Het is nu 23 okt 2017, 03:14

Pagina 9 van 10 [ 185 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 6, 7, 8, 9, 10  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: 3e jaar vo 2017-2018
BerichtGeplaatst: 11 okt 2017, 17:17 
Volwassene

Terecht boos inderdaad.
Ik zou een mail sturen naar school, en de betreffende organisatie CC-en.
Heel vriendelijk en zakelijk blijven, maar wel heel duidelijk maken dat je dit echt niet accepteert.

Profiel Stuur privébericht  

BerichtGeplaatst: 11 okt 2017, 18:10 
Volwassene

Die mail komt er zeker! Vanavond als manlief thuis is gaan we ons daar samen over buigen!

Het vervelende is dat we vorig schooljaar vanwege een raar incident bijna de meldcode op ons dak kregen :shock: :evil: ! Met die ‘schijnwerper’ op ons maken ze nu volgens mij van elke mug meteen een enorme olifant! Daardoor hebben we het gevoel dat we heel voorzichtig moeten zijn, omdat school elke goedbedoelde handeling verkeerd kan uitleggen.

Ik heb sterk de neiging om een andere school te van zoeken. Maar dan geef ik misschien wel weer een verkeerd signaal af. (‘Zie je wel die hebben iets te verbergen’). Of door de zure appel heenbijten. De bovenbouw is in een ander gebouw, met andere coördinatoren.

BerichtGeplaatst: 12 okt 2017, 06:35 
Volwassene

Heel herkenbaar, dat op eieren lopen. :(
Zoon zat vorig jaar in een enorme rotklas, daar kon hij alleen maar positief opvallen.

BerichtGeplaatst: 12 okt 2017, 06:43 
Volwassene

https://www.google.nl/url?sa=t&source=w ... 71WHfQ-IMm

Rechten
Alle patiënten bij Jeugd ggz hebben het recht hun dossier
in te zien. Daarnaast hebben zij ook het recht:
• iets toe te voegen aan het dossier;
• feitelijk onjuiste gegevens te laten corrigeren in het
dossier; een correctie in het dossier betreft een
verbetering, aanvulling, verwijdering of afscherming van
persoonsgegevens, zoals naam of adresgegevens.
• een kopie te krijgen van informatie uit het dossier;
• om vernietiging van het dos-sier te vragen.
Als ouder heeft u recht op inzage in die delen van het
dossier die over u gaan. Uw kind en u hebben altijd recht op
begrijpelijke informatie.
Verder zijn uw rechten afhankelijk van de leeftijd van uw
kind:
• Is uw kind jonger dan 12 jaar, dan moet u toestemming
geven voor de behandeling. U heeft recht op inzage in
het dossier.
Voor jongeren tussen de 12 en 16 jaar geldt dat zowel
de jongere als de ouders moeten instemmen met de
behandeling. Uw kind en u hebben, met elkaars
toestemming, recht op inzage in het dossier.

• Jongeren vanaf 16 jaar kunnen een behandelings-
overeenkomst aangaan, zonder toestemming van
de ouders.
Dat betekent ook dat alleen met toestemming van de
jongere informatie of inzage in het dossier mag worden
gegeven aan ouders of anderen.
Van deze rechten wordt afgeweken wanneer de behandelaar
van mening is dat inzage door de ouders schadelijk is voor
het kind of de behandeling.
Het geven van informatie aan anderen is alleen mogelijk als
daarvoor toestemming is gegeven, tenzij dit wettelijk anders
is geregeld.
Uw kind en u hebben recht op voldoende, begrijpelijke en bij
de leeftijd passende informatie over wat er gaat gebeuren en
waarom. Bijvoorbeeld over:
• Welk onderzoek plaats gaat vinden en waarom.
• Welke behandeling wordt voorgesteld en waarom.
• De verwachtingen ten aanzien van de behandeling.
Het is goed om te weten waar uw kind en u recht op
hebben.
Deze rechten staan beschreven in de Wet op de Genees-
kundige Behandelingsovereenkomst (WGBO) en in de Wet
Bijzondere Opneming Psychiatrische Ziekenhuizen (BOPZ) .
Om het voor u gemakkelijker te maken, hebben wij alle
rechten gebundeld in de brochure ‘Rechtspositie patiënten’.
4
3 In de WGBO staan de rechten en plichten van de
behandelaar en uw kind beschreven.
4 De BOPZ moet ervoor zorgen dat middelen of maatregelen
verantwoord worden gebruikt bij de behandeling van uw
kind. Ook beschrijft deze wet de rechten die uw kind heeft
tijdens een onvrijwillige opname. De wet dient uw kind te
beschermen tegen machtsmisbruik en willekeur.

BerichtGeplaatst: 12 okt 2017, 07:01 
Volwassene

Als het om de GGD gaat kan het juridisch wel anders liggen dan als het om de GGZ gaat. Hoe het nu precies zit weet ik niet, maar in het verleden was het zo dat je bij het verlaten van het consultatiebureau om toestemming werd gevraagd voor het uitwisselen van informatie tussen GGD (jeugdarts) en school. Natuurlijk zou het veel beter zijn om zorgen eerst met ouders te bespreken, zelfs als het juridisch is toegestaan informatie te delen met de GGD.
Ik zou er overigens niet van uit gaan dat de GGD 'tegen' je is. Ik heb verschillende keren meegemaakt dat de jeugdarts een rol speelde bij het optimaliseren van de schoolsituatie.

BerichtGeplaatst: 12 okt 2017, 09:11 
Volwassene

Evyla : wat een ontzettend vervelende situatie. Ik hoop dat het uiteindelijk met een sisser afloopt, maar ik kan me voorstellen dat je vertrouwen in school hierdoor wel beschadigd is. Krijgt je zoon hier ook veel van mee?

Het is al de tweede hier op het forum waar de motivatie zo ver te zoeken is. Als bij zoon dit onderzoek uitgevoerd zou worden, denk ik dat er ook niet heel veel motivatie meer over is, eerlijk gezegd.

Hij ploetert en ploetert en ondergaat het allemaal maar gelaten. Gisteren van half 8 tot half zes weg voor school, even eten, dan wiskunde toets leren, franse tache (poster) inelkaar knutselen, franse woorden leren, franse opgaves maken, engelse essay schrijven (gisteren eind van de les pas opgegeven, moest vandaag getypt mee), grieks vertalen en woorden leren. Kan iemand mij vertellen hoe dit in 1,5 uur gedaan kan worden? Hij heeft hierna 10 min beneden gezeten (foto's met teksten op zijn poster geplakt) en is om 21:30 gaan slapen....(en dit gaat dus bijna dagelijks zo door).
Wiskunde toets is voor hem dan wel het makkelijkst om te leren en is hij zo klaar mee, dat maakt het nog te doen. Druppel voor mij was dan wel de mail van de docent (die dan ook naar de ouders wordt gestuurd?) die de uitwisseling met Denemarken regelt. Of de kinderen even een formulier kon invullen en voorzien van foto's, en graag voor vrijdag derde uur bij haar inleveren. Mailen kon niet, want het was te veel werk om dit allemaal uit te printen. Dit stond echt in de mail :shock: (ook even in combinatie dat haar Deense collegas pas na de herfstvakantie naar Nederland komen en ze dan (al!!) deze gegevens nodig hebben..... :shock: :shock: )
Zoon is vandaag ook weer tot half zes weg en kan stuk van hierboven weer herhalen. Hij hoopt nog te kunnen voetballen vanavond...

Afgelopen dinsdag was hier de informatie avond. Eerlijk gezegd kwam ik daar toch wel teleurgesteld van thuis. Het goede nieuws was dat ze gaan proberen de zesde uren te schrappen in periode B (dat betekent om 4 uur ipv half zes thuis). Er werd tussen neus en lippen gezegd dat ze toch wel erg geschrokken waren van de resultaten (in alle 3VWO klassen) en aan ouders werd nog een keer expliciet gevraagd mee te helpen/kijken met de planning. Het is dat ik me al had ingelezen over de profielkeuzes en mogelijkheden op school, want het algemene stuk werd er echt doorheen gejast. Half jan laten ze hun eerste vak al vallen (du,fr of na) en 1 april moet de keuze definitief zijn.
De mentor had geen mail gehad dat er mentoravond was (was vorig jaar geen mentor, dus zat niet in de mailgroep :shock: ), dus was erg onvoorbereid. De uitwisseling was niet haar reis, dus kon ze ook niet veel over vertellen (had wat sheets van collega). Verder nog een keer het verhaal over profielkeuze maar kon presentatie van andere collega hierover niet groot in beeld krijgen. Had duidelijk geen affiniteit met beta kant, was totaal verbaasd dat scheikunde vast profielvak was bij NT, kon geen duiding geven over de vragen over de verschillende wiskundes, gaf aan dat NLT bij NT geen goede keuze was (waarom bied school dit dan aan denk ik dan, en kwam mij erg voor ingenomen over). Als anderen dat ook gehoord hebben of zo ervaren hebben, hoor ik dit wel graag). En zo nog wat dingen.
Wat ik van zoon hoor, is ze een goede docent (en dat deel ik ook met hem), maar als mentor heeft hij er dit jaar minder aan, ben ik bang.

Morgen lekker een week vakantie, alhoewel.... er staan alweer ik weet niet hoeveel toetsen voor na de vakantie, er is hier een daar volgens mij wel wat achterstand bij wat vakken opgelopen, en er moeten nog wat boeken gelezen worden voor een boekverslag... Zoon had al gevraagd hoe lang het nog ging duren tot het daarna weer kerstvakantie was. Dat zijn dus 9 weken.... Als dat achter de rug is, zal het allemaal beter worden (tweede helft van het jaar heeft hij en aanzienlijk minder uren, minder vakken en al een taal minder). Tot die tijd zal het vrees ik wel ploeteren blijven...

z 2007 groep 6

BerichtGeplaatst: 12 okt 2017, 09:42 
Volwassene

@Annemiek

Dit herken ik volledig. Bij mijn beide zonen was dit ongeveer ook zo. Er moest van alles gebeuren. Woordjes leren voor alle talen (en aangezien ze beiden gym deden in de onderbouw ook nog Latijn en Grieks), boeken lezen, allerlei werkstukken maken etc. etc. Het was gewoon véél. :(

De verademing kwam in de bovenbouw. Veel minder vakken en dus ook veel minder huiswerk. Bovendien de vakken die je het meeste liggen.

Mijn oudste studeert inmiddels al een paar jaar en jongste doet dit jaar eindexamen. Als ik op de middelbare school terugkijk, is de hoeveelheid ook datgene waar ik de grootste vraagtekens bij plaats. Is dit nu echt nodig? Ik denk dat het ook anders kan.

Het voordeel voor school is dat ze de “zwakke broeders” geloosd hebben voor het eindexamen. Zo stellen ze hun slagingspercentage veilig. Dit was zeker het geval op het gymnasium van mijn oudste. Hooguit 1 of 2 kind(eren) zakt gemiddeld per schooljaar. En dat is weer waar ouders van nieuwe leerlingen naar kijken. En zo is de cirkel rond. :?

BerichtGeplaatst: 12 okt 2017, 09:45 
Volwassene

Begin toch het idee te krijgen dat het derde jaar een behoorlijk pittig jaar is.
Hier loopt het ook niet soepel maar dat was wel duidelijk in mijn andere draadje :lol:

Oudste zit al vanaf zondag in engeland en komt mirgen thuis, wat betekent dat wij zo ongeveer vakantie hebben. Effe geen huiswerk en geen gedoe.

BerichtGeplaatst: 12 okt 2017, 12:06 
Volwassene

https://www.ouders.nl/artikelen/bezwaar ... eldbrieven

Misschien dat hier nog adviezen in staan voor de jeugdGGD?
Waarom zeggen ze niet gewoon schoolarts....

Laatst bijgewerkt door moppetoet op 12 okt 2017, 19:50, in totaal 1 keer bewerkt

BerichtGeplaatst: 12 okt 2017, 12:17 
Volwassene

Ik vraag mij ook weleens af of die hoeveelheden echt nodig zijn. Hier in het buitenland hoeven mijn kinderen echt zoveel minder te doen en dat zit hem denk ik vooral in het feit dat ze hier veel minder werkstukken, voordrachten en projecten doen. Een beetje zoals ik mij het herinner uit mijn eigen schooltijd. Ik zie heus wel het nut in van allerlei groepsopdrachten, projecten enzovoorts, maar als ik dan hier meelees vraag ik mij soms ook wel af of men in Nederland daar niet een beetje in doorgeschoten is (of zou je er echt betere studenten van krijgen?).

Zelf heb ik een jaar een Engelse studie gedaan, waarvoor je ook enorm veel opdrachten moest maken. Moeilijk was het allemaal niet, het was voornamelijk heel tijdrovend. Na een jaar was het schrijven verslagen een soort automatisme geworden, dat kon ik ontzettend snel en goed, maar uiteindelijk had ik de indruk dat door de harde werken de echte (theoretische) diepgang miste. En dat vond ik toch wel een beetje een gemiste kans en drukte voor mij ook enigszins de lol in de studie. In mijn herinnering heb ik vooral een jaar lang heel veel overlegd en casus opgelost.

BerichtGeplaatst: 12 okt 2017, 12:21 
Volwassene

Bedankt allemaal voor het meedenken! We hebben een nette mail genaakt waarin we vragen om een gesprek op zeer korte termijn met zorgcoordinatrice (die dus zo vrij was onze zaak naar de jeugdarts te sturen), de mentor en wij drieën. Zelfs dochter was gewoon stomverbaasd over alles. Ze zegt zelf dat ze nu eindelijk beter in haar vel zit dan ooit. Tja school is een noodzakelijk kwaad, maar verder gaat het prima. We hebben morgenochtend voor school voorgesteld. Dat bleek eerder ook mogelijk, maar nu nog geen reactie.

BerichtGeplaatst: 12 okt 2017, 12:27 
Volwassene

Zoon zojuist even gevraagd of hij alweer zo'n lijst heeft ingevuld. Ja, maar met een andere geboortdatum (anoniem) en postcode. Hij vertelt me net dat hij onze postcode niet eens weet....
[propeller]

BerichtGeplaatst: 12 okt 2017, 12:35 
Volwassene

Gelukkig is het bijna vakantie. Zoon gaat als extraatje mee naar London en dochter is net begonnen met paardrijden en gaat op pony(dag)kamp om door het intensief bezig zijn met de pony’s snel alles onder de knie te krijgen. Even een weekje rust!

BerichtGeplaatst: 12 okt 2017, 12:39 
Volwassene

Lekker!
Ik heb zojuist een huisje geboekt, samen met zoon even weg. Man wist niet of hij mee ging, hij moet maar zien. Sauna en open haard in het huisje. Klinkt goed ! Hopelijk werkt het weer wat mee, over anderhalve week.

BerichtGeplaatst: 12 okt 2017, 12:44 
Volwassene

Ook een heerlijk vooruitzicht!
Ik mag gewoon werken :mrgreen:
En met een Londonreis voor zoon, een ski/snowboardreis voor dochter (afsluiting sportstroom) en een VSreis volgende zomer, moeten we het even zuinig aandoen met de uitstapjes.

BerichtGeplaatst: 12 okt 2017, 12:53 
Volwassene

Hier gaat het momenteel ook hard. Vrijgezellenfeestje schoonzus, huwelijkscadeautje (envelop), midweekje vrij, cursusgeld dansles moet nog een rekening van komen, schoolgeld nog geen bericht. Straks zoons verjaardag, de cadeautjes heb ik al bij elkaar gesprokkeld. Sinterklaas ligt ook nog wel wat voor in de kast.

Maar goed, dat huwelijk weten we al een half jaar, cursusgeld komt altijd tegelijk en ik heb best wel een k*tzomervakantie gehad. Nu even relaxen.
:)

BerichtGeplaatst: 12 okt 2017, 15:06 
Volwassene

Morgen om 8.00 gesprek op school.
Mentor die normaal op vrijdag niet op school is, zal speciaal hiervoor komen!

BerichtGeplaatst: 12 okt 2017, 16:36 
Volwassene

Succes met het gesprek, Evyla. Wat is je doel van het gesprek?

Ik zou zelf dat gesprek dan de hele tijd in gedachten zitten voorbereiden: hoe maak je een zodanige indruk dat ze iets gaan bijstellen? Aanpassen? Ik zou het heel moeilijk vinden om rustig te blijven in zo'n situatie... Maar dat is misschien niet zen, dat voorbereiden, zodat het averechts kan werken.
Kun je eigenlijk ook met de GGZ gaan praten?

BerichtGeplaatst: 12 okt 2017, 17:48 
Volwassene

Succes morgen, Evyla.

Dochter verzucht elke dag dat het nog geen enkele dag gelukt is om alle huiswerk af te krijgen. Het is gewoon veel, heel erg veel. Maar ik zie ook zeker wel in dat alles haar evenredig veel tijd en moeite kost door haar trage (lees)tempo en gebrek aan automatiseringsvermogen. Desalniettemin zijn de resultaten gelukkig goed, dus dat geeft haar de moed om door te buffelen. Ze kijkt enorm uit naar de vierde klas. Zwaarder dan dit kan het toch niet worden? #nooitmeerduitsleren :lol:

BerichtGeplaatst: 12 okt 2017, 19:55 
Volwassene

Succes met je gesprek!
Probeer het zakelijk en to the point te houden . Voor mij vaak moeilijk, ik ben een behoorlijke emo. Gelukkig kan man dat wel heel goed en plukt hij ondertussen een struisvogel en smeert hij stroop.

Pagina 9 van 10 [ 185 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 6, 7, 8, 9, 10  Volgende