Het is nu 16 okt 2019, 02:42

Pagina 2 van 2 [ 29 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: De typische HB-er, gooi je vooroordelen er maar uit!
BerichtGeplaatst: 11 jul 2012, 12:43 
inactief

Ja he 8)

al was voorspeld dat rond haar puberteit haar ogen achteruit zouden kunnen gaan.... dan kan ze misschien nog even een brilletje scoren met 13 of 14??
Ze kan ook gewoon een loos montuurtje kopen en opzetten. kost haast niks bij hans Anders

ik vond het zelf een verschrikking, ik had (heb) 1 slecht oog, en toen gaven ze me met 14 jaar een contactlens die ik de heletijd voelde zitten, of kwijtraakte. dus met 17 een bril voor het bord lezen.
Tegenwoordig ben ik steeds vaker aan de bril. en dan lachen de kids mij uit, en zeggen dat het mij niet staat, maar pikken wel mijn bril.

BerichtGeplaatst: 11 jul 2012, 15:31 
­

Een wandelende encyclopedie.
Af en toe heel handig!
Stelt mij vragen om te kijken of ik het ook weet.
Inderdaad een bril, motorisch wat onhandig.

Gr. A3n

Profiel Stuur privébericht  

BerichtGeplaatst: 11 jul 2012, 15:39 
Volwassene

Marina schreef:
wiefke schreef:
Voor mij is een typische hb-er een kind dat blijft vragen.... waarom dit en waarom dat...
Het naadje van de kous willen weten hoe en waarom iets in elkaar zit en niet ophoudt met vragen tot er een bevredigend antwoord is! :wink:
Helaas weet ik niet op alle vragen gelijk antwoord te geven... :?

maar toch he, als ik hier op het forum lees zijn er wel heel veel kids die dus 'sponzen' zijn en maar blijven vragen etc. etc. Dus het is niet alleen maar een vooroordeel.

Mijn kind is duideiljk behoorlijk a-typisch. (alhoewel ik een bril heb en d'r vader lenzen dus wie weet wat de toekomst nog brengt op ogen-gebied hihi)

mja ook hier een klein sponsje.. maar de interesse duurt niet altijd evenlang :)
na 2 avonden uitgehoord te zijn over evolutie opperde ik een bepaald verhaal als vervolg op dat van de vorige avond.. en toen was het antwoord "nou mam, doe maar pinokkio hoor"

is het stiekem TOCH gewoon een kind :)

~~Ik ben graag mezelf, er zijn al anderen genoeg.~~

BerichtGeplaatst: 11 jul 2012, 21:07 
inactief

Juist al die vooroordelen maar ook de verhalen hier van kinderen die 6 boeken uitlezen in een uur...terwijl die van mij echt niet aan het lezen te krijgen is... :? maakt dat ik twijfel of onze kids wel hb zijn. Wat zegt zo'n test nou, hoewel ik wel dingen herken is vooral de oudste bij ons absoluut geen stereotype hb kind en hoewel ik ook wel dingen zie en onderken, blijf ik altijd op zoek naar "bewijs". De jongste laat veel meer zien maar omdat ik niet beter weet, vind ik onze kinderen eigenlijk heel gewoon... (en voor mij uiteraard heel speciaal).

Ik blijf het wonderlijk vinden dan 1 zo'n test ochtend en een pak vragenlijsten kan bepalen of een kind hb genoemd mag worden.

BerichtGeplaatst: 16 aug 2012, 14:07 
Volwassene

Chloé schreef:
Jaren geleden duwde mijn schoonvader me al grinnikend een foto van Chloé-man op basisschoolleeftijd onder mijn neus: het prototype HBertje: geruite spencer mét vlinderdasje, brilletje en een bos krulletjes .... "dat kan anders" dacht Chloé-man toen hij naar de middelbare school ging en liet zijn brilletje gewoon thuis en kleedde zich volgens de heersende mode, want hij had allang in de smiezen dat de nerds genadeloos werden afgezeken.... Helaas voor hem kwamen de symptomen later terug: hij bleek toch niet zonder het brilletje te kunnen, lag met de wiskundeleraar in de clinch over de juistheid van bepaalde formules en deed (na jaren niks uitgevoerd te hebben) een jarenlange "physicsstudie" (buitenland) in 1 jaar om toch naar de uni te mogen gaan, met 2 vingers in de neus.. oh ja, en ik ben natuurlijk vergeten te vermelden dat hij een A-level-student was, zonder noemenswaardige inspanning Dus helaas, al proberen we het nog zo te verbloemen, ooit komt de aap uit de mouw...
Ik heb nog een leuke (OT :oops: .. hoewel niet helemaal) anekdote aanvullend op dit verhaal. Zoals ik al zei liet Chloé-man het brilletje na de basisschool gewoon thuis en bleef dit tijdens zijn gehele tienerperiode doen. Toen hij voor zijn rijbewijs moest afrijden, zei zijn instructeur enige minuten voor het examen dat als allereerste getoetst zou worden of hij een bepaald nummerbord van een willekeurig geparkeerde auto kon lezen. Chloé-man schrok, want dat kon hij niet. Toch slaagde hij glansrijk voor de test, :D want in de wandeling richting examinator had hij alle nummerborden van auto's die hij voorbij liep gememoriseerd, en kon zo netjes melden dat de gevraagde rode auto verderop in de straat een bepaald nummerbord had :mrgreen: :mrgreen:...

BerichtGeplaatst: 16 aug 2012, 14:38 
Volwassene

@Chloé :lol:

Mijn kinderen hebben allebei een bril. Dochter heeft slechte ogen, zoon heeft 'm alleen om op het bord te kijken (en raakt 'm dus kwijt omdat ie hem weer afzet als hij wat anders gaat doen en zo verstrooid is dat hij vergeet om 'm in zijn tas te doen).

Papa (bril) en ik (lenzen) hebben ook slechte ogen. Vroegah had ik van die jampotbodempjes, hoge cijfers en geen sociale contacten. Prototype nerd, al heette het bij ons op school "stuudje". Nerds waren nog niet tot Brabant doorgedrongen :mrgreen: .

BerichtGeplaatst: 16 aug 2012, 14:41 
Volwassene

ik ben precies 1x uitgemaakt voor studiebol
toen ik de hoogste citoscore van de klas bleek te hebben.

en ik weet nog wel.. dat ik dat maar HEEL STOM vond
want het was niet alsof ik er voor geleerd had oid...

~~Ik ben graag mezelf, er zijn al anderen genoeg.~~

BerichtGeplaatst: 16 aug 2012, 16:05 
Volwassene

Haha, ze zijn ook allemaal precies hetzelfde he :lol:

Mijn dochter is ook heel stereotype: geen bril, leuke jurkjes met slippertjes, motorisch razendsnel en handig. Enige is dat ze inderdaad wel de ganse dag vraagt 'waarom?' en haar eerste woordjes nu leest (voor haar 3e verjaardag!), maar verder helemaal niet HB'erig :mrgreen:

JM (april '15, pienter dreumesje)

BerichtGeplaatst: 16 aug 2012, 18:41 
inactief

Voor mij is het prototype HBer: Dr Spencer Reid (Criminal minds).

En wat de vooroordelen in het dagelijks leven betreffen zijn HBers voor mij dan toch de mensen die inderdaad dingen interessanter vinden dan gemiddeld. Een mooi voorbeeld uit mijn studententijd was een goede vriend (en jaargenoot) die alles (en dan bedoel ik dus alles) over de napoleontische oorlogen wist. Nu zaten we wel op de lerarenopleiding geschiedenis,maar HBO en hoe krom ook geschiedenis in je examenpakket was niet eens een verplichting. Hij hield een presentatie over een bepaalde veldslag en liet met een computersimulatie ziendat in theorie i.p.v de engelsen de duitsers, die er slechts met 1 regiment meevochten, die veldslag hadden kunnen winnen. We hadden het samen voorbereid (iemand moest de tegenstander, in dit geval de fransen spelen ;-)) en hebben er heel veel lol in gehad, maar de docent is nog weken erop teruggekomen, omdat ie maar niet kon begrijpen dat het ehct een realistische optie was geweest ;-)

Ik ben in sommige dingen vrij typisch denk ik. Als ik iets interessant vind kan ik er aardig in verdrinken, ik heb een bril (sinds de puberteit), nooit moeite gedaan voor school/studie (bij het inleveren van de boeken na het eindexamen erachter komen dat je al twee jaar een boek mist.. In een jaar twee universitaire propedeuses halen naast een fulltime baan), niet bijzonder knap, geen enorme berg vrienden. Tegelijk ben ik verre van een lopende encyclopedie, ben ik zeker wel sociaal, geen hele bijzondere betekenisvolle baan met veel verantwoordelijkheid, enz.

Onze kinderen zijn een leuke mix. Dochter is wel een beetje nerderig, maar ook kind dat makkelijk contact maakt (alleen niet veel kinderen boeiend genoeg vind om contact mee te houden;-)), motorisch gaat ze net zo hard als cognitief als een speer. Zoon is daarentegen motorisch een behoorlijke kneus, maar voldoet verder absoluut niet aan de lijstjes, toch heb ik het gevoel, vooral door zijn humor, zijn manier van denken/reageren enz dat hij weleens veel slimmer zou kunnen blijken dan zijn zus.

Alles door elkaar dus, maar spencer reid zijn we in elk geval geen van allen ;-)

Pagina 2 van 2 [ 29 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2