Het is nu 14 dec 2017, 03:06

Pagina 1 van 1 [ 7 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Hoe uitleggen?
BerichtGeplaatst: 01 jul 2017, 19:58 
Volwassene

Onze jongste dochter hebben we altijd een slim meisje gevonden. Ze heeft nooit heel erg voor gelopen, maar door bepaalde verbanden die ze legt laat ze zien dat ze de wereld om zich heen goed begrijpt. Helaas blijkt dit op school helemaal niet uit haar resultaten.

Het laatste jaar zit ze erg slecht in haar vel. Ze heeft een extreem laag zelfbeeld, en voelt zich erg anders dan andere kinderen.
Dat ze op school op de meeste gebieden extra hulp krijgt werkt daar niet bij mee.

Nu is ze doorgestuurd voor psychiatrisch onderzoek en daar willen ze ook graag een intelligentietest doen. Dit gaat de Wisc worden.

Hoe leggen wij onze dochter uit wat er gaat gebeuren. Ze wil altijd graag van te voren weten wat er gebeurd en is er heel erg mee bezig.

Hoe hebben jullie je kinderen voorbereidt?

p.s. Wij hebben niet het idee dat onze dochter hoogbegaafd is. We zitten vooral hier op het forum voor onze middelste dochter. Maar aangezien hier veel intelligentietesten afgenomen worden stel ik toch de vraag hier.....

Profiel Stuur privébericht  

Berichttitel: Re: Hoe uitleggen?
BerichtGeplaatst: 01 jul 2017, 20:36 
Volwassene

Bij mijn kinderen ben ik altijd zo open mogelijk geweest. Zelf voelt/weet ze waarschijnlijk ook wel dat ze niet lekker in haar vel zit. Dit onderzoek is om uit te vinden hoe ze in elkaar zit zodat jullie en school haar beter kunnen helpen.

(mijn jongste, die om vergelijkbare redenen werd getest en ook niets liet zien op school bleek als enige van de drie zowel een verbale als een performale score te hebben boven de 130, ik weet nog hoe verbaasd is was. Ik wist wel dat ze slim was, ik had alleen gedacht ze het op een IQ test, net zoals op school niet zou laten zien).

Wijsheid verwerven, inzicht verkrijgen, dat moet je boven alles gaan. Houd de wijsheid in ere, dan zal ze je groot maken; omhels haar, dan zal ze je aanzien geven. Zij zal de kroon op je hoofd zijn, de krans om je schouders.De Bijbel, Spreuken 4:7-9

BerichtGeplaatst: 02 jul 2017, 08:24 
Volwassene

Wij hebben aan onze zoon uitgelegd dat wij en de juffrouw het idee had dat hij slim was en dat de test er voor was om vast te stellen hoe slim zodat de juffrouw weet wat hij in de klas precies nodig heeft. Verder geen toelichting over de test of zo. Wel opgemerkt dat het niet fout kan zo lang hij zijn best deed. Er zijn geen goede of foute antwoorden alleen antwoorden.

BerichtGeplaatst: 02 jul 2017, 19:23 
Volwassene

Bij die van ons hebben we het 'denkpuzzels om te kijken hoe je hoofd werkt' genoemd. Ook aangegeven dat sommige opdrachten heel makkelijk zouden zijn en andere juist een beetje moeilijk.

BerichtGeplaatst: 02 jul 2017, 19:24 
Volwassene

De reden waarom ze getest wordt is al duidelijk bij haar. En vindt ze ook erg fijn. Ze wil alleen zo graag weten wat er gaat gebeuren bij zo'n test.

Ik zal inderdaad nog extra benadrukken dat ze het niet goed of fout kan doen....

BerichtGeplaatst: 02 jul 2017, 20:40 
Volwassene

Citaat:
Ze wil alleen zo graag weten wat er gaat gebeuren bij zo'n test.
Je zou kunnen vertellen dat het verschillende soorten werkjes zijn waarbij ze soms vragen moet beantwoorden en soms dingen moet doen met plaatjes en blokjes.

BerichtGeplaatst: 03 jul 2017, 19:57 
Volwassene

Dank je Loekie, daar heb ik wat aan!!

Net te horen gekregen dat de test halverwege augustus is, dus we moeten nog even afwachten....

Pagina 1 van 1 [ 7 berichten ]