeling mag starten. Voorbeeldje: Op heel Voorne-Putten zorgen wij voor het Leo-onderwijs, door deze regel kan er geen andere onderwijsgroep in ons vaarwater komen. Er mogen wel meerdere scholen binnen een zelfde bestuur een Leo-klas/afdeling hebben, zoals bijv. in Rotterdam gebeurt.
Leila schreef:
Voor ons is Leonardo onderwijs dus nooit meer mogelijk.

Dan zou je je kind dus eerst op een van hun scholen moeten plaatsen, om vervolgens naar de Leo-klas te mogen?


Offline
 Profiel Stuur privébericht  
 
 Berichttitel: Re: concrete acties
BerichtGeplaatst: 20 maart 2011, 18:57 
Volwassene
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 28 feb 2010, 21:27
Berichten: 336
Carmen schreef:
Dat klinkt niet goed, Leila :?

:shock: Het is (/was?) zelfs zo dat als er eenmaal een Leo-afdeling in een regio is, daar niet nog een afdeling mag starten. Voorbeeldje: Op heel Voorne-Putten zorgen wij voor het Leo-onderwijs, door deze regel kan er geen andere onderwijsgroep in ons vaarwater komen. Er mogen wel meerdere scholen binnen een zelfde bestuur een Leo-klas/afdeling hebben, zoals bijv. in Rotterdam gebeurt.


Dit klopt denk ik niet want de Leo in Rijswijk en Den Haag lagen niet ver uit elkaar en vielen onder een ander bestuur.



_________________
Achnaton, midden 2005, 3 vwo plus (hb getest)

'I so informed you thusly.' Sheldon Cooper, the Big Bang Theory.
Offline
 Profiel Stuur privébericht  
 
 Berichttitel: Re: concrete acties
BerichtGeplaatst: 20 maart 2011, 20:13 
inactief
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 02 maart 2010, 11:06
Berichten: 133
Carmen schreef:
Leila schreef:
Ook neemt bv de nieuwe leo hier in Utrecht (vanaf dat ik info aanvroeg daarvoor was dit nl niet het geval) alleen kinderen aan uit hun eigen scholen. Dat zouden dus alle scholen hun eigen Leonardo op moeten richten? Denk niet dat dat de bedoeling is toch?

:shock: Het is (/was?) zelfs zo dat als er eenmaal een Leo-afdeling in een regio is, daar niet nog een afdeling mag starten. Voorbeeldje: Op heel Voorne-Putten zorgen wij voor het Leo-onderwijs, door deze regel kan er geen andere onderwijsgroep in ons vaarwater komen. Er mogen wel meerdere scholen binnen een zelfde bestuur een Leo-klas/afdeling hebben, zoals bijv. in Rotterdam gebeurt.
Leila schreef:
Voor ons is Leonardo onderwijs dus nooit meer mogelijk.

Dan zou je je kind dus eerst op een van hun scholen moeten plaatsen, om vervolgens naar de Leo-klas te mogen?


Hier in Gouda wordt waarschijnlijk het aanname beleid ook zo gewijzigd dat alleen kinderen die onder dezelfde overkoepelende stichting vallen doorverwezen mogen worden. En waarschijnlijk ook pas wanneer die scholen hebben aangegeven handelingsverlegen te zijn.



_________________
Margot mv M. (sep 2004, Hb, Leonardoschool) en H. (apr 2007, psz)

"Here I am, brain the size of a planet, and they ask me to take you to the bridge. Call that job satisfaction, 'cause I don't."
Marvin - The Hitchhiker's Guide to the Galaxy
Offline
 Profiel Stuur privébericht  
 
 Berichttitel: Re: concrete acties
BerichtGeplaatst: 20 maart 2011, 20:28 
Volwassene

Geregistreerd: 02 maart 2010, 20:56
Berichten: 228
@Pandora Het is misschien maar net waar de grenzen van een regio liggen... :lol:
In het handboek van de Leonardostichting staat wel het eea beschreven over exclusiviteit in de regio.

Nav het berichtje van Margot en terugkomend op het topic:
Het blijkt dus maar weer dat er actie moet komen op de duidelijkheid en algemene insteek van alle Leonardo's; de meest logische weg lijkt mij via de stichting. Nu komt vooral het aannamebeleid ter sprake, maar ik heb met mijn onderzoek (vorig jaar, minor op de Pabo) ook gezien dat bijv. de selectie van leerkrachten, het onderwijsaanbod, de vakdocenten, het lesgeven enz. enorm verschillen per afdeling.


Offline
 Profiel Stuur privébericht  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
 Pagina 1 van 1 [ 18 berichten ] 


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar: