Het is nu 22 jul 2018, 11:22

Pagina 4 van 29 [ 571 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 29  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: Brugklas 2017/2018
BerichtGeplaatst: 19 aug 2017, 15:39 
Volwassene

Sacha schreef:
Drietje, ik bedoelde als donderdag de eerste lessen beginnen, of gelijk dan ook bij elk vak al een boek nodig is.

Ja dat denk ik wel, voor de vakken die op het rooster staan.

Profiel Stuur privébericht  

BerichtGeplaatst: 19 aug 2017, 16:13 
Volwassene

hanneke schreef:
Geen ouder app? Cijfers door elkaar? Onduidelijk rooster? Dat herken ik niet als Somtoday

Het ligt denk ik niet aan Somtoday, maar aan de wijze waarop de school verschillende systemen door elkaar gebruikt. De ouderapp van Somtoday kunnen wij iig niet gebruiken voor cijfers en roosters. :roll:

BerichtGeplaatst: 19 aug 2017, 16:17 
­

Drietje, de stress is herkenbaar van mijn middelste vorig jaar. Hij ging naar de brugklas op een school waar eigenlijk alle vakken digitaal werden gegeven en iedereen moest dus een ipad hebben. Wij hadden de ipad netjes op tijd besteld, via school, zodat er niets verkeerd kon gaan en hier was het dus de ipad die maar niet binnen kwam (en alleen voor wiskunde hadden ze een boek, de rest was allemaal op de ipad). Hier ook eerst kennismakingsdagen en steeds maar vage antwoorden wanneer we de ipad konden verwachten. Middelste bleek de enige te zijn die hem niet binnen had, maar ik heb op een gegeven moment maar een mailtje naar zijn mentor gestuurd, mijn middelste is namelijk ook nogal een stress-geval. Bij hem op school bleken leenipads te zijn voor het geval iemand er een kapot of vergeten had. Met boeken levert het heus ook geen probleem op.

muppet schreef:
Dat kaften is maar niets volgens oudste... Hebben ze voor biologie een mooi boek met een aap voorop, moet dat ook gekaft

En dan hier ook maar meteen op reageren. Oudste hier heeft dit jaar alles gekaft met dat doorzichtige papier. Zat volgens haar beter en je kon meteen goed zien welke boeken het waren....

Hier trouwens dit jaar geen brugklasser, maar een exemplaar dat na 2 jaar groep 7 nu met heel veel tegenzin aan groep 8 gaat beginnen. Als alles goed gaat, mag ze misschien al wel met een vak in de brugklas op de school van haar zus gaan beginnen, dus stiekem kijk ik hier af en toe wel mee :D

BerichtGeplaatst: 19 aug 2017, 17:59 
Volwassene

Cindy, ik verwacht dat het veel vaker voorkomt en dat ze vast wel boeken hebben liggen voor dit soort situaties en dat hij zeker niet de eerste is die dit overkomt. Dus eigenlijk is het niet echt een probleem. Maar mijn moederhart vindt het wel een mega-probleem :mrgreen:

Route nog eens gefietst, spullen voor de eerste twee dagen liggen klaar, ruimte vrijgemaakt in de kast voor boeken en andere schoolspullen, appgroepje met oudklasgenoten aangemaakt die dezelfde kant op moeten (een andere school ligt op de route en daar gaan veel kinderen naartoe). Nieuwe bedtijd (half uur vroeger dan in groep 8) afgesproken na enige discussie. Dus het moet maar lukken zo :D

Jongste speelt weer veel buiten met een clubje jongens en meiden, is nu ook weer weg. Komende week begint de training weer. Hij is weer eens bij oudere kinderen ingedeeld en moet nu dus vast twee keer per week trainen. Wel een leuk team, gelukkig.

BerichtGeplaatst: 19 aug 2017, 18:42 
Volwassene

Tja, die sporten.....
Jongste zit dit jaar in een voetbalteam met te weinig spelers (4 te weinig). Daarom zullen er elke week 4 spelers van het eerste elftal (dat 4 kinderen te veel heeft :shock: :shock: )met hen komen meedoen.

Ik vind dit wel zo belachelijk! Heb voor de vakantie aangegeven dat wij hier ook niet mee akkoord gaan. We spelen niet in de eredivisie of zo, dus 4 te veel in het eerste en 4 te weinig in het tweede lijkt mij erg eenvoudig op te lossen. Niet dus. Onze coach zou dit regelen, zou allemaal goed komen, maar vooralsnog nog niets veranderd.
Zoon zelf wil niet met kinderen uit het eerste spelen (zegt hij nu). Ik maak er geen woorden meer aan vuil, maar ik vind het echt geen manier van doen. :roll:

Blijft het zo, dan haken wij af. Zoon zit ook op freerun, lijkt me al druk genoeg.

BerichtGeplaatst: 19 aug 2017, 18:56 
Volwassene

Haha Hanneke, dat is zeer herkenbaar! Hier delen ze dan wel vier kinderen bij een hoger of lager team in (mijn jongste dus ook), maar veel ouders protesteren dan tegen een lager team en dan krijg je dat soort rare situaties. Ik ben er heel makkelijk in, jongste ook. Als ie maar bij wat vriendjes zit, dan is het top.

Zijn team zit ook heel vreemd in elkaar. De vier besten van de D (speelden vorig jaar 1ste klasse in de D) zijn ingedeeld bij de slechtsten van de C, ingedeeld in de vijfde klasse van de C. Dus je hebt vier voetballertjes die tot de beste van de jeugd behoren en die zet je bij een stel dat tot de slechtste behoort. Niet echt een logische keuze, maar je moet wat als kleine vereniging, met zeer 'betrokken' ouders. Jongste vindt het allemaal wel prima, ik ook dus. Het zijn allemaal ook echt leuke kinderen, of ze kunnen voetballen vindt jongste minder belangrijk. :mrgreen:

BerichtGeplaatst: 19 aug 2017, 20:01 
Volwassene

Hier een grote club met veel teams. En ik vrees een heleboel ouders die vinden dat hun kind in het eerste (selectie) elftal thuishoort. En dus zitten daar 18 kinderen in, en in het tweede team slechts 10. Wanneer er onvoldoende spelers zouden zijn, vind ik het geen probleem. Een lager team is ook geen probleem. Maar dit is gewoon bizar! Eerste team is ook niet heel leuk, erg neerkijken op lagere teams. dus ik begrijp heel goed dat de mannen er geen zin in hebben (zoon is niet de enige).

BerichtGeplaatst: 19 aug 2017, 20:10 
Volwassene

Zoon heeft in t verleden ook gevoetbald en ik hoor de teamindelingperikelen nog steeds aan van ouders van oud-teamgenoten. Het is nu eenmaal lastig om het iedereen naar de zin te maken. Wij moeten nog met de topsportcoordinator van school in overleg over het rooster en de uren die zoon mag skippen om onder schooltijd huiswerk te mogen maken. Ik ben benieuwd hoe dat zal gaan, of zoon dat zelf kan of dat wij op school worden geroepen. We hebben net het rooster gezien en op dinsdag heeft hij tot 10 over vier les. Dan is hij pas om vijf uur thuis, om tien over vijf moet hij naar training en pas om tien over acht is hij dan weer terug. Dan moet hij nog eten en dan naar bed. Voor huiswerk na school is dan alleen tijd in de auto. Zware dag, wordt dat!

BerichtGeplaatst: 19 aug 2017, 20:44 
Volwassene

Boom schreef:
Zoon heeft in t verleden ook gevoetbald en ik hoor de teamindelingperikelen nog steeds aan van ouders van oud-teamgenoten. Het is nu eenmaal lastig om het iedereen naar de zin te maken. Wij moeten nog met de topsportcoordinator van school in overleg over het rooster en de uren die zoon mag skippen om onder schooltijd huiswerk te mogen maken. Ik ben benieuwd hoe dat zal gaan, of zoon dat zelf kan of dat wij op school worden geroepen. We hebben net het rooster gezien en op dinsdag heeft hij tot 10 over vier les. Dan is hij pas om vijf uur thuis, om tien over vijf moet hij naar training en pas om tien over acht is hij dan weer terug. Dan moet hij nog eten en dan naar bed. Voor huiswerk na school is dan alleen tijd in de auto. Zware dag, wordt dat!

Oudste heeft ook vaak dit soort dagen gehad, maar door goed plannen heeft het nog nooit problemen opgeleverd. Hij krijgt bijna nooit huiswerk op voor een dag later, hooguit wat maakwerk, maar dat was in de klas dan al (bijna) af. De rest deed hij dan al eerder. Hij kan ook na de training geen huiswerk meer maken. Veel kinderen doen dat trouwens wel, die gaan veel later naar bed.

BerichtGeplaatst: 19 aug 2017, 20:45 
Volwassene

hanneke schreef:
Hier een grote club met veel teams. En ik vrees een heleboel ouders die vinden dat hun kind in het eerste (selectie) elftal thuishoort. En dus zitten daar 18 kinderen in, en in het tweede team slechts 10. Wanneer er onvoldoende spelers zouden zijn, vind ik het geen probleem. Een lager team is ook geen probleem. Maar dit is gewoon bizar! Eerste team is ook niet heel leuk, erg neerkijken op lagere teams. dus ik begrijp heel goed dat de mannen er geen zin in hebben (zoon is niet de enige).

Echt belachelijk :shock:

BerichtGeplaatst: 20 aug 2017, 09:10 
Volwassene

Drietje schreef:
Boom schreef:

Oudste heeft ook vaak dit soort dagen gehad, maar door goed plannen heeft het nog nooit problemen opgeleverd. Hij krijgt bijna nooit huiswerk op voor een dag later, hooguit wat maakwerk, maar dat was in de klas dan al (bijna) af. De rest deed hij dan al eerder. Hij kan ook na de training geen huiswerk meer maken. Veel kinderen doen dat trouwens wel, die gaan veel later naar bed.

Dank, dat geeft vertrouwen.

BerichtGeplaatst: 20 aug 2017, 17:33 
Volwassene

Citaat:
Jongste zit dit jaar in een voetbalteam met te weinig spelers (4 te weinig). Daarom zullen er elke week 4 spelers van het eerste elftal (dat 4 kinderen te veel heeft :shock: :shock: )met hen komen meedoen.

Hier wel begrip voor die situatie, hoewel zeker niet op het neerkijken op lagere teams.
Mijn zoon heeft wisselend in selectie en niet-selectie gespeeld. Als je het niveau belangrijker vindt dan de gezelligheid, is dat heel frustrerend. In een minder goed team kon hij 'goed' spelen ten opzichte van de rest, maar zelf leerde hij te weinig. Ook de training was daar niet op afgestemd, daar ging de aandacht naar het gemiddelde (het lijkt school wel).
Als hij in een selectieteam terecht kwam, had hij inmiddels een achterstand opgebouwd qua techniek en spelervaring.

Als de club het grote selectieteam bij elkaar houdt, dan blijven die samen trainen. Ze houden elkaar op niveau en spelen de meeste wedstrijden op niveau. Ondertussen spelen ze om beurten bij het lagere team. Invallen bij een lager team vond mijn zoon altijd leuk. Dan kun je makkelijk presteren en leuke trucjes uitproberen en anderen helpen om op een hoger niveau te komen.
Als de club vier spelers uitzoekt die naar het lagere team moeten, heb je vier spelers die niet gemotiveerd zijn en die zich niet zo kunnen ontwikkelen als ze zouden willen. Als er niet vier spelers zijn die duidelijk minder zijn dan de rest van de selectie, dan doe je dat liever niet als club. Zeker niet als de situatie het jaar erna vanzelf oplost vanwege de doorstroom naar oudere teams en vanuit jongere teams.

Communicatie over dit soort dingen is vaak waardeloos!

BerichtGeplaatst: 20 aug 2017, 17:51 
Volwassene

Het tweede team is ook een selectieteam geweest. Bovendien zouden beide team samen trainen. De kinderen waren hier helemaal op voorbereid, en toen ging het niet door opeens. Geen idee waarom. Zoon blij, die komt beter tot zijn recht in een minder serieus team. Hij wilde ook niet in een selectieteam. Heel leuk en gezellig teamgenootje was om die reden ook al naar het derde team gegaan, achteraf dus ook niet nodig geweest........

Nu zijn er in het selectieteam kinderen van buitenaf gekomen ( andere club dus) waardoor kinderen uit het tweede die qua niveau bij het eerste horen en daar graag heen wilden opeens niet mee konden doen en in het tweede moeten blijven.

Het tweede team speelt een klasse lager maar er zitten kinderen in die zeker zo goed spelen als sommige kinderen uit het eerste (lees: beter).

Ik zou het eerlijker vinden wanneer er gewoon wordt gekeken naar niveau. De 14 beste , meest gemotiveerde en betrokken spelers zitten in het eerste , de 14 kinderen met minder ambitie/talent/ drive zitten in het tweede.
We hebben dit jaar ook wel invallers vanuit het eerste gehad, en eigenlijk waren dat altijd de wedstrijden die minder liepen. De jongens zitten er dus ook echt niet op te wachten. Van die 18 kinderen uit het eerste zal er nu niemand meer terug willen natuurlijk, en dus betaal je contributie voor een team dat eigenlijk geen team is, en voor 1 x trainen per week op een onmogelijke tijd, terwijl hogere teams altijd twee keer trainen.

Kortom, ik vind onze jongens te lief, te sportief en te goed voor dit soort flauwekul. Het is een superleuk team, met hele gezellige, vriendelijke ouders. Ik vrees dat ze daarom ook elke keer het ondergeschoven kindje zijn.
De meeste jongens willen gewoon lekker voetballen en plezier hebben met elkaar. Er is nu 1 jochie dat liever in hete eerste had gezeten, maar de rest is best tevreden zo. Daarom is het zo onwijs jammer dat ze geen volledig team hebben, en elke keer opgezadeld worden met andere kinderen waarmee ze niet trainen, die erg getraind worden op vaste posities en die meestal vooral met zichzelf en hun eigen prestaties bezig zijn en minder met het team. Logisch hoor, oo die leeftijd. Ze willen laten zien wat zij allemaal wel niet kunnen, maar helaas voegt dat in een wedstrijd niets toe, integendeel. Dat ziet zoon dus echt niet zitten, die is echt van de teamspirit en het samenwerken.
Dus als de situatie zo blijft zal het einde club zijn denk ik. Voor ons dan.

BerichtGeplaatst: 20 aug 2017, 18:46 
Volwassene

Dat is jammer Hanneke, krijgen ze dan echt elke week vier invallers? Bij onze club nemen ze eerder invallers van een lager team (bv de besten/meest gemotiveerden van het lagere team of een jongere leeftijdsgroep, of gewoon kinderen die het leuk vinden) dan van een hoger team. Precies om wat jij beschrijft. Dat motiveert alle kinderen veel meer dan als er kinderen meespelen die echt veel beter zijn. Of heel erg gericht zijn op zelf acties maken en scoren. Dat is echt niet leuk voor de vaste spelers.

Ik snap ook wel wat Annet zegt. Ik ken wel een paar jongens die je echt niet in het team van mijn jongste moet zetten. Die zijn te fanatiek, worden erg chagrijnig van kinderen die minder getalenteerd en gemotiveerd zijn. Dat zijn niet per se de beste trouwens :wink: Ik heb een jongste die best wel goed kan voetballen, zeker voor ons kleine clubje. Maar die echt een hekel heeft aan dat bloedfanatieke gedoe. Snapte vorig seizoen ook echt niet waarom de helft van zijn selectieteam in tranen was bij een verloren wedstrijd. We hebben toch heel lekker gespeeld? :mrgreen:

BerichtGeplaatst: 21 aug 2017, 18:33 
Volwassene

Zoon heeft een leuke eerste dag gehad. Was vanochtend wel wat zenuwachtig (waar moet ik precies zijn en welke perron moest ik ook al weer hebben), maar dat ging allemaal prima. Met een meisje uit het dorp reist hij samen en dat klikt wel erg goed. Er is ook al een jongen waar hij een klik mee heeft (was al zo tijdens de kennismakingsdag).
Hij heeft ook de projecten gekregen die hij graag wilde en op het station nog 2 andere brugklassers geholpen met welke trein ze moesten nemen.
Morgen begint het echte werk, ik ben benieuwd.

z 2007 groep 6

BerichtGeplaatst: 21 aug 2017, 20:05 
Volwassene

Dat klinkt goed Annemiek!
Jongste heeft morgen zijn eerste dag. De heenweg fietst hij met zijn vriendengroep van twee scholen, maar de terugweg verschillen de tijden en wordt het alleen fietsen (vindt hij niet erg). Dus ik hoop dat mijn warhoofd de route nog weet.

Hij vindt het erg spannend, vooral omdat hij nog niemand kent. Ook nog geen appgroep.

BerichtGeplaatst: 22 aug 2017, 11:10 
Volwassene

Ik werk thuis vandaag, maar poeh, ik kan mijn hoofd er niet goed bij houden. Ik ben normaal echt wel nuchter, maar op dit soort dagen ben ik toch met andere dingen bezig dan met werk. Die stomme schoolboeken komen ook telkens maar niet (nog steeds niet eens verzonden). Dus ik ben maar gaan hardlopen en boodschappen doen. Het ingewikkelde memo dat ik wilde schrijven heb ik maar aan de kant gelegd, ik kan nu beter wat simpeler werk gaan doen :mrgreen:

BerichtGeplaatst: 22 aug 2017, 15:24 
Volwassene

Hier ook wel gespannen hoor (ik dus, zoon niet)
Inmiddels heelhuids thuis. Hij kreeg de tas niet op de fiets, dus op zijn rug gedaan (was ik al bang voor).
Verder heel leuk gehad, al vrienden gemaakt waar hij nu mee zit te skypen. :D

BerichtGeplaatst: 22 aug 2017, 18:17 
Volwassene

Hier is het ook goed gegaan. Het was best leuk, aardige kinderen, fijne plek in de klas, leuke spelletjes om kennis te maken. Alleen de pauzes vond jongste wat lastig, omdat in zijn klas allemaal groepjes kinderen zitten die elkaar al kennen. Dat wordt steeds makkelijker natuurlijk. Morgen nog een introductiedag Engels en donderdag begint het echt. Ik hoop nog steeds heel erg dat de boeken er morgen zijn. Maar ik heb er weinig fidusie in... Wordt kopieren denk ik.

BerichtGeplaatst: 23 aug 2017, 09:34 
Volwassene

Ik moet eerlijk zijn dat ik dankzij de brugklastrainingen niet meer opzie tegen het reizen van zoon. Hij heeft de reis nu 3x zelfstandig gedaan en dat ging super goed. Hij weet precies hoe het openbaar vervoer werkt en hoe hij z'n reis moet plannen. We gingen vandaag naar Utrecht en ook die reis had hij al helemaal gepland.

Pagina 4 van 29 [ 571 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 29  Volgende