Het is nu 19 aug 2018, 14:37

Pagina 5 van 5 [ 93 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: Hoeveel hobby's en/of sporten doen jullie kind(eren)
BerichtGeplaatst: 05 okt 2015, 10:31 
Volwassene

Het schaatsseizoen gaat ook weer beginnen, leuk. Dan hebben wij straks piano, paardrijles, badminton, schaatsen, ballet en hockey. Voor 2 kinderen :mrgreen: Zwemles hebben we voor nummer 2 met een turbocursus gedaan, echt super. In plaats van 2 jaar ellende, waren we nu in drie maanden klaar. Heerlijk.

BerichtGeplaatst: 06 okt 2015, 07:04 
inactief

Vorig jaar deden we muziekles, dit jaar musicalklas. Hij vind het heerlijk, als enige jongen tussen 12 meiden. Elke week komt hij helemaal blij en met een rode kop naar buiten.
Hopelijk gaan we binnenkort ook naar zwemles. Deze zomer hard gewerkt om over de watervrees heen te komen en dat is gelukt. Waar het eerst drama was als er maar een druppeltje water op zijn hoofd kwam, duikt hij nu het liefst van alles op van de bodem en lijkt hij een echte waterrat te worden!

BerichtGeplaatst: 09 okt 2015, 15:44 
Volwassene

Oudste rijdt paard (dus dat is brengen en uur gezellig hangen op de manege).
Middelste doet aan hockey, 2 keer per week 1,u15min trainen en dan op zaterdag wedstrijd. Is er geen wedstrijd, dan regelmatig teamuitje.
Daarnaast snorkelt hij op zondagochtend 45 min.
Jongste voetbalt, 2 keer per week 1u15min trainen en op zaterdag wedstrijd.

De jongens hebben die beweging echt nodig om energie kwijt te raken en ze vinden het heel erg leuk. Helaas is alleen voetbal te fietsen (en dan moet ik nog mee want een 7jarige een weg waar ze 70 rijden over laten steken alleen vind ik niet verantwoord).

Zwemmen hebben we gelukkig achter de rug. Daarnaast probeer ik ze iedere dag buiten te laten spelen als het met het weer lukt.

Profiel Stuur privébericht  

BerichtGeplaatst: 11 nov 2015, 16:37 
Volwassene

..zojuist eentje minder :cry:

Jongste telg is sinds een paar weken vastgelopen op judo. Drie weken geleden begon het, met enorm clownesk gedrag. De judoleraar vertelde dat het storend was voor de rest van de leerlingen en dat hij heel vervelend was geweest.

We hebben hem toegesproken dat hij zich moet gedragen, dat hij eerder zoveel plezier beleef juist aan judo (hij was altijd heel enthousiast en was in februari dit jaar begonnen in een groep van 5-9 jaar).
Vervolgens heeft hij judo een keer overgeslagen.
Nu opnieuw geprobeerd, en hij beweerde al naar de judo toe 'Nee, ik ben van judo af'. En hij was enorm tegendraads. Denk dat dat de laatste keer judoles is geweest.

Ik vraag me uiteraard af waarom hij is vastgelopen. Wordt er meer van hem verwacht? Is het judo examen (wat hij al eerder heeft gedaan, is niet iets nieuws)? Is hij verveeld? Heeft hij sociaal geen aansluiting?
Waarom ging het eerst zo goed en is hij ineens er helemaal klaar mee....

Tips wat ik kan vragen aan de judoleraar? Aan jongste telg?

BerichtGeplaatst: 11 nov 2015, 18:46 
Volwassene

5-9 vind ik best een verschil in leeftijd! Vind hij dat misschien niet zo fijn?
Ik zou het met hem zelf overleggen maar ook met de leraar. Misschien kan die hem positief stimuleren.

Hier een tijdelijke extra hobby. Een paar weken skiles zodat dat in de vakantie lekker niet hoeft.

BerichtGeplaatst: 11 nov 2015, 19:10 
Volwassene

Hier ook sinds gisteren een nieuwe hobby erbij. Dwz, een oude hobby nieuw leven in geblazen. De Beeldtklas, waar E en S met veel plezier heengingen, en J sinds een pasr weken ook, heeft een vervolg gekregen voor middelbare scholieren.
E deed vanaf vorige week, het begin, mee, voor S wilden we even wachten, omdat hij het best zwaar heeft al. Maar meer en meer bekroop me het gevoel dat het juist goed voor hem zou zijn. Dus sinds gisteravond doet ook hij mee, en ook de docente vindt dat héél leuk. Het is goed voor hem om even uit zijn hoofd te kmen.

BerichtGeplaatst: 12 nov 2015, 18:51 
Volwassene

Annet: wat zegt hij er zelf van? Wat doet hij precies en op welke momenten in de les?

BerichtGeplaatst: 13 nov 2015, 08:14 
Volwassene

We hebben judo met jongste telg besproken, hij zei dat hij geen zin had om zijn best te doen. Ik ga het toch nog een keer met hem proberen en blijf er dan bij. Hij heeft ook beloofd dan wel weer zijn best te doen.

Ik had er ook flink de balen van omdat andere ouders in de kleedkamer zo duidelijk lieten merken dat ze hem 'een pokkejong' vinden, zo lekker opbouwend als je zelf je al zo schaamt om zijn gedrag. En wat hij deed was vooral rondrennen rond de mat, drukke soort schijnbewegingen op zijn plaats en rare praat als 'poepie scheetje'...

BerichtGeplaatst: 13 nov 2015, 08:41 
Volwassene

@annet logisch dat je baalt van het gedrag van andere ouders maar, helaas, ook logisch dat zij balen van het gedrag van je zoon tijdens de les.
Bij hockey van mijn jongste zoon zaten er twee hele drukke jongetjes (hele team was toen zes jaar). Hier ergerde een heleboel ouders zich aan. De moeder van het ene jongetje heeft met een aantal ouders, gewoon langs de lijn, een gesprek gehad over hoe vervelend ze het zelf vond en wat ze er zelf aan deden. Hierbij stelde ze duidelijk doelen en vroeg ze de rest van de ouders letterlijk om mee te helpen. Iedereen had hier begrip voor en na een paar weken was er geen probleem meer. Bij het andere jongetje ging het anders. Zijn ouders trokken zich terug, werden zelf ook boos en gaven enkel externe factoren de schuld van zijn gedrag. Laten we het zo zeggen, hij is nooit de populairste speler van het team geworden.
Heb je bij de judo 1 of 2 ouders waar je een keertje, bij het kijken van de les, mee kan kletsen? Geen zware gesprekken maar op zo'n manier dat het op judo zitten voor jou geen probleem word.

BerichtGeplaatst: 13 nov 2015, 09:12 
Volwassene

Blondefee, ik heb mijn handen vooral vol gehad aan jongste telg bij het omkleden. Ik hoop dat hij volgende keer een momentje rustig is, zodat ik wat meer aandacht kan hebben op mijn omgeving.
We hebben wel begin december judo-examen, met ouders erbij. Zou een mooie gelegenheid kunnen zijn om wat contacten te leggen.

BerichtGeplaatst: 13 nov 2015, 11:05 
Volwassene

Ik denk ook dat dat een goed idee is Annet. Bij mijn dochter in de klas zitten bijvoorbeeld twee jongetjes die behoorlijk "lastig" zijn. Van de ene weet ik dat de ouders echt enorm hun best doen, bij de ander vergoelijken de ouders het gedrag. Dat zorgt er ook voor dat de andere ouders een stuk minder begrip kunnen opbrengen. Niet fair naar dat jongetje toe, maar zo gaat het helaas wel.

BerichtGeplaatst: 18 nov 2015, 16:16 
Volwassene

Oudste doet 3 keer per week trainen (basketbal), gaat wel moeilijk nu dat hij in de brugklas zit, veel huiswerk, doordat mist hij de trainingen vaak. In het weekend een wedstrijd. Vorige jaar deed hij ook aan schaken, deze jaar gestopt (geen tijd). Middelste doet aan basketbal + dansen (hij doet aan "boy's dance"). Jongste een keer per week kleuterdans, ze wilt wel alles op dit moment - muziek, zwemmen, maar het is heel erg druk op dit moment met haar broers, dus ik wacht af tot volgende jaar met haar, als ze 5 wordt, dan laat ik haar beginnen met ABC -zwemmen.

BerichtGeplaatst: 18 nov 2015, 16:29 
Volwassene

Even tussendoor een berichtje over judo, jongste zit er nog steeds op.
Ik heb de rest even weggehaald om apart een draadje te openen.

Pagina 5 van 5 [ 93 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5