Het is nu 26 maart 2019, 04:03

Pagina 3 van 3 [ 43 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: Werkgeheugentraining: Cogmed en Brain Game Brian
BerichtGeplaatst: 14 maart 2019, 20:53 
Volwassene

Paula schreef:
Smaragd schreef:
Mijn jongste heeft Cogmed gedaan. Op het moment zelf had het echt een positieve invloed, ik denk alleen niet dat dat blijvend was.
Die ervaring hebben wij ook. De positieve effecten waren echt duidelijk meetbaar en zichtbaar, maar na verloop van tijd werd het minder. Toch heeft zoon er ook op de langere termijn wel baat bij gehad (al kun je natuurlijk ook beargumenteren dat zijn werkgeheugen misschien ook verbeterd zou zijn doordat hij ouder en rijper werd).

Het was hier ook echt de moeite waard, het heeft haar echt over een dood punt heen geholpen op de basisschool.

Wijsheid verwerven, inzicht verkrijgen, dat moet je boven alles gaan. Houd de wijsheid in ere, dan zal ze je groot maken; omhels haar, dan zal ze je aanzien geven. Zij zal de kroon op je hoofd zijn, de krans om je schouders.De Bijbel, Spreuken 4:7-9
 Profiel Stuur privébericht  

BerichtGeplaatst: 18 maart 2019, 19:40 
Volwassene

Uit de wetenschappelijke literatuur begrijp ik dat het werkgeheugen wel verbetert naarmate een kind ouder wordt, maar dat het relatief zwak blijft ten opzichte van leeftijdsgenoten.

Ookal is het effect niet blijvend, dan nog kan het wel zijn dat doordat het tijdelijk beter gaat een kind dan toch meer leert of de dingen leert waar het moeite mee heeft en daar heeft het daarna dan wel profijt van. Ik ga me er eens in verdiepen. Het is dacht ik wel intensief voor het kind, Cogmed, of valt dat mee?

BerichtGeplaatst: 18 maart 2019, 22:44 
Volwassene

Is persoonlijk hoe je kind het ervaart denk ik. Onze zoon vond het leuk om te doen omdat hij spelletjes (beloning) kon vrijspelen als hij het goed deed. Hij vond het een sport om zichzelf te verbeteren en daardoor heeft hij het niet als intensief ervaren. Het is al weer een paar jaar geleden, ik weet niet meer precies hoeveel tijd hij er aan kwijt was. Ik meen me te herinneren dat het elke dag even moest (15 minuten???) maar dat ze ook 2 dagen per week vrij mochten plannen.

Pagina 3 van 3 [ 43 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3