Het is nu 13 dec 2018, 09:36

Pagina 3 van 5 [ 81 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: 4e jaar VO 2018/2019
BerichtGeplaatst: 17 okt 2018, 10:59 
Volwassene

Een week na dato???

Afgelopen maandag was er een toets die niet in Som stond, maar vast wel is verteld in de klas. Het overzicht voor de SE's is bijzonder vaag. De mentor heeft beloofd nog even met zoon naar zijn planning te kijken.

Profiel Stuur privébericht  

BerichtGeplaatst: 17 okt 2018, 19:19 
Volwassene

Hier is er alleen aan het eind van het jaar een toetsweek.
Verder allerlei toetsen tijdens gewone lesweken. Zoals deze week, net voor de herfstvakantie.

BerichtGeplaatst: 19 okt 2018, 11:28 
Volwassene

Annemiek schreef:
Even een vraagje : hoe lang van te voren is bij jullie het toetsrooster van de toetsweek bekend?

Hier hebben we een schema van het PTA gekregen waar precies in staat wanneer wat getoetst wordt voor het hele jaar.

BerichtGeplaatst: 19 okt 2018, 12:24 
Volwassene

Jep, hier ook.
Een onderdeel, een PO scheikunde, heeft niet plaatsgevonden deze periode. Met Maastricht in het achterhoofd vraag ik me af of dit dan nog ingehaald gaat wordenof telt dit in de vierde nog niet?

Verder staat er wel wat in de toetsweek wordt getoetst, maar de indeling van de toetsweek zelf was pas gisteren bekend. Omdat zoon het nu redelijk rustig had, maar in de herfstvakantie niet veel tijd heeft (hij gaat vanmiddag weg en komt volgende week zaterdag eind van de dag weer thuis) was het fijn geweest om het rooster al wat eerder te weten. Nu valt het precies goed (toetsweek is do-wo) en zijn de zwaardere leertoetsen het weekend erna (dus is er een weekend extra tijd), maar was dit anders geweest dan zou het wel wat lastiger zijn geworden als hij er pas zondag aan had kunnen beginnen.

En op de een of andere manier luktte het hem niet om al vooruit te werken zonder daadwerkelijk toetsrooster. Iets wat ik ook wel begreep het was voor hem niet concreet genoeg.
De opluchting was overigens wel groot bij hem bij het zien van het toetsrooster.

z 2007 groep 6

BerichtGeplaatst: 01 nov 2018, 16:16 
Volwassene

Dochter heeft vorige week donderdag het eerste proefwerk wis D gehad. Aangezien ze dat als extra vak op de laatste dag voor de vakantie heeft geregeld en in de vakantie zelfstudie had gedaan, had de docent haar de garantie gegeven dat het niet mee zou tellen als ze onvoldoende zou hebben. Zojuist komt ze stralend binnen met de mededeling dat ze het hoogste cijfer van de klas had :shock: en dat terwijl ze nog niet helemaal bij was op het moment van proefwerk en gewoon met logisch redeneren heeft gewerkt!

Ik ben helemaal blij met dat stralende gezicht.

BerichtGeplaatst: 01 nov 2018, 17:55 
Volwassene

Deze week was het eerste SE dat meetelt voor het eindexamen. Hoewel het eigenlijk een gewone toets is, vond onze dochter het toch extra spannend.

Ik hoorde van de buurvrouw dat bij de school van haar kinderen pas van de laatste toetsweek in 5 VWO iets meetelt. Wel een groot verschil met hier.

@Evyla: wat gaaf voor je dochter!

BerichtGeplaatst: 01 nov 2018, 20:55 
Volwassene

Bij S telt het nu ook al mee. Tot nu toe voldoendes. Krappe voldoendes, maar voldoendes.
Hij is nu onderweg uit Engeland naar huis. Ben benieuwd naar zijn verhalen.

BerichtGeplaatst: 02 nov 2018, 07:52 
Volwassene

Hier tellen ze van vorig jaar al mee...........
Wel met een lichte weging. De SE ‘s van dit jaar tellen een stuk zwaarder. Zoon heeft op dit moment de eerste.
Het blijft een beetje moeizaam allemaal, omdat hij veel moeite heeft met leren van dingen die hij niet leuk vindt of waar hij het nut niet van ziet.
Duits en M en O blijven dus zwak, omdat hij te weinig / niets doet. De rest, waar hij wat meer voor doet, gaat dan weer bovengemiddeld (zevens en achten).
Zondag wordt hij alweer 17..........

Edit.......ehm........sorry, zit gewoon in het verkeerde draadje. Zoon zit helemaal niet meer in de vierde :oops:

BerichtGeplaatst: 02 nov 2018, 08:19 
Volwassene

Bij dochter telt nog niks mee, behalve Wetenschapsoriëntatie. Dat sluiten ze dit jaar al af. Is dat op alle scholen het geval?
Dochter vindt de toetsweek wel spannend aangezien die cijfers 1/4 tellen voor je overgangscijfer. Met name economie is heel erg veel stof. En gortdroog naar mijn smaak.

BerichtGeplaatst: 02 nov 2018, 09:20 
Volwassene

Hier telt alleen alles van maatschappijleer mee, dit krijgen ze hierna niet meer. Wetenschapsorientatie wordt hier niet gegeven.

Ook hier voor het eerst een toetsweek tijdens het schooljaar. De toetsweken in de afgelopen jaren, waren allemaal aan het eind van het jaar en zoon stond er zo goed voor dat hij praktisch niks meer hoefde te doen en toch over zou gaan. De hoeveelheid stof was ook behoorlijk minder.

Maar ook nu tellen de toetsen zwaarder mee en is er ook geen mogelijkheid op herkansen van deze toetsen. Ik bemerk toch enige spanning bij zoon, die gisteren zowaar uit zichzelf om hulp kwam vragen. (Dus nu ben ik ook weer op de hoogte van tautologieen, pleonasmen conterminaties en v,t en x,t opgaves van natuurkunde, laatste trekt me wel veeel meer dan eerste overigens). Omdat hij duidelijk de afgelopen maanden geen inmenging meer wilde, vond ik het ergens ook wel weer even gezellig om hem hier mee te kunnen helpen. Hulp bestaat er overigens uit om oefentoetsen ed uit te printen en deze nadat hij ze gemaakt heeft samen met hem na te kijken. Het echte leerwerk bemoei ik me dus verder niet mee.

De cijfers die er tot nu toe zijn behaald, zijn overigens wel allemaal goed, dus dat geeft wel genoeg vertrouwen.

z 2007 groep 6

BerichtGeplaatst: 02 nov 2018, 09:24 
Volwassene

Bij ons telt het deels al mee, maar hoe en met welke weging dat weet ik niet.
Laatst kwam zoon bijvoorbeeld thuis met een opdracht voor CKV en dat telt voor 5% mee.

BerichtGeplaatst: 02 nov 2018, 13:25 
Volwassene

Ja hoor, ik snap alles.
En een stralende 4,8 voor natuurkunde.

Nu SE-week. Drie vakken.

Van biologie kijk ik scheel. Jammer dat het op deze school verplicht is in het N&T profiel, we zien niet wat zoon ermee zou kunnen.

BerichtGeplaatst: 03 nov 2018, 10:41 
Volwassene

Deze week de beslissing genomen dat oudste nog maar beperkt naar school gaat de komende maanden
Dit betekent meteen ook dat ze het jaar over gaat doen. Ze krijgt nu medicatie maar daar wordt ze wat duf van. Ze probeert fle, geschiedenis en filosofie te blijven doen zodat ze met die vakken naar het vijfde jaar kan en de rest van de vakken doet ze over. Ckv en maatschappijleer blijft ze ook doen zodat ze die kan afsluiten
Het was een zware beslissing vooral voor haar maar eentje waar we eigenlijk niet onderuit kwamen

BerichtGeplaatst: 03 nov 2018, 11:15 
Volwassene

Sterkte met alles, Jane Eyre.

De wiskundetoets, die voor zoon onverwacht kwam, werd een 2,8. Hij weet het -waarchijnlijk- nog niet. Eerst maar de SE's afwerken.

BerichtGeplaatst: 03 nov 2018, 11:47 
Volwassene

Sterkte Jane. Heftig.
Hopelijk kijken jullie er later op terug met een goed gevoel. Dat het iets goeds gebracht heeft bedoel ik.

BerichtGeplaatst: 03 nov 2018, 14:47 
Volwassene

Triest JE, dat het zover gekomen is met je dochter. Ik volg je verhaal vanaf groep 8. Ik herinner me dat je je toen hard maakte voor een hoger schooladvies. Nu met dit in je achterhoofd, was het achteraf niet beter geweest voor haar om naar de havo te gaan? Ze heeft jarenlang onder enorme druk moeten presteren en heel erg veel hulp gehad van jullie om maar over te kunnen gaan. Dat kun je maar zolang volhouden. En dan is de kaars opgebrand. Triest. Beterschap voor je dochter. Een jaartje overdoen is echt geen schande.

BerichtGeplaatst: 03 nov 2018, 20:19 
Volwassene

Sterkte gewenst Jane Eyre. Ik denk dat elke ouder steeds probeert het beste te doen voor haar kind. Of dat uiteindelijk ook lukt weet je vooraf niet. Terugkijken heeft niet altijd zin, want je kunt het niet meer terugdraaien. En bij een volgend kind is het weer anders.

Met onze dochter loopt het goed tot nu toe. Cijfers allemaal voldoende tot goed. Ook toetsen waarbij veel klasgenoten onvoldoendes halen, dus makkelijk wordt het hen niet gemaakt.

Vanaf morgen komen er twee uitwisselingsstudenten hier een week logeren. Dan mist ze alle lessen en zijn ze met een project bezig. De rest van de klas heeft dan wel les. Ze moet alles in de week daarna inhalen. Inclusief drie toetsen. Dat is ook even afwachten hoe dat dan gaat.

BerichtGeplaatst: 04 nov 2018, 21:55 
Volwassene

Jane Eyre schreef:
Deze week de beslissing genomen dat oudste nog maar beperkt naar school gaat de komende maanden
Dit betekent meteen ook dat ze het jaar over gaat doen. Ze krijgt nu medicatie maar daar wordt ze wat duf van. Ze probeert fle, geschiedenis en filosofie te blijven doen zodat ze met die vakken naar het vijfde jaar kan en de rest van de vakken doet ze over. Ckv en maatschappijleer blijft ze ook doen zodat ze die kan afsluiten
Het was een zware beslissing vooral voor haar maar eentje waar we eigenlijk niet onderuit kwamen

Wat naar! Ik hoop dat ze snel opknapt nu de druk van de ketel is. Blijven zitten is voor kinderen echt niet leuk, maar op de lange termijn maakt het eigenlijk helemaal niets uit. Het gaat er vooral om dat ze weer beter in haar vel komt te zitten. Heeft ze medicijnen vanwege een diagnose?

BerichtGeplaatst: 05 nov 2018, 09:44 
Volwassene

Drietje ze krijgt nu antidepressiva. Ze is enorm angstig en depressief. Dit moet haar iets op de rit helpen

BerichtGeplaatst: 05 nov 2018, 23:58 
Volwassene

Ach, arm meiske, en arme jullie.
Sterkte met alles.

Pagina 3 van 5 [ 81 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende