Het is nu 19 nov 2018, 14:39

Pagina 2 van 2 [ 23 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: welke sovatraining?
BerichtGeplaatst: 10 jan 2015, 13:39 
Volwassene

Even een heel ander idee.
Mijn oudste heeft individueel rots en water gedaan. Aanleiding was dat ze gepest werd (groep 8). Dat ging daarna over op een groepstraining met een aantal kinderen uit groep 8 (helaas niet de pesters)
Daarna heeft ze een tijdje Taekwondo gedaan, door dezelfde trainer als rots en water. Doel was dat ze letterlijk steviger in haar schoenen stond. En meer zelfbewustzijn uitstraalde.

Jij schrijft:
Citaat:
Zijn eigen vraag ligt ook vooral op het gebied van verlegenheid en het contact met andere kinderen.

Als tussenoplossing totdat je ergens met een officiële sovatraining start, kun je kijk naar zoiets als Taekwondo of Aikido. Voor het doel van je zoon lijken me die geschikter dan judo.

Profiel Stuur privébericht  

BerichtGeplaatst: 10 jan 2015, 23:14 
Volwassene

De reacties bevestigen idd wel mijn idee dat de hb training geschikter is.

P heeft 2 jaar gejudood. En ook in gymverband gaan fysieke oefeningen prima. Het probleem van nu op aikido of taekwondo doen is dat p zo klein is dat hij fysiek dan tussen 5/6 jarige kinderen hoort. Hij turnt in een groep 6/7 jarigen als bijna de oudste maar wel veruit de kleinste.

Tsja tussen die kinderen is hij niet verlegen.
Dat is hij wel bij volwassenen, klasgenoten en ontwikkelings gelijken. Die zijn meestal ook minimaal twee koppen groter.

Hb speelmiddagen etc heeft hij nu geen behoefte aan. Het is niet zo dat hij helemaal nergens aansluiting heeft. Hij heeft een beste vriend in zijn klas en daarnaast zijn we gezegend met een hele schare aan hoogbegaafde neefjes en nichtjes met wie hij heerlijk bij oma kan logeren om hutten te bouwen. En risk carcassonne en scrabble mee kan spelen

BerichtGeplaatst: 10 jan 2015, 23:49 
Volwassene

Ik heb alleen maar ervaring met de taekwondo in ons dorp.
De leraar staat open voor alles. Oftewel, als je zou vertellen dat je het belangrijk vindt dat hij tegen leeftijdsgenoten sport, dan luistert hij daarnaar.
Als je vertelt dat hij over zijn verlegenheid heen wil komen, doet hij daar ook wat mee.
Taekwondo bij ons is behoorlijk gemengd qua leeftijden. Er zijn groepen waar kinderen zitten van 6-10 jaar, soms zelfs tot 12.
De leraar maakt per les paren om te oefenen. Daar heb ik geregeld behoorlijke lengteverschillen gezien.

Misschien een proefles?

Pagina 2 van 2 [ 23 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2