Het is nu 22 jun 2018, 21:21

Pagina 1 van 1 [ 14 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Volwassen man loopt vast op z'n werk
BerichtGeplaatst: 17 maart 2017, 11:17 
Volwassene

Hallo,
Ik ben de man van Marta, zelf HB en leen haar acvcount met haar toestemming, om mijn situatie op het werk voor te leggen en met gelijkgestemden te sparren.
Ik ben programmeur en loop er tegen aan dat de projecten waar ik aan werk nooit af komen en dat mijn collega's de programma's die ik bedenk en schrijf niet kunnen snappen.

Ik ben iemand die zich graag verdiept in de (software) techniek. Nieuwe kennis maak ik mij snel eigen. Daardoor heb ik diepgaande kennis over de tools die het bedrijf gebruikt. Ik stel hoge eisen aan de software die ik schrijf. Ik hou van elegante en abstracte code. Samen zorgen deze eigenschappen ervoor dat ik meer consequenties van keuzes overzie dan mijn collega's; dat ik constructies ken en gebruik die mijn collega's niet kennen; dat mijn code een voor anderen onbegrijpbaar abstractie niveau heeft; en kortom dat het voor anderen onbegrijpbaar wordt.
Ik programmeer sneller dan de meeste collega's zowel gekeken naar aantal wijzigingen, puur naar aantal toegevoegde tekens, en naar geïntroduceerde functionaliteit. Dus daar ligt het niet aan dat de projecten niet afkomen; het niet afkomen komt waarschijnlijk vooral door mijn eisen, het ver doordenken, en de complexiteit.