Het is nu 19 sep 2018, 05:01

Pagina 1 van 4 [ 71 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Brugklas 2018/19
BerichtGeplaatst: 05 jul 2018, 20:14 
Volwassene

Groep 8 loopt op z'n eind. Dus tijd voor een nieuw topic.

Het afscheid van de basisschool komt dichterbij. Toch een beetje een eind van een tijdperk. Ook voor ons gaat er veel veranderen: niet meer elke dag halen en brengen, een taak die mijn man en ik onderling verdeeld hadden. Dus ook opeens weer meer ruimte voor andere werktijden voor ons. Maar het lijkt me handig om in de brugklas nog wat eerder thuis te zijn, zodat onze zoon niet de hele middag alleen thuis is.

Profiel Stuur privébericht  

Berichttitel: Re: Brugklas 2018/19
BerichtGeplaatst: 06 jul 2018, 14:46 
Volwassene

Dat lijkt me heerlijk, Bissi. Ik heb het halen en brengen graag over voor mijn kinderen als ik het afzet tegen wat het oplevert (HB onderwijs), maar het kost wel erg veel tijd.
Hier is de vakantie begonnen en gaan we ons ook opmaken voor de brugklas. F heeft er enorm veel zin in. Hij is er ook echt aan toe. Sociaal enorm gegroeid afgelopen jaar, dat was precies wat hij nog nodig had.
Afgelopen weekend de route naar school een keer geoefend. Schoolspullen zijn gekocht. Rugzak ligt al klaar :lol:
Nu eerst even vakantie vieren.

Het hart ziet vaak helderder dan het verstand – Buddha

BerichtGeplaatst: 07 jul 2018, 22:39 
Volwassene

Meld me ook vast.

Druk bezig met de laatste loodjes. Net de emoties van 3 dagen kamp opgevangen en maandag is het tijd voor de musical. Woensdag nog een gezamenlijk discofeestje en dan vakantie!

BerichtGeplaatst: 08 jul 2018, 18:28 
Volwassene

Ik meld me ook! We hebben al vakantie sinds afgelopen vrijdag.

Met een erehaag van alle kinderen van school, leerkrachten en ouders etc fietste groep 8 per 2 a 3 van het schoolplein. s'Avonds nog een feestje bij iemand thuis en daarna was mijn middelste echt moe.

Voor het middelbaar zijn de gymkleren en tekendoos al besteld en staat de kennismakingsdag (doen ze na de grote vakantie) gepland.
Eerst genieten van de vakantie, even geen gekijk op de klok en overal op tijd zijn.

BerichtGeplaatst: 09 jul 2018, 19:55 
Volwassene

Ik meld me ook graag alvast aan. Hoewel hier nog 2 weken school. Deze week nog de musical. Volgende week alvast een middagje gymnasium en doordraaien in groep 8.
In september gaat het echt gebeuren: de oudste naar het VO en de jongste al weer naar groep 8. Waar is de tijd gebleven...
Eerst nog deze laatste leuke 2 weken. En dan heerlijk vakantie!

Profiel  

BerichtGeplaatst: 12 jul 2018, 14:12 
Volwassene

Hier ook een brugklasser. Hij heeft al vakantie. Gymkleren ben ik vergeten te bestellen, tekendoos is wel besteld. We weten in welke groep hij komt. Hij gaat trouwens atheneum doen. Gym had hij geen zin in, werd hij moe van.....
Omdat hij de masterclass gedaan heeft is de school niet nieuw daarbij zit grote zus er ook.

Bloemetje, jullie wonen toch bij ons in de buurt. Gaat die van jullie naar de middelbare school met het gpl systeem? Daar komt die van ons wel.

BerichtGeplaatst: 12 jul 2018, 15:53 
Volwassene

Hier ook een aanstaande brugsmurf. Ze heeft er ontzettend veel zin in! Maar eerst maar eens vakantie. Morgen ga ik samen met haar een weekendje weg, als afsluiting van de basisschool. Lekker shoppen, uit eten en museumbezoek. Ook alvast op jacht voor een nieuwe schooltas en -spullen. In haar geval wordt het wel echt zo'n hé-tas-waar-ga-je-met-dat-meisje-heen situatie vrees ik. Ze is nog 10 en ook nog eens kleiner dan gemiddeld. :D Maar gelukkig laat ze zich daar totaal niet door tegen houden.

BerichtGeplaatst: 12 jul 2018, 16:04 
Volwassene

Ja Jane eyre! Hij gaat naar dezelfde school.
Voor zijn broertje twijfel ik nog of dat de juiste school zal zijn. Maar dat beslissen we komende winter.

Ben benieuwd heel benieuwd hoe het gaat bevallen.

BerichtGeplaatst: 12 jul 2018, 20:29 
Volwassene

Annabel81 schreef:
Hier ook een aanstaande brugsmurf. Ze heeft er ontzettend veel zin in! Maar eerst maar eens vakantie. Morgen ga ik samen met haar een weekendje weg, als afsluiting van de basisschool. Lekker shoppen, uit eten en museumbezoek. Ook alvast op jacht voor een nieuwe schooltas en -spullen. In haar geval wordt het wel echt zo'n hé-tas-waar-ga-je-met-dat-meisje-heen situatie vrees ik. Ze is nog 10 en ook nog eens kleiner dan gemiddeld. :D Maar gelukkig laat ze zich daar totaal niet door tegen houden.

Kijk voor tassen eens bij buitensport merken als Deuter, jack Wolfskin etc. Die hebben ook Schoolrugzakken en zijn vaak een stuk beter geschikt voor kinderen met een klein postuur. P is 1,32m en heeft er 1 van Deuter uitgezocht.

Hier nog vooral de uitdaging van fietsen jacht.

BerichtGeplaatst: 13 jul 2018, 08:21 
Volwassene

Na de vakantie ook de jongste naar de middelbare school! Volgende week nog musical. Klas opruimen enz en dan vakantie!
Kennismaken met haar nieuwe klas al gebeurd en bevallen. Ze is er klaar voor!
Gaat net als haar broer gymnasium doen op de zelfde school, wel vertrouwd.

meisje, 11 jaar

BerichtGeplaatst: 13 jul 2018, 09:57 
Volwassene

Wat betreft grote tassen: je kunt tegenwoordig ook 2 boekenpakketen bestellen bij Van Dijk. Dan heb je er een voor op school en een voor thuis. Mijn dochter legt 's ochtends haar boeken in haar kluisje en stopt alleen boeken tot de volgende pauze in de tas. Scheelt ook veel sjouwen.

BerichtGeplaatst: 13 jul 2018, 11:36 
Volwassene

Hier ook een aanstaande brugklasser. Helemaal klaar met de basisschool (al meer dan een jaar), maar gelukkig zin in de middelbare. Ik heb vooralsnog goede hoop....

BerichtGeplaatst: 13 jul 2018, 20:17 
Volwassene

Hoi allemaal, ik wil me hier ook aansluiten. Onze zoon doubleert helaas 1 gym. Hij is er hard tegenaan gelopen dat je voor onbekende talen toch echt moet stampen. Gelukkig heeft school vertrouwen in hem en krijgt nog een kans. Daarnaast gaan ze hem helpen dat hij zich niet hoeft te vervelen met de vakken waar hij al goed in was.

Hopelijk grijpt hij deze kans.

Groetjes
Lalena

BerichtGeplaatst: 13 jul 2018, 21:07 
Volwassene

Hoi, hier ook een brugklasser in spe. Ze heeft er zin in! Kennismaking met de klas is geweest, alle afrondende dingen van groep 8 ook, laptop en tas zijn al gekocht. En verder gaan we nu vooral vakantie houden, even helemaal niks, heerlijk!
Ik ben heel benieuwd hoe ze het gaat vinden. Ze heeft nooit bijzonder veel moeite hoeven doen, dus ik ben wel benieuwd hoe dat in de brugklas gaat. Ik denk dat het nog het meest wennen wordt dat ze meer eigen verantwoordelijkheid zal krijgen. Voorheen zag ik nog wel eens een toetsblaadje slingeren en vroeg ik er terloops naar. Straks zal ze zelf moeten gaan plannen, op tijd opstaan, zorgen dat ze de juiste spullen in haar tas heeft, op tijd op school komt. We zullen haar daar vast in het begin nog wat bij helpen en ach, het went allemaal snel genoeg. In elk geval heb ik er ook wel zin in, in een nieuwe fase! Na 8 jaar basisschool is het ook wel klaar wat mij betreft.

BerichtGeplaatst: 14 jul 2018, 20:45 
­

En ook onze Smurf gaat komend jaar naar de brugklas.

De musical is inmiddels alweer anderhalve week geleden. Afscheidsavond op de basisschool was afgelopen woensdag en sindsdien vakantie.

Smurf zal komend schooljaar starten op de school waar onze oudste ook zit. Ongeveer 50 kilometer hiervandaan en daarom worden we vaak vreemd aan gekeken, maar het is erg goed bereisbaar. Vanaf hier is het 10 minuten lopen naar het station, daar kunnen ze op een sprinter stappen die vervolgens vrijwel naast school stopt.

Mijn vertrouwen in de scholen hier in de stad is inmiddels volledig verdwenen en over de school van oudste ben ik erg enthousiast. De keuze uiteindelijk wel aan Smurf gelaten en eerst twijfelde ze nog tussen een school hier in de buurt en de school van D, maar het aantal uren wiskunde was voor haar uiteindelijk doorslaggevend 8)

Het zal wel even wennen zijn, die reistijd, maar dat komt wel goed. Smurf heeft er echt zin in. Vandaag had oudste het boek Latijn van de brugklas te voorschijn gehaald en samen hebben ze de eerste vertaling gemaakt. De meeste schoolspullen zijn gekocht en boeken hebben we niet nodig, maar Smurf is er klaar voor.

BerichtGeplaatst: 20 aug 2018, 21:09 
Volwassene

Morgen gaat het beginnen: de eerste schooldag. F heeft er ongelofelijk veel zin in. Hij is er echt helemaal klaar voor. Tas is gepakt, de route hebben we een aantal keer geoefend in de vakantie. Hij moet drie kwartier fietsen. Ik merk dat ik dat best spannend vind, ook al ging het de laatste keer prima. Mama moet nog even leren loslaten :roll:

BerichtGeplaatst: 20 aug 2018, 22:11 
Volwassene

Veel plezier voor F!

Hier zou middelste morgen ook beginnen maar een stom ongeluk zondag tijdens het spelen gooit roet in het eten... gebroken pols en pas vandaag uit het ziekenhuis ontslagen. Eerst maar eens wat uitrusten en slapen. Hopelijk kan hij woensdag gaan, al is het maar een uur. Ik wacht wel in de auto.

BerichtGeplaatst: 22 aug 2018, 07:41 
Volwassene

@bloemetje75: Wat ontzettend balen. Iets breken is nooit leuk maar de Timing maakt het nu ook extra beroerd. Echt niet leuk! Ik hoop dat het brugklaskamp bij jullie nog even op zich laat wachten.

Ons meiske is vol verwachting wat er gaat komen maar ze zal toch nog even geduld moeten hebben. Woensdag (volgende week) heeft ze haar eerste dag.

Deze week lekker thuis terwijl wij alweer aan het werk zijn. Gaat helemaal prima.

Anne72

BerichtGeplaatst: 22 aug 2018, 08:04 
Volwassene

jongste is gisteren echt begonnen. Nou ja echt. Introductie.
Vandaag voor het eerst alleen fietsen. Moet bekennen dat ik wel effe eeen traan moest laten. 11 jaar, 10 km fietsen en het is maar een onderdeurtje
Maar hij appte toen hij er was.

En daarna appte hij. Het is zo fijn om op een school te zitten waar ze op een normale manier hoi tegen je zeggen i.p.v. hou je bek.
Laten we hopen dat het zo blijft. Gun hem echt nu eens een leuke schooltijd

BerichtGeplaatst: 22 aug 2018, 20:09 
Volwassene

@bloemetje75: wat ellendig. De eerste dag op je middelbare school wil je echt niet missen. Is het gelukt om vandaag even te gaan?

F vond het gisteren helemaal geweldig. Vanochtend was wat minder, hij belde om 8.00 uur huilend op dat hij was gevallen met zijn nieuwe fiets. Hij kon gelukkig wel doorrijden naar school. Pff, dat bevordert het loslaten niet als je kind 10 km verderop op straat belandt :( .

Pagina 1 van 4 [ 71 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende