Het is nu 22 aug 2018, 06:32

Pagina 6 van 11 [ 203 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 ... 11  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: 4e jaar VO 2017-2018
BerichtGeplaatst: 04 nov 2017, 22:28 
Volwassene

En dit is het Atlas University College in Twente, waar mijn nichtje bij betrokken is.

@Rianne ik speel viool, ik geef (beperkt) les, maar treed ook uitvoerend op, en doe veel aan muziek-educatie. Een gemengde invulling dus van mijn muziekpraktijk, maar dat bevalt goed en ik heb genoeg werk. Maar dat komt ook doordat ik zelf veel initiatieven genomen heb en niet 'binnen de lijntjes' ben gebleven.

Profiel Stuur privébericht  

BerichtGeplaatst: 08 nov 2017, 09:10 
Volwassene

Eerste rapport is binnen, 5 onvoldoendes op 10 vakken. Voldoende voor vakken als gym, bsm en CKV.... en dan staat er HELEMAAL NIETS onder geschreven door de mentor. Die is lekker betrokken denk ik dan maar....eerder sprakeloos. En ik ook!

BerichtGeplaatst: 08 nov 2017, 09:33 
Volwassene

Pietel schreef:

@Rianne ik speel viool, ik geef (beperkt) les, maar treed ook uitvoerend op, en doe veel aan muziek-educatie. Een gemengde invulling dus van mijn muziekpraktijk, maar dat bevalt goed en ik heb genoeg werk. Maar dat komt ook doordat ik zelf veel initiatieven genomen heb en niet 'binnen de lijntjes' ben gebleven.

Dat heb je goed voor elkaar. Leuk!

Ik weet hoe helend muziek werkt/kan werken. Als ik vroeger piano speelde, dan voelde ik de energie ook door mijn lichaam stromen. Dat heb ik ook nog steeds wanneer ik muziek aanzet. Het ligt er wel aan welk stuk/nummer, maar bij b.v. het Ave Maria gebeurt er veel in mijn lichaam. Ik krijg sowieso altijd tranen in mijn ogen. :cry1:

Dit gebeurt overigens ook bij Let it be van the Beatles. Zo’n mooi nummer, zo’n prachtige tekst en o zo waar. Als ik een mindere dag heb dan draai ik dit steevast. Het geeft altijd rust! Ik ben nog steeds herstellende van een ernstige ziekte (gaat de goede kant op). Muziek heeft mij heel erg veel geholpen tijdens het genezingsproces. Ook in het ziekenhuis. Dan had ik een “zwaar” klassiek muziekstuk aan en schrokken de verpleegkundigen ervoor terug. Ik heb geprobeerd ze enthousiast te krijgen, maar dat lukte niet erg... :?

Ik wens jou nog veel mooie uren toe in je eigen praktijk en tijdens optredens! :lol:

BerichtGeplaatst: 08 nov 2017, 09:51 
Volwassene

CosmicDealer schreef:
Eerste rapport is binnen, 5 onvoldoendes op 10 vakken. Voldoende voor vakken als gym, bsm en CKV.... en dan staat er HELEMAAL NIETS onder geschreven door de mentor. Die is lekker betrokken denk ik dan maar....eerder sprakeloos. En ik ook!

In deze situatie is zo'n lijst niet zo gek.
Ik vind het van de mentor echt een gemiste kans dat er niets onder dat rapport staat. Dit kun je als mentor niet maken.
Juist in deze situatie is elke blijk van medeleven, van laten merken dat je de leerling ziet zo ontzettend belangrijk.
Al stond er maar de vraag of hij ergens hulp mee nodig had of dat de mentor graag naar zijn verhaal wil luisteren oid.
Sterkte! Het moet voor jou ook regelmatig zijn om moedeloos van te worden.

BerichtGeplaatst: 08 nov 2017, 11:05 
Volwassene

rianne2 schreef:
Pietel schreef:

Dat heb je goed voor elkaar. Leuk!

Ik weet hoe helend muziek werkt/kan werken. Als ik vroeger piano speelde, dan voelde ik de energie ook door mijn lichaam stromen. Dat heb ik ook nog steeds wanneer ik muziek aanzet. Het ligt er wel aan welk stuk/nummer, maar bij b.v. het Ave Maria gebeurt er veel in mijn lichaam. Ik krijg sowieso altijd tranen in mijn ogen. :cry1:

Dit gebeurt overigens ook bij Let it be van the Beatles. Zo’n mooi nummer, zo’n prachtige tekst en o zo waar. Als ik een mindere dag heb dan draai ik dit steevast. Het geeft altijd rust! Ik ben nog steeds herstellende van een ernstige ziekte (gaat de goede kant op). Muziek heeft mij heel erg veel geholpen tijdens het genezingsproces. Ook in het ziekenhuis. Dan had ik een “zwaar” klassiek muziekstuk aan en schrokken de verpleegkundigen ervoor terug. Ik heb geprobeerd ze enthousiast te krijgen, maar dat lukte niet erg... :?

Ik wens jou nog veel mooie uren toe in je eigen praktijk en tijdens optredens! :lol:

Tijdens alle drie mijn bevallingen had ik een cd van de King's Singers aanstaan, met muziek van Josquin Desprez. Mn oudste werd in t ziekenhuis geboren en zeker twee van de verpleegkundigen hebben de titel opgeschreven .

Ik merk nu ik cello speel dat dat n momentje is dat mn hoofd even niet buitelt van alle gedachten...

BerichtGeplaatst: 08 nov 2017, 12:36 
Volwassene

Pietel schreef:
En dit is het Atlas University College in Twente, waar mijn nichtje bij betrokken is.

Wat leuk, ik heb sinds maart van dit jaar vioolles en ik vind het zoveel leuker dan ik ooit vermoed had. Ik heb als kind ook wel een instrument bespeeld, maar het is nu zoveel leuker (en vooral heerlijk ontspannend).

BerichtGeplaatst: 08 nov 2017, 18:33 
Volwassene

Marthe schreef:
CosmicDealer schreef:

In deze situatie is zo'n lijst niet zo gek.
Ik vind het van de mentor echt een gemiste kans dat er niets onder dat rapport staat. Dit kun je als mentor niet maken.
Juist in deze situatie is elke blijk van medeleven, van laten merken dat je de leerling ziet zo ontzettend belangrijk.
Al stond er maar de vraag of hij ergens hulp mee nodig had of dat de mentor graag naar zijn verhaal wil luisteren oid.
Sterkte! Het moet voor jou ook regelmatig zijn om moedeloos van te worden.

Mentor is (nog) nergens van op de hoogte. Hij heeft geen lessen van haar. Zij kent hem niet, hij kent haar niet. Kortom, ze draait alleen de cijferlijsten uit en deelt ze uit en verder helemaal niks. Daar heb je dus helemaal niets aan! Dat laatste hadden we inmiddels wel aangegeven bij de vertrouwenspersoon op school. Zij zou verder handelen en met de jongen in gesprek gaan. Dat moet nog gebeuren. Ze maken nergens haast mee geloof ik...

BerichtGeplaatst: 08 nov 2017, 18:40 
Volwassene

Wat vreselijk jammer. Zo'n ongeïnteresseerde mentor werkt ook niet motiverend.
Zou zo fijn zijn als er iemand is die hem laat merken dat hij gezien wordt op school.

BerichtGeplaatst: 08 nov 2017, 19:26 
Volwassene

Wat vreemd dat je een mentor hebt waarvan je geen les hebt. Zijn er geen mentorlessen?

Oudste is hier sinds zondag redelijk serieus bezig met de voorbereiding van de proefwerkweek. Hij heeft geen vol schema en daar verbaast hij zich wel over. Ik ook en ik ben ook best benieuwd hoe het zal gaan volgende week. De toetsen zijn lang, anderhalf tot twee uur per toets. Dat wordt wel lastig denk ik.

BerichtGeplaatst: 08 nov 2017, 21:06 
Volwassene

CosmicDealer schreef:

Mentor is (nog) nergens van op de hoogte. Hij heeft geen lessen van haar. Zij kent hem niet, hij kent haar niet. Kortom, ze draait alleen de cijferlijsten uit en deelt ze uit en verder helemaal niks. Daar heb je dus helemaal niets aan! Dat laatste hadden we inmiddels wel aangegeven bij de vertrouwenspersoon op school. Zij zou verder handelen en met de jongen in gesprek gaan. Dat moet nog gebeuren. Ze maken nergens haast mee geloof ik...

Wat raar, en wat een gemiste kans ook. Laten merken dat je enige vorm van interesse toont in je leerlingen is toch wel het minste wat je kan doen als mentor.

BerichtGeplaatst: 08 nov 2017, 21:19 
Volwassene

Wat ik me wel afvraag, heb je zelf die mentor niet gemaild of gebeld?
Dit soort dingen wordt meestal door een ouder/verzorger bij een mentor gemeld, niet via een zorgcoördinator, ib-er of de leerling zelf.

BerichtGeplaatst: 09 nov 2017, 09:21 
Volwassene

CD, wat jammer dat er voor deze school gekozen is. Klinkt niet als een instituut dat het beste met de kinderen voor heeft.
Al antwoord van de schooldirecteur over het verlof?

Hier gisteren een kleine gesprekskring gehad op school met bovenbouw coördinator en groepje ouders.
Altijd jammer dat er dan ook ouders bij zitten die zichzelf graag horen en ook denken dat ze intelligente dingen zeggen, daardoor ook voortdurend het woord hebben en de avond wat stroperig maken :| . Maar daarnaast gelukkig ook een heleboel positieve, zinvolle dingen gezegd door anderen.
Coördinator klapte hier en daar wat uit de school, en op zulke momenten vraag je je af hoe het kan dat er nog mensen te motiveren zijn voor een baan in het onderwijs :? Voorbeeld: ouders die woedend aan de lijn hangen/mailen omdat een leraar had besloten de regels over mobiele telefoons te handhaven (en dus de mobiele telefoons aan het begin van de les in een speciaal daarvoor gemaakte telefoontas te laten doen, en die aan het einde van de les weer te laten terugpakken) Politie op de stoep omdat telefoon na tientallen waarschuwingen was ingenomen, een mentor van Havo 2 die nu nog steeds in de clinch/discussie zit met een ouder omdat dochterlief dit schooljaar niet in de gewenste vriendinnengroep gezet is enz. enz.
Hij vertelde dat hij best gespannen was voor de avond van gisteren, en dat hij, naast alle tips en overdenkingen, vooral meenam dat er gelukkig ook ouders positief zijn over (het beleid van) school.
Wanneer ik sommige verhalen hier lees, met enkele absolute dieptepunten, dan prijs ik me dagelijks zeer gelukkig met onze school!!!!

BerichtGeplaatst: 09 nov 2017, 09:24 
Volwassene

Marthe schreef:
Wat ik me wel afvraag, heb je zelf die mentor niet gemaild of gebeld?
Dit soort dingen wordt meestal door een ouder/verzorger bij een mentor gemeld, niet via een zorgcoördinator, ib-er of de leerling zelf.

In het recente verleden is er met bepaalde vragen wel gemaild oa. met leraren maar daar wordt niet op gereageerd....
Verlof is nog niet aangevraagd of geregeld. De reis is ook nog niet geboekt.
School stond inderdaad bekend als slecht en stond ook onder toezicht maar de laatste jaren kregen ze positieve reacties, nieuwe leraren, nieuwe directie etc. om de boel om te buigen maar ik heb het idee dat ze weer aan het afzakken zijn.

BerichtGeplaatst: 09 nov 2017, 09:48 
Volwassene

@CD, heb je een telefoonnummer van de mentor? Want dan zou ik bellen en de situatie uitleggen. En anders desnoods de directeur bellen.
Ze zijn tekortgeschoten, zeer zeker en flink ook maar op deze manier blijft de jongen wel dobberen in het luchtledige.
Hij is degene die nu de prijs betaalt van de slechte communicatie van school.
En verder, als het even kan op zoek naar een andere school.
Dat een school toezicht heeft van de inspectie is op zich geen goed teken maar het kan ook heel goed uitpakken. De school van M was ook zo'n school en die hebben echt een enorme verbeterslag gemaakt en zijn heel goed in maatwerk voor leerlingen die niet mainstream zijn.

BerichtGeplaatst: 09 nov 2017, 10:00 
Volwassene

Mag jij nu wel het initiatief nemen CD? Of ligt dat nog bij de verzorgers?
Dat maakt het wel dubbel lastig allemaal.
Maar als jij wel mag bijspringen, zou ik dat ook per direct gaan doen nu.

BerichtGeplaatst: 10 nov 2017, 12:52 
Volwassene

Hallo, even een update: zoon gaat volgende week alsnog switchen van NT/NG naar EMprofiel. School ziet een slimme jonge jongen die onder de druk van de 1e toetsweek de keuze heeft gemaakt om de minst leuke vakken het minst te leren. School schat in dat hij natuurkunde en scheikunde wel aankan maar dan moet hij daar wel de interesse in hebben en wat harder werken. Dat ziet zoon niet zo zitten. Dus ondanks de 2 x een 8 op het eindrapport van VWO3 laat hij deze vakken vallen. Er is heel veel aandacht besteed door school en ons bij de profielkeuze maar hij was toen met 13 jaar er eigenlijk nog niet aan toe.

Gevolg is wel op eigen houtje geschiedenis en aardrijkskunde inhalen, maar die vakken liggen hem beter. (combinatie met bio kan helaas niet op deze school) Alleen al naar die leraren toegaan en afspraken maken is al een goede stap in de eigen verantwoordelijkheid nemen.

Blij dat school meewerkt.

BerichtGeplaatst: 10 nov 2017, 14:05 
Volwassene

Fijn dat dat kan Driehoek.

Mijn oudste zoon heeft EM profiel gedaan en mijn jongste doet nu eindexamen (met EM profiel). Ik heb van beide jongens begrepen dat er op een bepaalde manier minderwaardig wordt gedaan richting leerlingen wanneer zij geen NT/NG profiel hebben. Heel erg onterecht, maar wel de bittere waarheid. Hun scholen promoten ook de keuze voor een NT/NG profiel.

In het geval van mijn oudste was het zijn eigen keuze. Hij kon eigenlijk alles goed, maar hij had geen plezier in natuurkunde, scheikunde en biologie. En dat is ook niet onbelangrijk... Hij heeft wel wiskunde B gedaan en studeert nu met veel plezier Economie (vrij brede studie waar je veel kanten mee op kunt). Jongste vindt alle vakken stom en vermoeiend en heeft die vakken genomen die hij het minst erg vond. Hij heeft het plan om informatiekunde te gaan studeren en dat kan ook gewoon met het EM profiel.

Kortom, doe gewoon waar je je gelukkig bij voelt. En wat betreft studiekeuze zijn er genoeg mogelijkheden. Je kunt je bijvakken daar nl. ook gewoon op afstemmen.

Ik wens je zoon veel succes met zijn overstap Driehoek!

BerichtGeplaatst: 10 nov 2017, 16:11 
Volwassene

Ha Rianne2, Zoon houdt ook wiskB. En inderdaad het gebrek aan interesse in scheikunde en natuurkunde brak hem nu toch op. In de bovenbouw ligt het tempo hoger en gaat het meer de diepte in en dat ging voor hem een stap te ver bij deze vakken. Hopelijk vindt hij nu beter zijn draai.

BerichtGeplaatst: 12 nov 2017, 11:17 
Volwassene

Ook L is zich An het oriënteren op de beta/gamma, future planet studies en zeker ook op een van de university colleges. UU heeft ook een university college, in Middelburg gevestigd.
Tjonge wat draait ze lekker. Ng/nr profiel met twee extra vakken, een daarvan Chinees waarbij ze op een internationaal examen gewoon max scoorde.
Dit jaar besteden we inderdaad een het oriënteren op de studierichting. Lastig, want ze vindt alles leuk en kan alles..... eigenlijk had ze nog wel meer vakken gewild, maar gelukkig vind ze vrienden en vrije tijd ook belangrijk.

"If you put fences around people, they become sheep" William McKnight

BerichtGeplaatst: 12 nov 2017, 11:31 
Volwassene

Fijn dat switchen nog mogelijk is.

Hier valt M en O best tegen. Voor de hele klas trouwens. Veel onvoldoendes en magere zessen deze toetsweek.

Pagina 6 van 11 [ 203 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 ... 11  Volgende