Het is nu 23 okt 2018, 04:07

Pagina 3 van 3 [ 47 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: aura's zien
BerichtGeplaatst: 24 jun 2012, 06:22 
Volwassene

Mja hier ook zoiets geks...
Opa had longkanker... Dat duurde denk zo'n 3 maanden van helemaal gezond tot overleden...
Dat laatste was 's avonds dus onze dochter heeft daar niets van meegekregen (wij enkel een telefoontje ook)
Toch was dat het eerste wat dochterlief bij het ontbijt opmerkte.
Heel apart... Manlief zou het 's avonds vertellen want zijn opa maar dat hoefde dus helemaal niet.

Paar weken lang had dochterlief geen spoken meer op haar kamer want opa was op de kast. Hele gesprekken... Heel bijzonder.
En nadat we de kast verplaatsten verdween opa ook :)

En tja.. Als het voor haar als echt is ga ik het niet ontkennen.
Ik kan wel zeggen het is niet wetenschappelijk bewezen maar daar denken diverse mensen anders over. Zoals het vroeger ook een feit was dat onweer de woede van god was en de aarde plat... Denk ik dat het wellicht in de toekomst wel een verklaarbaar fenomeen kan zijn.
Zijnde echt of een "onverwachte" interpretatie van de hersenen dus.

Overigens.. Ik denk dat het logisch is als zulke dingen "harder" aankomen als je niet lekker in je vel zit.

~~Ik ben graag mezelf, er zijn al anderen genoeg.~~
 Profiel Stuur privébericht  

BerichtGeplaatst: 25 jun 2012, 21:58 
inactief

Bij mijn zoon is het weer terug van (na lange tijd te zijn) weggeweest :(

BerichtGeplaatst: 20 aug 2012, 13:37 
Volwassene

nu is in de bioscoop de film paranorman begonnen. Na diverse voorstukjes op tv zou dochter die best willen zien en is de discussie over dit onderwerp weer opgelaaid. Een week of wat geleden zei ze dat ze wel geesten kon zien en er mee praten maar nu niet meer. Ook zei ze dat ze dat wel jammer vond. Afgelopen week hebben we het er nog over gehad en was ze enthousiast dat ze bepaalde overleden personen wel weer had gezien, dat ze zich er voor open had gesteld en dat het gelukt was....ik kan nog steeds niet peilen of de gave werkelijk weer terug is of dat ze dat zegt omdat ik dat graag zou willen horen. Ze is helaas heeeeel gehaaid geworden en een kei in de waarheid iets verdraaien, zodat het in haar straatje past. Ik heb haar daar een paar keer op betrapt en het geeft wel een knauw in het vertrouwen moet ik zeggen. Ook daar hebben we het nu over gehad en ze zegt trouw ja en amen, maar ondertussen....pfffff

BerichtGeplaatst: 20 aug 2012, 23:17 
inactief

Persoonlijk kan ik niets zien.
Ik heb wel eens het gevoel dat mijn (voordat ik geboren was) overleden zusje langs komt, misschien gek maar ik "ervaar" haar als een ondeugend meisje van een jaar of acht.
Soms praat ik met mijn moeder over haar en zij heeft hetzelfde idee, echt apart vind ik dat want ik heb dat verder niet met mijn moeder besproken.

Ik zou niet weten waarom deze gevoelens of het "zien" van geesten raar is omdat wij eigenlijk maar een klein gedeelte van ons brein gebruiken dus kan het prima een ontwikkeld deel zijn wat ik niet heb in mijn ogen.

Ervaren van gevoel of zien is in mijn ogen per persoon verschillend, of je nou praat over een reactie op een antwoord of een situatie of het ervaren van bepaalde energie in de omgeving.
Wat mij erg boos maakt, lacht een andere persoon om, wat ik zie als mooi kan voor een ander naar of emotioneel zijn. Waarom zouden wij dan andere energie niet anders ervaren?

Wat voor de een echt is, is ook echt. Ik neem wel elk verhaal of gedachte serieus. Ik meld wel dat ik iets niet zie of anders ervaar maar dat maakt de ervaring van een ander niet minder echt.
Dat het alleen een nare situatie is die het opwekt geloof ik niet, er zijn een heleboel mensen gelukkig die ook geesten zien of ervaren.
Zelf ervaar ik mijn zusje vaak in neutrale en zeker niet negatieve situaties.

Vanuit mijn werk heb ik op een andere manier leren voelen en daarin merk ik dat ik soms dingen voel die niet verklaarbaar zijn voor iemand die anders voelt. Voelen en ervaren kan je leren daar ben ik inmiddels wel van overtuigd.

BerichtGeplaatst: 14 mei 2014, 13:59 
inactief

Leuk om te lezen..ik vind dit altijd hel intressant.
Ik zelf voel dingen aan die gaan gebeuren. Vroeger zei ik dan altijd achteraf van Jah ik wist dat dit ging gebeuren waardoor niemand mij geloofde. Tegenwoordig zeg ik het meteen zodra ik dat gevoel krijg. Zo heb ik bv al een keer van te voren geweten dat we een auto ongeluk gingen krijgen.

Mijn oudste zoon ziet overleden mensen. Hij kwam een keer bij ons omdat de buurman (van naast ons) onder zijn bed zat. Ik ben met hem naar ze kamer gegaan en heb gezegd dat de buurman weg moest gaan. Zoon is weer gaan slapen. De volgende ochtend bleek dat de buurman op dat tijdstip was overleden

Ook Opoe overleed vrij onverachts. Wij kregen dit in een sms van schoonmoeder te horen. Mijn zoon was heel goed met zijn Opoe dus ik zag er tegen op dit aan hem te moeten vertellen. Hij werd wakker en zei toen tegen mij, hey mam Opoe is dood. Op de vraag hoe hij dit wist, dat was zij hem komen vertellen.

En hij weet t altijd als iemand in onze omgeving zwanger is wat het geslacht is. Hij zegt dan bv een jongen en wijkt hier nooit vanaf
Als de pret echo is geweest klopt t altijd en als ik hem dus vertel dat het ook echt een jongen is zegt hij..ja dat weet ik hoor had je geen echo voor hoeven doen :-)

BerichtGeplaatst: 12 sep 2014, 09:55 
Volwassene

Volgens mij is het al weleens wetenschappelijk aangetoond dat vogels onze ge dachten kunnen 'voelen' dus er is vast wel meer tussen hemel en aarde dan wat we weten. Hoeft niet raar te zijn. Planten 'weten' ook veel meer dan je zou denken, die hebben het door als er aan ze geknaagd wordt op de een of andere manier.
Verder: ik zie zelf aura's, maar ik geloof heel sterk dat dat geen betekenis heeft. Je kan van alles opvangen over mensen, subtiele oogbewegingen, huidsgeur etc., en die dan interpreteren zodat het aura verandert aan de hand van hoe iemand zich voelt. Maar volgens mij is dat gewoon je eigen associatie: ik zie ook kleuren bij letters en ik vind dinsdag echt een heel vriendelijke dag. Tja. Zo heeft iedereen zijn eigenaardigheden.

BerichtGeplaatst: 13 sep 2014, 08:07 
Volwassene

slaapkop, dat is toch synesthesie, wat jij beschrijft?
ik heb zelf ook regelmatig een voorgevoel van gebeurtenissen, maar ze kloppen niet altijd.

zo is een keer onze huurauto weggesleept in niet toeristisch gedeelte van Turkije. Ik had dat gevoel al, maar we konden er weinig mee. hij stond tussen tientallen andere auto's (die allemaal waren weggesleept) en niemand sprak een taal die wij ook begrepen, er stonden geen borden en verder was er geen plaats om te parkeren...
was wel een avontuur zeg maar. :oops:

Pagina 3 van 3 [ 47 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3