Het is nu 18 nov 2018, 03:32

Pagina 1 van 1 [ 5 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Eindtoets route8
BerichtGeplaatst: 24 apr 2018, 19:16 
Volwassene

Zijn er hier ouders of leerkrachten die ervaring hebben met deze toets?
Voordelen, nadelen, betrouwbaarheid?

Profiel Stuur privébericht  

Berichttitel: Re: Eindtoets route8
BerichtGeplaatst: 24 apr 2018, 19:25 
Volwassene

Mijn kindje maakt het morgen. :-)

BerichtGeplaatst: 24 apr 2018, 21:11 
Volwassene

Mijn school is er dit jaar op over gegaan en ik hoor er goede verhalen over. m.n. dat de toets eenvoudig begint en oploopt in moeilijkheidsgraad, zorgt ervoor dat kinderen er eerst lol in krijgen omdat ze het goed doen en daardoor verder komen.
Maar staat of valt met de apparatuur: hoorde laatst ergens iets over haperende computers en zo... dat is dramatisch natuurlijk tijdens de toets.

BerichtGeplaatst: 28 apr 2018, 07:48 
Volwassene

Ook hier is route 8 gemaakt. Ons meiske is er de hele dag mee bezig geweest. Ze vond het wel erg leuk om te doen. Ik heb haar zelf erg goed voorbereid op het feit dat zij mogelijk langer bezig zou zijn met de toets omdat ze veel meer vragen zou krijgen. En dat bleek ook zo te zijn. Samen met een klasgenootje dat erg langzaam werkt en een klasgenootje dat met heel hard werken een vwo advies kreeg waren ze pas na 14.00 klaar. Natuurlijk kregen ze ook voorbereiding en uitleg van de meester. Maar ik vond dit wel specifiek.

Onze school ziet als belangrijkste voordeel dat leerlingen zich niet door rijen opgaven hoeven te worstelen die ze niet begrijpen en waar ze het antwoord niet op weten. Dat demotiveert en ze worden er moe van. En het is natuurlijk funest voor je zelfvertrouwen. Dan begin je niet lekker aan het volgende onderdeel. Als ze bij route 8 te veel fouten maken stopt de test.

Dat zou volgens mij wel een valkuil kunnen zijn voor hoogbegaafde leerlingen die moeite hebben zich te concentreren op eenvoudige opgaven. Volgens mij is het namelijk niet mogelijk om hoger in te stappen of om de eenvoudige opgaven te compacten. Maar dat weet ik niet zeker.

De laatste opgaven waren trouwens wel echt pittig en gingen over stof die ze niet had gehad. Heeft ze dus lekker haar hersens op laten kraken!

In de week na Hemelvaart krijgen we de uitslag.

Anne72

BerichtGeplaatst: 28 apr 2018, 08:58 
Volwassene

Anne72 schreef:
Als ze bij route 8 te veel fouten maken stopt de test.
Oh, hier had ik niet over nagedacht. :shock: Mijn dochter was blij dat ze drie hele taken eerder klaar was dan een vriendin. Misschien veel te veel fouten gemaakt. :lol:

Mijn dochter vond het ook erg leuk om te maken. Ze was geïnteresseerd in het adaptivite aspect van de toets. Ze denkt bijvoorbeeld dat ze breuken goed heeft gemaakt want eerst was er een vraag over een breuk, dan de volgende vraag gelijk over combinatie van meer breuken. Ook was ze gefascineerd door het optionele onderdeel, het persoonlijke functioneren. Ze zei dat het zo erg adaptieve was dat ze bij de eerste paar vragen van dat onderdeel niet waar of niet heel erg waar invoelde, terwijl het na een paar vragen meer waar werd, en aan het eind alleen maar 'helemaal waar' werd. Dat vond dochter bijzonder fascinerend. Ze zei dat ze graag meer van de algoritme van R8 wil weten.

Pagina 1 van 1 [ 5 berichten ]