Het is nu 20 jul 2019, 07:32

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Pagina 1 van 2 [ 37 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Actueel verkiezings-uitslag-topic!
BerichtGeplaatst: 12 sep 2012, 21:22 
inactief

Wat vinden we van de eerste polls??

Het ziet er naar uit dat we weer eens een keer een 2 partijen coalitie gaan krijgen... Maar laat alsjeblieft de VVD niet weer de grootste worden...

Profiel Stuur privébericht  

Berichttitel: Re: Actueel verkiezings-uitslag-topic!
BerichtGeplaatst: 12 sep 2012, 21:26 
Volwassene

We zijn het enigszins oneens, laat alsjeblieft de VVD wèl weer de grootste worden...

Maar ik hoop ergens wel op een vlotte coalitievorming met VVD en PVDA.

Ik ben dus wel blij met de voorlopige prognose, ben benieuwd naar de definitieve prognose.
(En vind die benamingen bizar, noem het gewoon een eerste en een tweede prognose,
wat is nou een voorlopige of definitieve prognose? :? )

Moeder van 3 heerlijke HB-ers:
♀ (2006, 2 vwo-extra)
♀ (2007, 1 vwo-extra)
♂ (2010, gr. 7)

BerichtGeplaatst: 12 sep 2012, 21:34 
Volwassene

Nee hoor geen twee partijen coalitie. Het zijn namelijk nog lang geen eerste kamer verkiezingen, en pvda en vvd hebben daar bij lange na geen meerderheid.

Wijsheid verwerven, inzicht verkrijgen, dat moet je boven alles gaan. Houd de wijsheid in ere, dan zal ze je groot maken; omhels haar, dan zal ze je aanzien geven. Zij zal de kroon op je hoofd zijn, de krans om je schouders.De Bijbel, Spreuken 4:7-9

BerichtGeplaatst: 12 sep 2012, 21:38 
Volwassene

Verder ben ik niet echt blij met de prognose, mijn partij verliest jammer genoeg :? . Hoop wel dat de prognose voor de PVV klopt. Wilders lijkt nu toch te gaan betalen voor het opbreken van het kabinet en het voortdurend veranderen van standpunt. :)

Wijsheid verwerven, inzicht verkrijgen, dat moet je boven alles gaan. Houd de wijsheid in ere, dan zal ze je groot maken; omhels haar, dan zal ze je aanzien geven. Zij zal de kroon op je hoofd zijn, de krans om je schouders.De Bijbel, Spreuken 4:7-9

BerichtGeplaatst: 12 sep 2012, 21:40 
inactief

Klopt, maar die gok gaan ze denk ik wel nemen. Twee partijen is natuurlijk per definitie stabieler. En daarnaast denk ik niet dat VVD en PVDA het eens kunnen worden over wie nummer drie wordt. Gezien de drie opties PVV, SP en CDA. Ik kan me niet voorstellen dat de PVV gekozen wordt, ik kan me niet voorstellen dat VVD de SP er bij wil en ik kan me niet voorstellen dat de PVDA het CDA er bij wil!

Het wordt gewoon leuren voor ze :).

BerichtGeplaatst: 12 sep 2012, 23:42 
inactief

En de 4e optie: D66 erbij? :wink:

BerichtGeplaatst: 13 sep 2012, 09:43 
Volwassene

Ik had het er gisteren met zoon even over. Ik zei al tegen hem. De verkiezingen zijn nu bijna afgelopen. Als de uitslag binnen is kunnen ze gaan puzzelen en dat kan wel eens heel lang duren.

Ik had zitting bij een stembureau gisteren en het duurde even voor alles geteld was. Na enen was ik pas thuis. Een korte nacht, dus ik ga nu nog even plat, anders haal ik de dag niet ;)

BerichtGeplaatst: 13 sep 2012, 10:05 
Volwassene

evyla schreef:
Als de uitslag binnen is kunnen ze gaan puzzelen en dat kan wel eens heel lang duren.
:mrgreen: :mrgreen: Hier een dochter die op wilde blijven tot alles geteld was. Haar uitgelegd dat dat pas tussen 12 uur/half 1 zou zijn... staat er om kwart over 12 een slaapdronken kind met ogen op de wangen op en vraagt of we "het journaal gezien hebben met de uitslag" :) Ze is superfanatiek en ik heb zelfs gestemd wat dochter me had geadviseerd :lol: , ze heeft zelf het bolletje mogen inkleuren. Nadat we haar hadden verteld wie de winnaars waren vroeg ze opeens dodelijk verschrikt: "en hoeveel stemmen had die WilMers? :lol:

BerichtGeplaatst: 13 sep 2012, 10:07 
inactief

Suzan schreef:
En de 4e optie: D66 erbij? :wink:

VVD/PVDA/D66 heeft in de eerste kamer ook geen meerderheid.

BerichtGeplaatst: 13 sep 2012, 10:10 
inactief

Nou we zijn er uit!

Fijn voor Smaragd dat haar partij toch geen zetel verliest!

Persoonlijk twee teleurstellingen: geen winst voor de SP en VVD is de grootste partij. PvdA heeft geen prettige historie (wat mij betreft) als het gaat om samenwerken met de VVD. Nu moet Samson zijn linkse kant die hij al maanden probeert uit te stralen, ook in de praktijk brengen. Ik hou mijn hart vast...

BerichtGeplaatst: 13 sep 2012, 12:05 
inactief

Ben ook diep teleurgesteld in deze uitslag. Ik hoop dat de PVDA ondanks deze uitslag achter hun idealen zullen blijven staan. En idd fijn dat de PVV achteruit is gegaan maar naar mijn zins niet genoeg.. evenveel zetels als de SP en meer dan het CDA en D66 vind ik toch tekenend voor Nederland. Ook dat de SGP evenveel zetels heeft behaald als groen links is treurig aangezien SGP een voorstander is dat vrouwen zich niet verkiesbaar kunnen stellen, ook al zijn het er maar 3 dat zijn toch een hoop mensen geweest.

PS fijn dat alle middenklassers die een koophuis hebben boven hun budget waarschijnlijk door kunnen gaan met de hypotheek aftrek. Het jammere is dat we zo wel in de hypotheekluchtbel blijven hangen. Ook jammer is dat zo het werkelijke probleem gaande op de huizenmarkt niet opgelost word. Ook jammer is dat we een premier krijgen die toch medeverantwoordelijk is voor deze herverkiezingen (de kostten hiervoor nog daargelaten, misschien hoort dit bij hun werkverschaffing?). En ook dat dit een premier is die internationaal minder serieus genomen word.

Maar ja wie ben ik, gestemd op een vrouw van Turkse afkomst van de SP gewoon om een beetje tegengewicht te bieden tussen al dat rechtse in de maatschappij (toch weer gemerkt dat ik erg links ben in vergelijking met de rest, ik zal gewoon moeten incasseren dat de meerderheid het gewoon heel anders ziet dat is dan weer een nadeel van de democratie :wink: ).

BerichtGeplaatst: 13 sep 2012, 12:17 
inactief

Vivianne schreef:
... aangezien SGP een voorstander is dat vrouwen zich niet verkiesbaar kunnen stellen, ook al zijn het er maar 3 dat zijn toch een hoop mensen geweest.

't Is niet gezegd dat de mensen die op SGP stemmen het met dat vrouwenstandpunt eens zijn. Ik ken er wel een paar die SGP stemmen, ondanks het vrouwenstandpunt. Het is gewoon een heel stabiele, duidelijke partij. Ze staan voor wat ze zeggen, ook als vrijwel niemand het met hun eens is, of als ze er om uitgelachen worden. Vind ik erg sterk. Wel hoop ik dat er over een paar jaar ook vrouwen op de lijst staan, maar dat dat dan ook door hunzelf wordt gedragen en niet van buitenaf wordt opgedrongen.

BerichtGeplaatst: 13 sep 2012, 12:29 
inactief

Ik wil niemand die voor iets gestemd heeft waar ik een andere mening over heb tegen het haar strijken. (het is maar mijn mening)
Ik liet mijn stem gewoon nog even horen op dit forum want in de kamer word die niet gehoord!

Maar nu er reactie op komt moet ik toch even uitten dat ik het ten eerste best apart vind voor iets te stemmen terwijl je het met een cruciaal punt niet eens bent. Net zoiets als op de PVV stemmen terwijl je graag een moskee bezoekt.

Ook is er zwaar gestreden voor en door vrouwen om dit recht te hebben en is die strijd nog in een heleboel delen van de wereld gaande. Ik vind het eigenlijk gewoon absurd dat zo'n partij uberhaupt mag deelnemen. Het gaat namelijk regelrecht tegen de grondwet in.

BerichtGeplaatst: 13 sep 2012, 12:52 
Volwassene

hier beiden gestemd op 1 van de kleine partijen...
en hadden stiekem verwacht dat meer mensen dat zouden doen... maar vrij duidelijk dacht de rest van nederland daar anders over :)

zo gaat dat.. democatie enzo... hoop dat ze het beter doen dan de afgelopen keer in ieder geval.

~~Ik ben graag mezelf, er zijn al anderen genoeg.~~

BerichtGeplaatst: 13 sep 2012, 12:54 
Volwassene

Vivianne schreef:
Ik wil niemand die voor iets gestemd heeft waar ik een andere mening over heb tegen het haar strijken. (het is maar mijn mening)
Ik liet mijn stem gewoon nog even horen op dit forum want in de kamer word die niet gehoord!

Maar nu er reactie op komt moet ik toch even uitten dat ik het ten eerste best apart vind voor iets te stemmen terwijl je het met een cruciaal punt niet eens bent. Net zoiets als op de PVV stemmen terwijl je graag een moskee bezoekt.

Ook is er zwaar gestreden voor en door vrouwen om dit recht te hebben en is die strijd nog in een heleboel delen van de wereld gaande. Ik vind het eigenlijk gewoon absurd dat zo'n partij uberhaupt mag deelnemen. Het gaat namelijk regelrecht tegen de grondwet in.

overigens.. mijn idee is dat ze toch nooit alle p unten kunnen uitvoeren,.. dus is het belangrijk om naar het totaalplaatje te kijken.
dus kun je toch een vrij belangrijk punt van een partij... best wegcijferen tegen de adnere punten..

al ben ik het wel met je eens.. het blijft heel vreemd dat zo'n partij gewoon kan en mag.
(en mijn stem hadden ze dan ook niet.. maar goed.. dat bepaalt ieder voor zich natuurlijk)

~~Ik ben graag mezelf, er zijn al anderen genoeg.~~

BerichtGeplaatst: 13 sep 2012, 14:41 
Volwassene

Vivianne schreef:

Omdat de grondwet zegt dat iedereen evenveel rechten heeft, vrouwen net zo veel als mannen?
Dan zou een partij als D'66 ook verboden moeten worden bijvoorbeeld, want die vinden dat iemand die geen homo-huwelijk wil sluiten geen ambtenaar meer mag zijn, of dringen hele groepen mensen iets op waar ze principieel tegen zijn. Dat soort dingen zijn natuurlijk ook op de rand van de democratie. Ik ben juist blij dat Nederland (nog wel) zo tolerant is dat ze dit soort partijen ook handhaven, al vraag ik me af hoe lang nog.

Natuurlijk is het van cruciaal belang dat een vrouw dezelfde rechten heeft als een man, al is dat nu juist aan de top vaak helemaal niet het geval (ongelijke salarissen in dezelfde functies bijvoorbeeld). Ondanks dat heb ik, hoewel niet streng christelijk, toch op de SGP gestemd (jaja, ze bestaan echt :wink: ). Ik vind in hun partijprogramma de meeste overeenkomsten met hoe ik er over denk, bijvoorbeeld meer geld voor gezinnen met kinderen, veel meer vrijheid voor scholen, geen verplichte Cito meer ( :D ), geen lastenverzwaring maar snijden in de overheidsuitgaven, om maar een paar punten te noemen. Natuurlijk zijn er ook een aantal punten waar ik niks mee heb of zelfs tegen ben, maar de kans dat ze die wereldvreemde dingen kunnen gaan realiseren is natuurlijk absoluut nul (gelukkig!!)

ik krijg soms ook wel eens een beetje de indruk dat veel mensen al meteen afhaken bij dit soort partijen, zonder ook maar een verkiezingsprogramma te hebben ingezien. Dat vind ik dan weer absurd :wink: (en dat bedoel ik dus in het algemeen he, niet naar iemand hier in het bijzonder)

BerichtGeplaatst: 13 sep 2012, 15:48 
­

Inderdaad, ik haak meteen af en zal inderdaad de moeite niet nemen me te verdiepen in partijen als de sgp en de pvv.
Ik snap dus juist niet hoe je dat opzij kunt zetten als vrouw.
Maar ben het ermee eens dat dit soort partijen juist moeten bestaan.
Ik heb liever duidelijk aan de oppervlakte wat voor ideeën er leven.
Gr. A3n

BerichtGeplaatst: 13 sep 2012, 16:22 
inactief

Misschien moeten ze juist wel blijven bestaan juist omdat we in een democratie leven en juist die democratie is zo'n groot goed is met de vrije keuze om als homo te trouwen en het kiesrecht voor allen maar ook juist de keuze om te kiezen voor bizarre standpunten.
Maar ik krijg er gewoon de kriebels van.. :? en trek het me gewoon te veel aan. Moet weer even bijkomen van deze verkiezingsperiode..

BerichtGeplaatst: 13 sep 2012, 16:55 
Volwassene

Vivianne schreef:
Misschien moeten ze juist wel blijven bestaan juist omdat we in een democratie leven en juist die democratie is zo'n groot goed is met de vrije keuze om als homo te trouwen en het kiesrecht voor allen maar ook juist de keuze om te kiezen voor bizarre standpunten.
Maar ik krijg er gewoon de kriebels van.. :? en trek het me gewoon te veel aan. Moet weer even bijkomen van deze verkiezingsperiode..

Inderdaad, gelukkig de vrije keuze om als homo te trouwen, en ook de vrije keuze om daar tegen te zijn. Het zou een heel trieste bedoening worden wanneer we allemaal gedwongen werden om ergens dezelfde mening over te hebben, en wanneer je mening afwijkt dat je dan je werk niet meer kunt doen of belachelijk gemaakt wordt.
Ik ben echter wel bang dat de democratie op deze manier zoals in nu is geen lang leven beschoren is. Met de mond vol van tolerantie en democratie worden veel nederlanders ondertussen steeds intoleranter, en staan steeds minder open voor andersdenkenden. Dit zie je bij steeds meer partijen terug, en steeds meer mensen krijgen het gevoel dat alleen de mening van de grote massa nog geaccepteerd is. Een gevaarlijke ontwikkeling vind ik.

BerichtGeplaatst: 13 sep 2012, 16:58 
inactief

Kleine partij gestemd.. nou ja die stem wordt dus (ook) niet gehoord.
Wel blij dat de pvv minder stemmen heeft gekregen, in mijn ogen nog teveel.
Ik sluit ook partijen als de SGP meteen uit, ook omdat dus het emancipatie/recht gedeelte voor mij erg zwaar weegt.

Over de grondwet: ik vind het heel iets anders wat een partij (die regels in Nederland mag bepalen) vindt en uitdraagt dan arbeid weigeren om een overtuiging
Bij werk is het zo dat je bepaalde taken moet verrichten als je dat niet doet is dat in mijn ogen gegronde reden om ontslagen te worden.
Ik kan toch ook niet zeggen dat ik uit overtuiging tegen administratie ben en het dus niet doe. 8) Dan moet je ander werk zoeken.

Voor de coalitie... succes...
We zullen het allemaal wel weer zien, er zal vast genoeg te zeuren blijven :D

Pagina 1 van 2 [ 37 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]