Het is nu 19 aug 2018, 10:43

Pagina 1 van 1 [ 7 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Gezocht: Antwoordenboek Modern Mathematics deel 1B (tvwo)
BerichtGeplaatst: 25 feb 2018, 13:04 
Volwassene

Mijn zoon in de brugklas van tweetalig vwo heeft moeite met het op de juiste manier uitschrijven van berekeningen. Kort gezegd: hij schrijft alleen het antwoord op en niet de tussenstappen. In het brugklastopic kreeg ik de tip om hem een antwoordenboek te laten gebruiken, omdat daar wel in staat hoe je de berekening uit moet schrijven. Hij krijgt dan wat meer een idee van wat de bedoeling is.

Ik kan dat antwoordenboek echter nergens (te koop) vinden op internet. Het gaat om: Modern Mathematics VWO, deel 1B, anwers. Heeft iemand van jullie het toevallig liggen en kan ik dit misschien overnemen of er wat kopietjes van krijgen? De Nederlandse variant heet Moderne Wiskunde en heeft vermoedelijk dezelfde opgaven, dus die is ook zeker welkom!

Profiel Stuur privébericht  

Berichttitel: Re: Gezocht: Antwoordenboek Modern Mathematics deel 1B (tvwo)
BerichtGeplaatst: 25 feb 2018, 16:25 
Volwassene

Hallo Drietje,

via deze link lijk je het antwoordenboek te kunnen bestellen. Ik neem tenminste aan dat uitwerkingen en antwoorden hetzelfde is. Weet niet helemaal zeker of je hier ook als particulier kunt bestellen.

https://www.noordhoffuitgevers.nl/produ ... 9001882709

Groetjes,

Gerbera

BerichtGeplaatst: 25 feb 2018, 17:45 
Volwassene

Gerbera schreef:
Hallo Drietje,

via deze link lijk je het antwoordenboek te kunnen bestellen. Ik neem tenminste aan dat uitwerkingen en antwoorden hetzelfde is. Weet niet helemaal zeker of je hier ook als particulier kunt bestellen.

https://www.noordhoffuitgevers.nl/produ ... 9001882709

Groetjes,

Gerbera

Verrek! Dat moet hem zijn! Is wel een andere druk, maar ik zal de uitgever mailen om te kijken of de inhoud hetzelfde is. Dankjewel!

BerichtGeplaatst: 25 feb 2018, 20:01 
Volwassene

ik hoop dat de uitwerkingen erin staan dan.
Ik merk juist dat ik met mijn dochter er tegenaanloop dat het antwoordenboek geen tussenstappen heeft en enkel een getal als antwoord. Ik vraag tegenwoordig aan haar of ze 1 som van het bord in zijn volledigheid wil overschrijven. Dan weet ik hoe de leraar het uitwerkt en kan ik het met haar oefenen :)

Als ze een digitale leeromgeving hebben staat het antwoordenboek daar ook vaak gratis op!

succes!

BerichtGeplaatst: 25 feb 2018, 20:08 
Volwassene

O, ik hoop dan dat dit boek wel de tussenstappen geeft! Mijn jongste kreeg vandaag die tip ook van mijn oudste: uitwerkingen van het bord overschrijven. Maar jongste vindt dat compleet onzinnig. Want hij weet het antwoord zo ook wel. En in de klas werkt hij hard aan zijn huiswerk omdat hij dan thuis niets meer hoeft te doen. Dus heeft hij geen tijd om op de leraar te letten. Zucht.

Hij gaat meestal pas net voor een proefwerk serieus oefenen en mijn man kijkt dan mee. Maar die heeft ongeveer dezelfde werk- en denkmethode en wil dus ook nog wel eens wat stappen overslaan. Dus ik hoop dat een antwoordenboek met uitwerkingen beide mannen kan helpen :mrgreen:

BerichtGeplaatst: 25 feb 2018, 20:35 
Volwassene

Bij getal en ruimte heb je zowel antwoorden boeken als uitwerkingenboeken, alle kans dat dat bij andere methodes ook zo is.

Wijsheid verwerven, inzicht verkrijgen, dat moet je boven alles gaan. Houd de wijsheid in ere, dan zal ze je groot maken; omhels haar, dan zal ze je aanzien geven. Zij zal de kroon op je hoofd zijn, de krans om je schouders.De Bijbel, Spreuken 4:7-9

BerichtGeplaatst: 26 feb 2018, 21:23 
Volwassene

Besteld! Ik heb de juiste gevonden via de link van Gerbera. Juiste druk en ook nog Engelstalig. Het vreemde is dat de titel op het boek Engelstalig is en die in de webshop Nederlandstalig. Maar de rest klopt, dus ik ben benieuwd of het matcht met het leerboek. Het is een uitwerkingenboek, dus ik denk dat zowel de antwoorden als de uitwerkingen er in staan. Ik vind het alleen niet goedkoop, dus als het niet nuttig blijkt gaat ie weer terug.

Pagina 1 van 1 [ 7 berichten ]