Het is nu 20 jul 2018, 19:36

Pagina 1 van 1 [ 2 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: keuzestress; Pieter Brueghel Arnhem of de Marlijn Oosterbeek
BerichtGeplaatst: 14 jun 2018, 16:15 
Volwassene

Goedendag,

Ik voel me inmiddels een beetje een kat in nood, we hebben de knoop doorgehakt en dochter E (8 jaar)zal volgend jaar niet meer op haar huidige school zitten. In zoverre is de keuze helder.
Hopen dat de verandering al een verademing is en nieuwe stimulans geeft en nieuwe vriendschappen.

Nu weten we alleen sinds 1 week dat er ook echt een cijfertje aan onze snelle dame zit; namelijk een tiq van 139 (wisc5).

We zouden voor de school in de buurt kunnen gaan, dat is dan de pieter brueghel, zijn zijn nu al een paar jaar bezig met levelwerk binnen in de klas, geen plusklas en in het gesprek met de directeur kom naar voren dat ze geen echte begeleiding kunnen geven aan echte HB vraagstukken. Wel een goed gevoel over de school (hoog niveau kinderen en bevlogen directeur)

maar nu hebben we 3 dagen geleden "de Marlijn" gevonden, reguliere OB maar al een paar jaar bezig met HB, plusklas voor 2 uur in de week, vandaag gesprek met directrice, ze stelt voor te versnellen (dit vooral na aanleiding van alle cito's door haar schoolcariere heen; alleen I en I+) van groep 4 naar groep 6 en plusklas + op de wachtlijst voor HB voltijd groep. School is wel verder weg. En zitten ook meer "zwakkere" leerlingen in de reguliere klassen (in vergelijking met de pieter brueghel)

Wat zouden jullie doen? Of heeft iemand hier specifiek ervaring met 1 van deze scholen??

Ik zie bij allebei plussen en minnen en ik voel nu een enorme druk om binnen een paar dagen de juiste beslissing te maken aangezien de zomervakantie voor de deur staat (nog slechts 3 weken te gaan).

Ik hoop dat jullie met mij willen meedenken.

groetjes Sjussie

Profiel Stuur privébericht  

Berichttitel: Re: keuzestress; Pieter Brueghel Arnhem of de Marlijn Oosterbeek
BerichtGeplaatst: 15 jun 2018, 21:13 
Volwassene

Geen persoonlijke ervaring met deze scholen. Wel met andere in Arnhem maar die kan ik niet aanraden.

Zelf pak ik dit soort beslissingen altijd zo zakelijke mogelijk aan. Maak een lijstje met voors en tegens van beide opties en streep vervolgens alle argumenten door die emotioneel en/of niet cruciaal zijn. Zo houd je de 'kernargumenten' over. Vervolgens kijk je welke optie het beste past.

Als de afstand op zich geen onoverkomelijk probleem is, kun je die afstrepen. Dan kijk je alleen nog naar de inhoud en vormgeving van het onderwijs dat op beide scholen geboden wordt.

Veel mensen op het forum hebben hun kinderen verder weg op school zitten, soms met een reistijd van bijna een uur. Wanneer je goede afspraken maakt met je kinderen en met ouders van klasgenootjes, hoeft dat een sociaal leven naast school niet in de weg te staan.

Pagina 1 van 1 [ 2 berichten ]