Het is nu 19 jul 2018, 12:51

Pagina 1 van 1 [ 5 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Recht op taxi vervoer?
BerichtGeplaatst: 16 apr 2014, 09:42 
inactief

Mijn zoons gaan van school verwisselen, ze gaan van zijn reguliere school waar ze hem weg willen hebben naar de Floriant in Zoetermeer. Dat is ongeveer 20 kilometer van ons vandaan en dat wordt een logistiek gepuzzel.

Nou vroeg ik mij af of iemand ervaring heeft met het aanvragen van taxi-vervoer of het aanvragen van een tegemoetkoming in de vervoerskosten bij de gemeente.

Wij wonen in Den Haag en we moeten dus naar Zoetermeer. Idealiter zou ik op twee middagen in de week een taxi willen hebben om hem naar mijn moeder en schoonmoeder te brengen voor de naschoolse opvang.

Verder zouden wij kunnen brengen en halen, alleen kost het ons natuurlijk meer tijd en meer geld. Er is geen onderwijs voor hoogbegaafden kinderen binnen de straal van 6 kilometer die ervoor staat.

Alleen is mijn ene zoon hoogbegaafd, de andere is pas 4, maar die moet daarom ook mee wisselen omdat we het logistiek anders niet rond krijgen.

Mijn vragen zijn dus: Heeft er iemand wel eens een tegemoetkoming toegekend gekregen en krijg je dat voor beide kinderen of alleen maar voor het ene kind?

Profiel Stuur privébericht  

Berichttitel: Re: Recht op taxi vervoer?
BerichtGeplaatst: 16 apr 2014, 10:27 
Volwassene

Wij wonen in het midden van het land en toevallig heb ik eens in de notulen van een gemeenteraadsvergadering gezien dat een aanvraag hiervoor was afgewezen. Maar de situatie was wel anders. Het ging daarbij nl om vervoer naar een plusklas en het argument was dat er voldoende aanbod gerealiseerd zou kunnen worden door de scholen in het dorp zelf. Nu is dat er niet, maar de gemeente wilde dus geen vergoeding geven voor het vervoer naar een externe plusklas.

Overal kan er anders door de gemeente besloten worden, je kunt het dus gewoon proberen. Ik zou wel vooral het feit dat de school van de reguliere school eigenlijk af moet en er geen passend onderwijs in de buurt is als argument gebruiken. Dat is tenslotte wel waar hij recht op heeft.

Veel succes!

BerichtGeplaatst: 16 apr 2014, 14:25 
inactief

Ik ben nu al bijna twee jaar aan het knokken om vergoeding te krijgen. De gemeente is absoluut niet van plan te betalen, ook al heb ik een paar maanden geleden een rechtszaak hierover gewonnen. We zijn nu in afwachting van het hoger beroep. Ik vind het een erg kostbare zaak. :?

BerichtGeplaatst: 16 apr 2014, 16:36 
Volwassene

Wij krijgen een tegemoetkoming in de kosten voor het vervoer van en naar school.
Dit krijgen we maar voor 1 kind. Logisch, aangezien ze bij elkaar in de auto zitten, we rijden immers ook geen 3x op en neer voor 3 kinderen.
Bij taxivervoer is dat anders natuurlijk.

Wij krijgen overigens alleen de enkele reis heen en enkele reis terug (gedeeltelijk) vergoed, hoe ik zelf weer thuis kom en weer op school kom is mijn probleem blijkbaar. :wink:

Maar, elke gemeente is weer anders, elke gemeente beslist hier zelf over.

Onze school heeft overigens een standaard (per kind te personaliseren) document opgesteld voor ouders tbv aanvraag vergoeding leerlingenvervoer, waarin ze uiteenzetten waar het leonardo-onderwijs voor staat en waarom het voor deze leerling zo belangrijk is om dit onderwijs op deze school te volgen. Misschien kan jullie toekomstige school ook in iets dergelijks voorzien?

Hiernaast hebben wij van de oude school een verklaring dat zij onze kinderen geen passend onderwijs konden bieden en handelingsverlegen waren.

Probeer zoveel mogelijk "bewijs" te verzamelen dat deze school echt noodzakelijk is voor je kind en voeg deze documenten bij de aanvraag.

Moeder van 3 heerlijke HB-ers:
♀ (brugklas vwo)
♀ (gr. 7)
♂ (gr. 5)

BerichtGeplaatst: 16 apr 2014, 18:13 
Volwassene

Een andere optie is misschien carpoolen met andere ouders vanuit Den Haag.

Pagina 1 van 1 [ 5 berichten ]