Het is nu 19 sep 2018, 10:10

Pagina 1 van 1 [ 2 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Ervaring met HB school in Rdam, Zoetermeer en Rijswijk
BerichtGeplaatst: 02 sep 2015, 20:53 
Volwassene

Dag allemaal,
Ons dochtertje Y. van bijna 3 (Sep 2012) is zeer recent getest met de SON-R. Hieruit bleek een score van SON-148. SON redeneren was 145 en SON performaal was 147. Harmonisch profiel dus.

Advies van de psycholoog is om vooral een school te zoeken die bekend is met HB of een HB afdeling heeft. Ze geeft aan dat tot 6 alleen gesproken kan worden van een ontwikkelingsvoorsprong, maar dat de score in principe niet in een latere test opeens 20 punten lager zal zijn. We wonen in Zuid-Holland en binnen een straal van 20 min rijden van ons huis zijn er verschillende scholen die een afdeling hebben of voltijds HB onderwijs aanbieden.

1. Nu is mijn eerste vraag: wie heeft ervaring met onderstaande scholen? --> graag een PB zoals volgens de huisregels :)

- OBS Passe Partout in Rdam Nesselande
- IKC de Piramide - Zoetermeer
- Floriant - Zoetermeer
- Kronenburg Rijswijk (ik zag een minder positief topic hierover toen de school werd aangekondigd bij start, maar ben erg benieuwd naar ervaring van ouders die nu hun kind(eren) hier hebben.

Deze maand hebben we met alle 4 scholen een orientatiegesprek, maar ben uiteraard erg benieuwd naar de (echte) verhalen van ouders. Uiteraard snap ik dat het voor ieder kind verschilt of die thuis voelt op een school. Dat Kronenburg EUR 3.000 vraagt is ons bekend, maar is geen belemmering omdat mijn man en ik beiden werken.

2. Moeten we gaan voor een school met plusklas of voltijds HB? OBS Passe Partout is volgens mij een school met een HB plusklas. Die zit het dichts bij ons en praktisch gezien de makkelijkste keus (dan kan oma die geen auto heeft, haar ook een keer ophalen van school en heeft ze geen BSO nodig).

De kleuterklas zal gewoon regulier zijn (m.u.v. Kronenburg, die heeft al een HB kleuterklas begrijp ik), maar het lijkt ons vervelend om Y. te moeten switchen na 2 jaar, als blijkt dat we toch vanaf begin al beter voor voltijd HB konden gaan.

Y is een gevoelig meisje, verbaal zeer sterk, maar in contact met andere kindjes (vaak leeftijdsgenootjes of kinderen die jonger zijn dan zij lijkt ze weinig weerbaar (snel huilen, bevriezen als een kindje haar speelgoed afpakt of slaat)). Ze speelt graag met oudere kindjes of volwassenen. Ze heeft veel bevestiging nodig en lijkt faalangstig (al wordt dat gelukkig minder de laatste tijd). Ook lijkt ze aan te passen (speelt altijd met pop op KDV met een vast vriendinnetje, maar thuis heeft ze niks met poppen). Ze is getest, omdat we tegen een issue aanliepen (een soort van tic die ze al lang heeft en steeds erger werd) en onderdeel bij diagnostiek bij jeugd GGZ is een ontwikkelingstest.

Alvast bedankt voor het delen van jullie ervaringen!

Profiel Stuur privébericht  

Berichttitel: Re: Ervaring met HB school in Rdam, Zoetermeer en Rijswijk
BerichtGeplaatst: 11 apr 2018, 09:08 
Volwassene

Hoi,

Ik zag dat jij drie jaar terug een school voor jullie dochter zocht. Ik ben erg benieuwd welke school het is geworden en wat voor ervaringen je van andere ouders hebt gekregen.

Met vriendelijke groet,
Elise van der Swaluw

Profiel Stuur privébericht  

Pagina 1 van 1 [ 2 berichten ]