Het is nu 15 okt 2018, 18:40

Pagina 2 van 3 [ 47 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: aura's zien
BerichtGeplaatst: 08 dec 2010, 16:30 
inactief

:shock: :shock: :shock: :shock: :shock:

ik ben hier kersvers. vijfde topic of zo dat ik lees.
helemaal onze dochter (3). helemaal. enerzijds is ze al van bij de geboorte BIJZONDER selectief in wie ze aardig vindt en bij wie ze wegkruipt - ze voelt mensen he-le-maal aan. anderzijds doet ze niet anders dan dergelijke verhalen van ik ben daar toen al geweest toen jullie nog niet bestonden en toen dit en dat etc etc.
ik dacht altijd: da's die extreme fantasie van haar, en ook het optornen tegen haar oudere broer (5); want ze heeft al lang door dat hij ouder is, en soms vertelt hij dingen over toen zij er nog niet was of over dingen die hij alleen of elders gedaan heeft, en ik dacht altijd dat het eigenlijk vanuit fantasie vertrekken was om aandacht te vragen en vooral om minstens even interessant te zijn als haar broer... maar misschien is er meer. zoniet, dan wil ik gewoon dat ze die fantasie op een toffe manier verder blijft ontwikkelen.
ik zal eens proberen die uitzendingen te bekijken via de link.

Profiel Stuur privébericht  

BerichtGeplaatst: 08 dec 2010, 16:32 
inactief

Vanavond is het weer :wink: op TV

BerichtGeplaatst: 08 dec 2010, 16:39 
inactief

dasedoan schreef:
Vanavond is het weer :wink: op TV

nee. niet bij ons: ik ben een zuiderbuur met enkel een normaal kabelabonnement. geen exotische hollandse zenders dus :wink:

BerichtGeplaatst: 08 dec 2010, 16:40 
inactief

hihhi las het net in je introductie.....tja dan zal je het via de link moeten kijken, lukt dat wel :mrgreen: :mrgreen:
heel interessant, hier veel herkenning, maar voor ons ook geen onbekend terrein....

BerichtGeplaatst: 08 maart 2011, 18:47 
Volwassene

Afgelopen week heeft het onderwerp een vervolg gekregen.

Zoals jullie misschien hebben gelezen in het topic over 'Wat vertel je je kind over kanker' is afgelopen december de man van onze oppas overleden. Ik zal nu naar hem verwijzen als J. Zoon merkte tijdens het eten op of de oppas ook naar de carnavalsoptocht kwam kijken. En of J. ook meekwam. Oh nee, verbeterde hij zichzelf, J. is dood. Daarna ging het over de ziel /geest die het lichaam verlaat na het overlijden en dat je of naar de hemel gaat of in een nieuw lichaam geboren wordt. We hadden het daarmee over de herinneringen uit een vorig leven die dochter had / heeft (?). Ook kwam het ter sprake dat sommigen geesten kunnen zien en daarmee praten. Op de opmerking van mij dat je niet echt met een geest praat, maar dat je via je denken met een geest praat, was de reactie van mijn dochter heel spontaan en enthousiast: Ja dat weet ik. Zo doe ik dat ook. :shock: Na verder erover praten zei ze dat ze J. nog een paar keer had gezien en met hem gepraat. Ik vond dit op zijn minst verbazingwekkend en heb er heel normaal met haar over gepraat. Oh ja dochter heeft nog nooit het programma op SBS 6 gezien, dus daar weet ze het niet van.

Hopelijk komt er nog een vervolg op dit gesprek, want ik vind het toch wel reuze interessant!

Nu zit ik met de vraag of ik dit eens zal bespreken met de oppas. Ik verwacht niet dat jullie daarin advies geven hoor. Ik denk dat ik het wel wil vertellen, maar het is nu nog zo pril en het zal hoe dan ook zeer emotioneel zijn. Ik wil dus eigenlijk eerst meer zekerheid hierover.

BerichtGeplaatst: 09 maart 2011, 14:52 
­

Ik denk bij zoiets toch echt niet aan paranormaal hoor.
Ik denk aan beeldpraak.

Ik 'sprak' als kind ook wleems met en overledene. Maar dat is gewon bedenken wat de ander zou zeggen. Of, wat je hoopt dat de ander zou zeggen.

BerichtGeplaatst: 09 maart 2011, 21:10 
inactief

Wat een bijzonder gegeven...veel herkenning hier.
Mijn oudste zoon wist met 5 jaar ook te vertellen dat als je heeeeeeel oud bent, je een engel/ster wordt en dat je dan na een lange tijd weer geboren wordt op aarde hij zegt daarbij wel dat hij dan weer bij mij geboren wil worden :inlove: . Hij heeft het er één keer in de zoveel tijd over en wil er dan veel over weten...tja en ik heb ook niet alle antwoorden.
Ik weet/denk dat alle kinderen(de ene sterker dan de andere) dichter bij het bovennatuurlijke staan dan wij volwassenen, het gaat natuurlijker.
Hij heeft ook wel eens een meisje gezien in zijn kamer die kwam spelen.
Mijn middelste komt er ook wel eens 'perongeluk'mee maar houdt dan snel weer zijn mond.(weet het denk ik niet met zoveel woorden uit te leggen).
Ik kan nog wel meer vertellen maar dan rattel ik weer door.

Ik weet niet of de oppas het weet van je dochter, zo ja wat voelt de oppas voor het paranormale?
Ik denk als zij daarvoor open staat, je het best wel kan vertellen(weet ook niet hoe goed jullie band is)

Succes

Groetjes Fenny

Moeder van
~B van 01-05-2004 gr 4
~S van 29-06-2006 gr 2 (iig snelle kleuter, is nog niet getest
~N van 01-01-2009 ondernemertje eerste klas

BerichtGeplaatst: 06 apr 2011, 20:24 
inactief

Ik heb de neiging hier diep op in te gaan, maar zal het proberen kort te houden.
MBt het bijv. 'proeven' van mensen, het ervaren van kleur als vorm ed. Kan ik wel wat toelichten.
Zintuigelijke indrukken zijn eigelijk neurale representaties van stimuli. Met stimuli bedoel ik iets als een geluid, een vorm, een kleur e.d. Ze zijn niet de werkelijke stimulus. Waarom? Voor het in de hersenen beland, de sensatie, wordt ze eerst vertaald door het zenuwstelsel in neurale impulsen. Zeg maar de taal die de hersenen snapt. Eigenlijk net als enen en nullen waaruit de data op een computer bestaat. U ziet een foto op uw scherm, maar het is een vertaling van enen en nullen. Daarna is het stimulus voor bijvoorbeeld uw ogen. Het wordt opgevangen door in het geval van een oog, foto receptoren die het vertalen in die neurale impulsen. Die sturen het naar de hersenen waar het geïnterpreteerd wordt als zijnde een vorm, de sensatie. ze wordt geïnterpreteerd in de primaire visuele cortex.

Bij bijvoorbeeld een vorm is het mogelijk dat deze ook geproefd wordt. Dus niet dat men alleen de vorm als vorm neemt, vierkant, rond ed, maar er ook een sensatie aan toekent. Als men een banaan ziet, proeft men ook een banaan. Alle gebieden die voor waarneming zorgen werken samen.

Wat u beschrijft wordt synesthesie genoemd. Gewaarwording over de zintuigen heen. Peren proeven bij wijze van spreken 'puntig'. Het kenmerk wat er is, is dat ze een zintuigelijke gewaarwording hebben die gekoppeld is aan een andere. Vaak liggen deze gebieden relatief dicht bij elkaar. Officieel: het vermengen van sensatie over de verschillende sensorische domeinen, zoals het proeven van vormen of het zien van kleuren die geassocieerd zijn met nummers.

Ramachandran heeft hier ook over geschreven in 'Het bizarre brein'. Niets aan de hand. Wel bijzonder.

Mvg
Pieter.

BerichtGeplaatst: 07 apr 2011, 08:57 
Volwassene

Hoi Evyla,

Een plek waar je betrouwbare informatie kunt krijgen hierover is het Parapsychologisch Instituut in Utrecht, van waaruit o.a. wetenschappelijk onderzoek wordt gedaan naar dit soort ervaringen. Ik heb bij hen een cursus gedaan over 'omgaan met (eigen en andermans) paranormale ervaringen'.
Een heel inzichtelijk boek over kinderen en het paranormale is 'waar haalt hij het vandaan' van Martine Busch, van Uitgeverij Lemniscaat in Rotterdam.
Over onderzoek naar herinneringen van kinderen aan vorige levens: de boeken van therapeut Carol Bowman: 'wie was mijn kind' en van filosofe Joanne Klink: 'vroeger toen ik groot was'. Zij verzamelde dit soort ervaringen in Nederland.

Ik denk dat het belangrijk is je kind hierin serieus te nemen en het te leren ermee om te gaan. Het is gewoon een zintuig dat veel mensen niet gewend zijn te gebruiken, maar dat wel erg nuttig is. Je kunt er nuchter mee omgaan, zonder het te van tafel te vegen als 'elk kind verzint wel eens wat'.

groetjes, Bissi

BerichtGeplaatst: 07 apr 2011, 09:53 
­

Ik vind het erg vermakelijk om te zien hoe iedereen de informatie die niet al zijn straatje paste negeert...
Cognitieve dissonantie in actie!

BerichtGeplaatst: 07 apr 2011, 22:07 
inactief

Idd. 'de wereld is bias'. :D

BerichtGeplaatst: 20 feb 2012, 10:48 
inactief

Ik ben blij dat ik mij toch eens bij een forum heb aangesloten. Ik kom hier zoveel herkenbare dingen tegen.
Mijn dochter ziet volgens haar vaak kleuren om mensen heen en ook zij dacht dat iedereen dat kon zien.
Ik heb haar uitgelegd dat dat een aura genoemd wordt en die bij iedereen anders kan zijn.

Wel zijn mijn dochter en ik in staat om elkaar antwoord te geven op vragen die we blijkbaar niet hardop aan elkaar stellen.
Dan volgt alleen het antwoord en dat kan voor buitenstaanders vreemd overkomen.
Zelf weten we niet eens dat we sommige dingen niet hardop zeiden.

Mijn dochter en ik zien bovendien nog veel meer dat niet te verklaren is soms voorspellend werkt.
Voor mij geen twijfel mogelijk dat er meer tussen hemel en aarde is.
Ben ik dan niet nuchter genoeg? Volgens mij wel.

Want als je dingen waarneemt die net zo duidelijk zijn als de bomen buiten en de buurvrouw met wie je praat.
Wat is dan nog werkelijkheid. Als ik dat in twijfel moet trekken, zijn de dagelijkse waarnemingen dan nog betrouwbaar?

BerichtGeplaatst: 20 feb 2012, 12:08 
Volwassene

hier geen aura's maar dus geesten.

Het is gewoon een lastig ding omdat je gewoon écht niet kan weten of het waar is... of dat het alleen in háár beleving waar is.. of dat het helemaal niet waar is maar een manier om aandacht te krijgen/belangstelling te weken/ ergens bij te horen.

BerichtGeplaatst: 20 feb 2012, 12:43 
Volwassene

Hoi Evyla,

Als kind vond ik verloren voorwerpen terug. Erg handig (ik was nogal slordig :mrgreen: ) Ik werd vaak gevraagd even voor iemand anders "te zoeken". Daarnaast had ik voorspellende dromen. Zo droomde ik twee keer van tevoren iemands dood. Ik voel(de) mensen zeer sterk aan. En ik voelde contact met overledenen. (Dat laatste is moeilijk uit te leggen. Ik zag ze niet, ik voelde ze. Vooral vlak nadat ze overleden waren. Daarna ebde het weg. Kan ook heel goed mijn zeer sterke herinnering aan iemand zijn geweest natuurlijk, dat gevoel). Ik zag geen aura's. Ik heb al deze "gaven" onderdrukt, omdat het me erg angstig maakte, uiteindelijk. Te veel aanvoelen is ook een last. Het klopt ook wel eens niet, wat doe je dan: iemand waarschuwen niet in dat vliegtuig stappen...

Ik denk: sommige mensen zijn zoo gevoelig, die voelen als het ware aan wat anderen denken of weten. En dan lijkt het of het vanuit jou zelf komt. Maar in wezen pik je "gewoon"de herinneringen of gevoelens van die ander op. Zo kan jouw dochter wel jouw eigen herinnering aan de Eiffeltoren hebben opgepikt...

Ook het zien van of het praten met geesten, kan geheel aan sterke verbeelding liggen. Ik sprak een keer een jongen (verder heel normaal) die zat elke nacht met een paar entiteiten rond zijn bed. Vreselijk lijkt me dat. Dat SBS programma ken ik, het voedt m.i. de kinderen heel erg in die richting verder te gaan. Die paranormale vrouw uit dat programma, de rillingen lopen over mijn rug als ik er naar kijk alleen al. SBS 6 is ook niet zo mijn zender, maar tja. :? Mijn insteek is meer: goed luisteren, niets afwijzen, erover blijven praten, maar het zeker niet al te serieus nemen.

Ben zelf erg nuchter, erg van de wetenschap. Heb e.a. echt bewust onderdrukt. Bevalt nu prima. Op dit feit na: dat ik nu niets meer terug vindt en nog wél vreselijk slordig ben! :mrgreen:

BerichtGeplaatst: 20 feb 2012, 13:48 
Volwassene

miriam schreef:
...

Ook het zien van of het praten met geesten, kan geheel aan sterke verbeelding liggen. Ik sprak een keer een jongen (verder heel normaal) die zat elke nacht met een paar entiteiten rond zijn bed. Vreselijk lijkt me dat. Dat SBS programma ken ik, het voedt m.i. de kinderen heel erg in die richting verder te gaan. Die paranormale vrouw uit dat programma, de rillingen lopen over mijn rug als ik er naar kijk alleen al. SBS 6 is ook niet zo mijn zender, maar tja. :? Mijn insteek is meer: goed luisteren, niets afwijzen, erover blijven praten, maar het zeker niet al te serieus nemen.
:

ja, die insteek hebben wij ook eigenlijk wel behálve dat ik het dus als een euh 'uitwas' zie van het eigenlijke probleem. Was er verder niets geweest en was ze opeens gekomen met 'ik zie geesten' dan zou m'n reactie ook makkelijker zijn dan nu. Het is m.i. nu een 'onderdeel van'.

BerichtGeplaatst: 28 feb 2012, 21:01 
Volwassene

Deze sector is mijn werk en wat ik nu al een paar een kindercliëntjes gehad dat dingen zag/voelde/wist. En dat was in geen van de gevallen het eigenlijke probleem. Dat was dat deze kinderen helemaal niet gelukkig waren en zich daarom op het paranormale richtten om daarmee iets 'speciaals' te hebben en/of om hun gevoel van anders zijn te verklaren.

Ik heb dat SBS6 programma vorig jaar met kromme tenen bekeken, zeker als zo'n kind weer het advies kreeg dat het zich op deze realiteit moest richten en moest wachten tot het ouder was. Zo'n advies heeft geen enkel nut. Deze realiteit moet namelijk wel de moeite waard zijn om je op te richten :banghead: . Hoe prettiger deze realiteit is, hoe minder vaak nare ervaringen voorkomen, of ze nou echt zijn of niet.

BerichtGeplaatst: 29 feb 2012, 00:23 
Volwassene

Het is idd. zo dat kinderen die minder gelukkig zijn over het algeheel vaak gevoeliger worden.
Ook is weerbaarheid dan zwakker waardoor het vaker eng word.
Als kinderen emotioneel weer sterker worden hebben ze er vaak minder last van
( moet zeggen dat het bij mij pas sinds 3 jaar minder is geworden )

BerichtGeplaatst: 03 maart 2012, 08:30 
Volwassene

D. ziet geesten hebben we onlangs ontdekt. En is daar ongelukkig en eenzaam door. Lang verhaal maar goed. Bottomline; ze heeft nu contact met iemand (een volwassene) die ze ook ziet en ook kan zien/bevestigen wat D ziet. Alhoewel ik wel geloof in het 'alles bestaat uit energie' concept, vond ik dit toch wel moeilijk maar hij bevestigde dingen die hij niet kon weten, best byzonder.

Ik heb ook het idee dat dit 'probleem' niet het onderste probleem is, wat hierboven staat idd, het is een soort van 'uitwas' van het onderliggende probleem volgesn mij en ik denk bij D aan eenzaam zijn door bijv. (niet zeker!!) hb zijn en zich daardoor anders voelen. Terwijl zij zelf dus het eenzaam/anders voelen koppelt aan het geesten zien.

BerichtGeplaatst: 07 maart 2012, 10:06 
Volwassene

Als topic starter zal ik nog maar eens een korte update geven....

Hier hebben we er al vrij lang niks meer over gehoord. Ik vind de theorie over het goed in je vel zitten wel erg intrigerend. Sinds ze dit jaar op de Leo is begonnen zit onze meid super in haar vel. Al haar 'gaven' zijn/lijken niet meer belangrijk.

Ik merk wel hoe het verder verloopt. Ik sta er in ieder geval open voor en als ze weer in een fase komt dan zal ik haar zo goed mogelijk bijstaan indien nodig.

BerichtGeplaatst: 23 jun 2012, 22:02 
inactief

Mijn dochter (10 jaar)kwam een paar maanden geleden 's avonds naar beneden en vertelde dat er 2 geesten op haar kamer ware. Ik vond het erg moeilijk, wilde haar geruststellen, maar haar angst ook serieus nemen. Maar haar ook weer geen angsten aanpraten.
Uiteindelijk zijn we samen naar boven gegaan en hebben vriendelijk gevraagd of alle geesten weg wilden gaan.
Maar de volgende avond waren ze er weer. Dochter was echt bang. Maar er moet toch geslapen worden. Uiteindelijk hebben we bedacht dat ze bij haar broertje op de kamer ging logeren. Dat heeft een weekje geduurd. Ik heb, tot nu toe, niks meer over geesten gehoord.

Pagina 2 van 3 [ 47 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende