Het is nu 24 sep 2018, 22:51

Pagina 2 van 2 [ 28 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: Nalatig?
BerichtGeplaatst: 12 mei 2018, 08:54 
Volwassene

Het fimpje wat ik heb gezien ging alleen in op de situatie van de brand. Kinderen zaten blijkbaar als ratten in de val en riepen om hulp door een klein raampje. Buurman is gaan hangen aan balkon erboven en heeft raam ingetrapt.

Profiel Stuur privébericht  

BerichtGeplaatst: 12 mei 2018, 09:01 
Volwassene

De vraag is of dat nalatig is want als het in het belang is van de kinderen als er geen brand is dan heeft OM nog steeds geen poot om op te staan.

BerichtGeplaatst: 12 mei 2018, 10:43 
Volwassene

Ik heb altijd moeite met oordelen n.a.v. krantenberichten. Die zijn meestal onvolledig. Jeugdzorg zal hopelijk niet dit echt als grond gebruiken voor uithuisplaatsing. Dat zou tenslotte waanzin zijn. Dus is er meer aan de hand, en zolang je niet weet wat, kun je ook geen mening geven. Maar uit het andere artikel blijkt wel dat het een probleemgezin is.

Het is onder gewone omstandigheden volkomen normaal wanneer iemand van 14 samen met iemand van 12 op een kind van 2 past, thuis. Tenzij de oudere kinderen iets mankeren natuurlijk.

BerichtGeplaatst: 12 mei 2018, 11:09 
Volwassene

Ik vind dit soort situaties ook lastig. Maar àls de kinderen opgesloten waren dàn begrijp ik de arrestatie van de moeder wel. Dat zou ik ook laakbaar vinden. Niet het laten oppassen van een 14 jarige op een twee jarige. Dat zijn situaties die volledig geaccepteerd zijn in Nederland.

Wijsheid verwerven, inzicht verkrijgen, dat moet je boven alles gaan. Houd de wijsheid in ere, dan zal ze je groot maken; omhels haar, dan zal ze je aanzien geven. Zij zal de kroon op je hoofd zijn, de krans om je schouders.De Bijbel, Spreuken 4:7-9

BerichtGeplaatst: 12 mei 2018, 11:55 
Volwassene

Ik vind het juist met een 2 jarige niet raar dat de balkondeur op slot zat. Ik heb god diverse malen gedankt op mijn knieen dat ik in een gezinswoning ben gaan wonen voor mijn dochter geboren was. Zij kon met 1,5 zichzelf gewoon ophoog trekken zover haar armen konden reiken en ze was razendsnel, ik kan 110 scenario´s bedenken waarin dingen mis konden gaan met haar op een flat en de jongens maar ook moeder moet gewoon naar de wc kunnen gaan. Dus ik zit nog steeds in team nuance.

BerichtGeplaatst: 12 mei 2018, 19:59 
Volwassene

MoederJan schreef:
Bij ons thuis staat op elke deur die op slot zit de sleutel op de deur. 10 Keer liever dat ze onbedoeld binnenkomen dan dat wij er niet uit kunnen. De secondes die je nodig hebt om eerst de sleutel te pakken/zieken kun je precies niet meer hebben. Maar ik merk om me heen dat niet veel mensen er zo over denken...

Wat betreft deze situatie, ik kan me ook bijna niet voorstellen dat er niet (al) meer aan de hand was. Maar om nu omwonenden te gaan interviewen vind ik gewoon not done. Indianenverhalen zijn zomaar geboren en kunnen enorm veel schade aanrichten, zeker waar een situatie toch al precair is. (Ik heb het filmpje dan ook niet gekeken)

Goede keus....alleen heb ik de sleutels niet in de deuren zitten omdat dan iemand van buiten de deur niet meer open krijgt.
De sleutel ligt wel op een vaste plek (hangt aan haakje) naast de deuren die vanaf buiten open moeten kunnen (voordeur bv).

En ik heb weleens gevraagd aan degenen die het ding niet op de vierkante centimeter nauwkeurig terug gelegd/gehangen hadden om geblinddoekt (alsof je niks ziet door rook) eruit te komen voordat ze weer moeten ademhalen. (Geeft je ca 30 seconden)
Is trouwens sowieso een goede oefening voor kinderen om zo geblinddoekt het huis te kunnen verlaten...voorbereid zijn op rokerige noodgevallen. En is best wel een leuk spelletje ook....

De tuin deur heeft wel de sleutel in het slot als extra beveiliging tegen illegale binnenkomers.

En al lang hadden mijn kinderen hun eigen sleutel....alle buitendeuren hebben een slot voor 1 en dezelfde sleutel.

Meerdere manieren dus om buiten te komen, de laatste is een stalen touwladder die uit het raam gehangen kan worden (brandladder dus). Dit omdat er 1 kamer in huis is die bij brand rond de trap niet meer te verlaten is langs andere weg dan via dat raam. En 5 meter is te hoog om veilig genoeg te zijn zonder hulpmiddelen.

(Sleutel in deuren kan je niet doen als de 2 jarige er al bij kan en weet hoe in een onbewaakt ogenblik de deur te openen, dus haakje buiten bereik van een klein kind in de deurpost schroeven om de sleutel aan te hangen)

BerichtGeplaatst: 15 mei 2018, 11:36 
Volwassene

https://www.rijnmond.nl/nieuws/168271/B ... r-kinderen

Er speelt inderdaad meer..

L. jan. 2008 pientere jongen met een concentratie/opstartprobleempje
R. apr. 2010 HB of gewoon pienter? Van groep 3 naar groep 5 2017/2018
En ik? geen HB, wel een beetje gek.

BerichtGeplaatst: 15 mei 2018, 21:51 
Volwassene