Het is nu 04 jul 2020, 07:51

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Pagina 5 van 8 [ 158 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: Examenkandidaten 2019-2020
BerichtGeplaatst: 29 maart 2020, 00:15 
Volwassene

Dank je! Ik ga morgen eens kijken.

Profiel Stuur privébericht  

BerichtGeplaatst: 08 apr 2020, 12:55 
Volwassene

https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... js/examens

Citaat:
Instroom gezakte leerlingen uit vo:
Leerlingen die in schooljaar 2019-2020 zijn gezakt in het reguliere vo kunnen doorstromen naar het vavo om alsnog het diploma te behalen. Leerlingen kunnen daarbij de behaalde eindcijfers in het schooljaar 2019-2020 inzetten om het diploma te behalen. Het is niet nodig om alsnog het centraal examen af te leggen voor de reeds afgeronde vakken.

Dan neem ik aan dat dat ook geldt voor de kandidaten die gespreid examen doen, ook al wordt dat niet expliciet genoemd.

Wijsheid verwerven, inzicht verkrijgen, dat moet je boven alles gaan. Houd de wijsheid in ere, dan zal ze je groot maken; omhels haar, dan zal ze je aanzien geven. Zij zal de kroon op je hoofd zijn, de krans om je schouders.De Bijbel, Spreuken 4:7-9

BerichtGeplaatst: 08 apr 2020, 13:07 
Volwassene

Volgens de regeling die vandaag op de site van de overheid is geplaatst, is oudste geslaagd!!!!!

Meer jongeren die het al weten?

BerichtGeplaatst: 08 apr 2020, 13:19 
Volwassene

De brief van de minister noemt de situatie van mijn dochter wel expliciet:

Citaat:
Slaag-zakregeling
De slaag-zakregeling blijft zo veel mogelijk in stand, bijvoorbeeld waar het gaat om de kernvakkenregel en het maximum aantal onvoldoendes. Deze hebben vanzelfsprekend nu betrekking op het schoolexamen in plaats van op het samenspel van schoolexamen en het centrale examen. Leerlingen die langdurig ziek zijn of andere bijzondere omstandigheden hebben, mogen hun eindexamens net als anders over twee jaar spreiden. Als zij dit jaar vakken afronden, hoeven zij volgend jaar het CE van deze vakken niet alsnog te doen. Dit geldt ook voor leerlingen die examen doen in het voor- of voorvoorlaatste leerjaar en dit jaar al vakken afsluiten.

https://www.vo-raad.nl/nieuws/ocw-publi ... akregeling

Wijsheid verwerven, inzicht verkrijgen, dat moet je boven alles gaan. Houd de wijsheid in ere, dan zal ze je groot maken; omhels haar, dan zal ze je aanzien geven. Zij zal de kroon op je hoofd zijn, de krans om je schouders.De Bijbel, Spreuken 4:7-9

BerichtGeplaatst: 08 apr 2020, 13:49 
Volwassene

Gefeliciteerd Hanneke! Zo fijn! Hier moeten nog toetsen gemaakt worden, dus nog geen idee.

BerichtGeplaatst: 08 apr 2020, 13:54 
Volwassene

evyla schreef:
Wij zijn gefrustreerd. Maar het is ook een aparte situatie.
Zoals jullie weten doet dochter in 5 gym al examen scheikunde. Ze voldoet aan dezelfde voorwaarden voor dit vak als de ‘echte’ eindexamen kandidaten. Dus volgens ons moet ze nu klaar zijn, want ze staat er goed voor. Vandaag krijgt ze bericht van de coördinator dat de eindexamens niet doorgaan en dat dochter dus SK niet kan afronden dit jaar.
Voor haar is het toch ook overmacht?
Het kan toch niet de bedoeling zijn dat dochter keihard heeft gewerkt om dit te kunnen bereiken en dat ze nu een jaar alles moet bijhouden wat n volgend jaar dan maar ‘echt’ examen te doen?

We wachten even op wat rustiger tijden en gaan dan de discussie aan.

Of zien we het verkeerd?

Voor jouw dochter dus ook goed nieuws, haar cijfer blijft ook staan. (En ze kan zelfs nog een resultaatsverbeteringstoets doen zonder haar herkansing van volgend jaar kwijt te raken, die toets telt alleen als het cijfer hoger is dan het schoolexamen).

Jullie school was inderdaad heel voorbarig.

BerichtGeplaatst: 08 apr 2020, 14:11 
Volwassene

Ik heb even gekeken, maar niet alles staat erin toch? Als je bv een 4 staat, heb je dan twee compensatiepunten nodig? En hoeveel onvoldoendes mag je staan, mag bv een 4 en een 5 ook? En heb je dan compensatiepunten nodig? Even los van de kernvakken.

BerichtGeplaatst: 08 apr 2020, 14:26 
Volwassene

Drietje schreef:
Ik heb even gekeken, maar niet alles staat erin toch? Als je bv een 4 staat, heb je dan twee compensatiepunten nodig? En hoeveel onvoldoendes mag je staan, mag bv een 4 en een 5 ook? En heb je dan compensatiepunten nodig? Even los van de kernvakken.

Jazeker, even doorklikken naar de eisen per opleiding, voor het VWO:
https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... amens-2020

BerichtGeplaatst: 08 apr 2020, 15:02 
Volwassene

Ah, bedankt!

BerichtGeplaatst: 08 apr 2020, 16:37 
Volwassene

Dit is fijn nieuws! Dat geeft rust! Nu alleen nog zorgen dat ze het laatste schoolexamen (na de meivakantie) nog kan maken. Ik had zelf al een mail gedicht buiten school om, om dit duidelijk te krijgen, zodat ik school hierover kan informeren.
Bedankt!

BerichtGeplaatst: 08 apr 2020, 19:31 
Volwassene

Fijn voor alle examenkandidaten dat er nu duidelijkheid is. Nu alleen nog even wat toetsen/schoolexamens maken en klaar ... :wink:

Hanneke, gefeliciteerd alvast!

BerichtGeplaatst: 08 apr 2020, 20:14 
­

Gefeliciteerd Smaragd en Hanneke! Hier nog even spannend. Laatste toetsweek is net begonnen...

Kernvakken gaan sowieso het probleem niet worden. In het slechtste geval worden dat 2 zevens en een zes. Geen enkel vak kan onder de 5 uitkomen, maar theoretisch zou ze voor 3 vakken kunnen zakken naar een 5.

Vandaag had ze een van die vakken. Kleine onvoldoende zou ze kunnen hebben. Zelf denkt ze dat ze die toets waarschijnlijk wel voldoende heeft en dan zouden die andere 2 niet meer uitmaken, maar ze is vaker positief...

BerichtGeplaatst: 13 apr 2020, 17:49 
­

Hier kan het nu eigenlijk ook niet meer mis gaan. Net een voldoende terug voor 1 van die 3 vakken die in de laatste se-week nog onvoldoende hadden kunnen worden. Nu kan ze nog voor twee vakken een vijf komen te staan, maar dat zijn geen kernvakken en ze heeft genoeg compensatie.

De laatste toetsen/opdrachten moeten echter nog wel gemaakt of ingeleverd worden en dit jaar gaat alles zo raar, dus ik ‘juich’ pas echt als het PTA ook echt afgerond is. Toch geeft dit wel een lekker gevoel. Ze kan deze week die laatste toetsen ontspannen maken en volgende maand kan ze gewoon kijken waar ze de resterende 3 herkansingen voor wil gebruiken en dan heeft ze eventueel daarna ook nog die resultaatverbeteringstoetsen als ze nog iets wil ophalen.

BerichtGeplaatst: 14 apr 2020, 07:20 
Volwassene

Wat fijn Cindy!

BerichtGeplaatst: 14 apr 2020, 22:27 
­

Morgen de ranking voor de numerus fixus-studies... Nog spannend voor mensen hier?

D had vantevoren bedacht dat ze geen studie wilde kiezen met numerus fixus, omdat ze bang was daar niet doorheen te komen. Toen ze een leuke studie zonder selectieprocedure had gevonden, durfde ze opeens toch ook voor een studie met numerus fixus te gaan. Klinkt stom, maar volgens mij toch weer een vorm van faalangst en met een goed plan B was falen gewoon minder eng.

Na sluiting van de aanmeldingstermijn bleken er wel meer aanmeldingen te zijn dan plaatsen, maar dat verschil was gelukkig niet heel groot en voor D werd deze studie toch wel een steeds duidelijker eerste keus. Ze was tevreden over de selectiedagen en vond ze ook gewoon heel leuk en hier gelukkig 2 weken geleden al bericht dat ze de toets goed had gemaakt en dat ze morgen een plaatsingsaanbod ontvangt. Vermoed dat ze dit bericht heeft gehad vanwege de beperkte aantallen en misschien ook omdat 1/3 de toets onvoldoende had gemaakt. Zelf is ze nu vooral nieuwsgierig naar haar nummer, maar voor veel van haar klasgenoten is het morgen nog heel spannend. Mocht het bij jullie ook het geval zijn, veel succes!

Verder blijf ik deze periode bijzonder vinden. D had eigenlijk altijd best vaak stress met toetsweken. Eigenlijk haar eigen schuld, ze deed bijzonder weinig en dan met zo’n toetsweek moest het opeens gedaan zijn. Het scheelt dat ze voor de meeste vakken weinig hoefde te doen, maar meestal was ik blij als die toetsweek voorbij was. Nu laatste schoolexamenweek en die is meer ontspannen dan ik ooit een toetsweek heb meegemaakt. :lol:

BerichtGeplaatst: 15 apr 2020, 10:12 
Volwassene

Hier geen NF. Meestal maar 15 studenten.

Voor mijn beeldvorming: hoort je dochter dan morgen of ze is toegelaten?

BerichtGeplaatst: 15 apr 2020, 15:41 
Volwassene

Smaragd schreef:
evyla schreef:
Wij zijn gefrustreerd. Maar het is ook een aparte situatie.
Zoals jullie weten doet dochter in 5 gym al examen scheikunde. Ze voldoet aan dezelfde voorwaarden voor dit vak als de ‘echte’ eindexamen kandidaten. Dus volgens ons moet ze nu klaar zijn, want ze staat er goed voor. Vandaag krijgt ze bericht van de coördinator dat de eindexamens niet doorgaan en dat dochter dus SK niet kan afronden dit jaar.
Voor haar is het toch ook overmacht?
Het kan toch niet de bedoeling zijn dat dochter keihard heeft gewerkt om dit te kunnen bereiken en dat ze nu een jaar alles moet bijhouden wat n volgend jaar dan maar ‘echt’ examen te doen?

We wachten even op wat rustiger tijden en gaan dan de discussie aan.

Of zien we het verkeerd?

Voor jouw dochter dus ook goed nieuws, haar cijfer blijft ook staan. (En ze kan zelfs nog een resultaatsverbeteringstoets doen zonder haar herkansing van volgend jaar kwijt te raken, die toets telt alleen als het cijfer hoger is dan het schoolexamen).

Jullie school was inderdaad heel voorbarig.

Vond ik inderdaad ook. Gelukkig heeft ze afgelopen vrijdag vanuit school zelf en meer specifiek van haar scheikunde docente, bericht gehad hierover en met de verdere planning wanneer de laatste 2 Examenverplichtingen zijn! We zijn blij! En zeker met deze docente die zoveel heeft geregeld voor dochter. Ze verdient echt een beloning aan het eind van deze periode
! Nu nog even verzinnen wat...

BerichtGeplaatst: 15 apr 2020, 18:29 
­

Als leerkracht zeg ik: boekenbon.
(Maar veel van mijn collega's zouden Tony antwoorden...)

BerichtGeplaatst: 03 mei 2020, 10:52 
Volwassene

Ik zou ook voor de Tony gaan (maar ik heb dan ook een Koboplus-abonnement) :mrgreen:

Hoe gaat het met de eindexamenkandidaten? Hier was het erg chaotisch de afgelopen periode, maar de school probeerde het goed behapbaar te maken voor de leerlingen. Ben erg tevreden over deze school! Over een paar dagen heeft zoonlief zijn laatste se. Daar moet hij een voldoende voor halen, maar hij is nog niet begonnen met leren. Wel heeft hij volop gemarchandeerd met allerlei leraren over opdrachten, cijfers, toetsen, etc. Ik geloof niet dat ik me over zijn toekomst zorgen hoef te maken 8)

Haalt hij geen voldoende, dan kan hij een toets uit de laatste se-periode herkansen. Dat hoort nog bij de normale se-regeling op deze school, dat je van alle se-weken 1 toets mag herkansen. Die heeft hij nog over. Als dat niet lukt dan zijn de landelijke herkansingen in juni nog een mogelijkheid. Kansen genoeg dus, maar zoon wil liever niet het risico lopen dat hij teveel doet geloof ik, dus hij doseert zijn inzet precies op die 5,5.

Verder doet hij veel in onze tuin. We zijn verhuisd en hebben nu een waar oerwoud bij ons huis, dus daar kan hij zich lekker op uitleven. En hij heeft zijn bijbaantje in de supermarkt. Hij spreekt regelmatig af met zijn drie beste vrienden bij iemand thuis. Hij heeft wel weer zin om met grotere groepen bij elkaar te komen. Er zijn veel vrienden en vriendinnen die hij nu niet ziet, omdat het telkens dezelfden moeten zijn. Maar hij houdt zich goed aan de regels. Ik ben wel onder de indruk van zijn flexibiliteit hoor! Het is nogal wat om al je eindexamenfeesten, reisjes, laatste schooldag door je handen te zien glippen. Niet meer uitgaan. Het is een enorm feestbeest, ik had echt wel meer problemen verwacht. Maar eigenlijk hebben we het wel erg gezellig thuis.

BerichtGeplaatst: 03 mei 2020, 22:39 
Volwassene

Volop kansen dus nog voor hem! :dance: :mrgreen:

Pagina 5 van 8 [ 158 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]