Het is nu 16 nov 2018, 04:25

Pagina 1 van 2 [ 40 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: 3e jaar VO 2018/2019
BerichtGeplaatst: 08 jul 2018, 18:41 
Volwassene

Derde klas alweer. Wat gaat dat snel!
Hebben jullie nog leuke plannen voor de vakantie?

Profiel Stuur privébericht  

Berichttitel: Re: 3e jaar VO 2018/2019
BerichtGeplaatst: 08 jul 2018, 18:47 
Volwassene

Joh, we zijn al weg! :D

BerichtGeplaatst: 08 jul 2018, 18:57 
Volwassene

Hallo, ik kom hier gezellig meelezen en schrijven.
M doet de derde klas nog een keertje.
We hopen een paar dagen ergens op de Wadden te gaan kamperen en verder veel klussen in huis.

BerichtGeplaatst: 08 jul 2018, 19:16 
Volwassene

Gezellig Marthe! Zowel meekletsen als de Wadden.

Waar ben jij MoederJan?

Wij blijven thuis. Maar gaan wel dingen ondernemen. De lijst hangt al in de keuken.

BerichtGeplaatst: 09 jul 2018, 10:13 
Volwassene

Ha, hier staat ons hoofd nog niet naar de 3e: zoon zit nog midden in de proefwerkweek. Maar hij moet wel heel gekke dingen doen om niet over te gaan. Dus als jullie 't goed vinden reserveer ik vast een plaatsje hier...

BerichtGeplaatst: 19 aug 2018, 08:40 
Volwassene

Inmiddels al lang en breed weer thuis Hanneke :lol: We zijn naar Engeland geweest, erg leuk!
Welkom hier Marthe! Kent M al wat kinderen in de nieuwe klas?

Ugh, alwer in de afronding van de vakantie hier; de boeken zijn binnen en gekaft, de agenda en schriften liggen weer klaar, en hoewel zoon zegt geen zin te hebben in school heeft hij wel weer zin in 'iets te doen hebben 's middags' (huiswerk :shock: ) en in 'het lekkere gevoel als je heel snel je huiswerk alweer af hebt'. Het zal dus wel goed komen met hem.

Geniet nog even van jullie laatste weekjes, we zullen met enige jaloezie aan jullie denken :wink:

BerichtGeplaatst: 19 aug 2018, 09:15 
Volwassene

Hanneke, ook thuisvakanties kunnen heerlijk zijn. Die zat hier eigenlijk ook in de planning maar we hebben vorig jaar een vouwwagen gekocht en die moest toch echt een keer uitgeprobeerd worden. Dus werd het 10 dagen Texel op een kleine boerencamping. We hebben het heerlijk gehad, de vouwwagen doorstond windkracht 9 's nachts en stortbuien dus we zijn om. Voortaan wordt het kamperen in de zomer. Alleen liggen al die klussen die we in de vakantie zouden doen nu dus nog te wachten. Die ga ik eerst maar eens inplannen voor de komende weken want ze moeten wel gebeuren.

MoederJan, Engeland is erg leuk.
Als ik het zo lees heeft je zoon ergens wel weer zin in de regelmaat van het schoolleven en een tikkie uitdaging.

M weet nog helemaal niet bij wie ze in de klas komt.
Een groot voordeel is wel dat ze vorig jaar in een havo/vwo-combinatieklas zat.
Met haar gevoeligheid voor geluid leverde dat best problemen op. Het was letterlijk nooit stil in de klas want of de ene of de andere groep kreeg instructie.
Ze heeft zelf in ieder geval heel veel zin om weer naar school te gaan. Na 9 maanden grotendeels thuis ivm de ziekte van Pfeiffer is dat heerlijk om te horen. Ik kijk er echt naar uit dat er straks weer wat schoolritme in haar leven zit. Dan heb ik ook weer wat meer mijn handen vrij.
Ze heeft deze vakantie ook echt flinke stappen gemaakt. De eerste keer alleen met de trein reizen, de eerste keer alleen met een vriendin in een grote stad gaan winkelen. Dat geeft wel aan dat ze weer wat initiatief neemt en ook de energie voelt om die dingen te ondernemen.

BerichtGeplaatst: 27 aug 2018, 11:44 
Volwassene

En dan is de eerste schooldag weer een feit.
M is vanmorgen vrolijk de deur uitgegaan.
Ze vond het wel spannend om weer in een hele nieuwe klas terecht te komen en iedereen te moeten leren kennen.
Maar dat zal zijn weg wel vinden.
Er zat gelijk een mailtje van de hb-begeleider in de inbox met een afspraak om een plan op maat te maken, zowel qua uren als qua werk.

BerichtGeplaatst: 29 aug 2018, 21:45 
Volwassene

Middelste heeft het weer erg gezellig, vertelde ze.
En ik heb dat gewoon gisteren in het tweede klas draadje geplaatst :lol:

BerichtGeplaatst: 30 aug 2018, 08:46 
Volwassene

Haha Hanneke, je zal er snel genoeg weer aan wennen maar ik moet ook vaak even slikken hoor, jeetje, de dérde alweer!

Fijn dat het zo'n stuk beter gaat Marthe. Ze is in die tijd natuurlijk ook gewoon 9 maanden ouder geworden en die ontwikkeling die daarbij hoort zal ze nu ze zich beter voelt wel versneld inhalen. Fijn dat dat weer lukt maar ik kan me voorstellen dat het voor jou ineens wel even hard gaat allemaal dan!

Zoon is hier bekaf, ze zijn er direct vol weer ingegaan en hij verzuipt alweer in het huiswerk. Hij heeft ook wel wat moeite om in het ritme te komen maar ik denk dat de vermoeidheid daar ook wel aan bijdraagt. Nouja, hij zal er toch weer aan moeten geloven. Het rooster is wel gunstig, alleen op vrijdag een lange dag, maar dan hoeft er in elk geval geen huiswerk meer achteraan gemaakt te worden. Hopelijk blijft dat even zo.

BerichtGeplaatst: 30 aug 2018, 13:38 
Volwassene

Marthe schreef:
En dan is de eerste schooldag weer een feit.
M is vanmorgen vrolijk de deur uitgegaan.
Ze vond het wel spannend om weer in een hele nieuwe klas terecht te komen en iedereen te moeten leren kennen.
Maar dat zal zijn weg wel vinden.
Er zat gelijk een mailtje van de hb-begeleider in de inbox met een afspraak om een plan op maat te maken, zowel qua uren als qua werk.

Fijn, dat klinkt als een positieve start!

BerichtGeplaatst: 30 aug 2018, 13:39 
Volwassene

MoederJan schreef:

Zoon is hier bekaf, ze zijn er direct vol weer ingegaan en hij verzuipt alweer in het huiswerk. Hij heeft ook wel wat moeite om in het ritme te komen maar ik denk dat de vermoeidheid daar ook wel aan bijdraagt. Nouja, hij zal er toch weer aan moeten geloven. Het rooster is wel gunstig, alleen op vrijdag een lange dag, maar dan hoeft er in elk geval geen huiswerk meer achteraan gemaakt te worden. Hopelijk blijft dat even zo.

Het is ook wennen na zo'n periode vrij en zon en alles.....

BerichtGeplaatst: 30 aug 2018, 15:09 
Volwassene

Ik zat ook al in het 4e jaar VO-topic terwijl ik daar geen kind heb dit jaar. :wink:

Vanmorgen een gesprek gehad op school met M en de hb-begeleider.
Het was een fijn gesprek waarin spijkers met koppen geslagen zijn.
Nog steeds zijn we erg blij met deze school en alle mogelijkheden die er zijn.
Tot nu toe heeft M alle lessen en activiteiten gevolgd. Dan is ze wel moe maar na een uurtje bijtanken ook weer in staat om huiswerk te maken.
Ze zei zelf dat ze nu heel goed het verschil merkt tussen een klas waarin ze alleen maar getolereerd wordt of geaccepteerd wordt.
In deze klas is ze veel beter op haar plek. Alle reden om met vertrouwen dit schooljaar tegemoet te zien.

BerichtGeplaatst: 30 aug 2018, 16:14 
Volwassene

Wat fijn zeg!!

BerichtGeplaatst: 30 aug 2018, 17:14 
Volwassene

Dat is echt fijn Marthe!
hanneke schreef:

Het is ook wennen na zo'n periode vrij en zon en alles.....
Ja, klopt hoor, ik snap het ook helemaal. Vandaag ging het al een stuk beter!

BerichtGeplaatst: 01 sep 2018, 08:41 
Volwassene

Middelste heeft het erg leuk gehad deze week. Fijne docenten, waar ook al weer wat gewisseld werd. Tot haar schrik hoorde ze dat ze toch weer dezelfde docent Engels zou krijgen als in klas 1 en 2. Maar dat is teruggedraaid. Gelukkig, want ze heeft geen klik met haar, en de docent die ze nu heeft ziet haar al meteen (en gaf haar dus een compliment over haar werk, iets wat in de voorgaande jaren nooit gedaan is, terwijl dochter vloeiend Engels leest, spreekt en schrijft). Dus goede hoop voor dit jaar.
Met de leraar economie (humoristische , fijne leraar) heeft ze met de klas een app-groep, zodat ze het nieuws kunnen bespreken :D En hij vertelde dat hij groot fan is van de Efteling en alle liedjes kent. Dan kun je bij dochter niet snel meer verkeerd.

BerichtGeplaatst: 03 sep 2018, 09:49 
Volwassene

Zo, zoon is ook weer naar school vertrokken en had er zowaar een soort van zin in. Zijn voorlopige rooster ziet er gunstig uit en hij is blij met zijn mentor. Grappig: vorig jaar mochten wij niets negatiefs over zijn (nogal onrustige) klas zeggen. Maar nu hij in een andere klas is ingedeeld is hij hoopvol dat de leraren dit jaar aan meer toekomen dan politieagent spelen, zodat hij ook nog iets van hen kan leren. Ik hoop met hem mee!

BerichtGeplaatst: 03 sep 2018, 09:56 
Volwassene

Poehee, dan is het toch wel heftig geweest cacao. Zit hij als enige helemaal nieuw in een klas nu, of is alles overhoop gegooid? Van zoon's oude (ook onrustige) klas zijn op 3 na alle jongens blijven zitten. De klas is aangevuld met een nieuwe groep jongens en wat zittenblijvers en is daarmee ook een stuk rustiger geworden. Ik krijg zelfs de indruk dat zoon en vriend inmiddels wel eens de druktemakers van de klas zouden kunnen zijn :roll: Zoon is van zichzelf niet heel druk, maar vriendje heeft adhd en zoon laat zich daar nogal door beinvloeden, we zien dat thuis ook gebeuren. Maargoed, zolang het geen probleem wordt mogen ze het van mij ook best een beetje gezellig maken. Als het te gek wordt horen we het vast wel :roll: :wink:

BerichtGeplaatst: 04 sep 2018, 10:17 
Volwassene

MoederJan schreef:
Zit hij als enige helemaal nieuw in een klas nu, of is alles overhoop gegooid?

Nee, door zittenblijvers en uitstroom van leerlingen die gymnasium toch niet zo zagen zitten kan de school met een klas minder toe. Toevallig was het zoons klas die werd opgedeeld. Hij is met 4 anderen uit zijn oude klas, geloof ik.

Citaat:
Van zoon's oude (ook onrustige) klas zijn op 3 na alle jongens blijven zitten. ... Ik krijg zelfs de indruk dat zoon en vriend inmiddels wel eens de druktemakers van de klas zouden kunnen zijn

Zo, da's vast een flink aantal zittenblijvers! Hoe twee drukke(re) jongens op de rest van de groep werken weet je toch nooit. Misschien maken zij het geheel onrustiger, misschien maakt de klas hen rustig, het kan alle kanten op. Zoon was gisteren blij verrast: toen de leraar om stilte vroeg werd het ook stil. Ik kon merken dat hij opgetogen was over de eerste ervaringen. Och, vanmiddag zal het eerste huiswerk wel weer komen :mrgreen:

BerichtGeplaatst: 04 sep 2018, 18:12 
Volwassene

De school van jongste heeft wat opstartproblemen. De coach bleek na 1 week een baan te hebben op een andere school dus die vertrok meteen. Jongste zijn groep zonder coach en zonder Frans docent
Omdat er nog geen zicht is op wanneer de vervangen kan starten gaat de gpl projectleider nu tijdelijk die rol op zich nemen.
Jongste doet het naar mijn idee goed maar ik vind het systeem nog verwarrend. Hij is ondertussen bezig met de tweede trede van Engels. Is klaar met het maakwerk van bio geschiedenis en wiskunde voor de eerste periode. Aardrijkskunde is hij halverwege .
Ik heb er alleen geen overzicht op of dit betekent dat hij toetsen kan maken.
Of is er nog maak/oefenwerk dat niet in de learningportal staat. Verwarrend en onduidelijk dus

Pagina 1 van 2 [ 40 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende