Het is nu 24 jan 2021, 04:32

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Pagina 33 van 66 [ 1320 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36 ... 66  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: Brugklas 2019/2020
BerichtGeplaatst: 10 dec 2019, 10:22 
Volwassene

@Annemiek: ah, toch een beetje heimwee naar de basisschool? Het is ook zo lekker kneuterig allemaal in vergelijking met het VO. Ik ging vroeger ook geregeld langs op mijn oude basisschool toen ik net in de brugklas zat.
Haha, jouw zoon is een echte zakenman. Bij mijn dochter in de klas vallen er juist weinig onvoldoendes in de klas, maar ik weet niet hoe braaf ze hun huiswerk maken.

@Lieselotje: het lijkt me wel dat ze de positieve dingen gaan benoemen, toch? Als je het zo allemaal opschrijft, dan zie ik ook een enorme vooruitgang en maakt je zoon echt wel stappen! Het is bij mijn dochter hetzelfde: ze maakt grote stappen, ontwikkelt zich, alleen zijn nog niet alle cijfers ernaar. Volgens mij gaat jouw zoon het echt wel redden als hij zo door blijft gaan. Keten is natuurlijk heel gezellig, maar dat zou hij dan iets minder kunnen doen. ;)
Wat betreft de lage cijfers: misschien een combinatie van factoren? Teveel focus op het schrijven (je schrijft over zijn slechte handschrift) waardoor hij minder concentratie heeft voor de inhoud, niet goed de vragen lezen, moeite hebben met het formuleren van een antwoord (dat heeft dochter), faalangst, slordigheid? En natuurlijk is een 6 prima, maar als je voor een 8 of hoger hebt geleerd, dan snap ik de frustratie.

@Joza: Hier is het ook papa die met dochter aan de gang gaat met wiskunde. Ik geloof niet dat ze al echt stappen heeft gezet; ze is vrij lang bezig met de opgaven en vaak zat snapt ze het ook niet. Ik denk inderdaad dat Squla kan helpen voor meer oefening. Het lijkt me een goed plan om dat in de kerstvakantie te doen. Iedere dag een half uurtje moet te doen zijn. Ze heeft verder geen huiswerk omdat de toetsweek voor de vakantie valt.

Klagen jullie kinderen ook over groeipijn? Dochter is heel hard aan het groeien, ruim 2cm in 2 maanden tijd. Ze is nu 1.59m. Als dat zo doorgaat, wordt het een lange slanke dame met hele lange benen. Had ik vroeger ook, nu iets minder slank. :mrgreen:

BerichtGeplaatst: 10 dec 2019, 11:23 
Volwassene

Ik kreeg gisteren een telefoontje van school, of ik dochter wilde ophalen. Het was al na het laatste uur, maar ze was niet lekker. Ik kon weg van mijn werk en 't is 5 minuten fietsen, (nou ja, 6 misschien, we wonen tussen mijn werk, de basisschool, en haar middelbare school in) dus ik heb haar inderdaad opgehaald. Ze zat wat bleekjes bij de conciërge, met een vriendinnetje dat even bij haar was gebleven, zo lief.

Ik was er al snel achter dat het een combinatie van stressmomenten op de dag was geweest die haar hadden getriggerd: een toets die ze niet had geleerd, een leerlingenraadactie waarvoor ze iets had moeten meenemen, maar waar ze niets van wist, dat soort dingen. Daar heel relaxt over gepraat, en ze dacht zelf ook wel dat het daaraan gelegen had, want thuis was ze al gauw weer in orde.
Vanochtend had ze ineens weer buikpijn. Lastig, want is ze nou echt ziek of is dit een drempel die ze over moet. In het eerste geval is thuisblijven slim, in het tweede niet, want dan wordt de drempel alleen maar hoger. Gelukkig hebben wij hier de regel (uitzonderingen daargelaten) geen school, dan ook geen acro. Ze heeft training vanmiddag en daar wilde ze wel heen, dus was de keuze wel of niet naar school ook niet zo moeilijk meer. Ze is dus naar school, met een begeleidend mailtje van mij naar de mentor, dat vond ze zelf ook wel fijn. Ze heeft gelukkig een lieve mentor die ook lekker doorpakt als er iets aan de hand is.

Verder wat cijfers betreft prima hier tot nu toe, maar ze heeft echt nog wel begeleiding nodig met het plannen en zo. Vind ik prima.
Als ze wiskunde maakt zit ik er ook vaak bij. Het is gewoon best ingewikkeld en ik vind het heerlijk om het haar zo uit te leggen dat ze het snapt.

Profiel Stuur privébericht  

BerichtGeplaatst: 10 dec 2019, 13:17 
Volwassene

Von: herkenbaar. Hier is zoon ook niet fit. Hij appte vanochtend dat het niet ging en na de pauze naar huis wilde komen. Maar hij heeft ook een gesprekje met z'n mentor waar hij denk ik tegenop ziet. Uiteindelijk heeft hij geregeld met de mentor dat hij het gesprekje eerder kan hebben en komt hij zo naar huis. Ik denk een combinatie van oververmoeidheid/stress (het waren toch inspannende maanden..., die eerste periode in de brugklas) en ook niet lekker zijn. Mogelijk bij jouw dochter ook?
Als zoon buikpijn heeft, dan relateer ik dat vrijwel altijd aan stress (doet zoon zelf niet, er is natuurlijk nooooit wat aan de hand..). Ik laat m dan wel naar school gaan met de boodschap dat hij altijd kan bellen als het echt niet gaat. En heel soms lassen we een bijtankdag in, ziek is dan een groot woord, maar dat is dan meer om ziek/oververmoeid worden te voorkomen.

Dee: dat is een flinke groeispurt!
Weet je al of je dochter door mag gaan met Chinees? Ik hoop het voor haar!

BerichtGeplaatst: 10 dec 2019, 13:29 
Volwassene

We hebben hier het geluk van een grote broer die ditzelfde bij de hand heeft gehad. Elke keer als er een toets was waar hij tegenop zag werd hij ziek. En hij voelde zich dan ook echt ziek, niet geveinsd, zag ook vreselijk bleek dan. Hij is uiteindelijk zijn patroon gaan herkennen en erkennen. En nu is hij daarin heerlijk ondersteunend, door het niet raar te vinden, maar tegen zijn kleine zusje te zeggen dat hij het herkent en dat het goed is om toch over die drempel heen te gaan. Hij is echt lief, en op sommige momenten al best volwassen.

BerichtGeplaatst: 10 dec 2019, 13:34 
Volwassene

Wat lief Von! Herkennen en erkennen helpt vaak al wel.

Dat is hier ook met toetsen, bleek, buikpijn. Het feit dat hij een aantal vakken moet ophalen qua cijfer maakt de zenuwen alleen maar groter. Lastig om daar uit te komen. Overigens gaat hij dan wel gewoon naar school, maar het is gewoon best vervelend als je je daardoor echt niet fijn voelt.

BerichtGeplaatst: 11 dec 2019, 10:29 
Volwassene

@Lieselotje: nee, ik weet nog niets over Chinees. Dat weten we pas na de kerstvakantie. Eerst nog toetsweek. Ze moet even flink knallen voor EN (dat komt wel goed) en NE (goed woorden en begrippen stampen). Dan staan twee van de drie kernvakken er voldoende/goed voor. De mentor begrijpt het belang van Chinees voor dochter, dat zal ze tijdens de vergadering ook zeker gaan benoemen naar de andere docenten toe. Hopelijk helpt het ook dat dochter thuis een goed vangnet heeft.

Von, wat lief, zo'n grote broer. :)
Ik herken het wel een beetje van dochter. Die werd vooral 'ziek' als ze even een dipje had op school, om de een of andere reden niet zo lekker in haar vel zat. Op de basisschool was ik wel makkelijker met haar naar huis laten komen, nu vraag ik ook vooral of ze zich eroverheen kan zetten. Meestal lukt dat ook best goed.

BerichtGeplaatst: 11 dec 2019, 16:30 
Volwassene

Karan schreef:
Hier een dochter die ook altijd chaotisch is. Ik ben dolblij met google maps, want anders zou ze tijdens een ritje door onze stad waarschijnlijk twee steden verder belanden. Ik ben ook echt bang dat ze, als ik haar er niet aan zou herinneren: ze nooit tanden zou poetsen, ze geen elastiekjes voor haar beugel zou dragen, ze nooit haar haren zou wassen/kammen en ze geen handen zou wassen en schone kleding aan zou trekken. Ze loopt bij -5 graden ook gerust in een t-shirt rond, dat soort zaken boeien haar niets.

Hier ook zo'n chaotisch kind. Tanden poetsen, beugelelastiekjes, dat zijn dingen die ik steeds weer moet herhalen en controleren. Van de week vroeg ze zich 's morgens af wat dingen in minecraft kosten, en dan is het natuurlijk veel belangrijker om dat op dat moment te gaan checken dan de dingen te doen die je doen moet :roll: In de ochtend moet ik constant achter haar aan zitten om te zorgen dat ze de dingen doet die ze moet doen, anders zou ze steeds te laat komen.

BerichtGeplaatst: 11 dec 2019, 22:42 
Volwassene

Launie schreef:
Karan schreef:
Hier een dochter die ook altijd chaotisch is. Ik ben dolblij met google maps, want anders zou ze tijdens een ritje door onze stad waarschijnlijk twee steden verder belanden. Ik ben ook echt bang dat ze, als ik haar er niet aan zou herinneren: ze nooit tanden zou poetsen, ze geen elastiekjes voor haar beugel zou dragen, ze nooit haar haren zou wassen/kammen en ze geen handen zou wassen en schone kleding aan zou trekken. Ze loopt bij -5 graden ook gerust in een t-shirt rond, dat soort zaken boeien haar niets.

Hier ook zo'n chaotisch kind. Tanden poetsen, beugelelastiekjes, dat zijn dingen die ik steeds weer moet herhalen en controleren. Van de week vroeg ze zich 's morgens af wat dingen in minecraft kosten, en dan is het natuurlijk veel belangrijker om dat op dat moment te gaan checken dan de dingen te doen die je doen moet :roll: In de ochtend moet ik constant achter haar aan zitten om te zorgen dat ze de dingen doet die ze moet doen, anders zou ze steeds te laat komen.

Controleren, dat is ook zoiets bij dochter. Ik moet haar niet alleen vertellen dat ze iets moet doen, ik moet het inderdaad ook nog controleren. Heel vermoeiend af en toe. Zo poetst ze ook heel slecht (heel gevoelig in haar mond) en ze heeft ook nog verkeerd aangelegd glazuur en een beugel. Ik ben soms echt bang voor haar gebit...

BerichtGeplaatst: 11 dec 2019, 22:56 
Volwassene

Von, wat lief van je zoon.

Dochter is niet vaak ziek, maar heeft wel een paar keer per jaar dat ze een dag lang moet overgeven. Ik denk soms dat het best stress zou kunnen zijn en emoties die zich ophopen.

Hier nog geen groeispurt trouwens.

Vorige week wel een gesprek met de mentor gehad, er zijn nog best de nodige zorgen om dochter. Ze heeft weinig tot geen aansluiting en is vaak boos, vooral als iets niet lukt. Dochter is ook teleurgesteld in haar cijfers en geeft aan dat ze zich niet prettig voelt op school. Geeft ook aan dat ze zich anders voelt dan de rest.
We gaan wel kijken of we actie kunnen ondernemen. Ik vind het zo sneu voor haar. In de lessen is ze ook vaak afwezig of zit op haar ereader (als ze zich niet op haar gemak voelt vlucht ze in boeken).

BerichtGeplaatst: 12 dec 2019, 10:02 
Volwassene

Oh, zo herkenbaar, ik moet hier ook elke ochtend alles herhalen. Ze heeft een tijd met zo’n Checkpad gewerkt, dat was ook wel prettig, maar ik heb het idee dat ze dat nu te kinderachtig vindt.
Soms zeg ik er niets van, maar ze vergeet dan meestal dingen.
Ook zoiets, ze heeft maandag een afspraak bij de orthodontist. Dan heb ik gisteren een briefje meegegeven wat ze in moet leveren. Dat was ze weer vergeten. Net weer gezegd, lever op school meteen dat briefje in. Ik ben benieuwd. Elke keer gaat dat zo en meestal gaan er twee of drie dagen overheen voor ze dat briefje heeft ingeleverd. En als ik er dan naar vraag en ze heeft hem ingeleverd zegt ze vaak nog ‘túúrlijk heb ik hem ingeleverd’ met een zucht. Haha.
Overigens heeft ze op school ook een executieve vaardigheidstraining gevolgd, al twijfelde de mentor of ze die wel nodig had. Was na schooltijd op school. Bleek ze zelfs een keer vergeten dat ze naar die training moest. En de volgende dag is ze dat ook op school vergeten te melden. We hebben er wel om kunnen lachen hoor, maar voor ons geen twijfel mogelijk dat ze die training kon gebruiken.

Wat verdrietig Karan. Is er misschien ook een parallelklas? Al lost dat dat van haar cijfers waarschijnlijk nog niet op, maar wie weet heeft ze in een andere groep meer aansluiting, soms moet je het een beetje treffen.

BerichtGeplaatst: 12 dec 2019, 10:13 
Volwassene

Karan, wat een zorgen weer. Een dikke knuffel voor jou en je dochter. Het scheelt gelukkig iets dat jullie volgens mij wel een hele fijne mentor hebben, die goed observeert en meedenkt. Ik hoop voor je dochter dat ze echt haar plekje zal gaan vinden, dat maakt zoveel uit in hoe je je voelt, leert, naar jezelf kijkt. Dat verdient ze!

Verder schrijven jullie hele herkenbare dingen over chaotische dochters. Een greep uit het repertoire van dochter:
Twee dagen achter elkaar dezelfde sokken dragen (gelukkig zie ik het vaak op tijd), pyjamashirtje onder haar trui dragen, deo niet op doen ondanks dat we haar er elke dag aan herinneren, haren telkens nat onder de douche terwijl ik haar vertel dat ze het beter op kan steken als ze het niet gaat wassen zodat het niet nat (en dus vettig) wordt, vuile kleding en natte handdoek op de grond laten liggen na het douchen, boeken uit haar tas halen en op de grond leggen ipv in de daarvoor bestemde la, sowieso altijd jas en schoenen laten slingeren, kleding op de vloer laten slingeren totdat ze begint te klagen over te weinig schone kleding en ik de suggestie doe de vuile kleding in de wasmand op de overloop te gooien, etui kwijtraken (al meerdere keren), OV chipkaart ook al eens kwijtgeraakt maar gelukkig kwam een lieve mevrouw hem brengen, broodtrommels en bekers op haar kamer laten slingeren na het uitzoeken van haar tas, waardoor wij een tekort aan die spullen hebben. De spullen van haar zusjes dus mee naar school nemen en dat allemaal vrolijk in haar locker laten liggen. Meurende gymkleding weken in haar locker laten liggen. Met een kant-en-klare toetsweekplanning alsnog een eigen plan gaan trekken en van de planning afwijken, wat dan weer een hoop irritatie bij mij opwekt en dan komt er weer geruzie.

Ik houd me vast voor die beugel. Die komt hier ook in de toekomst en zo te lezen heb ik er dan weer een dagtaak bij met die elastiekjes. :roll2:

BerichtGeplaatst: 12 dec 2019, 11:17 
Volwassene

Fijn om te lezen dat dochter niet de enige chaoot is. Alle dingen die hier genoemd worden zijn doet dochter ook. Gisteren zag ik dat ze vandaag een proefwerk had. Was ze helemaal vergeten, dus weer snel woordjes leren. Vanmorgen, toen ik van huis was nog drie keer gezegd dat ze tanden moest poetsen, elastieken indoen en nog even leerstof doorkijken. Helaas weet ik eigenlijk wel voor 99% dat ze dat niet gedaan heeft. Heel vermoeiend soms.

Onze mentor is wel heel begaan, dochter kan ook wel goed met haar praten. Helaas geen parallelklassen omdat ze in een plusklas zit. Ik vind het zo sneu voor haar dat ze zich ook in deze klas anders dan de anderen voelt. Ze ziet haar vriend van de basisschool gelukkig nog vaak en dan leeft ze op.

BerichtGeplaatst: 12 dec 2019, 11:24 
Volwassene

Karan, wat een zorgen! Jammer geen parallel klas. Wel een fijne mentor en dan die vriend van de basisschool nog waar ze zich dan wel thuis voelt.
Ik hoop dat ze haar draai vindt.

Hier valt het reuze mee met chaotisch gedrag, heel veel gaat op routine hier en is er dus ingesleten. Ze halen iedere dag na school de afwas uit de tas (en anders vraag ik er om want dan "klopt het beeld van de afwasmachine niet"en dat valt me op). Gymtas neemt jongste iedere maandag mee naar school en donderdag mee naar huis (laatste les is gym en ik haal altijd met de auto dus hij komt uit de gymzaal, ik denk dat de tas anders ook lang op school zou hangen).
Ik moet hem wel vaak terug sturen om lichten uit te doen, deuren dicht te doen etc..... En er zit regelmatig extra kleding in zijn tas na een voetbaltraining of wedstrijd of te weinig... Gelukkig hebben we een leuke groep ouders en meldt iedereen dat netjes als er dingen teveel of te weinig in tassen/de was zit.

BerichtGeplaatst: 12 dec 2019, 11:34 
Volwassene

Als de tandenborstel leeg is, wordt 'ie ook niet opgeladen. Ze poetst gewoon met de hand met die elektrische borstel waardoor het borsteltje snel oud wordt.

Bloemetje, dat is echt fijn dat die routine erin zit. Ik vraag ook heel veel, elke dag weer, maar het beklijft gewoon niet. De middelste automatiseert dat dus wel allemaal, die is heel zelfstandig in vergelijking met de oudste. Ik vind het geregeld doodvermoeiend.
Lichten uit, deuren dicht doen, dat doen de twee oudsten ook niet. Alleen de mini van 5 jaar snapt het!

BerichtGeplaatst: 12 dec 2019, 11:47 
Volwassene

Ik denk dat hier het geluk ook is geweest dat er altijd 3fm op stond en Giel heel veel vaste momenten had in zijn show. Daar heb ik dingen aan vast geplakt. Dus rond 7.30 was "begin de dag met een dansje" en dan gingen we aan tafel. Ze moesten natuurlijk al heel lang om 8u in de auto zitten richting school.
Ik heb dat heel lang benoemt en ik denk dat het er daarna onbewust toch is gaan werken voor ze.

Maar of dat voor ieder kind werkt? Ik denk dat als ze echt chaotisch zijn en in gedachten met heel andere dingen bezig, dat het heel moeilijk is.

Beide jongens hebben we ook een checklist aangeleerd voor sportspullen van boven naar onder of van onder naar boven, wat ze fijn vinden. Dus bij middelste voor hockey is dat "pufje, bitje, shirtje, broekje, scheenbeschermers, sokken, schoenen, stick, drinken, tas". Ook de tas pakt hij zo in "doucheschuim, handdoeken, (hemd) shirt, onderbroek, broek, sokken, schoenen".

BerichtGeplaatst: 12 dec 2019, 12:17 
Volwassene

Hier ook routine wat voor mijn zoon goed werkt, die doet vanaf zijn zesde al bijna alles uit zichzelf, maar bij mijn dochter werkt dat toch anders. Al weet ik niet hoe het zonder routine zou gaan, haha.
Maar het gaat wel steeds wat beter.

BerichtGeplaatst: 12 dec 2019, 12:23 
Volwassene

Dee85 schreef:
Als de tandenborstel leeg is, wordt 'ie ook niet opgeladen. Ze poetst gewoon met de hand met die elektrische borstel waardoor het borsteltje snel oud wordt.

Bloemetje, dat is echt fijn dat die routine erin zit. Ik vraag ook heel veel, elke dag weer, maar het beklijft gewoon niet. De middelste automatiseert dat dus wel allemaal, die is heel zelfstandig in vergelijking met de oudste. Ik vind het geregeld doodvermoeiend.
Lichten uit, deuren dicht doen, dat doen de twee oudsten ook niet. Alleen de mini van 5 jaar snapt het!

Ha, hier net zo maar dan in omgekeerde volgorde. Oudste is redelijk zelfstandig, al beginnen daar wat puberdingen in door te sluimeren. Nu ook al een paar keer gemerkt dat ze vergeet haar tanden te poetsen. Zoon is bij ons de grootste chaoot, type verstrooide professor. Niks automatiseert, niks raakt ingesleten. Ik heb nu recent weer een grote checklist voor de ochtend met hem gemaakt op zijn bord. Tot in de kleinste details anders vergeet hij het. Dat werkt wel, maar het is ondoenlijk om dit voor alles de hele dag zo te doen. En hij kan dit een jaar via zijn checklist doen, als we dan de checklist weghalen dan weet hij het niet meer. De jongste van zes is het bewijs dat het niet aan onze opvoeding ligt. Als Zoon en Jongste uit school komen zegt ze tegen haar broer 'nu eerst even je tas uitruimen en je jas moet ín de kast'. :lol:

Karan, wat ontzettend balen dat je dochter nu nog niet zichzelf kan zijn. Ik zou bijna zeggen, ga naar de school van Oudste. Ik heb de indruk dat daar echt iedereen geaccepteerd wordt en erbij hoort. En dat gun ik elk kind zo!

BerichtGeplaatst: 12 dec 2019, 12:34 
Volwassene

Elishug, leuk je jongste!

Hier zijn bepaalde dingen bij de eerste 2gelukt (zoals netjes met bestek eten) maar is het me bij de jongste nooit gelukt. Daarentegen schrijven nummer 1 en 3 goed leesbaar en is het bij de middelste heel lastig te lezen....

Ik vind het eindeloos herhalen (en dan gaat het hier vooral om lampen uit, deuren dicht enzo) inderdaad heel erg vermoeiend.

BerichtGeplaatst: 12 dec 2019, 12:39 
Volwassene

ElisHug, wat herkenbaar! Ook van die checklist. Dat zou hier net zo gaan: checklist weg, regelmaat weg. Het is dat douchen op dochter haar weekplanning staat anders zou dat ook nooit meer gebeuren. Ik hoor van moeders met oudere dochters dat dat echt nog wel gaat veranderen. Dat er een tijd komt dat ze niet onder de douche vandaan te slaan zijn. Wordt leuk, met 3 meiden en 1 badkamer in huis...

Netjes eten is ook weer een heel ander verhaal. Oudste eet soms nog steeds met haar handen of zit dan met haar vingers het bord schoon te maken. De druif van 5 heeft daar ook een handje van terwijl ze heel netjes met bestek kan eten. Het is zo onsmakelijk als je aan tafel zit. Ik word er elke avond wel boos om.

Edit: er komen wat cijfers binnen. Een 8 voor muziek (drummen) en een toets biologie herkanst in periode 1 en opgehaald naar een 7,2. Ze kan het wel, mijn slimme chaootje! :)

BerichtGeplaatst: 12 dec 2019, 14:12 
Volwassene

Wat sneu Karan. Zou een andere school eventueel nog een optie kunnen zijn voor je dochter? Of wil ze dat niet?

Hier valt het chaotisch zijn nog wel binnen de perken. Als de telefoon niet in de buurt is gaat het best goed.
Maar ook hier laten de kinderen spullen slingeren waar het uitkomt. Zij hebben er ook geen last van, ik wel!

Met zoon blijft het wat aanmodderen voor m'n gevoel. Zijn cijfers zijn gewoon niet zo best. Ik snap gewoon niet goed wat er 'mis' gaat op toetsen.
Dat was destijds ook zo met zijn cito resultaten na de versnelling. Eindeloos hebben we geoefend (eigenlijk tegen m'n principes in, maar zoon was gebrand op naar het gymnasium gaan). We hebben geoefend op begrippen (dus kennis bijwerken), maar ook op vraagstelling. Thuis leek het echt allemaal prima te gaan, maar op de toetsen niet. De basisschool kwam ook niet verder dan: te snel en te slordig werken, rare denksprongen (niet volgens aangeleerde strategieen denken).
Nu gebeurt eigenlijk hetzelfde, hij leert echt goed en dan weer een onvoldoende. Gisteren weer een 4 (had ie goed voor geleerd). Hij wordt er heel verdrietig van, roept vaak dat hij dom is. Ik heb wel wat toetsen terug gezien en wat ik kan zien zijn het vaak slordigheidsfouten. Hij is ook wel zenuwachtig voor toetsen, ook omdat er steeds meer vanaf hangt als je onvoldoendes haalt. Bij inzichtsvragen lijkt hij wat te blokkeren soms.

Ik weet eigenlijk niet goed wat ik ermee aan moet. Zoon is (nog) gemotiveerd, maar hoe lang dat zo blijft weet ik ook niet. Maakt braaf z'n huiswerk. Kan steeds beter plannen, heeft redelijk overzicht, maar toch lukt het niet. Hoe frustrerend. Ik heb nog niet veel terug gehoord van school behalve dat de mentor bij zoon een soort sova training heeft geopperd om aan zijn zelfvertrouwen te werken (wil zoon niet, heeft voldoende zelfvertrouwen vindt hij zelf, jaja..) en daarnaast hebben docenten aangegeven dat hij soms te druk is in de klas en heeft zoon daar afspraken over gemaakt met de mentor, zoals niet terugpraten als er tegen jou gepraat wordt etc.

En toch zit het me niet lekker, want ik begrijp het gewoon niet. Wat gebeurt er in dat brein met een torenhoog IQ, dat het niet lukt op school?
Als iemand tips of inzichten heeft?

Pagina 33 van 66 [ 1320 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36 ... 66  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]