Het is nu 22 nov 2018, 12:27

Pagina 7 van 7 [ 135 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: Brugklas 2018/19
BerichtGeplaatst: 03 nov 2018, 10:36 
Volwassene

Het gaat prima hier, hij haalt alles op het niveau dat hij moet halen
Zonder enorm veel moeite ook
We hebben wel deze week contact gehad met school dat er thuis wat gedoe is, oudste zit mogelijk de problemen. Dus dat de begeleiding thuis wat minder nu is.
Maar gelukkig pakt hij het zelf prima op

Profiel Stuur privébericht  

BerichtGeplaatst: 03 nov 2018, 14:37 
Volwassene

@bloemetje75, dat is inderdaad veel sport. Maar wat fijn dat hij het zo leuk vindt en dat het goed te combineren is!

@Jane Eyre, sterkte met de oudste, hopelijk valt het mee.

Hier gaat ook alles goed. Dochter genoot van de herfstvakantie en even niet zo veel hoeven, maar zit al weer prima in het ritme. Ze heeft redelijk wat toetsen op het moment, maar plant het leren goed en haalt prima cijfer, allemaal tussen een 6 en een 9. Ik vermoed dat ze beter kan bij sommige vakken, maar dat ze er wel een tandje bijzet als het nodig is. Biologie is één van haar favoriete vakken en daar mag ze nu een aangepast programma volgen. Inhoudelijk niet heel anders, maar top-down met mogelijkheid tot verdieping als ze tijd over heeft. Daar is ze net mee begonnen, dus ben benieuwd hoe dat gaat lopen.
Inmiddels wat koude en natte dagen gehad, dan moppert ze op een laconieke manier een beetje maar stapt vervolgens zonder gezeur op de fiets. Ze past volgens mij prima in de groep, maar er is 1 meisje die ze echt een vriendin noemt en waar ze buiten school af en toe mee afspreekt. Heb haar 1x gezien bij een theatervoorstelling en leek me een heel leuk meisje. Het weekend gebruikt ze meestal om af te spreken met de vriendinnen van de basisschool.

Ben nog steeds onder de indruk van de grote stappen die dochter in korte tijd gemaakt heeft, de zelfstandigheid en vrolijkheid die ze nu laat zien vind ik prachtig. :hearts:

BerichtGeplaatst: 03 nov 2018, 15:29 
Volwassene

Jane Eyre, fijn voor je jongste. Wat jammer voor je oudste. Hoop dat dit haar rust brengt.

BerichtGeplaatst: 03 nov 2018, 20:24 
Volwassene

Onze zoon was heel moe voor de herfstvakantie. Hij had in die week al veel toetsen naast de gewone lessen. Alles goed gegaan. In de vakantie lekker sportief bezig geweest en uitgerust. De komende weken wordt het heel druk met zijn theatergroep. De optredens komen er aan. Vrijdag, zaterdag en zondag repetities in het theater.
Hij begint langzaam te landen heb ik het idee.

BerichtGeplaatst: 05 nov 2018, 14:34 
Volwassene

Ik heb zo gesprek met de coach van de middelste. Na een botsing op het hockeyveld bij het inspelen is zijn sleutelbeen gebroken... 1 wedstrijd gespeeld, tweede dus alleen ingespeeld.

Zucht, nu overleg hoe we hem veilig door de gangen van school krijgen en het tas dragen oplossen. Zoon gaat mee.

Die gebroken pols zat veilig en zichtbaar in gips. Nu zie je niets aan de buitenkant.

Tips zijn welkom!

BerichtGeplaatst: 05 nov 2018, 15:26 
Volwassene

5 minuten eerder laten gaan zodat hij de meute vooruit is?

z 2007 groep 6

BerichtGeplaatst: 05 nov 2018, 15:37 
Volwassene

Inderdaad 5 minuten eerder van lokaal wisselen en tas laten dragen door een klasgenootje. Ook bij aankomst op school niet zelf de tas naar binnen dragen. Ook niet met de andere hand. Als het zijn schrijfarm is, dan ook iets van een tablet regelen. Ik zou hem de eerste week denk ik wel thuis houden en thuis het een en ander laten doen. Sterkte!

BerichtGeplaatst: 05 nov 2018, 16:19 
Volwassene

Afspraak is nu komende 2 weken uit drukte blijven. Docenten vragen of een van medeleerlingen mag FaceTimen als er belangrijke dingen wordt uitgelegd.
Super zoals school mee denkt. Toetsen afspreken welke dag en hoe laat hij ze maakt.

Dankjewel voor andere tips.

BerichtGeplaatst: 14 nov 2018, 09:29 
Volwassene

@bloemetje75, wat een pechvogel!! Heeft hij er veel last van? Hopelijk heelt het snel, kan een pijnlijke breuk zijn begreep ik van een collega. Wel fijn dat school constructief meedenkt.

Gister heeft dochter haar 1e rapport gehad met hele mooie cijfers. De mentor was zeer tevreden, ook met haar werkhouding op school. Dat beeld hebben we thuis ook, dus fijn dat het met elkaar overeenkomt. Ze had ook DIA toetsen gehad, waar ze prima op schoorde (gewoon gemiddeld) en een CBO screening (onderdeel Intelligentie Structuur Test), waarbij ze bij alle onderdelen ruim boven gemiddeld scoorde, behalve de laatste, daar had ze geen tijd meer voor gehad.

Kortom; een blij kind, dat graag naar school gaat, goede cijfers haalt en thuis ook nog eens gezellig is. We genieten ons suf. :D

BerichtGeplaatst: 18 nov 2018, 10:18 
Volwassene

Annabel81, hij had er zeker de eerste week veel last van. Nu gaat het stuk beter. Morgen terug naar school!
Afgelopen vrijdag Leerling - ouder - coach gesprek gehad. Hij doet het eigenlijk heel goed, komt in aanmerking voor de Denklessen op basis van de informatie van de basisschool en de CBO screening (hoewel hij daar een hele rare uitschieter naar beneden had waarvan niemand weet hoe of waarom). Kortom, gelukkig kind en dus blije ouders.

BerichtGeplaatst: 20 nov 2018, 11:44 
Volwassene

Fijn hè @bloemetje75, als het goed gaat.

Dochter is op advies van de docent begonnen met een versnellingsprogramma voor Engels, zodat ze in de 5e eindexamen kan doen. :shock: Hoewel het man en mij wel opgevallen was dat Engels haar goed afgaat, willen we nog wel even in gesprek met de docent. Ze is pas 10, dus ze gaat al zo hard. Ze is er zelf enthousiast over en ze lijkt ook nog lang niet heel druk te zijn, maar ja, ze is pas net begonnen. Waarom nu alweer versnellen?

BerichtGeplaatst: 22 nov 2018, 08:03 
Volwassene

Hier gaat het nog steeds prima. Hij had van de Engels juf wel op de kop gehad dat hij toch iets moet voorbereiden voor een toets. Dus niet te makkelijk moet denken. Hij had het wel gewoon gehaald maar kon beter. Nu moet hij wachten tot het fle programma start.
Hij mag ook beginnen met denklessen maar dat was niet echt een verrassing. Eerst hoefde het van hem niet zo tot hij hoorde dat hij lessen kan compacten dn programmeren kan gaan leren. Toen werd het interessanter.

BerichtGeplaatst: 22 nov 2018, 08:48 
Volwassene

Annabel81 schreef:
Fijn hè @bloemetje75, als het goed gaat.

Dochter is op advies van de docent begonnen met een versnellingsprogramma voor Engels, zodat ze in de 5e eindexamen kan doen. :shock: Hoewel het man en mij wel opgevallen was dat Engels haar goed afgaat, willen we nog wel even in gesprek met de docent. Ze is pas 10, dus ze gaat al zo hard. Ze is er zelf enthousiast over en ze lijkt ook nog lang niet heel druk te zijn, maar ja, ze is pas net begonnen. Waarom nu alweer versnellen?

Wel fijn dat ze er alert op zijn. En dat ze dat aanbieden.
Mijn middelste loopt heel ver voor met Engels. Op onze school is ook best wat mogelijk, maar je moet er wel zelf om vragen en mee komen. Dochter wil niet opvallen, en laat het er dus bij. Maar ze verveelt zich heel erg bij Engels. Soms vraagt ze of ze iets niet hoeft te maken, en dat vinden ze dan wel oké.
Dit jaar had ze een goede docent, maar die is ivm operatie tot kerst afwezig, en nu heeft ze een invaller van buitenaf die er weinig van bakt. Zonde. Dus ik ben best jaloers op kinderen die op scholen zitten die uit zichzelf actie ondernemen, ook al begrijp ik wel jullie bedenkingen ivm haar leeftijd.

BerichtGeplaatst: 22 nov 2018, 08:57 
Volwassene

Hier hetzelfde gevoel.
Afgelopen jaren heeft zoon bij meerdere vakken zich soms echt langere periodes verveeld. (Hij sprak al duits bv, maar moest met de klas gewoon meedoen, alternatief dat geboden werd is om duitse youtube filmpjes te kijken....). Zoon wilde ook niet afwijken, op een gegeven moment ook niks extra's meer doen en vindt sinds dit jaar dat hij helemaal niks meer hoeft te doen en staat nu voor het eerst (heel raar) op zitten blijven.
Wat fijn dat jullie school dus dit enthousiasme wil voeden en haar op deze manier misschien wel in de 'aan'-stand weet te houden. En mocht ze in de vijfde al klaar zijn met engels, dan zijn er genoeg manieren om dit weer aan te vullen, bijv. extra vakken, projecten met universiteiten, olympiades, etc,. Ik denk dat het niet nodig is om je daar erg druk over te maken.

z 2007 groep 6

BerichtGeplaatst: 22 nov 2018, 09:12 
Volwassene

Jane Eyre, dan komen de jongens elkaar wellicht tegen bij de Denklessen. We gaan in ieder geval naar de info-avond.

Annabel81, ik zou ook blij zijn dat ze gezien wordt en er dingen mogelijk zijn. Bovendien zou bijvoorbeeld mijn dochter een stuk rustiger haar eindexamen in gaan als ze het jaar er voor al voor 1 vak het hele gebeuren heeft meegemaakt. Gewoon omdat ze dan weet hoe het allemaal gaat.

Middelste is hier moe, van de pijn in zijn schouder nu hij weer naar school gaat (scheef lopen met die tas) en omdat hij een avond had ter voorbereiding op het spelregelsexamen voor hockey. Voor hij thuis was, was het 22.15 en normaal ligt hij echt wel eerder in bed. Zeker nu zijn lijf hard moet werken om die breuk te genezen, heeft hij die slaap echt nodig.

Pagina 7 van 7 [ 135 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7