Het is nu 19 jun 2018, 07:42

Pagina 1 van 3 [ 47 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: aura's zien
BerichtGeplaatst: 29 okt 2010, 09:27 
Volwassene

Ik was altijd vrij nuchter, maar sinds onze dochter geboren is, geloof ik dat er meer is dan wij 'normale mensen' kunnen waarnemen.

Ze weet af en toe dingen te vertellen, die ze niet kan weten. Voorbeeld is dat ze niet op de Eiffeltoren hoefde, omdat ze daar al eens geweest was. Ik zeg dat kan niet, want dit wordt de eerste keer. En zegt ze alsof het de normaalste zaak van de wereld is....Ik ben daar eens geweest toen jullie nog niet mijn papa en mama waren....

Afgelopen woensdag had dochter een sovatraining en dit keer kwam het blijkbaar ter sprake dat sommige mensen kunnen zien of aanvoelen dat mensen te vertrouwen zijn of niet. Dat kan onder andere door te kijken naar de kleuren die om iemand heen hangen. Een van de werknemers daar heeft die gave....En de begeleider van de training kon aan de nonverbale communicatie van onze meid zien, dat ze het herkende.... Later in de auto kwam ze er zelf op terug, maar toen ik zei dat ik het niet kon zien, ontkende zij ook. Ik vertelde dat ik had gehoord, dat zij het ook kon zien, maar ze ontkende en zei dat ze het gewoon verkeerd had begrepen. Maar ik had het gevoel dat ze aan t terugkrabbelen was, omdat ze merkte dat het iets bijzonders is en dat ze zich ook in deze situatie wil aanpassen aan wat 'normaal' was. Ze is een kei in het geven van sociaal wenselijke antwoorden.

Ik laat het voorlopig rusten, maar heb het wel teruggekoppeld naar de begeleidster en zij zou als de gelegenheid zich voordeed de draad weer oppakken en ons op de hoogte houden.

Is er misschien iemand hier die het herkent? En hoe gaan jullie hier mee om? Ik hoor graag tips en ervaringen. Het kan heel goed zijn dat dochter in meer of mindere mate wel die gave heeft, maar het nog niet kan plaatsen. Als dat zo is, wil ik haar graag helpen het een plaatsje te geven, maar ik ben ook bang dat ze afstand van me gaat nemen als het te confronterend is.

Berichttitel: Re: aura's zien
BerichtGeplaatst: 29 okt 2010, 09:32 
inactief

Of N. aura's kan zien weet ik eerlijk gezegd niet, maar de verhalen herken ik wel.

Vroeger toen ik nog een oma was, had ik 2 dochters en 3 kleinkinderen.
Ik woonde in China, bla bla bla.

Ze heeft inmiddels over minimaal 4 andere levens verteld.
En de details zijn in zulke mate dat je inderdaad gaat twijfelen.

Wij laten haar altijd vertellen en vragen er dan op door, gewoon zoals we het met elk ander verhaal zouden doen.

Profiel Stuur privébericht  

BerichtGeplaatst: 29 okt 2010, 11:54 
inactief

het is al bewezen dat ieder mens heel veel energie in zich heeft
En dat als we dat af konden tappen we er aardig wat apparatuur op konden laten draaien.
bliksem kunnen we ook zien.
Katten en honden zien anders dan mensen
Er zijn ook verschillen in tussen hoe honden kunnen zien sommige zien kleur andere zwart wit

Dus is het raar als er mensen zijn die ook anders kunnen zien dan andere mensen ?
Ik vind dit soort dingen dus niet iets bovennatuurlijks.

Ook een leuk iets
de natuur recyclet kringloop proces afval van de een is voedsel voor de ander.
Is het raar als het bewust zijn, de ik, de ziel ook gerecycled word ?

Ik was als kind ook anders dat ben ik grotendeels kwijtgeraakt.
Mijn moeder heeft me altijd duidelijk gemaakt dat er veel verschillen waren tussen mensen.
En dat mensen die verschillen vaak niet begrijpen.
En dat sommige dingen daarom beter alleen besproken kunnen worden in de thuissfeer
Of bij mensen waarvan je al zeker weet dat zij het ook begrijpen.

Dit klinkt alsof je kind al ervaring heeft met dat mensen afwijzend reageren op dit soort zaken.

BerichtGeplaatst: 29 okt 2010, 12:24 
Volwassene

Als het bij ons thuis ter sprake komt, gaan we er ook gewoon op in en praten we erover. Het moet wel vanuit haarzelf komen. Maar over het zien van een aura had ik haar nog nooit gehoord. Geen idee of ze er wel eens met anderen (kinderen) over praat en of ze daar 'negatieve' ervaringen heeft opgedaan.

Ik heb zelf wel de gave van deja-vu. Blijkbaar droom of weet ik bepaalde dingen die in de toekomst nog moeten gaan gebeuren. Als het zich dan voordoet herken ik het meteen en soms kan ik er mijn voordeel mee doen. Zoals pas geleden toen ik in gesprek was met een andere school. Ik herkende de situatie en het onderwerp en ik wist dat ik in mijn deja-vu essentiele info miste doordat ik tegelijkertijd was aan het schrijven. Op het moment dat het zich voordeed, ben ik bewust gestopt met schrijven, zodat ik wel de essentie meekreeg.

BerichtGeplaatst: 29 okt 2010, 12:39 
inactief

Compleet OT
Ben ik nu echt zo onsamenhangend hak op de tak aan het schrijven?

Deja vu is een leuk iets ik maakte er een hobby van om de situatie dan iets te veranderen.

BerichtGeplaatst: 29 okt 2010, 18:52 
­

Ik ben nog nuchterder geloof ik.

zulk verhalen als van de Eiffeltoren schudde ik vroeger ook moeiteloos uit mn mouw. Puur fantasie, een soort droomwereld, zoals je ook in boee beleefd. In mijn geval iig.

Aura's heb ik me noot in verdiept. Zelf zie ik wl bepaalde dingen in mijn hoofd in kleur, bv de 4 is blauw. Maten telen in muziek gaat in gekleurde blokjes. Ik denkm eigenlijk dat aura's zien ook zoeiets is; de informatie die je hebt 'inkleuren'. Kan best dat je die informatie hebt gekregen via bv lichaamshouding, geur, feromonen, intonatie etc.

Deja vu's is weer een ander verhaal. Ik herinner me (pun not intended) onderzoek dat suggereert dat dan de informatie van het nu via een 'verkerde' route bij je bewustzijn komt, de route die normaal dingen uit je lange termijn geheugen levert. Daardoor lijkt het alsof het een herinnering is, terwijl het gewoon je wwarneming van het moment is.

Tsja, ik zei het al, nuchter.

BerichtGeplaatst: 29 okt 2010, 19:30 
inactief

Ik denk eigenlijk grotendeels hetzelfde als Pompom. In die zin, dat ik niet ontken, dat het andere er wel zou kunnen zijn. Er zijn soms gewaarwordingen, die je vanuit het 'bovennatuurlijke' kunt uitleggen, maar waar je ook een (soms enorm vergezochte) wetenschappelijke verklaring voor kunt geven. Beide zijn voor mij even waar.
Ik vind 't trouwens een heel interessante insteek om de parallel te trekken tussen aura's en synesthesie.

Citaat:
Het kan heel goed zijn dat dochter in meer of mindere mate wel die gave heeft, maar het nog niet kan plaatsen.

Ik denk dat voor dochter het niet aanvoelt, als een gave. Zij kent en weet niet anders, dan dat ze dingen ziet/voelt/ervaart. Pas nu gaat ze ontdekken, dat er kennelijk mensen zijn, die dat níet zien/voelen/ervaren... Dát is lastig te plaatsen, denk ik. Niet de gave zelf.

Albert Einstein

BerichtGeplaatst: 30 okt 2010, 21:34 
inactief

Pompom schreef:
zulk verhalen als van de Eiffeltoren schudde ik vroeger ook moeiteloos uit mn mouw. Puur fantasie, een soort droomwereld, zoals je ook in boee beleefd. In mijn geval iig.

Ik zie het toch als iets anders dan gewoon uit je mouw schudden.
Ik heb vroeger ook veel deja-vu gehad.
In elke droom wel. en hoe vaak ik wel niet dacht, dat heb ik al meegemaakt, dit gaat er gebeuren.
Maar ik zie dat toch als een apart iets.
Wat mijn dochter verteld zijn dingen die gewoon kloppen, die ergens op gebaseerd zijn.
En ik ben echt niet iemand die in zulke dingen gelooft,
Sterker nog ik heb al moeite genoeg met mijn eigen deja-vu's al bleken die steeds weer te kloppen.

Dochter heeft het echt over compleet andere leven, tot in specifiek detail.

BerichtGeplaatst: 31 okt 2010, 11:24 
inactief

Wow, dat is echt bijzonder. !!!!

Hier thuis schijnt dat ze ''gewoon'' aura's zien. Ze kunnen ze niet interpreteren, maar wel waarnemen. mooi hoor. En mijn middelste kon vroeger gedachtes lezen. Ik merk ook wel dat ik soms opeens een kinderliedje in mijn hoofd hoor, en dan zingt mijn dochter verder, alsof ze al in haar hoofd was begonnen, en ze dat uitzendt.

BerichtGeplaatst: 31 okt 2010, 13:26 
Volwassene

@Nathalie Dat soort toevalligheden is meestal wel te verklaren.

Ik weet van 1 keer dat ik met met ouders over straat liep en mijn zus en ik precies tegelijk begonnen aan de vraag "Mogen we een ijsje?" Terwijl mijn moeder vroeg ook gelijktijdig vroeg "Willen julie een ijsje?" Mijn zus en ik begonnen over telepathie maar mijn "anti-zweverige" pa dwong ons daarop terug te lopen en zo'n 10 meter voor het punt waar we begonnen te praten lag op de stoep een ijsjes wikkel. Die hadden we dus alle drie onbewust gezien. 1-0 voor pa.

BerichtGeplaatst: 31 okt 2010, 13:39 
inactief

Mijn oudste zoon heeft vorig jaar zijn opa in zijn kamer zien staan op de dag dat hij begraven werd. Hij kwam `s avonds en soort afscheid nemen.Ze warn nogal gek op elkaar. Hij was niet bang gelukkig.

BerichtGeplaatst: 03 nov 2010, 07:44 
inactief

@evyla: ik begrijp dat je het zelf geen "raar" verschijnsel vind, maar tips/ervaringen, om haar/de omgeving er mee om te laten gaan, zoekt.

Ik denk dat je je dochter zelf het best kent, als jij het idee hebt dat zij de 'wenselijke' antwoorden geeft en terugkrabbelt, is het denk ik tóch van belang dat jijzélf met je dochter "om tafel gaat" ;) en het niet aan de begeleidster overlaat. Zo krijgt zij namelijk het idee (misschien?) dat het thuis niet écht bespreekbaar is, maar dat jullie er iemand anders voor "hebben" gevonden.

zoals al iemand eerder zei, is het voor haar niet anders, zij is altijd zo geweest, maar dat andere mensen die dingen niet zien, is voor haar 'de rare gewaarwording' :).
Citaat:
Later in de auto kwam ze er zelf op terug, maar toen ik zei dat ik het niet kon zien, ontkende zij ook. Ik vertelde dat ik had gehoord, dat zij het ook kon zien, maar ze ontkende en zei dat ze het gewoon verkeerd had begrepen.

ik denk dat je hierop terug kan komen ;) door een gezellig gesprek-moment te maken en dan aan te geven dat grote mensen dit een beetje kwijt geraakt zijn.
Maar ook dat iedereen zijn eigen gaven/talenten heeft gekregen. (Denk maar aan voetballen of gymnastiek, er is maar 1 Epke of Cruijf, maar Epke kan niet voetballen en Cruijf moet je dus niet aan een rekstok hangen :mrgreen: .)
En dat ze niet de enige is die dit heeft/kan. (En dan aangeven wie van de begeleiding dat ook heeft), dat niet iedereen er zo openlijk over is, maar dat het net zoiets is als slim zijn, daar zijn veel grote mensen nog niet klaar voor om er over te praten. Dat dit wel kan over sportprestaties is gewoon vervelend.
Voor onze kinderen is het heel verhelderend/herkennend om op woensdagavond te kijken naar "paranormale kinderen", zo zien zíj dat ze niet de enige zijn en dat er veel verschillende gaven zijn..... en ook dat het niet altijd 'leuk' is om "zo te zijn", maar dat je een manier moet vinden om er mee om te leren gaan. Dat je haar er mee wil helpen, maar omdat je het zelf niet hebt, maar andere dingen weer wel heel goed kan, dat ze dan met vragen en dergelijke altijd terechtkant bij de begeleider van de training.
(misschien kan zij een intermediair zijn tussen 'de werknemer' en je dochter?)
zo, een heel verhaal, maar ik hoop dat je er iets aan hebt (onze eigen ervaringen heb ik niet hier neergezet, maar er wel in verwerkt ;) )

BerichtGeplaatst: 03 nov 2010, 10:05 
Volwassene

Dank je Helma, voor dit handvat! Zelf ben ik communicatief niet heel sterk, dus vind ik het moeilijk om een begin te zoeken in het aanknopen van een verhaal. Ik wil er eigenlijk wel een keer op terugkomen, maar ik weet dus niet hoe en vooral omdat het in de maatschappij toch een beladen onderwerp is, terwijl ik idd graag wil dat het 'normaal' blijft in de ogen van mijn dochter.

Vorige week heb ik voor het eerst naar paranormale kinderen gekeken en ik vond het zeer interessant. Het idee om er eens met dochter naar te kijken is inderdaad wel een goeie.

BerichtGeplaatst: 03 nov 2010, 23:16 
inactief

:) het leek alsof het voorbestemd was, de aflevering van vanavond met dat meisje wat aura's kon zien.
Heb je er iets aan gehad?
Ik weet niet precies hoe oud je dochter is, maar je zou met "uitzending gemist" kunnen beginnen en aangeven dat je vanavond iets gezien had, waar je graag met haar over wil praten? en dan beginnen met het eerste deel, wat een duidelijk en evenwichtig meisje weergeeft, heel 'normaal' en heel goed uitleggend wat ze ziet en kan....
heel veel succes .....

BerichtGeplaatst: 04 nov 2010, 10:17 
Volwassene

Welke zender is dat Helma?

BerichtGeplaatst: 04 nov 2010, 10:33 
inactief

Volgens mij was het SBS 6

BerichtGeplaatst: 04 nov 2010, 10:36 
inactief

Hier is de link http://www.sbs6.nl/web/show/id=1315192/langid=43

BerichtGeplaatst: 04 nov 2010, 10:37 
inactief

Ja Eyvla ik moest ook gelijk aan jou denken, heb het ook gezien........heel erg interessant...

BerichtGeplaatst: 04 nov 2010, 11:04 
inactief

De twee uitzendingen die ik heb gezien en hebben mij ook erg geraakt, hoewel ik een nuchter type ben (was) wat betreft meer tussen hemel en aarde... Er MOET gewoon meer zijn, dan dat de meeste mensen kunnen zien.

Veel jonge kinderen schijnen paranormaal te zijn, maar 'leren dat af' cq blokkeren het 6de zintuig. Als je gisteren ook keek, snap ik wel waarom. Het lijkt mij zeer vermoeiend zoveel prikkels te ontvangen, terwijl je ze vaak ook nog niet helemaal goed kunt interpreteren omdat je nog niet zoveel levenservaring hebt... Het was gisteren ook weer erg indrukwekkend toen het over aura's ging.

Ik hoop dat je dochter door het programma te zien, kan ervaren dat ze niet de enige is met deze gave.
Hb kinderen hebben ook baat bij erkenning en peers. Als je heel gewoon met de gave omgaat, haar de uitzendingen laat zien en er misschien nog wat leesvoer over kan vinden denk ik echt dat het positief confronterend is en daarmee juist de mogelijkheid tot juist open gesprekken vergroot.

Succes en ik hoop dat jij en zij deze gave koestert, want het is echt heel bijzonder!

BerichtGeplaatst: 04 nov 2010, 14:53 
Volwassene

grrrr verdorie.....Ik had gisteravond het eerste kwartier gemist en de rest opgenomen. UItzending gemist kijken lukt me niet, want dan moet ik iets van microsoft installeren en dat heb ik gedaan, maar dan nog kan ik het niet afspelen. Komt waarschijnlijk omdat ik geen windows heb, maar een Mac. Ben nog aan t zoeken of ik ergens anders een link kan vinden, die ik kan kijken met een andere mediaplayer......

Pagina 1 van 3 [ 47 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende