Het is nu 24 jan 2021, 04:43

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Pagina 6 van 66 [ 1320 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 ... 66  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: Brugklas 2019/2020
BerichtGeplaatst: 11 sep 2019, 17:52 
Volwassene

Leuk om alle verhalen te lezen. Het is nu echt voor iedereen begonnen he!
Dee85 schreef:
Vandaag had dochter een beetje paniek. Ze sms-te dat de tram erg vol zat en dat hij heel lang stil bleef staan. Ze was bang dat ze te laat zou komen. Ik kon haar geruststellen en uitleggen dat dit met de regen te maken heeft (dan laten veel mensen de fiets staan). Ik ben blij dat ze dan toch contact met me opneemt.
Op zo'n moment merk je toch dat alles nog een beetje nieuw is en spannend. Mijn J (gaat in d'r eentje met 20 min met de trein) belde vorige week ook 'mam ik was mijn gymtas bijna in de trein vergeten' . ik hoorde de tranen van stress in haar stem. Ze was supersnel de trein weer ingesprint en er uit, en dat ging gelukkig goed. Maar toch even mama bellen in haar stress/paniek/opluchting. Fijn dat ze dan even dat contact zoekt.
Eergister belde ze zo weer: haar stoptrein naar huis ging niet en ze wist niet wat ze moest doen, want de sneltrein stopt pas een station verder en dat durfde ze niet in haar eentje. Bleek dat ze nog maar 1% op haar telefoon had. Toen had ik dan weer een stressmomentje want hoe moet je haar dan verder coachen in wat ze kan doen? gelukkig konden we nog net de oplossing doorgeven en kon iemand haar oppikken.
Ik vind haar een super stoer wijvie! ze doet het toch maar mooi zo in haar uppie.

Qua huiswerk vind ik het bij ons soms ook best wat (al zit ze er geen uren aan). Meestal vindt ze het leuk, Maar we komen meteen ook de blokkades tegen: ze moest zondag een verslag schrijven over pythagoras en ze had geen flauw idee hoe ze dat aan moest pakken. Zaten meteen ook allerlei emoties in de weg: kwaad en gefrustreerd en stress (tranen) . Die paniek herken ik zelf van mijn afstudeerscriptie 3 jaar geleden, toen ík voor het eerst door mijn fixed mindset, faalangst en gebrek aan strategieen moest.... En dat is ook precies waarom ze nu op dit tussenjaar zit: beter nu deze confrontatie met zichzelf, mét de uitgebreide begeleiding door de mentoren, dan volgend jaar in de brugklas.

Profiel Stuur privébericht  

BerichtGeplaatst: 11 sep 2019, 18:37 
Volwassene

Yolala, wat lief van dat ze jou belt! Mams blijft de beste! (hou ik me aan vast)

Huiswerk maken is hier ook een ding. De jongens zijn gewend om niets te doen en alles te begrijpen. Nu zijn de dagen wat langer en de vakken wat zwaarder. Ze hebben de grootste moeite om hun werk niet af te raffelen en vinden na tien minuten dat ze ont-zet-tend lang bezig zijn. Momenteel ben ik ze vooral aan het coachen: tas inpakken, zitten, goed de vraag lezen, niet gokken wel opzoeken. Vermoeiend!

Leuk weetje:
De jongens zitten niet bij elkaar in de klas. Bij geschiedenis zitten ze allemaal op dezelfde plek, zonder dat ze het hadden afgesproken! De docente viel het vandaag op. :D

BerichtGeplaatst: 11 sep 2019, 20:25 
Volwassene

Dat is wel bijzonder ja. :)

Yolalala, ik kan me die paniek van je dochter wel goed voorstellen hoor. Dat was schrikken. Maar inderdaad een superstoere meid die het allemaal even doet.

Wij hebben met dochter ook al besproken wat ze kan doen indien de tram niet rijdt. Opties te over.

Huiswerk gaat hier tot nu toe oke. Ze had haar werkboek frans in haar locker laten liggen en ze kijkt niet op Magister of ze schrijft niets in de agenda. Maar ze gaat wel aan de slag en doet wat er verwacht wordt. Het moet echt nog eigen worden, maar dat is logisch na slechts een paar dagen VO. Ik vind dat ze het echt goed doet. Ik vind haar sinds school echt is begonnen ook een soort rust uitstralen.

De grappenmaker had na 1 les Latijn wel heel droogjes gezegd dat ze 'een jaartje Latijn wel genoeg' vindt. En zij wilde zelf gymnasium doen. ;) Het is dus wel even wennen.

In mijn familie zijn havisten, vwo'ers en hbo'ers trouwens ook niet veel aanwezig. Veel hadden/hebben een broertje dood aan school. ;) Het hele HB verhaal is ook bij oudste begonnen. Pas nadat we wisten dat zij dat is, zijn we trekjes gaan herkennen in enkele andere familieleden.

BerichtGeplaatst: 11 sep 2019, 21:44 
Volwassene

Oh maar Dee, hier in de families ook heel veel trekken en echt niet iedereen heeft het lekker gedaan schooltechnisch gezien. Er mogen dan een hoop gymnasiumdiploma's zijn, maar meer dan de helft is uitgevallen op de universiteit. Wat we allemaal gemeen hebben:
- Geen idee hebben hoe je moet leren.
- Weinig doorzettingsvermogen door faalangst.

Leren en faalangst zijn bij zowel mijn vaders als moeders familie wel een ding. Ik heb er zelf ook last van en het is gewoon ruk.

In alle eerlijkheid: van mij hadden we echt niet hb hoeven zijn. Een bovengemiddeld IQ zonder kronkels in het hoofd had voor mijn familie stukken beter gewerkt.

BerichtGeplaatst: 12 sep 2019, 09:21 
Volwassene

Ja dat snap ik wel. HB kan heel ingewikkeld zijn.
Bij ons in de familie zie je het aan excentrieke trekjes, bepaald gevoel voor humor, hele sterke eigen (afwijkende) mening, extreme gevoeligheid. Een bont gezelschap, eigenlijk. Bij familie van vaders kant kwam ook de sociaal-economische situatie om de hoek kijken. Doorleren kon niet omdat er geld verdiend moest worden om een groot gezin te onderhouden (oma al vroeg weduwe). Mijn vader kon wel doorleren, maar wilde dat zelf niet.

BerichtGeplaatst: 12 sep 2019, 11:23 
Volwassene

Ha Dee, jullie ook zo'n bont gezelschap? Mijn moeders familie is nog redelijk 'normaal' in de zin van 'doe normaal, dan doe je al gek genoeg'. (neemt niet weg dat de hele bups nogal wat psychische klachten als depressie, ADHD en wat overgevoeligheden heeft, maar dat wordt netjes onder het tapijt geveegd. Ook alle geteste hb'ers -en dat zijn er een hoop- moeten niet zo met dat hele begaafdheidsgebeuren bezig zijn.)

Mijn vaders kant is het tegenovergestelde. Knotsknettergek, maar open en vrij van geest. Persoonlijk voel ik me meer op mijn gemak bij deze tak van de familie. Ben je niet zo goed in organiseren en plannen? Er is wel een familielid dat daar nog beroerder in is. Heb je moeite met doorzetten? Er is altijd een grotere afhaker. Heb je drie masters op zak? Er is er eentje te vinden met vier. Heb je wat last van emoties (snel ontploffen)? Geeft niets. Dat hebben we allemaal en eens in de zoveel tijd wordt er stevig gefoeterd, is iedereen boos, gaat huilen en wordt er daarna taart gegeten. Niets zo louterend als eens stevig uit je stekker gaan! Het is een stel excentriekelingen bij elkaar en er zit een flinke familiegeschiedenis in het trekken van je eigen plan. Ook de nieuwste generatie vertoont en masse wat trekken van vreemde vogels. Lachen!

BerichtGeplaatst: 12 sep 2019, 11:38 
Volwassene

Wat leuk om te lezen Spitsmuis, ik denk dat ik me ook beter zou voelen bij de je vaderskant van de familie.

Bij ons niet zo duidelijk waar het vandaan komt. Mijn opa van moederskant was duidelijk heel erg slim, snel van begrip en kon veel dingen ook nog op tig manieren uitleggen. Daarnaast gewoon een hele leuke, fijne man. Geboren net na WO 1 en dus bewust WO II meegemaakt en net daarna op een of andere manier hard werken, gezin met 4 kinderen en een opleiding gecombineerd en nog wat aanvullende cursussen... En zo bleef hij leren tot dik na zijn pensioen. Cursus marifoon, sterrennavigatie, vaarbewijs... Noem maar op.

Ik heb mijn gymnasium niet afgemaakt want slecht in Duits en dan zou Latijn en Grieks me vast te veel tijd kosten aldus school... Het is nooit goed gekomen met mijn Duits... Wel Atheneum op mijn sloffen gehaald en dus tijdens studie tegen het gebrek aan plannen, leren leren etc aangelopen die scriptie nooit afgemaakt...
Ik kan wel logistiek plannen maar mijn eigen deadlines haal ik zelden. Heb wel altijd iedereen op tijd op de juiste plek met de juiste zooi en een gevulde buik :lol: Dat stuk lukt, mijn huis toonzaalwaardig houden absoluut niet... Schoon lukt maar al die stapels met nog te lezen boeken, tijdschrift ....

BerichtGeplaatst: 12 sep 2019, 11:42 
Volwassene

Toch spannend zo’n nieuwe school, en dan voor sommige hier ook het reizen erbij met de trein/tram/metro of lange afstand fietsen naar school.
Ze moeten opeens een stuk zelfstandiger worden en het is mooi om te zien hoe snel dat gaat.
Zoon J is al aardig zijn weg aan het vinden in de klas en heeft het erg naar zijn zin.
Het gros van het huiswerk plannen we op een dag in het weekend, en afgelopen zondag heeft hij hier ruim 2 uur aan besteedt.
We doen dat middels de pommodori methode; 25 min werken en 5 min pauze en na 4 blokken een langere pauze.
Hij is de meeste tijd kwijt aan wiskunde, niet dat het moeilijk is, maar het bevat wel veel tekenwerk momenteel.
Maandag heeft hij geen tijd voor huiswerk ivm sport , maar hij kan dan wel leerwerk doen in de auto (35 min enkele reis) de andere dagen heeft hij wel wat meer tijd voor huiswerk/opdrachten , maar het sporten rondom etenstijd maakt de planning wel soms lastig.
Ik ben verder enorm opgelucht dat hij ivm zijn dysgrafie en dyslexie, bijna alles op de computer mag doen. (Behalve wiskunde maar dat is geen probleem)
Ze kunnen in de onderbouw de normen voor de vreemde talen bijstellen en in de bovenbouw mag hij, indien nodig, de vreemde talen weglaten behalve Engels.
Verder is er een mogelijkheid om de eindexamens ook op de computer te doen.
Het is voor mijn man en ik zo’n opluchting om te zien hoe deze school hier proactief mee omgaat.
Ik was namelijk zo bezorgd over het schrijven van mijn zoon, dat lukt hem echt niet, vooral lange zinnen zijn een enorm probleem.
Het bespaart hem de route die wij hebben moeten nemen, en het zal hem veel meer zelfvertrouwen geven.
Hij weet dat het leren meer tijd gaat kosten, maar omdat hij weet waar het vandaan komt accepteert hij het gewoon als een feit.

BerichtGeplaatst: 12 sep 2019, 12:59 
Volwassene

Spitsmuis schreef:
Het weekrooster:
- Maandag: Dochter naar ballet. S saxofoon en keeperstraining. (sluit naadloos op elkaar aan)
- Dinsdag: S en H hockey direct vanuit school. M en dochter hebben vioolles (thuis!).
- Woensdag: Dochter naar de hockey (vindt ze stom. Had ze dat maar eerder bedacht!)
- Donderdag: Dochter naar ballet (selectieklas en leuk). S naar hockey, maar hij redt het niet door schooltijden. Niet erg. (laagste C team)
- Vrijdag: H hockey. M en dochter piano.
- Zaterdag: M piano. De rest hockey.
- Zondag: S heeft roeien.

Vooral dochter heeft het druk, maar ze kan dit prima aan. Ze zit in groep 4 en heeft energie voor tien. Het gaat me vooral om de hockeytrainingen die twee keer per week anderhalf uur zijn. Schijnt normaal te zijn, maar in 'mijn' hockeytijd speelde ik een wedstrijdje op zondag en trainde ik eens per week een uurtje. Waarom die kinderen zoveel trainen terwijl ze best laag spelen en waarom die trainingen zo lang moeten duren is mij een raadsel.

Zowel Oudste als Zoon besloten eind vorig seizoen te stoppen met hockey en ik heb nog net de vlag niet uitgehangen. :P Hier ook zo belachelijk veel, inclusief keeperstraining drie keer per week trainen voor het laagste team. En dan Oudste zaterdagmiddag een wedstrijd en Zoon in de ochtend. Zonder hockey is de week een stuk overzichtelijker :D . Vorige week hebben Oudste en Zoon ook besloten te stoppen met schaken op dinsdagavond, dus dat geeft ook weer wat meer lucht. Nu heeft oudste alleen waterscouting op zaterdagmiddag van 12 tot 17:30 uur. Binnenkort beginnen Zoon en Oudste met tennis, maar dat is in eerste instantie maar één keer per week. Zoon is nu ook begonnen met freerunnen en dat wil oudste ook graag, maar ik heb gezegd dat we eerst even aankijken hoe het gaat op school. Vanaf 25 september start, bovenop haar huidige rooster, de TOPklas science op woensdagmiddag. Ik denk dat het inclusief twee keer 9 km fietsen op een dag wel even genoeg is, zo in de brugklas.

BerichtGeplaatst: 12 sep 2019, 13:23 
Volwassene

Wat is het hier gezellig! En wat is het dus veel bijlezen :wink: . Even kijken wat ik onthouden heb.

Latijn: Daar heeft Oudste bewust voor gekozen (samen met Grieks). Ze had ook het meeste zin in Latijn van alle vakken, helemaal na de proefles tijden de open avond van de superleuke leraar. Ze heeft nu twee of drie lessen gehad en vindt het nog steeds leuk :lol: . Er zit wel een klein addertje onder het gras, ze heeft namelijk dysorthografie (zeg maar dyslexie maar dan alleen op het gebied van spelling). Het is dus even aankijken hoe het gaat met het stampen van woordjes. Het grote voordeel van latijn is dan weer dat ze hier wel profijt van schijnt te hebben bij engels en frans. Afgezien van de dysorthografie is ze wel heel talig, dus ik denk dat het wel goed komt, met wellicht wat aanpassingen hier en daar. Ik zou zelf ook wel een latijnse cursus willen doen, maar ik weet niet of het aangeboden wordt op onze school.

Huiswerk: Dat begint deze week te komen. Vooral voor geschiedenis had ze veel huiswerk. Ze vond het vooral heel stom omdat ze alles al wist maar het alsnog veel maakwerk was... Verder had ze ook voor wiskunde veel huiswerk, veel tekenwerk. Dat vond ze wel leuk.

Fietsen: Oudste heeft inmiddels een groepje kinderen waar ze mee fietst, waaronder het enige meisje van de basisschool wat ook naar deze school gaat. Dat meisje stond vanochtend al om 7:15 uur in onze huiskamer. Ze hoeven pas om 8:45 in de les te zijn. Het is 9 km fietsen waar ze ongeveer 35 minuten over doen. Dus mij lijkt dat als je om 8 uur vertrekt je nog ruim op tijd bent. Maar ik laat het ze lekker zelf uitzoeken en hoef me geen zorgen te maken dat ze te laat komt :lol: . Ik vind het wel een beetje sneu voor Oudste dat ze in een week tijd al vijf keer is natgeregend. Gelukkig heeft ze wel een regenpak :wink: . Vorige week hebben we ook nog maar een regenhoes voor haar tas gekocht.

Inpakken: Daar mag ik me bij Oudste niet eens mee bemoeien. Voor school heeft ze ook hele checklist gemaakt. Wat dat betreft is ze mega zelfstandig. Eigenlijk bemoei ik me nergens mee, het is puur uit interesse dat ik dingen vraag over hoe het op school gaat. Komende week gaat ze op kamp en dan pakt ze ook zelf. Bij Zoon is dat wel anders.

Ik heb nog steeds een super enthousiast meisje thuis, en daar ben ik zó blij mee. Al jaren heb ik het gevoel dat de basisschool vooral uitzitten is voor haar en dat ze zich op de (goede) middelbare school als een vis in het water zou voelen. Dat gevoel lijkt vooralsnog uitgekomen te zijn. Ze heeft sociaal nu ook al veel meer aansluiting. Want, aldus oudste, iedereen op deze school is wel een beetje raar waardoor ik niet meer raar ben. :D

BerichtGeplaatst: 12 sep 2019, 14:00 
Volwassene

Ocicat, wat fijn dat alles op de computer mag. Zo'n opluchting voor jullie allemaal.

En ElisHug, wat fijn dat je dochter zo enthousiast en vrolijk is. Enneh, beter een half uur te vroeg op school dan een half uur te laat. ;)

Bloemetje, het is net alsof je mijn grootvader omschrijft!
En mijn huis is eigenlijk ook nooit spic en span...

BerichtGeplaatst: 13 sep 2019, 15:49 
Volwassene

Ik heb dochter vandaag voor het 6e en 7e uur ziek gemeld. De school belde op om te zeggen dat ze niet lekker was en naar huis kwam. Ze is eigenlijk gewoon kapot van die eerste schoolweek. Het 4e en 5e uur had ze buiten gym en de docent had een nogal enthousiast warming up die ook niet echt geholpen heeft.
Dochter moest met de tram naar de sportvelden. Dat heeft ze zelfstandig gedaan, knap! Wel jammer dat haar klasgenoten al weg waren. Ze had ze gezegd dat ze ook met de tram ging. Desondanks leek ze er geen probleem mee te hebben alleen te gaan.

Ze ligt nu op haar bed te chillen. Vanavond maar vroeg slapen en goed uitrusten dit weekend.

BerichtGeplaatst: 13 sep 2019, 17:32 
Volwassene

Dee, herkenbaar. Oudste kwam ook hondsmoe uit school. Ze heeft wat gegeten en gedronken en is toen naar haar kamer gegaan. Ik heb haar niet meer gezien en laat haar maar even.

BerichtGeplaatst: 13 sep 2019, 19:15 
Volwassene

Jongste maakt nu nog een redelijk fitte indruk.

Ze heeft nog wel wat moeite met een plek in de klas vinden, daarentegen heeft ze nu wel een heel leuk sportteam. Daar geniet ze nu echt dat ze bij de ouderen hoort en ook taken krijgt die vorig jaar voor anderen waren.
Huiswerk geeft haar wel wat stress. Eerlijk gezegd vind ik dat ze toch wel te lang met bepaalde dingen bezig is. Ze ziet dan nu ook wel een beetje tegen het weekend op en wilde net al weer van alles gaan doen. Zojuist appte een oud klasgenoot (die verhuisd is naar haar moeder in een andere stad en nu bij haar vader was), of ze konden afspreken. Ik heb haar gewoon min of meer bevolen om naar haar vriendin te gaan.
Gisteren liep ze ook te stressen en wilde ze niet naar de training omdat het nog niet af was. Toen heb ik ook gezegd dat het voor dat moment gewoon genoeg was (en dat ze misschien na de training nog wel wat kon doen). Ze had heerlijk getraind en heeft toen haar laatste franse woorden en zinnen er toch nog goed ingekregen.

z 2007 1 tweetalig ath

BerichtGeplaatst: 14 sep 2019, 23:48 
Volwassene

Zo zie je maar weer dat alle kinderen er anders mee omgaan.
Hoe is het nu met jouw dochter, ElisHug?

Vanavond zat onze dochter huilend aan tafel. Het was zo druk in huis en dat trok ze niet. Wij hadden vandaag zelf een chaotische dag vanwege een familieaangelegenheid, opa en oma pasten op, 2 buurtkindjes liepen in en uit en toen zette zuslief de muziek ook nog aan. Ze had net gerepeteerd met orkest (30 kinderen) en ze was gewoon helemaal op. Had wel met 'r te doen. Ze is net als gister om half 9 naar bed gegaan.

BerichtGeplaatst: 15 sep 2019, 00:06 
Volwassene

Hoe gaat t bij jullie kinderen met sociale media?
De klas van J heeft een whatsappgroep, niet officieel via school natuurlijk, maar wel worden er veel schoolse zaken besprokken. (In welk lokaal moeten we zijn, wat is het huiswerk voor Frans, en gym was stom). Afijn, gisteren was er een mailtje van de mentoren, die niet in deze groep zitten, en terecht, maar die hadden vernomen dat er dingen werden gedeeld die niet door de beugel kunnen, was best een heel felle mail, en een aparte naar de kinderen, dat dit komende maandag in de mentorles besproken gaat worden. Het klopt ook, er worden vooral stickers gedeeld die echt, echt, echt niet kunnen. J vindt het wel vervelend, maar trekt zich er verder niks van aan, negeert het. Op de basisschool gebeurde het ook (deels door dezelfdee kinderen) en in groep 8 heeft ze het grootste deel van de tijd niet in de groep gezeten, omdat ze dr geen zin in had.
Maar nu is er dus in die groep een discussie gaande over wie er de snitch is, een vader vindt het allemaal wel grappig ( :shock: ) een moeder is boos op haar kind omdat die niets gezegd heeft, sommige ouders vinden het heel normaal wat er gebeurt....
En binnen de klas is nu dus de discussie, nog steeds in de appgroep, gaande over of het nou wel of niet kan. Dochter zit (gelukkig) in het niet-kamp, met de meeste meiden en een paar jongens.

Ik lees regelmatig mee in de groep, praat er met dochter over, wat zij er nou van vindt, dus ik had het ook al wel gezien, en weet dan zelf ook niet zo goed of ik nuo wel of niet iets moet melden. Voor dochter ben ik blij dat ik het niet gedaan heb, maar zelf ben ik blji dat iemand anders het wel gedaan heeft, dat voelt voor mezelf een beetje laf.

Lezen jullie mee in dit soort appgroepen? Is er ook gedoe, of juist helemaal niet? Je merkt dat ze omgaan met social media, maar daar eigenlijk nog niet de vaardigheden voor hebben om dat op een goede manier te doen. Dat moeten ze leren, en ze moeten het leren van een generatie die het zelf niet op die leeftijd heeft moeten leren, misschien zit daar het probleem wel in...

BerichtGeplaatst: 15 sep 2019, 08:33 
Volwassene

Ik vind twee dingen eigenlijk: kinderen hebben het nodig om grenzen op te zoeken en soms te overschrijden. Vroeger gebeurde dat grotendeels buiten het zicht van ouders en docenten, nu is alles terug te lezen. Ja, er moet gepraat worden wat wel en niet kan, maar zonder straf en beschuldigingen. Deze situatie wordt nu aan alle kanten zo naar gemaakt en kan, wat jij ook al beschrijft, nog veel naarder worden als kinderen elkaar gaan wantrouwen. Dat wil je toch zeker niet in een brugklas?
School had dit heel eenvoudig kunnen voorkomen, door 1 appgroep voor de serieuze dingen te laten ‘modereren’ door de mentor (of een ouder) Voor onzinnigheden kunnen de kinderen zelf groepjes aanmaken, waar ze dan ook gewoon uit kunnen stappen zonder schoolinfo te missen. Whatsapp hoort er nu eenmaal bij tegenwoordig en daar zal school iets mee moeten, zeker als ze zo zwaar aan dit soort gedrag tillen als ze bij jullie lijken te doen.

BerichtGeplaatst: 15 sep 2019, 09:48 
Volwassene

Ik lees mee. Er zit ook een leerlingmentor in de appgroep en in het begin zijn er regels opgesteld. Niet schelden, geen racisme en houd het gezellig. Die leerlingmentor stuurt bij als het nodig is. Er was helaas een jongen die vroeg of je met die hele erge ziekte mocht schelden en toen dat niet mocht, vond hij dat jammer. :shock: Maar hij houdt zich aan de regels. De stickers die niet kunnen, zie ik ook niet meer.

BerichtGeplaatst: 15 sep 2019, 12:32 
Volwassene

Ze hebben hier tot nu toe nog geen mentorles gehad, anders was het wellicht eerder en meer preventief besproken.
Er was tijdens de info-avond een ouder die vroeg, en doorvoer, of er ook uitgebreid aandacht zou worden besteed aan verstandige schermtijden en zithouding en zo. Dat vind ik dan weer typisch iets voor opvoeding thuis. Maar hoe je je in zo'n app groep gedraagt, daar speelt school wel een rol in denk ik, omdat dat van invloed is op de groep. Maar school heeft nadrukkelijk geen Whatsapp als communicatiemiddel, en de mentoren gaan, en mogen, ook geen deel uitmaken van die groep.
Wellicht is het nog wel een idee als de juniormentoren er deel van gaan uitmaken.... ik zal het voorstellen aan J om dat in de mentorles te noemen.

BerichtGeplaatst: 15 sep 2019, 12:35 
Volwassene

Overigens vind ik het terecht dat de s chool dit ook bij de ouders onder de aandacht brengt. In het algemeen ben ik erg tevreden over de school, waar oudste 6 superjaren heeft gehad.

Pagina 6 van 66 [ 1320 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 ... 66  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]