Het is nu 26 nov 2020, 16:37

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Pagina 59 van 66 [ 1320 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62 ... 66  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: Brugklas 2019/2020
BerichtGeplaatst: 12 mei 2020, 10:58 
Volwassene

Ik heb van mijn middelste dochter een 'toeter' voor moederdag gekregen. Een lege keukenrol waardoor ik naar boven kan schreeuwen dat het eten klaar is. Misschien iets voor in de kring op scouting? ;)
Nog van harte gefeliciteerd met je dochter! Fijn dat ze een leuke verjaardag had, met zo te lezen leuke cadeautjes.
Wat betreft je vraag heb ik helaas geen antwoord. Misschien schiet me later nog iets te binnen.

Dochter heeft het nog steeds goed thuis. Ze werkt zelfstandiger, maar had wel wat opstartmoeilijkheden na de vakantie. Inmiddels al weer helemaal gewend. Alles gaat net even iets lastiger omdat haar rechter pols in het gips zit. Er zit een klein scheurtje in haar pols. Opgelopen toen ze viel met skaten. Gelukkig is het maar twee weken gips en ze wordt er steeds handiger in dingen met links te doen.
We moeten een paar mondkapjes gaan kopen voor haar omdat ze met het OV naar school gaat. We hebben overwogen om haar te laten fietsen, maar ze ziet dat zelf niet zitten.

BerichtGeplaatst: 12 mei 2020, 11:51 
Volwassene

Jongste vindt het thuis werken nog steeds wel prima. Heeft vanmorgen tijdens de muziekles eerst hard naar mij gemopperd over dat hij Fur Elise binnen een week moet leren spelen maar het systeem te snel is. Noten leren lezen heeft hij geen zin in... Tja dit is iets dat je moet oefenen he jongen. Ook waar de toetsen op je ipad-app zitten moet je leren en oefenen.
Hij heeft verder lekker gebeld met een vriendje, ze hadden elkaar al zolang niet meer gesproken.

Ik denk dat jongste zijn voetbal harder mist dan school....

Ze moeten nu iedere week een keer echt mondeling contact hebben met hun coach/mentor (bellen of wat voor online systeem ook). Enige wat niet zo soepel loopt, is zijn eigen project. Maar dat komt omdat we thuis daar niet alles voor hebben, de natuurkunde docent die wilde ondersteunen ziek is en andere docenten druk. Zijn mentor ging nu een gepensioneerde docent vragen of die zin en tijd had om via de mail ofzo te ondersteunen.

Verder staat de eerste afspraak om een toets op school te maken. Jongste zou voor de meivakantie de eindtoets van het schooljaar maken. Maar dat moet onder video controle of op school. Dan maar op school. Wordt in de eerste week van juni.

Profiel Stuur privébericht  

BerichtGeplaatst: 12 mei 2020, 11:53 
Volwassene

We hebben nog geen idee hoe school het gaat regelen na 1 juni als de leerlingen terug mogen komen. Ik ben benieuwd, ik kan me voorstellen dat het zo simpel niet is om looproutes etc aan te passen en te beslissen welke leerlingen en vakken moeten en hoe je dat in een rooster gepropt krijgt. Of wellicht blijft helft thuis en volgt de les dan via skype of facetime ofzo?

BerichtGeplaatst: 12 mei 2020, 14:09 
Volwassene

Ik heb er ook nog geen beeld bij. Vanuit school radiostilte. Ik denk dat ze druk bezig zijn met alles vormgeven.

BerichtGeplaatst: 12 mei 2020, 17:53 
Volwassene

Hier ook nog radiostilte.
Ik vind dat school het online onderwijs goed heeft opgepakt. Er werd al veel met online materiaal naast de gewone werkboeken gewerkt, dus het onderwijs liep vrijwel direct gewoon door. Lessen ingekort tot 45 min (ipv 70) en elke les gewoon contact met de leerkracht.
Langzamerhand worden de projecten ook meer vervangen door toetsten (4 deze week).
Sommige gewoon openboek, anderen dan weer eigenlijk niet. Maar ja, wie houdt zich daar aan? (Dochter had bij Latijn wel een modus gevonden hierin : eerst alles zelf maken en de twee dingen die ze niet wist heeft ze daarna opgezocht).

Dochter had blijkbaar wel gehoord dat er kans was dat ze volgend jaar nog een keer latijn krijgt. Alle VWO kinderen uit de brugklas krijgen dat hier standaard de tweede helft van het jaar, dus dat is daardoor praktisch alleen online geweest. Veel kinderen begrepen het allemaal vaak niet. Dochter heeft ook hulp van ons en zoon nodig gehad om het voor elkaar te krijgen.
Van haar hoeft het echt niet nog een half jaar latijn (en dan wellicht ook nog grieks, voor de kinderen die verder willen met het gym eigenlijk ook nodig).

We zullen het vanzelf wel horen hoe en wat.

z 2007 1 tweetalig ath

BerichtGeplaatst: 14 mei 2020, 19:28 
Volwassene

Ik ben ook heel tevreden over hoe school het online leren heeft aangepakt.
Ook de online variant van huiswerkbegeleiding verloopt soepel.

Ik heb hier geen vragen gehoord over Latijn, ook vanuit de huiswerkbegeleiding dat signaal niet gekregen. De docent Latijn gaf aan dat dochter het allemaal prima snapt, dus dat is dan wel allemaal in lijn met elkaar.
Bij ons krijgen ze Grieks ook in het tweede jaar. Ik dacht tegelijk, maar ik vroeg me al af hoe dat rooster-technisch dan werkte. Dus misschien is het net zo ingedeeld als bij jullie op school, Annemiek.
Ik ben erg blij dat dochter wiskunde heeft laten vallen en nu aan rekenen werkt. Ze maakt nog steeds stappen vooruit. Wel waren de tafels al weer een beetje weggezakt nadat het een tijdje niet geoefend was. Blijft een puntje van aandacht.

BerichtGeplaatst: 14 mei 2020, 20:52 
Volwassene

Bij dochter op school hebben ze in het eerste jaar Latijn en Grieks, 5 uur in de week, ze beginnen in de eerste module met 1 uur Grieks en 4 uur Latijn, en daarna wordt het per module meer Grieks. De laatste module hebben ze dan 2 uur Latijn en 3 uur Grieks. Ze heeft dus een leerkracht voor Grieks en Latijn, volgend jaar heeft ze geloof ik van beide vakken 3 uur per week en kan ze twee verschillende leerkrachten hebben.

Bij ons ook officieel redelijke radiostilte, wel mail gehad nav de perconferentie, en via de mentor in de mentorles iets gehoord dat ze nog druk aan het bedenken zijn hoe en wat.

BerichtGeplaatst: 14 mei 2020, 21:04 
Volwassene

Hier, geen gymnasium, krijgen alles tweetalige klassen havo en vwo in de eerste en de tweede Latijn. Volgens mij de tweetalig mavoklassen niet.

Wij hebben gisteren onlinementorgesprek gehad en jongste is probleemloos over. Men is erg tevreden over haar, nooit gedonder of gedoe.
Wij zijn ook bijzonder tevreden over school, veel meer dan over de school van zoon.

BerichtGeplaatst: 15 mei 2020, 09:53 
Volwassene

Bij de school van de jongens op het gymnasium in het eerste jaar alleen latijn, tweede jaar latijn en grieks.

Jongste is deze week niet zo goed bezig, veel met vriendje bellen etc. En dan zijn dat alleen nog de uren dat ik thuis ben. Wat hij doet als hij alleen beneden zit?

BerichtGeplaatst: 15 mei 2020, 22:05 
Volwassene

Wij kregen vandaag bericht van school. Ze gaan verder met het huidige afstandsonderwijs, maar dan van 8:30 tot 13u (is nu van 9:30 toto 14u in uren van 30 minuten) en ‘s middags vanaf 14u hebben ze een middag waarbij ze LO, mentor les, steunlessen en “hutten”lessen krijgen.

De eindtoetsweek wordt wel gedaan, maar hoe ze dit vorm gaan geven is nog niet helemaal duidelijk. Er komt alleen een advies over overgang, geen strikte overgang.

Al met al lijkt het ons wel een goed manier, en kan dochter weer wat klasgenoten zien.

BerichtGeplaatst: 16 mei 2020, 08:36 
Volwassene

Wat zijn “huttenlessen”?
En moeten ze dan smiddags wel naar school komen? Binnen 1u en eten en naar school? Die van mij fietsen dik 45 min tot een uur (daarom brengen we en fietsen ze terug).

Bij oudste op school is het bekend. Ze gaan de klassen en stamgroepen in 3 delen. Dag 1 heeft de A groep fysiek les, dag 2 de B groep, dag 3 de C groep en zo door. Op dagen dat je niet naar school moet, volg je de lessen online, ze worden gestreamd. Er komt wel een eind toetsweek eind juni. Die details volgen nog.

BerichtGeplaatst: 16 mei 2020, 09:54 
Volwassene

Hier nog niets bekend. Ik heb het de kinderen gevraagd, maar die weten ook nog niets. Bij dochter in ce bovenbouw zullen ze wel zoveel mogelijk op profielkeuze gaan indelen neem ik aan.

BerichtGeplaatst: 16 mei 2020, 14:08 
Volwassene

Ik heb geen idee wat huttenlessen zijn ;-)

Ja inderdaad na onlinelessen naar school, maar zoals ik het nu zie niet elke dag. En 13u is als je tot en met het 8e les heeft. Dochter fietst er ook ruim 45 minuten over dus ik hoop niet dat dat op woensdag gaat worden. (Als ze dus t/m het achtste les heeft)

BerichtGeplaatst: 16 mei 2020, 16:50 
Volwassene

Inmiddels weten wij dat ze de klas in groepjes van 10 a 12 kinderen willen gaan les geven. Dat komt er op neer dat ze de groep hier waarschijnlijk door twee gaan delen. Verder zijn ze druk bezig met aanpassingen binnen de school. En een aantal oplossingen goed bestuderen en daar dan de beste uit kiezen.
De laatste toetsweek van het jaar gaat ook hier door. Maar ze schrappen de tussentoetsen. I.p.v. krijgen ze dan een opdracht die ze voor een cijfer moeten maken.
Al met al hebben ze dus al best wat werk verzet achter de schermen.

Mijn dochter heeft het adaptieve programma dat ze voor de rekensteunlessen gebruikt, met 100% gehaald. Nu is er geen online oefenstof meer. :lol: Gelukkig zijn er nog wat websites die ze kunnen gebruiken tijdens de bijlessen. Ze is zo ongelofelijk hard aan het werken. Ik vind het maar knap voor zo'n meisie van 11 jaar met een arm in het gips.

Von, je dochter is over, super! Gefeliciteerd.

BerichtGeplaatst: 24 mei 2020, 17:19 
Volwassene

Weten jullie inmiddels al hoe jullie kinderen straks naar school gaan?
Voor de kinderen die altijd al op de fiets gingen, verandert er niets. Maar mijn dochter gaat altijd met het OV. Zij kan dat stuk naar school echt niet met de fiets doen. Het is ongeveer 8km, maar dat is het probleem niet. De route zit vol met gevaarlijke punten en niet vrijliggende fietspaden. Het is druk en nu drukker dan normaal omdat veel meer scholieren op de fiets gaan. En dochter heeft nog niet goed het overzicht over de verkeerssituaties op drukke punten. Ze heeft nu ook een tijd niet gefietst en dan merk je dat bepaalde vanzelfsprekendheden zoals een hand uitsteken bij het de hoek omgaan er niet meer in zitten. Zelf vindt ze het ook eng om dat hele stuk te fietsen.

De scholen moeten met de vervoersmaatschappij samen dan speciaal vervoer gaan regelen. Daar zou mijn dochter voor in aanmerking komen. Maar vanuit school heb ik er nog niets over gehoord. Dus ik twijfel of ik nog even de berichtgeving van school moet afwachten, of toch moet mailen. Want als dat niet doorgaat, dan gaat ze toch echt met het OV naar school. We hebben mondkapjes aangeschaft. Ze hoeft het officieel nog niet, maar omdat ze zo groot is, lijkt ze ouder en kan ze makkelijk 13 jaar geschat worden door medereizigers. Ik wil niet dat ze dan continu opmerkingen gaat krijgen over het feit dat ze geen mondkapje draagt en dat ze dan telkens weer moet uitleggen dat ze nog geen 13 is. Ze is erg gevoelig voor dat soort dingen en ik wil niet dat de reis naar school dan al zo spannend wordt.

Ik vind het best wel een gedoe.

Laatst bijgewerkt door Dee85 op 24 mei 2020, 17:47, in totaal 1 keer bewerkt

BerichtGeplaatst: 24 mei 2020, 17:33 
Volwassene

Dochter gaat eigenlijk altijd al met de (electrische) fiets, 16 km enkele reis, maar wel bijna overal op een fietspad. Soms ging ze wel eens met de bus, maar eigenlijk alleen bij heel slecht weer en toetsweek. We hebben ook nog wel de mogelijkheid om te brengen met de auto.

We hebben officieel nog niet gehoord hoe ze het precies gaan aanpakken, ik weet ook niet of de opmerkingen dat het niet alleen mentoruren en toetsen mochten zijn, school doet besluiten tot een andere aanpak dan ze tot nu toe gecommuniceerd hebben.

Omdat ik me nog steeds niet best voelt en manlief al de hele weekend weg is met de auto heeft dochter haar broertje van de week van school gehaald met de fiets (5 km enkele reis) en zal ze hem morgen brengen en halen, dus kan ze ook weer even wennen aan langere stukken fietsen. Zoonlief wil het niet alleen fietsen, en hoewel het een hele simpele route is, maar wel dwars door de polder zonder huizen, ben ik wel blij dat hij niet in zijn eentje hoeft. (en zoonlief heeft nog geen telefoon, en dat vind ik toch wel handig als ze alleen fietsen)

BerichtGeplaatst: 24 mei 2020, 17:53 
Volwassene

Ja, dat is probleem nummer twee. De man is hier de enige van ons twee met een rijbewijs. En hij werkt thuis gewoon door, meer dan 36 u p/w, zit continu in videovergaderingen. Daarnaast hebben we ook nog twee andere kinderen die vier halve dagen naar school gaan en ik werk nu ongeveer 16 u p/w daarnaast. Sowieso wil je echt niet met de auto het centrum van de Hofstad in rijden....Dus ik zie geen andere alternatieven. Ik kan mee fietsen, maar ik heb nog geen rooster en ik weet niet of het aansluit op de schooldagen van de de jongste twee. Bovendien vond dochter het redelijk beschamend als haar vader of moeder mee zou fietsen...allicht kan het dan voorbij de ergste punten en dat ze het laatste stukje dan alleen doet. Een enkele reis is ongeveer 30 minuten fietsen.

Mijn oudste heeft ook nog niet de zelfstandigheid om op de fiets haar zusjes van school te halen (buiten dat de jongste nog achterop de fiets zit). Ze zou het wel lopend aan kunnen. Ze ging op de basisschool ook weleens alleen met de fiets, maar dat was een route van amper 4km die ze iedere dag reed. En daar waren ook drukke kruispunten, maar met vrijliggende fietspaden en verkeerslichten. En het was niet ongelofelijk druk. De fietspaden naar de stad toe zijn ontiegelijk druk, veel mensen met enorme haast. Ik zie dat gewoon hartstikke fout gaan met mijn dromer die rustig met een slakkengangetje midden op het fietspad door tuft.

BerichtGeplaatst: 24 mei 2020, 18:13 
Volwassene

Dee, dat is duidelijk een andere situatie (terwijl we het over buursteden hebben volgens mij).
Dochter komt weinig moeilijke situaties tegen.

Ik ben wel een keer met haar mee gefietst toen we gingen kijken naar de route naar de sport die ze doet, helemaal aan de andere kant van de stad, en toen werd ik ook niet heel blij, dat moeten we ook nog vaker doen, daar waren beduidend moeilijkere situaties bij. (En dus bijna niets over een fietspad, en dwars door het drukke centrum heen, met studenten, bussen ed.)

Het is voor jou dochter dan echt balen, ik ben benieuwd waar jullie school mee komt.

Ik verwacht eigenlijk van onze school ook iets te horen ivm vervoer voor kinderen van ver weg. Dochter heeft bv al een soort vrijbrief voor te laat komen, heet een busbrief, voor kinderen die van ver komen ( met OV, al komt zei dus met de fiets). Zodat ze 10 keer per jaar te laat mag komen zonder zich gelijk te moeten melden.

Ik hoop dat ze voor jou dochter met een oplossing komen.

BerichtGeplaatst: 24 mei 2020, 18:19 
Volwassene

Oei, de route naar de sport van je dochter klinkt inderdaad ook niet fijn.

Ik heb wel gelezen dat wanneer er geen alternatief voor handen is, een scholier toch met het OV mag komen. Misschien heeft ze dan een verklaring nodig. Het leek mij sowieso wel handig, voor het geval conducteurs ofzo haar aanspreken op haar aanwezigheid in het OV.

Vooral de scholen met een regiofunctie zullen het moeilijk hebben met het regelen van vervoer. Onze school heeft ook wel redelijk wat kinderen uit omringende gemeenten.

Nouja, we gaan het meemaken.

BerichtGeplaatst: 24 mei 2020, 19:43 
Volwassene

We hebben nog niets gehoord van de school van de jongens.
Voor ons blijft het brengen met de fiets achter op de auto en terug fietsen.
Ik werk weer een tijdje bij de boer maar begin nooit voor 9.15 (en ze zijn flexibel, als ik 9.30 wel zou halen, is dat voor iedereen zeker een optie).
Het werken bevalt me wel, hoewel het fysiek even pittig is. Ik heb heel wat kg's per dag in mijn handen en het is veel staan. Er hangt een hele leuke gezellige sfeer en we drinken altijd samen koffie/thee met een koekje erbij.

Jongste heeft met een klein beetje hulp van papa zijn project voor Technische Handvaardigheid tot een mooi resultaat gebracht. Laten we hopen dat de docent ook tevreden is. Hij moet er komende week 3 foto;s van verschillende kanten genomen, voor inleveren. Ze moesten een 3D dier(enhoofd) maken. Het werd een panda-hoofd.

Pagina 59 van 66 [ 1320 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62 ... 66  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]