Het is nu 04 jul 2020, 06:42

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Pagina 61 van 65 [ 1296 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: Brugklas 2019/2020
BerichtGeplaatst: 26 mei 2020, 13:30 
Volwassene

Dee, ik heb eigenlijk geen idee of dochter nu beter en veiliger fietst, omdat ik er niet meer bij ben. Ik de k dat het misschien wel beter gaat als ik er niet bij ben, omdat ze dan wel op moet letten. Ik ben het overigens met je eens dat fietsen in een stad erg complex kan zijn. Wij woonden eerst in het buitenland en daar fietsten onze kinderen (en alle kinderen) al vanaf hun 6e zelfstandig naar school. Dat zou hier in de stad niet kunnen.
Ik ben wel altijd op weg naar veilige routes: een paar kruisingen in het centrum zijn druk en onoverzichtelijk en die laat ik ze bewust vermijden, soms ook door wat om te fietsen. We hebben tegenwoordig ook veel fietsstraten in de stad en dat is ook wel fijn. Ook het geluk dat onze school net buiten het centrum ligt en daardoor kunnen ze langs het (drukke) centrum.

Plannen van school zijn hier nu ook duidelijk. De school gaat hier open voor de leerlingen die extra ondersteuning nodig hebben. Mijn kinderen blij, want ze hoeven voorlopig denk ik nog niet naar school, op een eenmalige mentorles na.

Profiel Stuur privébericht  

BerichtGeplaatst: 26 mei 2020, 13:57 
Volwassene

In de brief van school stond ook nadrukkelijk vermeld dat de school voorgoed gaat veranderen en dat afstandsonderwijs een belangrijke plek in blijft nemen. Ik vermoed dat het merendeel van de lessen gewoon online blijft (hetgeen mijn kinderen verre van erg vinden, ze stonden nog net niet te juichen).

BerichtGeplaatst: 26 mei 2020, 16:10 
Volwassene

Ja, het centrum van DH is in de spits aardig chaotisch en druk en het gros houdt zich niet aan de verkeersregels. Ik heb er ook gewerkt en nam de tram, terwijl ik er niet eens ver van af woonde. De andere kant op fietste ik wel vaak, maar naar het centrum, nee. En dan heb ik nog veel fietservaring.

Mijn dochter woont een minuut of 7 fietsen van school af, dus dat is geen probleem. Zag wel een mail over het OV voorbij komen, maar die heb ik maar half gelezen, dus ik weet niet precies hoe het geregeld is.
Ze gaat straks 2 ochtenden in de week naar school en heeft er zin in.

BerichtGeplaatst: 28 mei 2020, 12:07 
Volwassene

Wat een stress bij dochter, ze moet een gedicht schrijven voor Nederlands, het moet minimaal 8 regels zijn, niet rijmen en over een niet te moeilijk onderwerp (Liefde hoort daarbij).
Wij denken dat ze de lat voor zichzelf heel hoog legt. Bovendien heeft ze er last van dat het niet mag rijmen. Nu al twee lessen deze stress (gisteren en vandaag). We proberen haar te helpen door haar te zeggen dat het niet perfect hoeft, dat ze gewoon een onderwerp kan kiezen, maakt niet uit wat, en dat ze er gewoon aan kan/moet beginnen en dat ze dat dan later doorkan lezen en eventueel nog kan veranderen enzo, maar ze blijft in de stress hangen, begint te huilen etc. Ik ben wel blij dat ze dus nu niet op school is, want thuis is daar natuurlijk meer mogelijkheid voor.

Gisteren ook het mentorgesprek aangehoord, docenten zijn heel blij met haar, haar inzet is goed, resultaten zijn ook goed. Ze is goed aanwezig bij de online lessen (min afgelopen dinsdag, toen ze even gemist had dat ze op een ander tijdstip mentorles had). Docenten zien ook dat ze haar eigen plan trekt, maar zien ook wel een beetje dat ze daar wat moeite mee heeft, de mentor probeerde duidelijk te maken, dat ze daarin een paar jaar voorop loopt, dat andere dat pas later “durven”, helaas ben ik bang (en dat heeft de mentor denk ik ook) dat ze dit al minder gaat doen, want ze wil eigenlijk niet afwijken van de norm. Maar ze wil ook geen “mak schaap” zijn. Ik ben bang dat ze altijd wel wat af zal wijken van de norm, en daarom zijn we eigenlijk al heel lang bezig om haar wat weerbaarder daarvoor te maken. Ze zou ook eigenlijk Rots en Water training hebben het vorige blok, maar daar kwam nu natuurlijk niets van door de gewijzigde regels.

BerichtGeplaatst: 28 mei 2020, 12:13 
­

Misschien lukt het gedicht wel als ze het eerst rijmend doet, en dan per twee regels één rijmwoord vervangt door een synoniem?

BerichtGeplaatst: 28 mei 2020, 14:46 
Volwassene

Sorry, hier ging iets verkeerd.

BerichtGeplaatst: 30 mei 2020, 10:34 
Volwassene

Eekhoorntje, staat het gedicht inmiddels op papier? Ik vind de suggestie van Pompom een goede en daar zat ik zelf ook aan te denken.

Wij hebben inmiddels een rooster. Dochter moet voor 4 lesuren naar school in de ochtend op 1 dag in de week en dan is er een losse gymles eens per week. Omdat de lessen in de ochtend zijn, hebben we te maken met de spits. En aangezien we geen andere optie dan het OV hebben, hebben we gister besloten dat dochter niet naar school gaat. De mentor gaf in een telefoongesprek al aan dat het wat haar en de bouwcoördinator betreft prima is als dochter het afstandsonderwijs blijft volgen. Dochter maakte zich ook erg zorgen om de terugweg: wat als er dan teveel mensen in het OV zitten? Dan moet ik wachten en de volgende nemen. Dat bracht zoveel onrust mee, dat ook dat een reden is om niet naar school te gaan. Ten derde gaat dochter de eerste klas volgend jaar natuurlijk nog een keer doen, dus er hangt voor haar ook niets meer af van het naar school gaan. Fijne bijkomstigheid is dat we dan ook door kunnen gaan met de rekenbijles doordeweeks.
De gymles gaat ze wel volgen, want dat is midden op de dag. En een beetje beweging en sociale interactie is natuurlijk ook fijn. Zelf vindt ze het wel jammer dat ze de docenten dan niet ziet.

BerichtGeplaatst: 02 jun 2020, 09:28 
Volwassene

Dee, logische keuze om haar dan toch maar niet naar school te laten gaan. Wel een rare afsluiting van het schooljaar voor haar zo natuurlijk. Gelukkig kan ze nog een gymles mee doen.

F. is net een kwartier geleden naar school vertrokken. Ze had er super veel zin in. Ze is ingedeeld bij haar 2 beste vriendinnen en de 2 meiden waarmee ze daarna het fijnst samen werkt/kletst. Dus ze vond het
vooral erg leuk om hun 4 weer te zien (de 2 vriendinnen heeft ze wel nog 2x gezien in de periode dat school dicht was).

Er zijn 2 schooldagen ingepland. Vandaag 4 lesuren en volgende week een dag met 3 lesuren. Het is niet veel, maar toch fijn om nog even een deel van de klas en docenten te zien voordat het jaar afgelopen is.

Al andere bruggers ook naar school vandaag?

Moeder van 3 heerlijke HB-ers:
♀ (2006, 2 vwo-extra)
♀ (2007, 1 vwo-extra)
♂ (2010, gr. 7)

BerichtGeplaatst: 02 jun 2020, 09:39 
Volwassene

Mijn jongste mag donderdagmiddag (en daarna iedere maandag en donderdagmiddag). Hij zit met een aantal vriendjes samen gelukkig.
Een vriendje niet, helaas. Denk dat school dat bewust heeft gedaan, die hebben het samen bijzonder gezellig en zijn volgens mij niet stil 8)
Middelste mag woensdag en vrijdagmiddag...

Dochter vandaag naar de mentor, morgen naar school en dan iedere 3e dag naar school. Kortom er is nog altijd iemand thuis.
Man gaat in ieder geval woensdag en donderdagmiddag op kantoor werken na het brengen van de jongens. Hij heeft een plek gereserveerd. Voor vrijdag ga ik vragen of we om 13.15 kunnen beginnen, dan kan ik de middelste eerst op school afzetten.
Gelukkig flexibele werkgevers die het niet zo uitmaakt of we om 13u of 13.15 beginnen.

Eekhoorntje, is het gelukt met het gedicht?

Dee, ik snap ook dat je haar thuis houdt.

BerichtGeplaatst: 02 jun 2020, 10:12 
Volwassene

Dee, goede beslissing lijkt mij, fijn dat ze wel kan gymen.

Gedicht is nog niet af, ze heeft wel al een opzet, het heeft gelukkig ook geen haast.

Dochter mag vrijdagmiddag naar school met 10 kinderen van haar klas, ze heeft dan 40 minuten mentorles en dan elke week daarna nog twee vakken voor 40 minuten, het grappige is alleen dat ze eigenlijk van geen enkel vak haar eigen docent heeft. Ik denk dat het dus vooral een vragenuurtje gaat worden. Ik ben benieuwd, ze heeft er heel veel zin in. Ik heb ook al tegen haar gezegd als ze daarna nog even af wil spreken met de meiden ( of haar vriendin die in de 2e zit, maar dus op een andere dag op school is, maar wel in de buurt van school woont) dat ze dat vooral moet doen. (Met de regels aan te houden).

De mentor wil nog kijken of hij iets kan regelen zodat ze met de hele klas nog op een of andere manier kunnen samenkomen.

BerichtGeplaatst: 02 jun 2020, 10:19 
Volwassene

Dee, ik snap jullie beslissing helemaal.

Dochter gaat hier twee ochtenden naar school, ongeveer van 9 tot 12 uur. Ze hoeft donderdag pas. Haar broer en zus hebben deze week alleen een mentorgesprek. Er is eigenlijk niet bekend of zij (klas 2 en 4) ook nog naar school gaan.

Ik baal: mijn fiets is kapot. Ik baalde al omdat ik vanmorgen 2.5 km naar huis moest lopen (op schoenen die daar niet echt geschikt voor waren) en baal omdat ik, wonend in de stad, alles op de fiets doe. Fiets is eigenlijk helemaal op (niet gek als je bedenkt hoeveel ik er de afgelopen 15 jaar op gefietst heb), dus misschien moet ik maar gewoon een nieuwe tweedehands kopen. Maar ik haat fietsen kopen, want ik ben nogal aan deze gehecht.

BerichtGeplaatst: 02 jun 2020, 10:22 
Volwassene

En terwijl ik de post van Eekhoorntje lees, springt er hier een nieuwsgierige eekhoorn bijna in mijn nek. Ik zat zo stil, dat hij mij helemaal niet in de gaten had en op zijn gemak over de bank en tafel liep. Gekke beesten :D .

BerichtGeplaatst: 02 jun 2020, 10:35 
Volwassene

Ik heb net een mail gestuurd naar de wiskunde docent van jongste en zijn coach. Er waren afspraken rond vervroegd eindtoets maken (voor mei vakantie), toen kwam Corona. Afspraak was eindtoets eerste week dat school terug open is. Kind vraagt al sinds half mei om een oefentoets. Die heeft hij nog steeds niet (en netjes na een week een reminder gestuurd uit zichzelf)... Dus mama bemoeit zich maar weer.
Motivatie zakt wat weg, onvoldoende voor latijn want geen tussenstappen (het is echt handiger om woord + betekenis in het Nl en de uitgang dus welke naamval en dan welke functie in de zin op te schrijven, je weet na 5 woorden anders echt niet meer hoe het zit).
Ik werk best wat uren (en krijg pauze niet betaald dus ben nog wat meer uren van huis dan werk + reistijd) en hij profiteert door vooral youtube te kijken en spelletjes te doen.
Zucht....

BerichtGeplaatst: 02 jun 2020, 11:19 
Volwassene

Het is inderdaad wel een rare afsluiting van het jaar, maar ik heb niet de indruk dat dochter daar erg mee zit. Dat ze haar klasgenoten niet ziet, is voor haar geen probleem. Veel van de docenten zal ze volgend jaar weer hebben. Misschien komt er nog wel een afsluiting aan het einde van het schooljaar, zodat ze docenten die ze volgend jaar niet meer heeft, nog even gedag kan zeggen. Aan de andere kant is de school zo klein dat ze ze volgend schooljaar vast en zeker weer zal tegenkomen op de gang.

Waar ik meer mee zit, is dat ik niet weet of de kennismakingsmiddag met haar nieuwe klas in juli nog doorgaat. Ik hoop zo van wel!

Fietsen kopen....mijn nieuwe fiets is echt een miskoop. Ik ben er twee keer hard mee gevallen en het frame is raar, hij lijkt zo klein ofzo.
Wel lief, zo'n eekhoorntje. Wij hebben sinds kort een heel brutaal egeltje in de tuin die op zoek is naar eten en zich niets aantrekt van de springende kat voor het raam.

Bloemetje, hij is lekker bezig met al die spelletjes en youtube. ;)
Ik ga vanmiddag ook weer werken, tot 21.00 uur. Op een plek waar het bloedheet is en waar de airco niet aan mag i.v.m. corona. Wish me luck...

BerichtGeplaatst: 02 jun 2020, 13:36 
Volwassene

Arme Dee :knuddel:

BerichtGeplaatst: 02 jun 2020, 14:00 
Volwassene

Succes Dee!!!!

Ik zit op onze hete zolderkamer te werken. Mijn motivatie moet ik nog even ergens zoeken. Oudste is vandaag naar school voor een uur handvaardigheid. Dan moet ze heel erg snel naar huis fietsen om thuis op tijd in de geschiedenis les te zitten :roll: . Donderdag mag ze 18 kilometer fietsen voor een uur gym... We laten haar wel gewoon gaan, het is goed voor haar om van haar kamer af te zijn. Ze heeft volgens mij talent om kluizenares te worden :wink: . Ze vind het prima om hele dagen en avonden in haar eentje op haar kamer te zitten. Intussen wel videobellend met meerdere vriendinnen tegelijk. Ik ben blij dat scouting en tennis ook al weer even begonnen zijn wat dat betreft.

BerichtGeplaatst: 02 jun 2020, 14:12 
Volwassene

ElisHug, ik heb daar zelf ook geen moeite mee. Heerlijk, lekker alleen en comfortabel in je eigen huis/kamer. ;)

Succes voor allen die moeten werken op veel te warme plekken. En dank voor jullie succeswensen.
Ik haalde vanmorgen de kinderen van school en de kleuter was misselijk, zei ze. Ik had de juf net gevraagd of ze even naar het toilet mocht en daar lag de hele golf al op het schoolplein. Gelukkig vonden ze het niet erg, slechts sneu voor jongste. Ze is nu weer aardig de oude, dus ik denk dat haar 10 uurtje niet goed is gevallen. Straks voor de zekerheid nog even kijken of ze geen koorts heeft en dan kan ze donderdag gewoon weer naar school. Ben toch extra alert op ziekte nu.

BerichtGeplaatst: 02 jun 2020, 14:15 
Volwassene

Dee85 schreef:
ElisHug, ik heb daar zelf ook geen moeite mee. Heerlijk, lekker alleen en comfortabel in je eigen huis/kamer. ;)

Succes voor allen die moeten werken op veel te warme plekken. En dank voor jullie succeswensen.
Ik haalde vanmorgen de kinderen van school en de kleuter was misselijk, zei ze. Ik had de juf net gevraagd of ze even naar het toilet mocht en daar lag de hele golf al op het schoolplein. Gelukkig vonden ze het niet erg, slechts sneu voor jongste. Ze is nu weer aardig de oude, dus ik denk dat haar 10 uurtje niet goed is gevallen. Straks voor de zekerheid nog even kijken of ze geen koorts heeft en dan kan ze donderdag gewoon weer naar school. Ben toch extra alert op ziekte nu.

Was er genoeg geventileerd in de klas? Kan ook meespelen.... (ik moet bekennen dat ik dat vandaag vergeten ben, ik had maar 5 kinderen in mijn lokaal en het is hier niet te warm, maar ik heb een beetje koppijn nu, en zag een van mijn leerlingen met een bleek koppie vertrekken. O shit, raampje vergeten.... )

BerichtGeplaatst: 02 jun 2020, 22:29 
Volwassene

Oh dat is wel een goede, de zon staat 's ochtends al vol op het lokaal. Al hadden ze wel de zonneschermen naar beneden en de ramen open. Jongste is sowieso wel warmbloedig. Al had vanavond toch wel iets verhoging. Ze eet en drinkt verder goed en speelt ook.

Oudste was een halte te ver gereden met het OV. I p.v. dat ze een stukje terugloopt, loopt ze naar de overkant van het perron en gaat ze 1 halte terug. :roll:

BerichtGeplaatst: 03 jun 2020, 13:03 
Volwassene

Gisterenmiddag reactie gehad van de wiskunde docent:”we hebben het besproken, ik moet de toets nog nakijken en dan krijgt u hem vanavond nog”.
Nou, op dit moment nog geen toets in mijn mail of bij zoon in welk systeem ook.
Datum voor de toets staat ook nog niet.
Zucht, en dan moeten kinderen kunnen plannen en zelfstandig werken. Makkelijk maken ze het zo niet.

Beetje jammer dat het zo gaat.

Dee, beetje lui aangelegd je dochter? 1 halte is vast maar 5 min wandelen.

Pagina 61 van 65 [ 1296 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]