Het is nu 22 nov 2018, 12:06

Pagina 4 van 4 [ 75 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: 4e jaar VO 2018/2019
BerichtGeplaatst: 06 nov 2018, 13:01 
Volwassene

Wat triest, Jane Eyre.

Heel veel sterkte! :knuddel:

Profiel Stuur privébericht  

BerichtGeplaatst: 06 nov 2018, 15:28 
Volwassene

Dochter zit midden in de toetsweek. Ik hoop met goed resultaat, zodat ze gemotiveerd blijft. Ze verzuchtte al dat ze zeker een tussenjaar gaat nemen na de middelbare school. Dat vooruitzicht is nu misschien wel de grootste motivatie: even doorbikkelen de komende jaren en daarna een heel jaar freewheelen! [propeller]

Hebben jullie zelf een tussenjaar genomen? Ik heb dat toen niet gedaan, durfde niet eens iets te plannen na mijn eindexamenjaar, bang dat ik was om te zakken voor mijn eindexamen en mijn plannen in het water te zien vallen. Resultaat was dat ik begon aan een studie die me niet lag, omdat ik was uitgeloot voor de studie van mijn keuze. Achteraf natuurlijk het uitgelezen moment om er een jaartje tussenuit te knijpen. Maar ach, geen idee wat ik dan had willen doen eigenlijk.

Wat voor leuke dingen hebben jullie gedaan?

BerichtGeplaatst: 06 nov 2018, 15:39 
Volwassene

Ik ben destijds na mijn examen aan een studie begonnen, maar in de herfstvakantie ben ik om meerdere redenen afgehaakt.

Daarna via een uitzendbureau hier en daar gewerkt, en verder een beetje rondgehangen op de manege. En toen werd me ook heel duidelijk dat ongeschoold werk niet iets was dat ik de rest van mijn leven wilde.........

BerichtGeplaatst: 06 nov 2018, 18:48 
Volwassene

Jane Eyre schreef:
Drietje ze krijgt nu antidepressiva. Ze is enorm angstig en depressief. Dit moet haar iets op de rit helpen

Ach... Sterkte!

BerichtGeplaatst: 06 nov 2018, 19:37 
Volwassene

Ik wilde al vanaf de tweede als au pair naar Londen. Maar in de 6de smeekte mijn moeder me om eerst te gaan studeren en dan pas naar het buitenland te gaan. Ze kende allerlei meisjes die na een jaar buitenland niet meer terug wilden naar Nederland en dat vond ze zo jammer dan.
Dus ben ik inderdaad toch maar gaan studeren. Buitenland stage gedaan en na afloop van de studie met een uitwisselingsbeurs ook naar het buitenland geweest.

BerichtGeplaatst: 06 nov 2018, 19:52 
Volwassene

Wereldreis van meer dan een jaar. Wel pas toen ik werkte (het kost nogal wat namelijk). En tijdens mijn studie heb ik ook een tijdje in het buitenland gezeten.

BerichtGeplaatst: 08 nov 2018, 09:53 
Volwassene

Jane Eyre : heel veel sterkte.

Zelf ben ik een half jaar op reis gegaan na mijn studie. Gisteren hoorde ik van een nichtje dat ze voor haar masters een tussenjaar had genomen met werken en reizen.

Hier zit de toetsweek erop en zoon heeft nu een soort van vakantie gevoel? Herkenbaar bij anderen?

Vanavond mogen ze met zn allen in het net naar school. Doen ze wel erg leuk, voorafgaand een diner (examenopdracht van 4 VMBO, vindt zoon wel raar overigens), daarna tto onderbouw diploma uitreiking. Gisteren daarom samen met zijn vader een blouse gestreken en schoenen (van manlief, iets anders dan gympen heeft hij niet) staan poetsen. Hij verheugt zich er wel al op om iedereen met een jasje te gaan zien. De voorpret is in ieder geval al erg leuk.

z 2007 groep 6

BerichtGeplaatst: 09 nov 2018, 09:31 
Volwassene

Leuk dat ze een diploma uitreiken voor onderbouw tto. Is dat een eigen diploma van school of iets anders?
Hier doen ze dat niet. Dus leerlingen die stoppen na de onderbouw krijgen geen certificaat.

BerichtGeplaatst: 09 nov 2018, 09:56 
Volwassene

Volgens mij is het ook meer een certificaat, (junior tto certificate van nuffic), maar wel ook cijferlijsten van Cambridge assesment international Education (statement of achievement for checkpoint exams). School maakt er zo wel echt een leuk moment van om de onderbouw af te ronden en de kinderen waardering te geven voor hun extra inzet. Ook de kinderen die niet door zijn gegaan met tto in de bovenbouw, zijn hierbij.

Wat nou precies de waarde is van dit alles is me nooit duidelijk geworden. Wat ik wel zie is dat zijn engels echt op een hoog niveau is gekomen. Mocht hij ooit nog een ander examen oid voor engels moeten afleggen, dan denk ik dat dit niet al te veel moeite zal kosten.

Het was ook echt een leuke avond. Er werden ook foto's van de afgelopen jaren getoond, dan zie je toch echt dat ze zo enorm gegroeid zijn met zn allen. Speeches van docenten en leerling. Aan het eind met zn allen op het podium en de mortarboard in de lucht gooien en toasten met (kinder)champagne. Een groepsjel van de jongens met hun mentor aan het eind in de kleedkamer (mentor is gymdocent) maakte het helemaal compleet.

z 2007 groep 6

BerichtGeplaatst: 16 nov 2018, 14:37 
Volwassene

Dochter is de toetsweek goed doorgekomen, erg fijn voor haar. Nu lekker weekend vieren. Morgen gaan we naar de open dag van de universiteit Utrecht. Gezellig een dagje samen op stap. [blossom] Open dagen bezoeken is een verplichting vanuit school. Ze zal op zijn vroegst in 2022 aan een studie in Nederland beginnen, dus het is rijkelijk vroeg. Maar ik ben eigenlijk wel blij dat ik wat quality time met dochter mag doorbrengen hierdoor. :wink:

BerichtGeplaatst: 16 nov 2018, 17:30 
Volwassene

Ik heb na mijn eindexamen een tussenjaar genomen. Heb een jaar gewerkt als au pair in het buitenland. Voor de reis had ik zelf gespaard en ik kreeg daar kost een inwoning en zakgeld. Een geweldige ervaring, ik zou hem voor geen goud hebben willen missen. Maar ... eenmaal terug lukte het me niet meer om in een studieritme te komen. Ik was al niet gewend om veel inspanning te moeten leveren op school, maar nu kwam ik helemaal niet meer tot werken. Na 2 jaar modderen heb ik toen mijn universitaire opleiding (ook in het buitenland) aan de wilgen gehangen. Daarna wel HBO gedaan maar ik voelde me daar niet erg thuis. Ik had meer levenservaring en was 4-6 jaar ouder dan mijn jaargenoten. Toch zou ik dat ene jaar niet hebben willen missen.

BerichtGeplaatst: 18 nov 2018, 12:07 
Volwassene

Au pair lijkt me zeker ook wat voor dochter. Het lijkt me alleen zo’n enorme gok, je hebt geen idee waar en in wat voor gezin je terecht komt. Maar dat is ook een deel van het avontuur natuurlijk.
Gisteren dus de open dag van de UU. Dochter is een stuk wijzer geworden en heeft nu een heel goed beeld van wat ze juist wel en vooral ook van wat ze niet leuk vindt. In Utrecht is dat niet te combineren in een studie, maar ik vond gisteren een andere universiteit waar ze precies die dingen combineren die haar aanspreken. Haar ogen begonnen helemaal te glinsteren 8) . Maar tegelijkertijd is dat dan ook weer het onzinnige van in het vierde jaar al moeten orienteren: pas over drie-vier jaar zal ze aan een studie beginnen, er kan nog zo veel veranderen in de tussentijd!

BerichtGeplaatst: 18 nov 2018, 14:24 
Volwassene

Hier ook de oriëntatie op het vervolgonderwijs. In de regio wordt voorlichting georganiseerd. In de Hogeschool komen een aantal universiteiten en hbo's voorlichting geven. Het handige is dat je op één plek info krijgt van een aantal opleidingen.

Voor J is het nog allemaal een ver van mijn bed show. Maar hem kennende weet ik dat het juist voor hem goed is om er tijdig mee in aanraking te komen. Anders gebeurt er gewoon niks.

BerichtGeplaatst: 18 nov 2018, 14:27 
Volwassene

Zijn jullie bekend met de Roosevelt Academy in Middelburg? Dat kan een mooie 'tussenstap' zijn als je kind nog niet goed weet welke studierichting het moet worden.

BerichtGeplaatst: 18 nov 2018, 23:07 
Volwassene

De SE's zijn twee weken geleden, maar alle cijfers zijn nog steeds niet binnen. Hoe kan een kind zich dan voorbereiden op een eventuele herkansing? Aanmelden hiervoor moet komende week.

Pagina 4 van 4 [ 75 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4