Het is nu 29 nov 2020, 15:20

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Pagina 4 van 66 [ 1320 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 66  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: Brugklas 2019/2020
BerichtGeplaatst: 08 sep 2019, 08:23 
Volwassene

Hier alleen een soort actieve brugklasdag met de klas (na 2 weken) en eind voorjaar ofzo kamp. Dat vind ik zelf ook prettiger dan meteen op kamp.

BerichtGeplaatst: 10 sep 2019, 10:05 
Volwassene

Hier is nu ook de eerste week al ruim achter de rug. Geen kamp, maar twee volle dagen introductie met veel aandacht voor groepsvorming, afgesloten met een Bruggerdisco. Dus die dag werd het wel 21u. Dochter komt elke dag met een big smile thuis, vol verhalen, ondanks de lange afstand die ze moet afleggen. De eerste dag was ze wel verkeerd gereden, maar kwam ze toch nog op tijd op school (elke keer dat we proeffietsten was er een stuk weg afgesloten, nu niet meer, maar was ze wel vergeten rechtsaf te slaan. Ze heeft mijn man gebeld, want de data op haar telefoon deed het niet, dus ze kon niet op de kaart kijken.), ze leek later op de dag er in ieder geval helemaal geen stress meer van te hebben.

Bij de disco heeft ze in het stiltelokaal gezeten en daar spelletjes gedaan, en minder harde muziek geluisterd, en zich ook prima vermaakt.

Donderdag was de eerste lesdag met eerste twee uur vrij ivm die disco, en kwam ze blij thuis dat ze die avond gelijk huiswerk moest maken want dat was voor vrijdag. En vrijdag had ze het laatste uur geen rekenles (reden was me niet helemaal duidelijk) en is ze met een groepje meiden huiswerk gaan maken. Die hebben nu dus een huiswerkclubje opgereicht, uit school zitten ze met 4 a 5 meiden samen in een lokaal huiswerk te maken. Gisteren was ze eigenlijk om 14u uit, maar stapte ze om 16:30u pas op de fiets.

Vanmorgen was ze wel te laat op school, en ik weet nu nog steeds niet helemaal waarom, want ze ging ruim op tijd weg. Maar haar batterij van haar fiets was wel bijna leeg, dus ik denk dat ze haar gewone sjokkietempo is gaan fietsen en ze heeft geen idee gehad hoe laat het was, ofzo. (Ze moet 16km fietsen).

Verder hoor ik positieve geluiden over haar klas en de rest van de school, leerkrachten, etc.
Alleen haar communicatie met ons mag nog iets beter. (Laten weten dat ze op school blijft enzo) En zoals gisteren natuurlijk top dat ze nog huiswerk ging maken, maar we zouden vroeg eten zodat zij op tijd bij muziekles was, en nu hebben we daarna gegeten. (En deze eerste week help ik nog een beetje mee)

Ik heb dochter sinds deze week nog niet zo actief gezien op haar telefoon. Er zijn door de junior mentoren twee app groepjes aangemaakt, een serieuze en een niet serieuze. Maar zelfs in de serieuze stonden 41 berichtjes vanmorgen. Ze hebben in de klassen een telefoonhotel, waar ze in mogen, maar helaas niet het beleid dat iemand hierboven beschreef, dat de telefoons niet in de pauze gebruikt mogen worden, toch gebruikt ze hem niet zo heel veel op school, want ze heeft hem nog niet hoeven opladen op school, en hij gaat supersnel leeg.

Hier gebruiken ze Magister en Zermelo. En ze moet kwa rooster vooral Zermelo geloven. Geen gedoen met rooster. Wat wel pech voor dochter is is dat ze op woensdga tot 16:15u op school zit en eigenlijk om 16:30u zou sporten aan de andere kant van de stad, dat red ze dus niet, maar gelukkig kan ze dat straks op zaterdagochtend doen.

Wij zijn ook nog steeds aan het nadenken over verhoging van het zakgeld, zoadat ze iets zou kunnen halen, beperkt, maar tot nu toe heeft ze er nog geen behoefte aan gehad, en heeft ze alleen nog maar gezien dat er (dure) belegde broodjes zijn.

Profiel Stuur privébericht  

BerichtGeplaatst: 10 sep 2019, 10:27 
Volwassene

Mijn brugklasser is vandaag thuis gebleven, ze was helemaal op vanmorgen, het ging echt niet.
Nu heeft ze gisteren ook tot 16.10 uur school gehad, daarna direct door naar training, avondeten en daarna nog 2,5 uur huiswerk maken.
Ze heeft echt zo ontzettend veel huiswerk :shock: Het valt ook bijna niet te plannen. Ze heeft op maandag en dinsdag nagenoeg een gelijk
rooster en kreeg zo dus op maandag voor 6 vakken huiswerk op voor dinsdag. Zo is het al een paar keer gegaan.
Ze heeft het sporten al teruggebracht van 4 naar 3 trainingen per week. Vorige week al een training gemist, dus "maar" 2x getraind. Ik vrees dat
ook 3x/week niet vol te houden is zo. Komende tijd ook nog veel wedstrijden. Echt jammer, maar het is bijna niet met sport te combineren zo.

Bij jullie ook zo'n bombardement aan huiswerk vanaf week 1?

Overigens vindt ze school wel heel leuk hoor. En zelf zegt ze ook dat ze moe is van al het denken. "Ik heb op de hele basisschool nog niet
zoveel moeten nadenken als de afgelopen 2 weken". Dat is natuurlijk super, maar ook gewoon echt wennen en vermoeiend voor haar.

Moeder van 3 heerlijke tieners:
♀ (2006, 3 atheneum)
♀ (2007, 2 vwo-extra)
♂ (2010, gr. 8 )
En... van baby ♀ voorjaar 2020

BerichtGeplaatst: 10 sep 2019, 10:52 
Volwassene

Jamanthi,

Is het geen idee dat dochter met de klas naar de mentor gaat zodat de docenten van maandag de hoeveelheid huiswerk even afstemmen? Dit is niet vol te houden voor de leerlingen. Lijkt me toch dat er veel leerlingen sporten en dat school beweging stimuleert.

Jongste heeft wel wat huiswerk maar nog geen bergen, komt ook normaal niet vanwege het GPL systeem waardoor de uitleg kort is en er meer tijd is om zelfstandig te werken en directe vragen te stellen.
Jongste traint 2 x per week, dan avond schaakles en speelt bijna alle weekenden 2 voetbalwedstrijden omdat het U15 team (hij speelt zelf eerste jaars U13) jongens te weinig heeft. Ik vind hem een bikkel, hij is fysiek echt niet groot maar is niet bang voor die grote jongens en laat zich niet doen.
Gisteren is hij naar de info van de verbreding geweest. Normaal wordt er pas na de IST FES test besloten welke kinderen er allemaal in aanmerking komen voor DENK lessen en verbreding. Jongste is op basis van zijn gegevens sowieso toegelaten. Hij koos voor robotica. Dat begint net als de DENK lessen in januari.

BerichtGeplaatst: 10 sep 2019, 12:27 
Volwassene

@jamathi, is het vele huiswerk alleen op de ma/di of ook de andere dagen?

Wellicht dat ze de mentor kan vragen of de docenten kn doorgeven om voor de maandag wat meer en de di wat minder kunnen opgeven. Ik kan me zo voorstellen dat dit voor meer kinderen een uitdaging is als ze op maandag hun sport/muziek/etc hebben en dat ook niet alle docenten dit weten van de klas die ze voor zich hebben.

Hier is het ook altijd weer spannend of rooster met al het sporten van iedereen goed uitkomt. Sommige perioden valt het ook net wat ongelukkiger dan in andere perioden en dan wordt het sporten ook net wat vaker afgezegd.

(In de derde viel de klas van oudste na een paar weken bijna allemaal om door het veel te drukke rooster (3 keer tot half 5, 2 keer tot 3 uur) met amper 'relax'vakken als gym en tekenen. Daar is toen door school ook in perdiode B al ingegrepen, nadat ouders en leerlingen hier toch wel erg veel vragen over hadden.

z 2007 1 tweetalig ath

BerichtGeplaatst: 10 sep 2019, 12:41 
Volwassene

Hier valt het tot nu toe mee met huiswerk, maar ze is ook nog maar vorige week gestart halverwege de week en nu op kamp.
We is het huiswerk voor de meeste vakken in het Engels, maar ze doet dat eigenlijk wel lekker. Ze zorgt telkens wel dat alles keurig in orde is. Had ook al een dag van te voren haar tas voor kamp klaar staan.
(off topic: ik hoorde in mijn omgeving dat heel veel vrouwen de tassen voor hun mannen en kinderen inpakken als ze op vakantie gaan, ben ik nou gek of heb ik gewoon heel zelfstandige zielen om me heen? Mijn man zet ook zelf een knoop aan zijn overhemd als die eraf is....)
Ze had ook de mentoren gemaild toen er iets onduidelijk was in de lijst van wat er mee moest: wel of geen matje/luchtbed? Verwarring alom in de groepsapp, maar je kunt natuurlijk ook even mailen, waarop de hele klas een mailtje krijgt van de mentoren. Dat is iets dat ik ze ook wel expres probeer aan te leren, omdat ik 't zelf tot op heden lastig vind om dat soort dingen te vragen en te regelen. Volgens mij komt dat in ieder geval met jongste goed.

BerichtGeplaatst: 10 sep 2019, 12:53 
Volwassene

Jamathi, dat is wel erg pittig. Hier ook een zoon S die hockey terug heeft gebracht naar twee keer trainen per week in plaats van drie keer. Hij heeft nu op maandag keeperstraining en op dinsdag een reguliere training. De donderdag is bijna niet te doen en eerlijk gezegd vind ik twee keer trainen per week meer dan genoeg. Het is niet dat hij een groot hockeytalent is (zit in het laagste team) en school gaat voor.

Eekhoorn, knappe dochter! Rijdt zij elektrisch? Mijn jongens moeten acht kilometer fietsen enkele reis en ze trappen op een gewone fiets. Heb wel nagedacht over elektrisch, maar ik zie ze vooral bijna doodgaan of iets. Lieve knullen hoor, maar niet bepaald goed in het verkeer. :oops:

Blije kinderen, blije vader en een gestreste moeder. Ik vind het hartstikke leuk hoor, die middelbare school, maar ik zie veel beren op de weg. Gister was S bijna de Vliet in gefietst door een onhandigheidje (ik boos), er zitten veel gekken op de weg en ik vind het allemaal toch wel erg ver. Hele dagen zijn ze weg en ik weet amper wat ze doen. Tel daarnaast al die hobby's op en hun week zit propvol. Toch maar wat laten schieten? Maar wat?

Het weekrooster:
- Maandag: Dochter naar ballet. S saxofoon en keeperstraining. (sluit naadloos op elkaar aan)
- Dinsdag: S en H hockey direct vanuit school. M en dochter hebben vioolles (thuis!).
- Woensdag: Dochter naar de hockey (vindt ze stom. Had ze dat maar eerder bedacht!)
- Donderdag: Dochter naar ballet (selectieklas en leuk). S naar hockey, maar hij redt het niet door schooltijden. Niet erg. (laagste C team)
- Vrijdag: H hockey. M en dochter piano.
- Zaterdag: M piano. De rest hockey.
- Zondag: S heeft roeien.

Vooral dochter heeft het druk, maar ze kan dit prima aan. Ze zit in groep 4 en heeft energie voor tien. Het gaat me vooral om de hockeytrainingen die twee keer per week anderhalf uur zijn. Schijnt normaal te zijn, maar in 'mijn' hockeytijd speelde ik een wedstrijdje op zondag en trainde ik eens per week een uurtje. Waarom die kinderen zoveel trainen terwijl ze best laag spelen en waarom die trainingen zo lang moeten duren is mij een raadsel.

BerichtGeplaatst: 10 sep 2019, 13:00 
Volwassene

Hier pakt iedereen zijn eigen spullen nu in als we weg gaan hoor. Dochter vraagt vaak wel van te voren een lijstje of naderhand een check of ze alles wel bij zich heeft.

Hier ook alles in het Engels. Uit ervaring weten we dat dit mn bij biologie nog erg lastig is, dus daar helpen we wel wat bij. De engelse lessen zijn daar en tegen dan wel weer heel makkelijk. (Als je in de ene les alle organen met hun functies ed in het engels voorgeschoteld krijgt, en in de volgende les de dagen van de week moet oefenen, is het verschil ook nog wel groot). Ook hier al bij dochter bij iets wat bij haar speelde aangestuurd op een mailtje naar de mentor. Deze heeft dit echt heel erg fijn opgepakt en dochter hier direct erg goed mee geholpen.

Huiswerk valt nog moeilijk wat van te zeggen. Nu pas in de tweede week, en vorige week maar 2 dagen 'echt les gehad'. Wel is het zo dat zij voor de woensdag vooruit zal moeten werken omdat zij op dinsdag erg weinig tijd heeft tussen school en sporten. (training is ook relatief vroeg, omdat ze nog in een D team zit)

z 2007 1 tweetalig ath

BerichtGeplaatst: 10 sep 2019, 13:21 
Volwassene

Jamathi, dat is pittig voor je dochter. Ik kan goed begrijpen dat ze er even doorheen zit.
Bij ons is het tot nu toe niet veel, kleine opdrachtjes ook die voor de dag erop of twee dagen erna af moeten zijn. Wat iemand hierboven zei, met de mentor praten, lijkt me ook een goede.

Spitsmuis, herkenbaar van je koters in het verkeer. Ik vertrouw die van mij voor geen meter, haha.
Jullie hebben inderdaad wel een vol weekrooster. Maar ik moet daarbij ook zeggen dat ik iets al snel veel vind. Ik denk ook dat het afhankelijk is van je kind. Mijn kinderen hebben echt 'lanterfanttijd' nodig, misschien hebben jouw kids dat minder.
Misschien kun je de hockey van dochter laten schieten, als ze dat toch niet leuk vindt. Of heb je al voor een jaar contributie betaald? Da's ook weer zonde.

Dochter heeft al best veel lesuitval deze week. Vandaag ook weer een uur eerder uit. Ze moet straks naar muziekles, voor het eerst alleen. Maar ze weet de weg goed.
Ze heeft voor het eerst wat leerwerk voor Latijn gekregen. Ze zei aan de telefoon ook dat een jaartje gymnasium wel genoeg was. Zou Latijn lastig zijn? :mrgreen: Best een hele conclusie na 1 les Latijn.

Berichttitel: Re: Brugklas 2019/2
BerichtGeplaatst: 10 sep 2019, 13:29 
Volwassene

Wat een verschillen. Hier heeft dochter nog amper huiswerk gehad en dat wat ze heeft maakt ze op school. Het zal wel aan de school liggen, want andere dochter in 4 VWO zie ik ook nooit wat doen of leren. Zoon in de tweede vindt dat hij veel moet doen, maar hij vindt 10 min al onmenselijk veel...

Voor dochter is het nu nog rustig, maar volgende maand begint het orkest wel en dan komen er repetities bij natuurlijk. En ze wil op mountainbiken, en op judo en op klimmen. Ze doet al twee sporten, dus ik vind het wel even goed zo.

Ze vindt school wel leuk, vooral de projecten van het plusprogramma (daar is het ook echt wel een kind voor) en geschiedenis. Qua aansluiting is het nog even zoeken. Dochter is nogal selectief in haar vriendschappen en heeft doorgaans aan 1 of 2 contacten voldoende. Dat zijn meestal wel een beetje aparte kinderen, met de populaire kinderen heeft ze meestal niet zoveel.

Fietsen gaat gelukkig goed; dochter is niet echt goed in het verkeer. Ze hoeft maar 5 km, maar wel dwars door de stad.

BerichtGeplaatst: 10 sep 2019, 13:33 
Volwassene

Dee, mijn ervaring is dat Latijn vooral heel veel is. De grammatica is ook niet echt heel makkelijk, maar door Latijn ben je weer aan Frans en Engels veel minder tijd kwijt. Krijgt je dochter nog Grieks? Grieks lijkt lastiger dan Latijn, maar wordt veelal door bèta-leerlingen makkelijker gevonden. Eerlijk gezegd vond ik Latijn veel leuker dan Grieks, maar de Griekse mythologie vond ik duizend keer toffer dan de Latijnse sagen. (waarschijnlijk omdat die malle Romeinen veel van de Grieken hadden gejat. :) )

H. ziet ook op tegen Latijn. Hij is niet zo talig en kan ook niet zo goed uit zijn hoofd leren, dus dat wordt nog een pickle als hij tweehonderd Latijnse woorden uit het hoofd moet weten. De proefles Grieks die hij ooit heeft gevolgd vond hij wel weer erg leuk.

Grappig: van te voren had ik een idee welke vakken de jongens leuk zouden vinden en welke niet. M vindt biologie helemaal niets en dat had ik al gedacht. H vindt bio fantastisch en ook die had ik aan zien komen. S vindt tot nu toe alles leuk, vooral wiskunde, antieke cultuur en Latijn. Had ik al gedacht!

BerichtGeplaatst: 10 sep 2019, 13:38 
Volwassene

Karan, op wat voor school zit jouw dochter? Een huiswerkvrije? De huiswerkvrije school bij ons in de buurt heeft een wachtlijst zo lang als mijn arm! Ik snap het wel; ik haatte huiswerk en deed het ook niet. Nooit. Wat ik niet onthield in de les was het onthouden niet waard. (en zie hier waarom ik van gym naar havo ben afgezakt. Ondanks niet leren toch hoge cijfers gehaald op de havo. Zonde eigenlijk, want achteraf had ik het gymnasium op mijn sloffen kunnen doen ALS ik huiswerk had gemaakt. Stom puberbrein.)

Thuis werken heb ik nooit fijn gevonden. Een dag leren voor een tentamen op de universiteit vond ik genoeg. Voor een heel lastig vak wilde ik er twee dagen aan besteden. Meer niet. Tijdens mijn lesgeefperiode vond ik nakijken het meest vreselijke van mijn werk. Ik denk dat ik gewoon graag op de bank zit en televisie kijk. :D

BerichtGeplaatst: 10 sep 2019, 13:50 
Volwassene

Inpakken doet iedereen hier zelf trouwens, daar brand ik echt mijn handen niet aan.

Dochter heeft nog geen voorkeur voor Latijn of Grieks. Ik vond zelf Latijn veel logischer dan Grieks, ik heb Grieks dan ook snel laten vallen :D .

Onze school is niet huiswerkvrij, maar in de eerste twee jaren hebben ze 1 of 2 studiehuisuren per week. Zoon maakt dan altijd huiswerk. In de les hebben ze vaak ook nog 5-10 min na het opgeven van het huiswerk, dochter maakt het dan altijd snel. Maar ik denk dat het per school erg verschilt.

BerichtGeplaatst: 10 sep 2019, 14:11 
Volwassene

Jongste doet geen gymnasium, maar alle tweetalige klassen hebben de eerste 2 (of 3?) jaar Latijn, ter ondersteuning van de andere talen. Dat gaat wel in een rustiger tempo dan op het gymnasium. Jongste moet haar eerste les nog krijgen.

Ik was zelf na de derde aan het eind van mijn Latijn. En Grieks ook trouwens. Ik stond toen een 4 voor Latijn, en een 6 voor Grieks, maar dat laatste was alleen omdat de leraar me gematst had, die had zonder probleem van mijn laatste toetscijfer een 4,7 gemaakt in plaats van een 2,7 met de woorden "Je kiest het toch niet, zonde als je er dan op zou blijven zitten." Dat laatste was ook zeker gebeurd, want ik stond ook nog twee vijven, voor Frans en Duits... Vreemd dat ik voor Engels een 9 had. Frans heb ik trouwens wel gekozen en ik ben geslaagd met een 7.

BerichtGeplaatst: 10 sep 2019, 14:26 
Volwassene

Haha, aan het einde van je Latijn.

Ik heb havo gedaan, dus ik kan er helaas niet over meepraten. Ik heb wel het boek Latijn uit nieuwsgierigheid even doorgebladerd en het is veel grammatica. Ik kon inderdaad goed zien hoe Latijn je kan helpen bij het leren van andere talen. Dochter is zover ik kan zien een enorme alfa klant. Op de basisschool had ze aan een keer uitleggen genoeg wat betreft grammatica. Of dat nu weer zo is, weet ik niet (waarschijnlijk niet), maar het zal haar zeker helpen.
Dochter kan ook prima uit haar hoofd leren, maar ze moet wel weten hoe. Als ze al iets lastig gaat vinden, dan zal het wiskunde zijn. En Latijn denk ik vanwege de hoeveelheid werk.

Overigens weet ik niet of ze nu al Grieks krijgt; volgens mij krijgt ze dat pas volgend jaar (jullie school is daar, dacht ik, een uitzondering op, Spitsmuis). De man vond Grieks ook leuker dan Latijn, maar rooster-technisch was het niet mogelijk om Grieks te doen ofzo, dus toen ging hij atheneum doen.

Dochter pakt ook zelf haar tas in. Ze was vanmorgen haar huissleutel vergeten en gister flikkerde ze een pak schriften in haar tas. Maar toen hebben we wel gezegd dat ze gewoon een schrift eruit moet halen voor het betreffende vak en gelijk naam/klas/vak erop moet zetten. Deed ze, maar ze moest wel even mokken.

BerichtGeplaatst: 10 sep 2019, 14:39 
Volwassene

Spitsmuis wat herkenbaar dat jij er nog niet heel blij mee bent, ik heb blijkbaar nog wat moeite met loslaten, ze is zo lang weg (dat vindt haar broertje trouwens ook).

Het fietsen heb ik op zich wel vertrouwen in, en inderdaad 16 km enkele reis, electrisch. Het is eigenlijk alleen maar fietspad, en alleen het laatste stuk door de stad. Wat alleen jammer is, is dat ze het hele stuk alleen fietst.

Alleen is die fiets nog een beetje aan de zware kant voor haar, en haar snelbinders nog te strak om haar tas mee op haar bagagedrager te krijgen, dus voor nu even tijdelijke een spin. Zo’n “monkey me” lukte niet vanwege de accu, maar ze heeft ook nog fietstassen, dus daar gaat ook elke keer wel wat in, drinkfles, regenkleding, vanmorgen gymtas.
Ze doet op school haar boeken in een kluis.

Haar batterij van de fiets was vanochtend wel leeg, en daarom was ze dus te laat, en deze ene keer (zeg ik nu) haal ik haar maar op. Ze heeft morgen 8 uur, dus ik wil wel dat ze morgen fit is.

Ik vind 2, 5 uur huiswerk ook wel veel, zeker als dat dus allemaal vakken zijn die in een dag afmoeten, dan kun je ook weinig plannen. Staat het huiswerk ook in een studiewijzer oid? Dan kan ze een gedeelte misschien eerder maken?

Dochter was gisteren ook 2,5 uur bezig op school, maar ik begrijp van haar dat het ook wel gezellig is, dus ze zijn niet alleen maar aan het ploeteren, en omdat ze de enige in de klas uit onze woonplaats is, vind ik het wel fijn dat ze een paar meiden heeft gevonden waar ze een beetje buiten schooltijd mee op kan trekken.

O, btw, hier pak ook iedereen zijn eigen tas in voor vakantie, of logeren. Dat heeft wel eens rare gevolgen. Zoon wil nl zijn tas vullen met knuffels, al gaat hij maar 1 nachtje.

Ik heb zelf ook geen Latijn gehad, maar kon een oudercursus volgen dus dat ga ik doen. Bij ons hebben ze ook in het eerste jaar al Grieks, eerst 1 uur, en halverwege het jaar geloof ik 3 uur. (Cathegoraal Gym), Theorie erachter was dat als je pas in de tweede begin, je in de derde het moeilijkste van Grieks heb, en het dan vaak niet kiest, en op deze manier zijn ze al door de zure appel heen, en is het in de derde leuker, ofzo.

BerichtGeplaatst: 10 sep 2019, 14:57 
Volwassene

Wij hebben ook vol programma.
Maandag staat middelste (2gym) van 17-19.30 op het hockeyveld. Eerst training geven aan de Fjes en dan eigen C1 training.
Dinsdag voetbalt de jongste vanaf 18.30, middelste 8e uur.
Woensdag hockey voor middelste vanaf 19.30 en heeft de jongste een 8ste uur.
Donderdag hockey voor de middelste vanaf 17.30 en schaken voor de jongste vanaf 17.30
Vrijdag voetbaltraining vanaf 18.30.
Zaterdag hockeywedstrijd middelste en voetbalwedstrijd jongste
Zondag voetbalwedstrijd voor de jongste met het oudere team.
Mijn oudste regelt zelf haar paardrijles en kan daar heen lopen/fietsen dus ik hoef alleen geld klaar te leggen :lol:

Voetbaltrainingen zijn 1,5u inclusief warming-up, hockeytraining 1u15min maar warm lopen doen ze zelf vooraf en ze moeten dus 30 min vooraf aanwezig zijn.

De jongens worden naar school gebracht maar moeten terug fietsen en dat is 15km. Voor middelste geen probleem, jongste houdt altijd pauze ergens aan de Maas bij een bankje... Daar stopt hij vast mee als het koud is of regent. Gelukkig veel fietspad.

Helaas hebben de jongens niet op dezelfde dag een 8e uur dus kunnen ze niet samen fietsen en op maandag gaat middelste meteen naar het hockeyveld (ruilt tas bij papa op het werk en eet tosti in het clubhuis).

Middelste heeft nu Grieks en Duits er bij en heeft geen talenknobbel. Jongste vindt Latijn tot nu toe wel leuk.

Iedereen pakt zelf zijn tas in hier in huis maar bij jongste vraag ik gericht of hij x, y, z etc heeft. Ik zorg wel dat alles schoon in de kast ligt en herinner aan gymtassen...

BerichtGeplaatst: 10 sep 2019, 15:25 
Volwassene

Eekhoorntje, die oudercursus bieden ze ook bij ons op school aan. Ik zit te twijfelen of ik het ga doen. Talen liggen me en ik vind het ook wel leuk om te weten waar dochter mee bezig is.

BerichtGeplaatst: 10 sep 2019, 15:36 
Volwassene

Wij kunnen ook een oudercursus krijgen! Ik ben dol op talen en mijn Latijn en Grieks zijn wat roestig/afwezig, dus ik verheug me er al op! :D

Mijn jongens komen net thuis. Elke dag ben ik toch wel heel erg blij dat ze heelhuids thuis zijn!

BerichtGeplaatst: 10 sep 2019, 15:38 
Volwassene

Tip voor Eekhoorntje: een “monkey me” kan op een e-bike vast worden gemaakt met tie wraps.

Pagina 4 van 66 [ 1320 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 66  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]