Het is nu 22 nov 2018, 11:43

Pagina 3 van 3 [ 45 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: zoon 15 jaar VWO5 ongemotiveerd, faallangst ?
BerichtGeplaatst: 07 nov 2018, 20:00 
Volwassene

op

Profiel Stuur privébericht  

BerichtGeplaatst: 07 nov 2018, 20:27 
Volwassene

Ik zou de mentor een mail sturen vanavond met de vraag je met spoed te bellen. Dit soort zaken in de toetsweek vragen om actie, ook omdat er SE-cijfers bij zitten. Je kunt dan proberen de afspraak te maken dat je zoon thuis blijft en ziek gemeld wordt voor de volgende toetsen. Zodat hij ze wel mag inhalen later. Dan heb je even de tijd om het een en ander op de rit te zetten. Kijk, een drama is het niet. Hier verknallen best veel kinderen de eerste toetsweek, om de cijfers daarna weer op te halen. Maar met de mindset van je zoon is er wel wat anders aan de hand. Ik denk wel dat hij hulp nodig heeft.

BerichtGeplaatst: 07 nov 2018, 21:49 
Volwassene

Ik kan me helemaal vinden in de post van Drietje.

BerichtGeplaatst: 08 nov 2018, 18:29 
Volwassene

Beste mensen,
Contact met de mentor gehad. Zoon vandaag thuis gehouden. Morgen wel de 2 laatste toetsen. Wat blijkt intussen: hij had een 6.9 voor het SE!! Datgene wat hij wel af had was bijna allemaal goed!! zoon: maar als ik dus meer tijd had dan had ik hoger gehaald want ik wist die ook (voor het grootste deel) Maar de blijdschap overheerst bij hem gelukkig!! Hulp wordt aan gewerkt en dat geeft lucht.

BerichtGeplaatst: 19 nov 2018, 16:29 
Volwassene

Fijn dat er aan gewerkt kan worden en er een tijdelijke oplossing is.

Ik wil even terug komen op een eerdere reactie, over afstromen en daarna weer opstromen. Dat dat misschien motiverender zou zijn dan blijven zitten.
Ik ben zelf afgestroomd van 3 vwo naar 4 havo, in mijn geval omdat ik de talen wilde laten vallen wat niet kon in 4 vwo, (je kon wel exacte vakken laten vallen, maar oké.)
De vakken die ik vervolgens had in 4 en 5 Havo waren de vakken waar ik goed in was, dus heb ik twee jaar lang niet verl gedaan. Ik maakte braaf mijn huiswerk, deels in de klas tijdens uitleg, en haalde met weinig moeite mijn diploma. Terug op het VWO moest ik opeens wel aan de bak en wat ik dus als nadeel heb ervaren dat ik niet had geleerd dat ik moeite moest doen.

Uiteindelijk ook nog in 6VWO ervaren dat een leraar het vak kan maken of breken in mijn geval ook bij Wiskunde B. Geslaagd, net aan en toen uiteindelijk het niet gered op de Uni, omdat ik geen idee had hoe ik met die grote hoeveelheden stof om moest gaan, en het in mijn geval theoretisch was.

Misschien niet helemaal relevant, maar wilde toch waarschuwen voor afstromen. Al weet ik dus niet uit eigen ervaring hoe het is om te doubleren.

Pagina 3 van 3 [ 45 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3