Het is nu 16 okt 2019, 03:00

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Pagina 2 van 2 [ 37 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: Actueel verkiezings-uitslag-topic!
BerichtGeplaatst: 13 sep 2012, 19:08 
inactief

hanneke schreef:
Inderdaad, gelukkig de vrije keuze om als homo te trouwen, en ook de vrije keuze om daar tegen te zijn. Het zou een heel trieste bedoening worden wanneer we allemaal gedwongen werden om ergens dezelfde mening over te hebben, en wanneer je mening afwijkt dat je dan je werk niet meer kunt doen of belachelijk gemaakt wordt.

Op zich klopt je redenering, alleen op één cruciaal punt kun je het niet toepassen op de "weiger-ambtenaar". Als je als overheid bepaalt in een wet dat het homo-huwelijk mogelijk is, dan is het natuurlijk erg vreemd om iemand in dienst van diezelfde overheid te hebben (of waar het hier vooral omgaat: te houden) die vervolgens die wet niet wilt uitvoeren. Dat kán gewoon écht niet. Dus dan heb je de keuze: of ik trouw ook homo-stellen of ik stop met het werk. De mening mag je van mij hebben, maar als dit betekent dat je je functie niet volledig wil uitvoeren, dan is het wat mij betreft simpel: Stoppen.

En wat betreft het 'gedwongen' worden dezelfde mening te hebben: het is natuurlijk vreemd dat iemand in de huidige maatschappij serieus nog vindt dat homo's niet 'mogen' trouwen of dat je vindt dat een vrouw niet 'mag' stemmen. Het is zeker de bedoeling dat iedereen hier hetzelfde over gaat denken, omdat dit betekent dat je iemand niet discrimineert op sexe en geaardheid. Nogmaals: iemnd mag er van mij zo over denken, maar verwacht daar geen sympathie voor, in ieder geval niet van mij.

Sorry als dit hard overkomt, maar ik denk er echt zo over. Ik kan me ook nog herinneren dat ik ooit bij een kerkdienst aanwezig was en dat de pastoor daar een preek hield, waarin hij het heel simpel stelde: Liefde is positief, het is iets moois en daarbij mag het niet uitmaken of die liefde tussen een man en een vrouw is of tussen twee mannen, danwel twee vrouwen.

Profiel Stuur privébericht  

BerichtGeplaatst: 13 sep 2012, 20:00 
­

Je hebt het erg netjes verwoord!
Mijn terminologie zou hard geweest zijn :lol:
Gr. A3n

BerichtGeplaatst: 13 sep 2012, 22:03 
Volwassene

Dennis Seeger schreef:
hanneke schreef:
Inderdaad, gelukkig de vrije keuze om als homo te trouwen, en ook de vrije keuze om daar tegen te zijn. Het zou een heel trieste bedoening worden wanneer we allemaal gedwongen werden om ergens dezelfde mening over te hebben, en wanneer je mening afwijkt dat je dan je werk niet meer kunt doen of belachelijk gemaakt wordt.

Op zich klopt je redenering, alleen op één cruciaal punt kun je het niet toepassen op de "weiger-ambtenaar". Als je als overheid bepaalt in een wet dat het homo-huwelijk mogelijk is, dan is het natuurlijk erg vreemd om iemand in dienst van diezelfde overheid te hebben (of waar het hier vooral omgaat: te houden) die vervolgens die wet niet wilt uitvoeren. Dat kán gewoon écht niet. Dus dan heb je de keuze: of ik trouw ook homo-stellen of ik stop met het werk. De mening mag je van mij hebben, maar als dit betekent dat je je functie niet volledig wil uitvoeren, dan is het wat mij betreft simpel: Stoppen.

En wat betreft het 'gedwongen' worden dezelfde mening te hebben: het is natuurlijk vreemd dat iemand in de huidige maatschappij serieus nog vindt dat homo's niet 'mogen' trouwen of dat je vindt dat een vrouw niet 'mag' stemmen. Het is zeker de bedoeling dat iedereen hier hetzelfde over gaat denken, omdat dit betekent dat je iemand niet discrimineert op sexe en geaardheid. Nogmaals: iemnd mag er van mij zo over denken, maar verwacht daar geen sympathie voor, in ieder geval niet van mij.

Sorry als dit hard overkomt, maar ik denk er echt zo over. Ik kan me ook nog herinneren dat ik ooit bij een kerkdienst aanwezig was en dat de pastoor daar een preek hield, waarin hij het heel simpel stelde: Liefde is positief, het is iets moois en daarbij mag het niet uitmaken of die liefde tussen een man en een vrouw is of tussen twee mannen, danwel twee vrouwen.

Ik snap wel hoe je dat bedoelt, maar ik vind het een beetje muggenziften eerlijk gezegd.

Zeggen dat wat iemand vindt " natuurlijk vreemd" is vind ik gevaarlijk. Jij kunt het vreemd vinden, maar vaststellen dathetvreemd is vind ik te ver gaan. Natuurlijk is het een behoorlijk afwijkende mening, dat is een feit. Ik heb er ook geen sympathie voor, voor dat anti- homo gebeuren, maar waarom is iets dan meteen vreemd? Omdat het (gelukkig) ver van jouw beleving afstaat? En wie bepaald dan wat vreemd is? Lijkt mee een zeer interessante discussie 8)
Maar ik besef natuurlijk ook wel dat het een lastig punt is. Christenen zijn op zich nog vrij mild, maar wanneer je kijkt hoe moslims aankijken tegen homo's, dan gaat dat nog vele malen verder. Ik zal niet ontkennen dat juist in die hoek ook wel een gevaarlijke stroming zit, die men heel goed in de gaten moet houden. Het is inderdaad goed om te weten dat dit soort meningen leven onder het volk.

Persoonlijk vind ik het wel een beetje hilarisch dat er zoveel stemmen opgaan om weigerambtenaren te ontslaan, terwijl andere ambtenaren die het met bepaalde wetten niet eens zijn en ze dus niet uitvoeren wel gewoon aan het werk mogen blijven. Alsof de overheid op andere punten ook zo principieel is :lol: Nee, wat mij betreft mogen deze mensen gewoon de keuze maken om een homo- huwelijk door een collega te laten voltrekken. Maar goed, wanneer alle ambtenaren die de wet niet volledig onderschrijven en uitvoeren ontslagen worden, dan hebben we de overheid waarschijnlijk bijna gehalveerd, en hoeven onze lasten niet omhoog. Misschien toch wel een idee :mrgreen:

BerichtGeplaatst: 13 sep 2012, 22:07 
Volwassene

Nog even een aanvulling:

Ik ken een weigerambtenaar die aangeeft dat hij er voor zichzelf van overtuigd is dat 2 mensen van hetzelfde geslacht geen seksuele relatie mogen hebben, maar dat hij iedereen hier vrij in laat, om voor zichzelf die keuze te maken. Het is ieders eigen verantwoordelijkheid, zo zEgt hij. Alleen.....omdat hij denkt dat het niet goed is, wil hij er niet actief aan meewerken. Hij veroordeelt niemand, hij maakt geen bezwaar, verstoort geen huwelijksvoltrekking tussen homo's, alleen hij wil het zelf niet doen. Deze man wordt in zijn omgeving keihard veroordeelt, en zelfs uitgescholden. Ik vraag me af wie dan harder discrimineert eerlijk gezegd......

En voor de duidelijkheid: ik deel zijn mening niet, maar dat neemt niet weg dat ik zijn houding wel kan begrijpen. En dat ik vind dat hij, volgens de grondwet, het recht heeft om voor zijn mening uit te komen, en hier op deze manier in alle voorzichtigheid mee om te gaan.

BerichtGeplaatst: 13 sep 2012, 22:50 
inactief

Artikel 6.1
Ieder heeft het recht zijn godsdienst of levensovertuiging, individueel of in gemeenschap met anderen, vrij te belijden, behoudens ieders verantwoordelijkheid volgens de wet.

Zoals ik het dus zie, sluit dit uit dat je vanuit het geloof wel mag discrimineren.

Wat mij betreft mogen álle ambtenaren die niet handelen volgens de wet, ontslagen worden. Als ik namelijk niet doe wat ik moet doen van mijn baas, duurt mijn carriere ook niet lang. Dat houdt in dat ik soms dingen moet doen, waar ik niet volledig achter sta (hoewel ik altijd zal proberen iemand te overtuigen van hoe ik naar iets kijk). Maar goed, dat komt overal voor, in elke relatie die je aangaat.

Stellen dat iets "natuurlijk vreemd" is, is misschien grammaticaal niet helemaal juist. Maar ik vind het anno 2012 eigenlijk ook niet te ver gaan. Ik vind namelijk écht dat het niet meer kan in deze tijd. Maar technisch gezien heb je gelijk, dat er een verschil is tussen iets stellen en iets vinden. Verder zal het ook niet helpen dat ik zelf niet gelovig ben en me afvraag of wat er in een boek van meer dan 1000 jaar oud staat, niet veel te gedateerd is om te projecteren op de huidige samenleving. Daar staat tegenover dat is aangetoond dat er honderden diersoorten zijn, waarbij homosexualiteit voor komt. Het is dus niet bepaald onnatuurlijk en zou wellicht ook gelovigen kunnen inspireren anders naar homoseksualiteit te kijken.

Wie bepaald wat vreemd is, is een interessante discussie, maar ik vermoed wel één zonder einde.

BerichtGeplaatst: 13 sep 2012, 23:00 
inactief

hanneke schreef:
Deze man wordt in zijn omgeving keihard veroordeelt, en zelfs uitgescholden. Ik vraag me af wie dan harder discrimineert eerlijk gezegd......

Het moge duidelijk zijn dat deze opmerking niet veel toevoegt. Natuurlijk is (mag ik dat hier wel stellen? of moet ik hier ook ik vind gebruiken?) het niet goed dat iemand wordt uitgescholden, of op een andere manier gediscrimineerd wordt. Maar een wedstrijdje wie discrimineert het hardst, helpt de discussie niet.

hanneke schreef:
En voor de duidelijkheid: ik deel zijn mening niet, maar dat neemt niet weg dat ik zijn houding wel kan begrijpen. En dat ik vind dat hij, volgens de grondwet, het recht heeft om voor zijn mening uit te komen, en hier op deze manier in alle voorzichtigheid mee om te gaan.

Hij heeft het recht op zijn mening, én hij heeft het recht deze te uiten. Staat nog steeds dat hij niet zijn functie volledig kan vervullen. Misschien kunnen we een compromis sluiten en "weiger-ambtenaren" via natuurlijk verloop af laten vloeien en alleen nog maar mensen aannemen die geen problemen hebben met het homo-huwelijk.

BerichtGeplaatst: 14 sep 2012, 08:24 
inactief

"Het is het argument van de onderdrukker die zegt dat wie opkomt voor de vrijheid van de onderdrukten, voorbijgaat aan zijn vrijheid om te onderdrukken. Het is het argument van de fundamentalist die zegt dat wie strijdt voor de rechten van vrouwen en homo’s, voorbijgaat aan zijn recht om hen te beschouwen als minderwaardige wezens die geen recht hebben op een gelijke behandeling."

( uit deze column: http://www.nrcnext.nl/columnisten/2012/08/24/vrijheid/?fb_action_ids=413343848714094&fb_action_types=og.recommends&fb_source=aggregation&fb_aggregation_id=246965925417366 )
Ik wilde dat ik het zo kon verwoorden. :wink:

BerichtGeplaatst: 14 sep 2012, 09:20 
Volwassene

Dennis Seeger schreef:
Artikel 6.1
Ieder heeft het recht zijn godsdienst of levensovertuiging, individueel of in gemeenschap met anderen, vrij te belijden, behoudens ieders verantwoordelijkheid volgens de wet.

Zoals ik het dus zie, sluit dit uit dat je vanuit het geloof wel mag discrimineren.

Wat mij betreft mogen álle ambtenaren die niet handelen volgens de wet, ontslagen worden. Als ik namelijk niet doe wat ik moet doen van mijn baas, duurt mijn carriere ook niet lang. Dat houdt in dat ik soms dingen moet doen, waar ik niet volledig achter sta (hoewel ik altijd zal proberen iemand te overtuigen van hoe ik naar iets kijk). Maar goed, dat komt overal voor, in elke relatie die je aangaat.

Stellen dat iets "natuurlijk vreemd" is, is misschien grammaticaal niet helemaal juist. Maar ik vind het anno 2012 eigenlijk ook niet te ver gaan. Ik vind namelijk écht dat het niet meer kan in deze tijd. Maar technisch gezien heb je gelijk, dat er een verschil is tussen iets stellen en iets vinden. Verder zal het ook niet helpen dat ik zelf niet gelovig ben en me afvraag of wat er in een boek van meer dan 1000 jaar oud staat, niet veel te gedateerd is om te projecteren op de huidige samenleving. Daar staat tegenover dat is aangetoond dat er honderden diersoorten zijn, waarbij homosexualiteit voor komt. Het is dus niet bepaald onnatuurlijk en zou wellicht ook gelovigen kunnen inspireren anders naar homoseksualiteit te kijken.

Wie bepaald wat vreemd is, is een interessante discussie, maar ik vermoed wel één zonder einde.

Het gaat er hier natuurlijk niet over om homo's te verdedigen. Ik denk dat we daarover wel dezelfde mening hebben. Ik krijg een beetje het gevoel alsof mensen hier denken dat ik er ook zo over denk als de SGP, nou, laat dan nu heel duidelijk zijn dat dat wat dit betreft niet zo is!

Waar het mij om gaat is dat christenen steeds meer in een verdomhoekje komen te zitten, alles wat zij doen onder een vergrootglas wordt gelegd, en zij vaak harder worden aangepakt bij afwijkende meningen dan andere groepen. Sterker nog, wanneer Geert Wilders moslims in een verdomhoekje drukt krijgt hij alle brave burgers over zich heen (bijvoorbeeld toen hij de islam een achterlijke godsdienst noemde), maar wanneer dit bij christenen gebeurt hoor je bijna niemand, sterker nog, men dikt het nog even aan.

Jouw mening over ambtenaren die weigeren is absoluut helder, en er is ook zeker wel iets voor te zeggen . Ik denk echter dat weigeren van christenen om bepaalde dingen niet te doen harder wordt aangepakt dan weigeren van bijvoorbeeld moslims om iets niet te doen. Want bij hen is het cultuur, en moeten we juist leren van die geweldige culturele verschillen, en mensen in hun waarde laten. Sterker nog, denkt iedereen bij weigerambtenaren niet meteen aan strenge christenen? Ik denk dat men in het algemeen al heel anders reageert als je i.p.v. het woord christen eens het woord moslim neerzet.
Omdat ik zelf dus ook wel hou van het leren van andere culturen, tolerantie heel hoog in het vaandel heb staan en altijd probeer om mensen met een afwijkende mening te begrijpen of in ieder geval te respecteren, zou ik het een goed voorbeeld vinden wanneer de overheid ook die mensen de ruimte geeft (uiteraard binnen acceptabele grenzen!!!). Maar ik begrijp ook jouw mening, die zegt dat iemand die namens de overheid handelt ook de wet volledig moet onderschrijven en uitvoeren. Ik zou het alleen wel fijn vinden als de overheid(en het volk) daar dan ook consequent in is.
Het gaat me dus niet eens om die weigerambtenaren, het gaat me om de ongelijkheid in beoordelen van dezelfde dingen.
Ik ben zelf ook niet streng gelovig, maar daarom zie ik nog wel dat bepaalde dingen op dit gebied echt heel scheef zijn.

Het lijkt mij ook wel een goed idee om vanaf nu dan maar geen mensen meer aan te nemen bij de overheid die de wet niet volledig onderschrijven. Zoals al gezegd zullen er dan heel veel kandidaten gaan afvallen.

En wat vinden we trouwens van de regel dat bij gelijke geschiktheid van kandidaten vrouwen en allochtonen voorrang krijgen? Is dit dan geen discriminatie van de blanke man?

Laatst bijgewerkt door hanneke op 14 sep 2012, 09:34, in totaal 2 keer bewerkt

BerichtGeplaatst: 14 sep 2012, 09:23 
Volwassene

Dennis Seeger schreef:
hanneke schreef:
Deze man wordt in zijn omgeving keihard veroordeelt, en zelfs uitgescholden. Ik vraag me af wie dan harder discrimineert eerlijk gezegd......

Het moge duidelijk zijn dat deze opmerking niet veel toevoegt. Natuurlijk is (mag ik dat hier wel stellen? of moet ik hier ook ik vind gebruiken?) het niet goed dat iemand wordt uitgescholden, of op een andere manier gediscrimineerd wordt. Maar een wedstrijdje wie discrimineert het hardst, helpt de discussie niet.

.

Maar het onderstreept wel heel duidelijk wat ik bedoel.

Het is geen wedstrijd wie het hardst discrimineert. Het gaat er om dat bijna alle Nederlanders het eigenlijk een beetje eigen schuld dikke bult vinden dat deze man wordt uitgescholden en belachelijk gemaakt. Had hij maar dezelfde mening als de massa moeten hebben, dan was hij ook niet in de (gewetens)problemen geraakt. :wink:

BerichtGeplaatst: 14 sep 2012, 09:59 
inactief

Hanneke, volgens mij denken wij ongeveer gelijk over deze dingen. Ik vind dat je het (voor mij) goed verwoord :).

BerichtGeplaatst: 14 sep 2012, 12:43 
Volwassene

hanneke schreef:
Dan zou een partij als D'66 ook verboden moeten worden bijvoorbeeld, want die vinden dat iemand die geen homo-huwelijk wil sluiten geen ambtenaar meer mag zijn, of dringen hele groepen mensen iets op waar ze principieel tegen zijn.

Sorry hoor, maar dat is onzin. Je kunt altijd ophouden met ambtenaar zijn, je XX chromosoom kun je niet veranderen in een XY. Tolerantie is prima, maar er zijn grenzen en een partij die willens en wetens vrouwen wil onderdrukken hoort niet thuis in een beschaafd land. Verander vrouwen eens in negers en probeer dan eens zo'n partij op te richten. Zullen we eens kijken hoe lang het duurt voor die verboden wordt? Jammer dat discriminatie op geslacht nog steeds zo ontzettend diep in deze maatschappij zit, dat mensen niet eens beseffen hoe verkeerd de SGP bezig is.

En terug on topic. Hopen dat de PVDA deze keer wel in staat is om links waar te maken in plaats van het schoothondje van de VVD te worden. Maar ja, ik moet het eerst nog zien.

BerichtGeplaatst: 14 sep 2012, 13:03 
Volwassene

Wilg schreef:
Verander vrouwen eens in negers en probeer dan eens zo'n partij op te richten. Zullen we eens kijken hoe lang het duurt voor die verboden wordt?

Dat is waar, daar heb je zeker een punt! Ik vraag me af of men ook zo op de barricades klimt als er een partij komt waar alleen ongelovigen lid van mogen worden. . . . 8)

Waarschijnlijk wordt de SGP toegestaan omdat in de top van het bedrijfsleven en in bijna ieder beroep vrouwen financieel ook volop gediscrimineerd worden. Wanneer je de SGP gaat verbieden moet je natuurlijk daar ook stappen in gaan zetten, en dat wordt voor heel veel mannen erg moeilijk, of je nu SGP stemt of niet

BerichtGeplaatst: 14 sep 2012, 15:31 
Volwassene

Verrassend dat er op dit HB forum toch zo gereageerd wordt ten nadele van andersdenkenden.
Citaat:
Het lijkt mij ook wel een goed idee om vanaf nu dan maar geen mensen meer aan te nemen bij de overheid die de wet niet volledig onderschrijven. Zoals al gezegd zullen er dan heel veel kandidaten gaan afvallen.

Is een leuke methode mits je nooit wetten verandert. Anders zul ja na elke wetswijziging opnieuw alle ambtenaren moeten gaan aanstellen...en zij die die nieuwe wijziging niet accepteren ontslaan.

Net als willen dat een politieke partij die zaken propageert welke in strijd met welke (mensen)wet dan ook verboden zou moeten worden....elke wet is ooit geschreven omdat op dat moment een meerderheid daarvoor was. Degenen die zo'n wet voorstelden gingen vaak, voor die ondertekening, ook zaken propageren welke zwaar in strijd met de op dat moment geldende wet waren (vb. abortus/euthanasie wetgeving). Dat mochten die partijen en mensen...het is in nederland toegestaan langs politieke weg wetten te laten veranderen....mits je genoeg mensen (stemmen) meekrijgt.

Zo is het de sgp volledig toegestaan om vrouwen het passieve en/of actieve kiesrecht te ontnemen als ze daar een meerderheid voor vinden...zoals ooit het vrouwen kiesrecht is ingesteld.Ook het huidige actieve kiesrecht zou je kunnen gaan veranderen mits je daar voldoende stemmen voor mee krijgt....bv een stem zwaarder laten wegen naarmate je een grotere bijdrage aan de staatskas gegeven hebt (gesaldeerd) gedurende de laatste regeerperiode (romeins syseem eigenlijk dus al zeer oude gedachte) en op basis van de belasting aanslagen minus ontvangen subsidies.

Zo gauw je wie dan ook het recht ontneemt om langs democratische weg te proberen een andere mening naar voren te brengen , bv via rechter, haal je de democratie meteen onderuit. Je mag hooguit eisen dat die andere mening niet in praktijk gebracht wordt zolang er geen wet is aangenomen die betreffende mening accordeerd.
Niet voor niets bestaat er een strafrechterlijke vrijwaring voor wat je zegt als vertegenwoordigend politicus. (Wilders proces)

Wat mij betreft: Ik ben er tegen om weigerambtenaren te ontslaan, ik ben er voor dat elke gemeente garant staat dat de wet uitgevoerd kan worden binnen die gemeente en er derhalve dus mensen zijn die wel een dergelijk huwelijk zullen sluiten.
Ik ben er tegen dat een arts euthanasie MOET uitvoeren op verzoek (de wet trouwens ook, is 1 van de kromste regelgevingen in nederland)...ik ben ervoor dat een arts op verzoek van een patient een behandeling MOET staken.Dat kan dus betekenen dat een beademings apparaat uitgezet moet gaan worden.

Ik ben tegen abortus, want voor bescherming van de allerzwaksten van de samenleving...de ongeborenen welke nog zonder stem zijn...slechts als het leven van de moeder in gevaar komt zie ik abortus provocatus als een mogelijkheid vallend onder de noodweer wetgeving.Ik weet dat anderen er anders over denken omdat ze de definitie van leven anders stellen dan ik.

Zoals eerder in dit topic: De vraag hoe je kunt stemmen op een partij waarmee je het op een cruciaal punt oneens zijn: Wel, als dat een afweging is dan kan ik helemaal niet meer stemmen. Er is geen partij waarmee ik samen op alle punten nog wel door de deur kan.

BerichtGeplaatst: 14 sep 2012, 16:53 
inactief

Wat mij opvalt in deze discussie, is dat we veel afwijken van waarhet om gaat. dat christenen in een verdomhoekje worden geplaatst is vervelend, maar niet zozeer relevant voor de issue "weiger-ambtenaar".

De stelling dat christenen en moslims niet hetzelfde worden behandeld, vind ik ook niet van toepassing. We dwalen best wel af ;).

Wat mij betreft hebben we een scheiding van kerk en staat en dient iemand die de staat dient, diens wetten te respecteren. Een geloof, welke dan ook, mag m.i. nooit een reden zijn om iets in een overheidsfunctie te weigeren. Zo formuleer samenvattend hoe ik er over denk. Dat is mijn mening en mijn overtuiging.

Dan is er de praktìjk en daar hebben we denk ik mooi compromis voor gevonden: niet ontslaan maar afvloeien en niet iemand aannemen die geen homosexuelen wil trouwen. En het is onzin dat wetten niet zouden mogen veranderen. Regels veranderen bij mijn werkgever ook wel eens en als dat bij mij gewetensbezwaren zou opleveren sta ik ook voor de keuze: accepteren of nieuw werk.

BerichtGeplaatst: 14 sep 2012, 16:57 
Volwassene

Grijs schreef:
Hanneke, volgens mij denken wij ongeveer gelijk over deze dingen. Ik vind dat je het (voor mij) goed verwoord :).

Hier nog een medestander :-)

En, misschien is het wel te gemakkelijk gedacht hoor, maar zoals hierboven ook al genoemd wordt: zolang het in elke gemeente mogelijk is om als homostel te trouwen, zie ik het probleem helemaal niet als er een of twee ambtenaren zijn die dat niet willen. Nog afgezien van de vraag of ik, als ik lesbisch was, getrouwd zou willen worden door een ambtenaar waarvan ik wist dat die dit eigenlijk helemaal niet wilde doen. Dan liever een ander.....

BerichtGeplaatst: 14 sep 2012, 19:32 
inactief

Von schreef:
Grijs schreef:

Hier nog een medestander :-)

En, misschien is het wel te gemakkelijk gedacht hoor, maar zoals hierboven ook al genoemd wordt: zolang het in elke gemeente mogelijk is om als homostel te trouwen, zie ik het probleem helemaal niet als er een of twee ambtenaren zijn die dat niet willen. Nog afgezien van de vraag of ik, als ik lesbisch was, getrouwd zou willen worden door een ambtenaar waarvan ik wist dat die dit eigenlijk helemaal niet wilde doen. Dan liever een ander.....

Ik zou als hetero ook niet getrouwd willen worden door iemand die geen homostellen willen trouwen.

BerichtGeplaatst: 19 sep 2012, 09:06 
inactief

de SGP legt hun normen niet op aan andere partijen :).
mijn vader bijvoorbeeld stemt SGP en mijn moeder een andere partij. Houd niet in dat mijn vader niet geëmancipeerd is, maar dat deze partij, in tegenstelling tot alle andere, zijn christelijke normen en waarden vertegenwoordigt. Hij was er lid van maar mijn moeder heeft zijn lidmaatschap opgezegd (stoer) :rofl: omdat verkiesbaarheid van vrouwen er niet kwam...
Ik heb een rugzak met dingen die mij naar één partij 'dwingen', omdat die zaken me aan het hart gaan en omdat ik hoop dat we geleerd hebben van de geschiedenis... (1939 en daarvoor) (Paula weet wel welke :D)
Stemmen is niet altijd alléén maar kijken naar de toekomst, ook moet je kijken wat de denkbeelden van sommige partijen in het verleden veroorzaakt hebben...

ik sta vóór het standpunt dat je iedereen gelijkwaardig moet behandelen, maar ook in hun waarde moet laten. een weigerambtenaar kan voor andere stellen een heel waardevol persoon zijn om het huwelijk te voltrekken, maar iemand dwingen zijn geloofsovertuiging op te geven of anders zijn baan, vind ik vergezocht....
waarom vind men de ene cultuur ((geloofs-)overtuiging) waardevoller dan de andere?

Pagina 2 van 2 [ 37 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]