Het is nu 24 jan 2021, 04:30

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Pagina 62 van 66 [ 1320 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: Brugklas 2019/2020
BerichtGeplaatst: 04 jun 2020, 09:23 
Volwassene

Dat is knap irritant, Bloemetje. Je zoon heeft er zelf ook al zo vaak om gevraagd. Heb je inmiddels wel een toets binnen?

Dochter is meer het type 'ik reis met het ov, dus ik reis met het ov.'
En een tikkeltje lui. Maar ze kan soms nogal rigide denken.

BerichtGeplaatst: 04 jun 2020, 13:00 
Volwassene

Toets ligt op school klaar. Hij moet hem vanmiddag even gaan vragen en anders krijg ik hem per mail vanavond.

Profiel Stuur privébericht  

BerichtGeplaatst: 08 jun 2020, 21:35 
Volwassene

Ondertussen heeft jongste zaterdag nog een uur zijn wiskunde boek doorgekeken en daarna de toets gemaakt.
Laten we het er op houden dat hij wellicht wat uitleg kon gebruiken en dat 1 oefening per onderwerp net te weinig oefening is. We hebben het vanmorgen samen bekeken en hij weet nu wat hij nog extra moet oefenen. De Z en F hoeken mag zijn broer morgenmiddag even uitleggen. Dat was wat ver weggezakt bij me.

Reactie van de wiskunde docent was gelukkig begripvol.

BerichtGeplaatst: 09 jun 2020, 09:23 
Volwassene

Bij mij is ongeveer alle wiskunde weggezakt. Ik heb er zo'n aversie tegen dat het best wel lastig was om dochter door haar eigen aversie tegen rekenen heen te slepen. :wink:

Maar fijn dat de toets nu toch klaar ligt!

Dochter gaat vandaag naar school voor gym. Wel lekker voor haar, even uit het koppie en lekker bewegen.
Ze was weer uit de klassen app zonder leerlingmentoren gegooid door een irritant meisje. Ze heeft toen in de app met leerlingmentoren gevraagd waarom ze eruit gegooid is. Heel goed van 'r! En haar klasgenoten zeiden ook van 'nou inderdaad, wat stom, waarom is dat?' Het meisje in kwestie kwam met een stom smoesje en heeft dochter er weer in gezet. Heb dochter geprezen voor haar assertieve reactie!

BerichtGeplaatst: 09 jun 2020, 10:02 
Volwassene

Wat goed van je dochter Dee! Juiste manier van aanpakken van irritante meisjes.

Jongste zat net filmpjes en powerpoint te bekijken over Z en F hoeken en zegt het nu te snappen. Ik hoop vooral dat hij eens went aan dat het logisch is af en toe meer te moeten doen dan iets snel overlezen.... 8)
Ik vind en vond wiskunde best leuk. Alleen kans-berekenen kan ik niet, snap ik niet en wil ik niet snappen. Uit eindelijk gewoon het trucje geleerd voor mijn eindexamen. Mijn opa legde de rest uit maar had zelf geen kans-berekenen gehad en kon het dus niet anders uitleggen dan via het boek. Waar hij de rest van alle wiskunde op meerdere manieren kon uitleggen.
Hij was verder heel praktisch: "Je examen bestaat uit veel meer dan kans-berekenen, als je de rest wel goed kunt, haal je makkelijk een voldoende dus laat dat kans-berekenen maar zitten". Gelijk had hij.
Ik haak nog steeds af als er iemand over die pot met gekleurde knikkers of la met zwarte en rode sokken begint.

BerichtGeplaatst: 09 jun 2020, 10:10 
Volwassene

Superstoer van je dochter Dee!

Kansberekening vond ik leuk. Ik haalde er de eerste keer een 2,7 voor. Toen heeft mijn vriendin van een paar jaar ouder en met een wiskundeknobbel het uitgelegd en toen snapte ik het, voor de herkansing had ik een 8,2. Moet er altijd wel weer even over nadenken hoe het ook alweer was. Voor mijn man is kansberekening simpel: het is altijd 50%. Wat is de kans dat het gaat regenen? Het gaat wel of niet regenen, 50% dus. Wat is de kans op een rode knikker? Je pakt wel een rode knikker of niet, 50 %.

Ik vind het heerlijk om jongste te helpen met wiskunde. Ze vindt het moeilijk, maar is gemotiveerd en wordt een beetje zat van haar muitende klas, die ervoor zorgen dat de online wiskundelessen niet vlot verlopen. Gelukkig kunnen we dit niveau thuis nog prima aan. Ik wil haar zo graag laten merken dat het leuker is dat het lukt en dat het door oefenen beter lukt. Dat kwartje is al aardig gevallen.

Ze heeft zich afgelopen dagen heerlijk uitgeleefd op opdrachten voor Nederlands en mentorles. Ze moest voor beide vakken een drieluik maken. Het is heerlijk creatief geëxplodeerd bij haar, zelf gevouwen envelopjes erop, allerlei versieringen en zo, veel kleur. Heel mooi om haar zo bezig te zien.

BerichtGeplaatst: 09 jun 2020, 10:38 
Volwassene

Mijn pa was altijd goed in wiskunde, maar halverwege 2 havo haakte hij ook af. Toen moest ik het verder zelf doen, wat niet erg lukte. Ik heb een tijd bijlessen gehad en was daarvoor ook gemotiveerd, maar toch lukte het me vaak niet. Ik herinner me dat gefrustreerde gevoel nog zo goed. Ik had voor een schoolexamen hartstikke goed geleerd en toen was dat examen eenmaal bezig en ik had een totale black out. Ik wist niks meer! Na een kwartier heb ik een half gevuld blad ingeleverd en ik ben weggegaan. Ik had eigenlijk nog les, maar ik was zo boos. Ik ben gaan uitwaaien in de natuur. Uiteindelijk wist ik het op het eindexamen tot een zesje te brengen.

Bloemetje, je opa heeft helemaal gelijk! Mooi uitgangspunt.

Von, wat leuk dat ze je dochter zo enthousiast bezig is. Heerlijk, die creativiteit.

En ja, ik vind het ook heel stoer van dochter! Weer een mooie stap voorwaarts.
Wat ik trouwens nog steeds erg lastig vind, is dat dochter niet te motiveren is om te lezen. Terwijl dat juist voor haar begrijpend lezen heel goed zou zijn. We gaan nu wat meer krantenberichten lezen, maar boeken lezen doet ze gewoon pertinent niet. Al heb ik laatst wel een leuk boek voor haar uitgezocht in de bieb waar ze aanvankelijk heel enthousiast aan begon. Elke dag een verplicht half uurtje lezen? Ik wil de aversie niet nog groter maken.

BerichtGeplaatst: 09 jun 2020, 11:01 
Volwassene

Wiskunde was ik heel goed in tot 6 VWO, leraar die niet kon uitleggen, en dat partieel intergreren, arghh. (En dat gemis had ik ook nog last van op de Uni).
Ik heb geen kansberekening gehad, was volgens mij bij Wiskunde A. Weet nog wel dat ik aan de andere leraar lang een lichte hekel had, maar die kon wel uitleggen. (Eerste les 4 HAVO, 2 meisjes in de klas, en dan zeggen dat meisjes geen wiskunde kunnen, en drie jaar lang mijn naam verkeerd uitspreken.... Maar de opmerking van meisjes kunnen geen wiskunde heeft mij alleen maar gemotiveerd blijkbaar)

Dochter is ook niet zo goed in Wiskunde, maar die kan ik dus nog aardig helpen, alleen leg ik soms iets te veel uit, om het voor haar duidelijker te maken. (En dat heeft de docent dus ook gemerkt). Overigens haalt ze prima resultaten, maar in vergelijking met de andere vakken, moet ze hier wat meer aan doen.

Dee, wat een goede actie van je dochter om het in de andere app-groep te zeggen, en ook fijn dat er dan een paar op reageren dat het raar is. Ik hoop dat ze heerlijk gegymd heeft.

Bloemetje, fijn dat er nu eindelijk wat gebeurd met die toets.

Von, heerlijk dat je dochter zo creatief bezig kan zijn.

Dochter heeft het de hele zondagmiddag met een klasgenoot online zitten te werken aan het Aardrijkskunde en Geschiedenis project wat ze moeten doen. Bij beide projecten was de keus alleen of met een groepje, en “toevallig” kozen ze beide hetzelfde onderwerp en zijn ze lekker aan de slag gegaan. Bij geschiedenis moeten ze een middeleeuwse krant maken, en bij aardrijkskunde een Europees land “onderzoeken” Ze hebben Bosnie- Hercegovina gekozen.
Bij geschiedenis konden ze kiezen uit drie opties, brons, zilver of goud. (Resp 3, 4 of 5 punten). Maar hoewel dochter wel graag voor de 5 punten gaat, vond ze opdracht zilver leuker. (In de toetsweek kunnen ze max een 5 halen voor de toets en dit wordt er dan bij opgeteld) Ze mocht ze niet allebei maken ;).

Vrijdag had ze haar schoolbijeenkomst en ze kwam als een stuiterballetje thuis (en had toen al een half uur bij manlief in de auto gezeten). Ze was wel iets te laat want we waren vergeten de accu van haar fiets op te laden. Ze vond het heerlijk om weer even een gedeelte van de klas te zien (1/3).

BerichtGeplaatst: 09 jun 2020, 11:12 
Volwassene

Mijn opa was super-opa! Ik mis hem nog heel vaak. En vind het heel jammer voor hem, dat hij niet langer van zijn achterkleinkinderen heeft kunnen genieten. Want genieten deed hij, wat was hij een trotse overgrootvader. En wat een wijsheid had hij.
Hij heeft me vooral in de bovenbouw VWO veel uitgelegd wat wiskunde, scheikunde en natuurkunde betreft. Van mijn vader nam ik niets aan en mijn moeder was duidelijk "fiets maar naar opa". Ik belde opa ook heel blij na goede punten "opa WE hebben een 8 voor wiskunde"!

Von, ik kan het niet meer dan eens zijn met je man... Het is inderdaad wel of niet. Van de week zonder jas met vest weg met de scooter. Weerbericht gaf aan 30% kans op regen. Dus ik vond dat de kans groter was dat ik droog thuis kwam. Dus kleddernat...

Eekhoorntje, wat fijn dat je dochter zo blij thuis kwam!

Mijn natuurkunde docent in vwo 3 en 4 zei "meisjes hebben meer talent voor tafeltjes afvegen" wat dus motivatie voor mij was om minimaal een 7 te halen. Maar ik heb er geen eindexamen in gedaan. Ik wilde toch of rechten of economie of geschiedenis studeren.... Kans-berekenen is inderdaad wiskunde A. Bij wiskunde B kon ik de vergelijkingen wel uitrekenen maar ik heb het ruimtelijk inzicht van een bevroren visstickje dus die doorsnedes tekenen in een piramide, brrrrrr.

BerichtGeplaatst: 09 jun 2020, 16:39 
Volwassene

Citaat:
Elke dag een verplicht half uurtje lezen? Ik wil de aversie niet nog groter maken.
Als mijn kinderen dingen moesten doen die goed voor hen waren, maar ze niet zo erg leuk vonden liet ik ze vaak kiezen: helpen met de afwas of lezen? Of: licht uit en meteen gaan slapen of nog even lezen?

BerichtGeplaatst: 10 jun 2020, 08:58 
Volwassene

Loekie: dat is geniaal!

Eekhoorntje, wat fijn dat ze zo enthousiast weer thuis kwam. En ook zo lekker bezig geweest met geschiedenis: super. Zo leuk als ze zo gemotiveerd zijn.
Bloemetje, ik snap dat dat je motivatie was met zo'n natuurkundedocent. Ik denk dat het mij zelf nooit gelukt was (ik had een 3 en een 4 voor natuurkunde op mijn rapport in de derde klas), maar heel goed dat je hebt willen bewijzen dat hij onzin uitkraamde!

Dochter heeft gisteren lekker gegymd. Ze moesten wat oefeningen doen, waaronder een push up en dat kan ze dus hartstikke goed! Ze deed het voor. Daarna voetballen en zij was keepster. Ze vindt dat erg leuk om te doen en heeft aardig wat ballen tegengehouden. Goede ervaring voor 'r!

BerichtGeplaatst: 10 jun 2020, 10:01 
Volwassene

Dee85 schreef:
Wat ik trouwens nog steeds erg lastig vind, is dat dochter niet te motiveren is om te lezen. Terwijl dat juist voor haar begrijpend lezen heel goed zou zijn. We gaan nu wat meer krantenberichten lezen, maar boeken lezen doet ze gewoon pertinent niet. Al heb ik laatst wel een leuk boek voor haar uitgezocht in de bieb waar ze aanvankelijk heel enthousiast aan begon. Elke dag een verplicht half uurtje lezen? Ik wil de aversie niet nog groter maken.

Zoon bleek ook achteruit gegaan te zijn mbt de woordenschat volgens de DIA-toetsen. Advies was dan ook meer lezen. Had hij geen zin in, maar wil ook geen problemen in de toekomst. Gelukkig gelooft hij dat het nodig is om een grotere woordenschat op te bouwen. Ik wilde naar de bieb gaan met hem (was net weer open), maar hij zei dat hij een boek had van school en het liefst daar steeds leent, omdat hij daar dus veel vaker is. Zoon liet het boek zien en ik begreep meteen waarom hij in ieder geval daarin niet graag las. Een boek van De Voetbalkampioenen! Zo ontzettend kinderachtig! Ik heb proberen uit te leggen dat dat niet motiveert, dat hij boeken moest zoeken over minstens leeftijdsgenoten of iets ouder en stelde voor om iets anders te zoeken, desnoods tijdelijk via een ereader. E-reader wil hij per se niet. Nou was ik een boek aan het luisteren via de Luisterbieb (De Gelukvinder van Edward van de Vendel, aanrader!) en liet hem die omschrijving lezen. Dat luisteren zag hij wel zitten, dus meteen de app op zijn telefoon gezet en het boek gedownload. Hij heeft via lezenvoordelijst.nl de test gemaakt om zijn niveau te bepalen en uit de boeken die naar boven kwamen, meteen een boek in de mediatheek van school gereserveerd (Kappen van Carry Slee). Dit allemaal in overleg met zijn docent Nederlands trouwens. Die gaf zoon ook aan dat luisteren altijd goed is, maar geen vervanging van echt lezen. Krantenberichten zijn ook een goede optie en die leest hij, als hij bij zijn vader is.

Maar hoe kreeg ik het nou voor elkaar dat een half uur per dag verplicht lezen geen straf is? Ik heb ingevoerd dat we allemaal op een van tevoren afgesproken tijdstip in de avond naar beneden komen en dan gaan lezen. Mijn 15-jarige las altijd graag, maar pakte tegenwoordig alleen nog maar zijn telefoon voor die irritante youtube filmpjes (en altijd alleen maar game-filmpjes). De oudste doet eindexamen havo en moet voor zijn lijst nog lezen (Staatsexamen en dat is pas net begonnen). Ik gun mezelf de tijd niet om te lezen (en heb vaak de rust niet in mijn lijf) en ook al luister ik ontzettend veel (Ben met mijn 32e boek van 2020 bezig), ik miste het gewone lezen wel. Dus nu zitten we zeker 5 dagen van de week iedere avond met elkaar in stilte te lezen. Daarna kletsen we nog even of kijken een aflevering Modern Family of zo en dan is het naar bed. En dit bevalt erg goed. Er wordt niet gesmokkeld met de 30 minuten. Brugklaszoon is nog bezig met het luisterboek en dat vindt hij mooi. Maar na 30 minuten is het ook klaar. Hij gaat geen seconde langer door :lol:

In de zomervakantie wil ik kijken of we een boek kunnen vinden, dat we allemaal gaan lezen, zodat we ook over kunnen gaan praten. Ik lees graag Young Adult, dus dat moet lukken :mrgreen:

Verder hier totaal geen problemen gehad met thuisonderwijs of zo. Zoon vond het eigenlijk wel fijn. Nu heeft hij 4 dagen per week 2 lessen per dag op school. De rest zou thuis gedaan moeten worden, maar hij krijgt het op school af. Zonder enige twijfel gaat hij gewoon naar het 2e jaar. Ik ben zo benieuwd hoe de stand van zaken mbt corona is na de zomervakantie. Hij zit op een nieuwe school en volgend jaar verdubbelt het aantal leerlingen, als de brugklas start (van 220 naar 447 leerlingen). Lijkt me een stevige uitdaging voor de school.

BerichtGeplaatst: 10 jun 2020, 10:02 
Volwassene

loekie schreef:
Citaat:
Elke dag een verplicht half uurtje lezen? Ik wil de aversie niet nog groter maken.
Als mijn kinderen dingen moesten doen die goed voor hen waren, maar ze niet zo erg leuk vonden liet ik ze vaak kiezen: helpen met de afwas of lezen? Of: licht uit en meteen gaan slapen of nog even lezen?

dat werkt niet meer bij mijn pubers :lol: :lol: maar het is wel een heel goed idee

BerichtGeplaatst: 10 jun 2020, 10:12 
Volwassene

Hier wordt ook slecht gelezen. Oudste leest van die stomme door jongeren geschreven verhalen op haar telefoon. Maar ze leest...
Middelste leest af en toe wel een echt boek. Jongste kijkt ook het liefst youtube filmpjes van andere mensen die met veel herrie spelletjes spelen (en mama is zwaar allergisch daar voor).
Ik geef helaas ook niet altijd goede voorbeeld. Ik lees veel op telefoon of ipad en niet genoeg meer een papieren boek.
Hoewel ik wel in een boekenclub zit, maar ook dat lees ik digitaal.

BerichtGeplaatst: 10 jun 2020, 10:12 
Volwassene

Ik lees zelf ook niet graag. Tenminste, ik lees best veel verspreid over de dag. Dat zijn dan artikelen. Ik was een paar boeken aan het lezen op mijn e-reader, alles door elkaar, maar op een gegeven moment zakt de interesse dan weer weg. Ik lees een boek nooit helemaal uit. Sowieso waren het ook allemaal informatieve boeken, romans vind ik dikwijls saai omdat het allemaal zo traag gaat. Dochter gaat ook steeds meer krantenartikelen lezen.

Van school moet dochter verplicht een boek bij zich hebben tijdens de toetsweek. Ze lezen daarin na toetsen. Tot nu toe niet echt een succes. Ze gooit een boek in haar tas ala 'Dagboek van een muts', heeft ze al tig keer gelezen en passend bij haar niveau is het niet. Ze heeft blijkbaar ook een soort leesportfolio voor Nederlands, maar daar kwam ik halverwege het jaar pas achter. Ze heeft nog helemaal niets daarvoor gelezen en ik had de puf even niet om dat op te maken. Ze zal het wel ondervinden einde schooljaar. Volgend schooljaar gaat ze lezen. Dat is zeker.
Ik deed net mijn voorstel van een half uurtje langer op als je een half uurtje leest. En dat zag ze wel zitten. Ze is wat dat betreft nog wel heel makkelijk over te halen en niet zo 'puberig'.

BerichtGeplaatst: 10 jun 2020, 10:25 
Volwassene

bloemetje75 schreef:
Hier wordt ook slecht gelezen. Oudste leest van die stomme door jongeren geschreven verhalen op haar telefoon. Maar ze leest...
Middelste leest af en toe wel een echt boek. Jongste kijkt ook het liefst youtube filmpjes van andere mensen die met veel herrie spelletjes spelen (en mama is zwaar allergisch daar voor).
Ik geef helaas ook niet altijd goede voorbeeld. Ik lees veel op telefoon of ipad en niet genoeg meer een papieren boek.
Hoewel ik wel in een boekenclub zit, maar ook dat lees ik digitaal.

Oh ja, die schreeuwfilmpjes, vreselijk!! Ik heb ze hier verboden zonder oortjes.

Ik zit ook nog maar weinig met een papieren boek voor mijn neus, lees liever op de ereader (door operaties zijn boeken voor mij moeilijk lang vast te houden). Kijk ook veel series, idd niet het beste voorbeeld. Mijn pubers lopen echt de hele dag met hun telefoon in hun hand. Die ligt ook op het aanrecht, als ze iets te eten maken. Om gek van te worden, altijd maar dat ding! Ik heb echter mijn telefoon alleen maar bij me (in huis), als ik met huishoudelijke dingen bezig ben en aan het luisteren ben. Als ik kook, ligt hij ook weer naast me met het geluid aan bijvoorbeeld. Maar inmiddels weten ze dat als ik in huis een oortje in heb, ze dus even moeten wachten, voordat ze me iets kunnen vragen of zo :lol: Hoop dat ze zo toch meekrijgen dat een telefoon ook ergens kan liggen :lol:

BerichtGeplaatst: 10 jun 2020, 10:28 
Volwassene

Dee85 schreef:
Ik lees zelf ook niet graag. Tenminste, ik lees best veel verspreid over de dag. Dat zijn dan artikelen. Ik was een paar boeken aan het lezen op mijn e-reader, alles door elkaar, maar op een gegeven moment zakt de interesse dan weer weg. Ik lees een boek nooit helemaal uit. Sowieso waren het ook allemaal informatieve boeken, romans vind ik dikwijls saai omdat het allemaal zo traag gaat. Dochter gaat ook steeds meer krantenartikelen lezen.

Van school moet dochter verplicht een boek bij zich hebben tijdens de toetsweek. Ze lezen daarin na toetsen. Tot nu toe niet echt een succes. Ze gooit een boek in haar tas ala 'Dagboek van een muts', heeft ze al tig keer gelezen en passend bij haar niveau is het niet. Ze heeft blijkbaar ook een soort leesportfolio voor Nederlands, maar daar kwam ik halverwege het jaar pas achter. Ze heeft nog helemaal niets daarvoor gelezen en ik had de puf even niet om dat op te maken. Ze zal het wel ondervinden einde schooljaar. Volgend schooljaar gaat ze lezen. Dat is zeker.
Ik deed net mijn voorstel van een half uurtje langer op als je een half uurtje leest. En dat zag ze wel zitten. Ze is wat dat betreft nog wel heel makkelijk over te halen en niet zo 'puberig'.

Maar dat is toch lezen dat je doet? En ook al lees je het niet uit, je hebt gelezen.
Tja, met zulke boeken die je ook al kent, is het ook niet aantrekkelijk om te gaan lezen. Zoon is hier door zijn oudere broers erg geprikkeld om te doen wat zij ook doen. Als je ziet wat hij aan films al bekeken heeft bijvoorbeeld. Door te putten uit de kennis omtrent boeken van de 15-jarige hoop ik dat hij een genre vindt dat hem aan gaat spreken.

BerichtGeplaatst: 10 jun 2020, 10:37 
Volwassene

Dochter leest sinds deze corona maatregelen minder, want ze heeft haar telefoon nodig om up to date te blijven.... Hiervoor lag dat ding vaker ergens in een hoekje. Ze kijkt nu ook meer youtube filmpjes helaas. Ook hier gaan we dat een beetje proberen terug te draaien.

Ik zelf lees graag, maar door hoe ik me nu voel is het lastig te concentreren, dus ik zit ook veel op een scherm (netflix ed.).

BerichtGeplaatst: 10 jun 2020, 13:37 
Volwassene

In de periode dat zoon niet graag las (dyslectisch, het duurde hem te lang eer een boek uit was) maakt hij veel gebruik van luisterboeken. In Nederlands en Engels, meestal spannende boeken. Daar stond hij wel voor open. Hij luisterde bijvoorbeeld ook als hij in bed lag, of in de auto.

Ik heb ook lang voorgelezen, tot hij een jaar of 11 was. En voor Frans, Duits en Engels tot in 4Vwo :roll: . Ik was zijn persoonlijke luisterboek :lol: .

Daarnaast bleek hij ongemerkt toch best veel te lezen: korte berichten, informatie, artikelen, wiki-pedia. Dat is dan misschien geen boek, maar het lezen op internet zorgde er wel voor dat hij bleef lezen en dat zijn woordenschat uitbreidde.

Op een gegeven moment ging hij uit zichzelf weer boeken lezen, eerst vooral tijdens vakanties, later ook 'zomaar'.

BerichtGeplaatst: 10 jun 2020, 13:43 
Volwassene

Ilse501, kom iedere keer met een boek voor haar thuis uit de bieb, maar ze vindt alles stom. Ze kan helaas niet altijd mee naar de bieb, maar probeer het wel in het weekend te plannen. Ik kijk echt naar interesse enz. Een vriendin van me met een boekenblogje ook al meermaals geraadpleegd. Soms stuurt ze wat op en dat laat dochter links liggen, maar de middelste verslindt het. Die heeft al 2 delen van De Grijze Jager uit. Ze is 9.
Ik weet niet of ze veel op internet leest tussendoor, zal het eens vragen. Het is echt wel nodig, want met begrijpend lezen gaat het toch ook niet zo lekker als zou moeten. Ze oefent gelukkig wel met vmbo teksten.

Pagina 62 van 66 [ 1320 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]