Al veel aan de tips gehad en normaal nog 1 jaar maar aangezien zl dit schooljaar al klaar is met de basisschool en we er nog niet helemaal uit zijn of volgend jaar met net 10 jaar naar VO een beter idee is dan "groep 9"op de huidige fulltime HB school kan het best zijn dat we de keuze eerder moeten maken.
Advies van school is VWO + of gymnasium. Geen" notmaal"vwo bij voorkeur.
Zl heeft zo veel uitdaging nodig en gaat zo snel dat er echt meer mogelijk moet zijn.
Die keuze vinden we lastig. De scholen die vwo+ aanbieden hebben geen gymnasium en dus ook geen Latijn en Grieks. Dat wil zl juist graag.
Het pluspunt van vwo + is dat alle stof al gecompact wordt en er standaard extra vakken zijn en veel mogelijk om nog verder te verbreden en verdiepen.
Iets dat op basisschool al hard nodig was (en nog te weinig)
Dat klinkt dus erg goed!
Het gymnasium wat hier categoriaal gymnasium is, is ook een begaafdheid profiel school met veel HB expertise, onderpresteren beleid etc etc.
Dat klinkt in dat opzicht weer erg fijn.
De andere gymnasium mogelijkheden zijn op een scholengemeenschap waar niet direct veel HB expertise is zover ik nu kan beoordelen.
Dat voelt minder goed, gezien de worsteling op het basisonderwijs (of ben ik te pessimistisch en gaat het eenmaal op het vo goed

)
Het mooiste zou gymnasium + zijn ofzo maar dat lijkt niet te bestaan. Is gymnasium dan puur door de klassieke talen al uitdagender?
Men kan wel iets extra's doen begrijp ik maar echt compacten indien nodig gebeurt niet?!
Zl moet zich er uiteraard goed bij voelen maar als ouder vind ik het ook belangrijk te kijken naar deze zaken.
Uiteraard aan enkele ouders met kinderen op die scholen mening gevraagd maar alle hebben zeer hun eigen mening, waardoor er geen eenduidig beeld ontstaat.
Hier ondertussen ervaring met gymnasium of vwo +, heeft het een echt meerwaarde ten op zichte vsn ander?
Waarschijnlijk erg school gebonden ook?!