Het is nu 24 jan 2021, 04:52

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Pagina 34 van 66 [ 1320 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37 ... 66  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: Brugklas 2019/2020
BerichtGeplaatst: 12 dec 2019, 15:02 
Volwassene

@Lieselotje: ik lees vol interesse mee, met mijn oudste gaat het net zo. Vorig jaar nog gered maar dit jaar (gym 2) gaat het een stuk slechter. Vindt zichzelf ook dom, en zit steeds slechter in zijn vel. Hoe krijgen we dat nou weer op rit? Ook in de klas komt voelt hij zich steeds slechter thuis...

BerichtGeplaatst: 12 dec 2019, 15:20 
Volwassene

Lieselotje, ik herken heel erg wat je schrijft van de dochter van een vriendin. Een UHB meisje dat op het gymnasium de ene onvoldoende na de andere haalt, terwijl ze gemotiveerd is en goed leert.
De school gaat daar nu inzetten op huiswerkbegeleiding en ook gaan ze kijken of er dyslexie in het spel is. Er is regelmatig contact met de HB coach. Ze mocht ook wat toetsen herkansen, ook al is dat niet standaard daar op school. Helaas gingen die toetsen dus ook niet goed. Het is wat je zegt, echt heel verdrietig. Bij dat meisje wordt nu ook gedacht aan faalangst. Haar jongere zusje heeft dit. Na jaren van slecht scoren op toetsen, gaat het met het zusje nu beter op een andere school. De leerkracht gaat naast dat meisje zitten bij een toets, de nabijheid geeft veiligheid en er wordt ook met haar gesproken over faalangst. Natuurlijk kan een docent op het VO niet naast een leerling gaan zitten, maar meer om aan te geven dat dit het kind altijd in de weg heeft gezeten om goed te scoren.
Ik kan me goed voorstellen dat hij de druk voelt omdat onvoldoendes nu zwaarder wegen. Wat heeft school erover gezegd?

BerichtGeplaatst: 12 dec 2019, 15:34 
Volwassene

Voor mijn dochter met faalangst werkt extra tijd en werken met extra witte vellen. Daarmee dekt ze de andere vragen af zodat ze maar 1 vraag tegelijk ziet. Ze jaagt zich op die manier ook minder op waardoor ze rustiger werkt.

Daarnaast de standaard trucs zoals een deel van de vraag herhalen. Bijvoorbeeld de 5 kenmerken van x zijn 1)... 2).... etc. Zo voorkomt ze dat ze er maar 3 opschrijft of voorbeelden geeft ipv kenmerken.

Profiel Stuur privébericht  

BerichtGeplaatst: 13 dec 2019, 11:56 
Volwassene

Even druk deze maand en minder tijd om te reageren, maar ik kwam dit artikel tegen en misschien vinden jullie het wel interessant?? https://www.eoswetenschap.eu/psyche-bre ... are-school

BerichtGeplaatst: 13 dec 2019, 15:01 
Volwassene

Bedankt voor het meedenken!!

Faalangst is zeker iets wat kan spelen. Ik heb ook weleens gedacht aan dyslectie, maar dat is puur omdat ik niet kan plaatsen hoe zijn brein werkt. Hij scoort wel weer heel goed op spelling (taal ligt hem van nature wel), ook lezen is prima, dus wat dat betreft ook geen indicatie.
De tip met een wit vel over de vragen is ook een goeie, net als een deel van de vraag herhalen. Ik heb zoon daar al een paar keer op gewezen (antwoord in hele zinnen en begin niet het antwoord met 'omdat'), maar dat is echt iets wat hij nog moet leren.

Inmiddels is er een gesprek op school geweest en gaat de mentor na of inzet van de HB coach op school mogelijk is (door ons aangegeven in het gesprek). Dat zou heel fijn zijn. Ook dat school meer mee gaat kijken waar het minder goed goed en waar aan gewerkt kan worden. Ik vind het ook fijner dat de bal meer richting school kan gaan, zodat het thuis minder 'een ding' is. In het kader van faalangst las ik nog een aardig artikel. https://www.edu-en-ik.nl/publicaties/on ... gst-proxy/
School gaf verder nog aan dat zoon snel afwezig lijkt tijdens de les. Dat herken ik wel van mezelf, mijn concentratiespanne bij informatieoverdracht is ook vrij beperkt, zeker als het niet erg interessant is. Het nadeel is dan wel dat je ook mogelijk delen gaat missen. Of dat bij zoon het geval is weet ik niet.

Mvark: wat balen dat het met jouw oudste minder gaat. Volgens mij hebben onze zonen een zelfde soort pad bewandeld met destijds de overstap naar HB-onderwijs. Biedt de school handvatten om je zoon erbij te helpen?

BerichtGeplaatst: 13 dec 2019, 15:17 
Volwassene

Lieselotje, wel fijn dat school op zich open staat voor hulp van een HB coach.
Ik denk dat een "antwoord in hele zinnen en begin een antwoord niet met omdat" nog wat vaag kan zijn voor je zoon. Kan hij van docenten een voorbeeld krijgen hoe de antwoorden geformuleerd moeten worden? Zodat hij ook ziet wat de bedoeling is ipv hoort wat ouders denken dat de bedoeling is. Hier ging dochter dat pas accepteren en toepassen toen de huiswerkbegeleiding met echte voorbeelden liet zien hoe die antwoorden er uit moesten zien.

Ik had een goed gesprek met de coach/mentor van jongste. Jongste hing er ongeïnteresseerd en onwillig bij.... Er zijn nog geen klachten van docenten dat hij zijn eigen uitdaging zoekt door het heel gezellig te hebben. Er zijn duidelijke afspraken gemaakt over extra dingen door de week. Jongste moet maandag doorgeven wat voor project hij extra wil gaan doen. Streven is dat we naar 5 x 30 min huiswerk per week gaan en de workshoptijd op school gevuld wordt met dat extra project. Hij zit nu op ongeveer 20-45 min huiswerk totaal per week.
Coach/mentor gaf aan dat de ongeïnteresseerde dwarse houding van bij het gesprek gelukkig niet herkenbaar is. Normaal is hij actief en vrolijk.

BerichtGeplaatst: 13 dec 2019, 15:28 
Volwassene

Wow, 20-45min huiswerk per week? Er wordt hier minstens 2 uur per dag gebikkeld. :shock:
Fijn dat het een goed gesprek was en dat de ongeinteresseerde houding gelukkig niets is wat ze van hem herkennen. Heeft je jongste al een idee van wat hij wil gaan doen in de projecttijd?

Lieselotje, dochter heeft voor geschiedenis een hele handige powerpoint met allemaal zaken waar je aan moet denken bij het maken van een toets. Lezen, formuleren, etc. Ik kan kijken of ik die kan downloaden en naar je kan mailen, als je dat wil? Of misschien heeft school zelf zoiets in de digitale leeromgeving?
Edu en ik hebben fijne blogjes inderdaad!

Ik kreeg begin van de middag een opgetogen en onsamenhangend telefoontje van dochter. Ze vond het heel erg leuk in Amsterdam en dat wilde ze even melden. En ze hing net zo snel weer op: 'oh ik moet nu weer luisteren naar de vrouw van het museum' en *biep biep biep* :lol:

BerichtGeplaatst: 13 dec 2019, 20:02 
Volwassene

Wow 2 uur! Ik snap dat het dan ook voor jou af en toe een beetje te veel is.

Met dochter gaat het nog steeds lekker. Al had ze van de week een dingetje aan het eind van de tafeltjesavond.

Tafeltjesavond was heel fijn, ik heb nog meer het gevoel gekregen dat ze daar op haar plek is, en dat dit een fijne school is, met enthousiaste docenten. De wiskunde docent was lyrisch over dochter, en het was nog niet opgevallen dat ze een hiaat heeft. (Snap ik met gem 8,5 twijfel ik daar ook soms aan, tot ik haar aan het werk zie met simpele sommetjes) Ze gaat er een beetje op letten. Ook heeft deze docente weer duidelijk gemaakt aan dochter dat ze altijd dingen mag vragen. Latijn docente bijna hetzelfde, dochter heeft zelf gezegd dat het te makkelijk is, en heeft gelijk een extra boekje mee gekregen waar ze in de les aan kan werken, als de eerste uitleg af is, en als het huiswerk af is. Boekje is ontwikkeld door leerkrachten van school op de lesmethode die ze hebben, dus sluit wel mooi aan. Verder sprak de Engels docente haar ook nog enthousiast aan (omdat ze in Harry Potter trui en joggingbroek liep, en hadden ze een onderonsje omdat ze beide Ravenclaws zijn).

Dochter was wel een stuiterbal door de zenuwen van het praten met de docenten, en dat ontplofte toen ze ons bij de rozen van de Kerstactie zag staan. Ze wil absoluut geen roos krijgen in de klas tijdens de kerstactie. (Maar op dat moment hadden zoon en ik al wel een knuffeltje, een wafel en een zuurstok geregeld).
Gelukkig weet ze inmiddels meer over hoe het gaat, en is ze niet meer bang de enige te zijn die iets gaat krijgen. (Vanaf dinsdag is het een gezellige chaos op school, want dan zullen er allerlei dingen de klassen in worden gebracht tijdens de lessen!)

Oh en vandaag bij Paarse vrijdag had ze haar best gedaan om in het Paars/Roze naar school te gaan, (voor die roze koek, die ze dan zou krijgen, maar ook wel voor het goede doel) bleek er ook nog een wedstrijd te zijn wie het best gekleed was, dus heeft ze gewonnen (bij de eerste klassers) en een paar regenboog sokken gekregen. Dus weer een stuiterbal uit school, en in de auto naar huis viel ze even in slaap.....

BerichtGeplaatst: 14 dec 2019, 10:53 
Volwassene

Wow 2 uur huiswerk is wel heel erg veel hoor! Vooraf met de open dagen heeft dochter op verschillende scholen naar hoeveelheid huiswerk gevraagd en dan werd er altijd gezegd gemiddeld een uur per dag. Dus daar ging ik zo’n beetje van uit. Maar dochter loopt graag de kantjes er vanaf en deed amper huiswerk. Met de meeste vakken komt ze daar wel mee weg maar niet als er stampwerk te leren is. Dan moet ik steeds controleren, overhoren en vooral ook zorgen dat ze op tijd begint. Ze heeft met haar mentor afgesproken minimaal 5 dagen per week 20 minuten aan schoolwerk te besteden en dat voor haar een 7 het minimale is. Een 7 is de nieuwe 5,5. Ze is de laatste tijd wel serieuzer met haar huiswerk maar de mentor zag een afname van motivatie op school. Ze merkte op dat het nieuwe er voor haar af was en ze uitdaging leek te missen. Daarom mag ze wiskunde en Engels compacten en krijgt er verdiepend werk bij. De Nederlands leerkracht had naar de mentor gemaild dat dochter slecht gemotiveerd was en die vroeg zich ook af of het niveau te laag was. Maar dochter was ook gewoon een opdracht vergeten in te leveren die ze had moeten inhalen omdat ze ziek was geweest. Nou had ze die af, maar niet ingeleverd. Echt iets voor haar :roll: Ze kreeg nog een middag om hem in te leveren en anders moest ze een uur nablijven. Ik ben een wel tevreden met hoe de mentor haar aanpakt. Enerzijds heeft ze goed door dat een deel van de motivatie afhangt van (on)voldoende uitdaging en anderzijds dat het ook in dochters karakter zit om de kantjes er af te lopen.

BerichtGeplaatst: 14 dec 2019, 11:54 
Volwassene

Ehh....we zijn van 4 uur per dag teruggegaan naar 2 uur per dag met die planning hè? Ik zeg: winst....en wie weet gaat er de volgende periode nog meer tijd vanaf.
Voor zo'n dromerige chaoot best een knappe prestatie. Het is alleen jammer dat ze niks doet als niemand thuis is (dat gebeurt geregeld ivm muziekles van de middelste). Haar zelfstandigheid en discipline groeien maar zal zeker nog achterlopen in vergelijking met andere kinderen uit dit topic. Maar we bewandelen ons eigen pad in ons eigen tempo. De vaardigheden komen, maar we moeten ook niet vergeten dat E een achterstand bij wiskunde heeft. Het is niet dat ze met neuspeuteren achten en negens haalt op het gymnasium. Ze moet ervoor werken.

BerichtGeplaatst: 14 dec 2019, 13:18 
Volwassene

Dee85, waarschijnlijk wordt dat nog wel minder inderdaad als haar studievaardigheden beter worden. Ik verwacht dat mijn dochter volgend jaar veel meer huiswerk moet leren. Ze heeft nu nog geen Latijn, Grieks en Duits. Het enige waar ze echt leerwerk voor heeft is Frans en soms Classical Culture, waarvoor ze dan Romeinse goden voor moet leren of zo. De rest heeft ze in de les wel genoeg aan. Maar rijtjes woordjes moet ze wel echt leren thuis, dus dat wordt volgend jaar wel even een domper voor haar verwacht ik.

De zelfstandigheid betreft zelf aan de slag gaan heeft mijn dochter ook nog niet zo. Ik moet haar altijd zeggen dat ze moet beginnen. Op mijn lange werkdagen bel ik haar altijd om te zeggen dat ze aan de slag moet.

BerichtGeplaatst: 14 dec 2019, 15:07 
Volwassene

Ik moet dochter ook herinneren aan huiswerk maken/leren en help haar in het weekend met de planning. Nu had ze bv een druk weekend en moeten we haar er echt wel op wijze. Dat ze ook nog huiswerk moet maken en hoe ze dit het beste (volgens ons) kan oppakken.

BerichtGeplaatst: 14 dec 2019, 15:40 
Volwassene

Launie schreef:

De zelfstandigheid betreft zelf aan de slag gaan heeft mijn dochter ook nog niet zo. Ik moet haar altijd zeggen dat ze moet beginnen. Op mijn lange werkdagen bel ik haar altijd om te zeggen dat ze aan de slag moet.

Herkenbaar. Zo stuur ik altijd een appje als ik zie dat ze iets teveel aan het internetten is. Ik heb de Family Link app en dan kan je dat dus allemaal zien. De telefoon vergrendelen is geen optie; ze wil ons begrijpelijk kunnen bereiken als er wat is. En ze kan in paniek raken als we nog niet thuis zijn en ze niet weet hoe laat we er precies zijn. Dus ook altijd even een appje als ik bij muziekles van middelste vertrek.

Ik denk ook wel dat het best veel is voor een 11/12/13-jarige om uit zichzelf aan de slag te gaan met huiswerk. Daarin hebben ze nog sturing nodig en dat is helemaal niet erg. :)

Hier heeft dochter Latijn, Frans, Engels, Chinees. Echte stampvakken, maar dat gaat haar goed af, mits ze op tijd begint en schrijft (op de computer woordjes oefenen is extra). De zaakvakken vragen wat meer van haar qua leerwerk en het maken van toetsen. Daar zie je een duidelijk stijgende lijn in, gelukkig.
Ik denk inderdaad dat je dochter volgend jaar wel meer zal moeten leren, maar dat hoeft geen probleem te zijn natuurlijk. :) Volgend jaar krijgt dochter er Grieks en Duits bij. Dat is dus een pittig talenpakket, ook als ze Chinees er niet bij zou mogen doen. Voor haar maakt dat niet uit, talen liggen haar goed. Ik zie haar volgend jaar eerder moeite hebben met natuurkunde.

BerichtGeplaatst: 14 dec 2019, 16:18 
Volwassene

Hier maar weinig huiswerk. Maakwerk doet dochter altijd op school en leren is ook niet erg veel: hier is nog wat winst te behalen om het maar zo te zeggen :) .

Volgend jaar komen hier de klassieke vakken erbij (nu alleen gymnasiale vorming) en Duits. Van Duits verwacht niet al te veel problemen daar dochter 10 jaar in Duitsland heeft gewoond en op school gezeten. Da's een meevaller.

Van de week kreeg ik te horen dat dochter erg teleurgesteld was over een slecht cijfer voor wiskunde. Huilen en niet te benaderen. Eenmaal thuis was dochter weer vrolijk, maar ze zit ontegenzeggelijk slecht in haar vel. Orkestrepetitie ging gelukkig wel goed. Dochter heeft ook echt zin in studieweekeinde, daar ben ik blij mee.

BerichtGeplaatst: 15 dec 2019, 08:54 
Volwassene

Hier wisselend, maar gemiddeld 45 minuten tot vijf kwartier, soms meer, soms minder. Momenteel meer, omdat sommige leraren langdurig ziek waren en nu ze beter zijn al die gemiste weken in de laatste twee weken voor de kerstvakantie proppen met zowat dagelijks toetsen enz. Eerste onvoldoende is daar nu ook voor binnen.

Ze gaat wel heel zelfstandig en zonder aanmoediging aan de slag, maar aan sommige vakken moet ze echt meer aandacht gaan besteden. Door de dyslexie zal ze sowieso al harder moeten werken.
Hier is die wenperiode met huiswerk maken en op tijd alles af hebben wel voorbij. Nu laten leraren leerlingen die hun huiswerk niet of amper gemaakt hebben regelmatig nablijven. Daar hoort zij gelukkig niet bij.

Hier afwijkende vakken, natuurkunde enzo heeft ze dit jaar ook al, eigenlijk alles zo’n beetje, alleen zulke vakken heeft ze per periode. Ne, Fr, Eng en Wis wel vast en het hele jaar door.

BerichtGeplaatst: 16 dec 2019, 10:25 
Volwassene

Wij hadden hier een licht drama, daar mevrouw achterliep op haar toetsweekplanning. Ze kwam vrijdag kapot terug van de excursie in Amsterdam. Heeft niet gegeten en ging vroeg slapen, waardoor ze niet meer aan wat leerwerk is toegekomen. Ideaal was het niet na de excursiedag, maar ik kwam er tijdens het maken van de planning ook achter dat ik veel te laat was begonnen. Mama heeft ook nog het e.e.a. te leren. ;)
Vervolgens was ze Nederlands aan het 'leren': alle begrippen doorlezen op haar chromebook. Ik had vrij laat door dat ze op die manier aan het leren was, dus toen ik ingreep, was het ook eigenlijk al te laat. Ook daar ligt een leerpunt voor mij, maar er moet natuurlijk nog meer in huis gebeuren dan alleen maar naast het kind met de toetsweek zitten.
Kortom: gisteren was ze tot 22.00 uur bezig en ik hoop maar dat ze die twee toetsen van vandaag voldoende maakt. Ik verzucht het de laatste tijd zo vaak tegen mijn man en (overigens heel erg begripvolle) moeder: deze dame kost mij meer energie dan de twee andere dames bij elkaar. :roll:

Karan, gelukkig had je dochter zin in de repetitie van orkest. Heeft ze binnenkort een kerstconcert of is dat al geweest? Mijn dochter heeft van het weekend opgetreden en ze heeft genoten. Het is zo grappig om te zien: ze krijgt echt een kick van optreden net zoals ik dat vroeger had met mijn bandje.
Studieweekeinde lijkt me ook heel leuk. Mijn dochter mag dit seizoen voor het eerst blijven slapen op studieweekend. Toen ze jonger was, bleef ze een dag. Ze kijkt er nu al naar uit en ze vindt de kinderen daar ook erg leuk. Als ik dat zo allemaal zie, dan vind ik haar er ook echt goed tussen passen. Meer dan tussen de kids in haar klas.

BerichtGeplaatst: 16 dec 2019, 11:25 
Volwassene

Dat was met name bij mijn oudste ook zo, tot halverwege de middelbare school had ze op school niet echt vrienden (ze had het verder prima, maar geen dikke vriendschappen), die had ze bij het orkest. Daarna ook op school.

Hier gaat jongste dochter nog steeds lekker. Haalt goede cijfers en haar inzet is goed. Wiskunde vindt ze lastig, maar ook daarvoor blijft ze gemotiveerd. Ik help wel bij overzicht houden en verder waar het nodig is.

Ze zit in de leerlingenraad en dat heeft deze week een onvoorzien gevolg. Morgen hebben ze studiemiddag. Ze hebben een verkort rooster (normaal hebben ze lesuren van 80 minuten, nu veel korter, 40 of 50 minuten of zo). 's Middags zijn ze dan vrij. Maar.... een aantal docenten heeft voor de studiemiddag een 'perfecte les" voorbereid. Die gaan ze geven voor hun collega's, EN de leerlingenraad. En dan mogen ze de lessen beoordelen. Weg vrije middag, tot half 5 op school. Maar ja, aan de andere kant vindt ze het ook wel weer heel stoer, en ze klaagt er niet over.
Ze konden voor twee lessen inschrijven, en ze heeft gekozen voor PBL (Project Based Learning) want dat is voor de onderbouw, en voor Beeldende Vorming, want het had niet zoveel zin om bij een bovenbouw natuurkundeles te zaan zitten natuurlijk.
Wel heel leuk dat de leerlingenraad zo serieus betrokken wordt.

BerichtGeplaatst: 16 dec 2019, 11:34 
Volwassene

Woordjes leren kost hier niet heel veel tijd. Op een of andere manier blijft het makkelijk plakken gelukkig!

Dee, succes met de toetsweek en het begeleiden.

Eekhoorntje, wat gaaf dat ze prijs had voor haar outfit! En dan in slaap vallen, dan zijn ze toch nog klein he.

Jongste had schaaktoernooi gisteren net over de grens. Hij heeft zich vooral heel goed geconcentreerd en zich redelijk stand gehouden tussen de echte talenten (hij kan leuk schaken hoor maar oefent alleen bij les en moet ook tegen kinderen die iedere dag oefenen en allerlei zetten en trucjes uit hun hoofd kennen). Hij had er wel zin in, was al aangekleed beneden de afwasmachine aan het leeghalen toen ik beneden kwam. Daarna moest hij toch echt nog wat doen voor school. O.a. een opdracht voor thv (technische handvaardigheid), hij moest van of een zaag of een boor of ? 4 voorbeelden vinden die nog niet in het lijstje genoemd staan. Hij koos voor zaag. En zegt lachend tegen mij: "ik doe er foto van jou bij met de tekst 'oude zaag'" . Prima als je dat als nummer 5 doet, dus rare foto gemaakt met zagende handen en die gaat hij er bij doen. Zijn thv docent is de mentor van vorig jaar van de middelste en die ziet hier echt wel de humor van in als het een extra foto is.

Verder hebben we een lijst gemaakt met plussen en minnen van de 2 opties. Extra project doen of toch al instromen bij NaSk. Dat gaat hij bespreken hoop ik met zijn coach en dan samen beslissen wat het wordt.

Ik heb wel al voorzichtig met man besproken dat nu versnellen met Engels en Wiskunde en eventueel instromen NaSk natuurlijk ook gevolgen heeft voor de komende jaren. Gelukkig kan er veel op school en is jongste niet de eerste en niet de enige.

Von, wat leuk dat je dochter het goed doet en de leerlingenraad zo betrokken wordt.

Bij mijn dochter op school wordt de leerlingenraad ook betrokken en was er laatst een vergadering met alle leerlingenraden en directeuren van de scholen die onder dezelfde overkoepelende organisatie vallen.

BerichtGeplaatst: 16 dec 2019, 12:05 
Volwassene

Von, wel een leuk idee om de leerlingenraad er bij te betrekken, al kan ik mij voorstellen dat het even slikken was voor je dochter om die vrije middag aan haar neus voorbij te zien gaan.

Bloemetje, leuk een enthousiaste schaker! Dochter vond/vindt schaken ook heel leuk en wou wel op een club, maar het ontbrak haar aan tijd (ze doet al twee sporten, orkest en muziekles).

Dee, hier treden ze in februari pas op. Het is een projectorkest, dat alleen in de wintermaanden repeteert. Dochter wil over een jaar of 2 heel graag doorstromen naar het grote orkest, waarvoor geauditeerd moet worden (dan moet ze ook een keer serieus gaan studeren :) ).

School gaat hier kijken of ze iets van hulp kunnen organiseren, omdat ze zich zorgen maken. Niet over haar cijfers, maar wel over haar welbevinden. Dochter was ook weer aan het overgeven gisteren. Na een teleurstellend cijfer hebben we even samen naar wiskunde gekeken, ik hoop dat de toets deze week goed gaat (ze kan en snapt het allemaal prima, maar maakt teveel slordigheidsfoutjes en doordat ze dat van haarzelf weet gaat ze teveel controleren, waardoor ze in tijdsnood komt). Ik maak mij totaal geen zorgen om haar cijfers, maar dochter doet dat zelf wel.

BerichtGeplaatst: 17 dec 2019, 11:46 
Volwassene

Karan, wat leuk dat ze auditie gaat doen voor het grote orkest. :)
Bij ons is dat niet; iedereen kan instromen als je aan de basisvereisten voldoet. Je ziet ook dat er wel een gemiddelde leeftijd is in een orkest, maar de leeftijden kunnen sterk uiteen lopen (afhankelijk van hoe gevorderd je dus bent). Dochter is 1 van de oudere kinderen in haar orkest. Een oud klasgenoot zit een orkest boven haar en is weer een van de jongere orkestleden. Dat allemaal samen gaat heel leuk. Het is best een grote club met 5 orkesten en een strijkersensemble. Met het kerstconcert heeft de hele bubs ook twee liedjes gezamenlijk gespeeld, was heel erg gaaf! En chaotisch. ;)

Ik hoop dat school je dochter kan helpen. Is er HB expertise op school? Of kunnen ze een externe professional mee laten kijken?

Hier vandaag ook een wiskundetoets. Dochter was een beetje in paniek en stuurde een appje om te vertellen dat ze de toets niet helemaal heeft afgekregen.
Inmiddels ook bericht dat ze na de vakantie met RT voor rekenen gaan starten op school.

Pagina 34 van 66 [ 1320 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37 ... 66  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]