Het is nu 19 jan 2021, 07:56




 Pagina 4 van 11 [ 220 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 11  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: Groep 6 2019/2020
BerichtGeplaatst: 14 okt 2019, 09:05 
Volwassene

Geregistreerd: 16 dec 2013, 10:15
Berichten: 4143
Hier gaf dochter aan dat ze met Snappet op alle gebieden bovengemiddeld zit. Kan iemand me uitleggen wat dit precies betekent en of dat nog een gevolg heeft voor bijvoorbeeld de hoeveelheid herhaling of instructie? Ik ben helaas vergeten in te loggen om te kijken.



_________________
Moeder van drie meiden.
Offline
 Profiel Stuur privébericht  
 
 Berichttitel: Re: Groep 6 2019/2020
BerichtGeplaatst: 14 okt 2019, 10:52 
Volwassene

Geregistreerd: 28 feb 2010, 23:49
Berichten: 3450
De niveaus en beoordelingen bij Snappet zijn niet zo transparant. Het percentiel geeft aan hoe een leerling het doet t.o.v. andere leerlingen die met Snappet werken (percentiel 1 is 1% zwakste leerlingen, percentiel 100 is 1% sterkste leerlingen). Het geeft niet duidelijk aan of een onderdeel wordt beheerst. Verder hangt het aantal sterren dat een kind krijgt af van het streefniveau dat de leerkracht heeft ingesteld.
De leerstof wordt inderdaad aangepast, maar in welke mate dat het geval is hangt af van de keuzes van de leerkrach (welke doelen heeft leerkracht in werkpakket gezet?, hoeveel opgaven van het lesdoel van de hele groep moet een leerling maken voordat hij naar eigen doelen mag?).


Offline
 Profiel Stuur privébericht  
 
 Berichttitel: Re: Groep 6 2019/2020
BerichtGeplaatst: 14 okt 2019, 11:25 
Volwassene

Geregistreerd: 16 dec 2013, 10:15
Berichten: 4143
Bedankt voor de uitleg, Loekie. Ik mis dus een heleboel informatie en moet dan even met de leerkracht hierover praten. Dat kan wel tijdens het ontwikkelgesprek na de herfstvakantie.
Nog een vraag: klopt het dat je met Snappet maar maximaal een jaar vooruit kunt werken of is dit eveneens afhankelijk van de leerkracht? En loop je dan niet het risico dat een leerling te ver voor gaat lopen in de stof? Er wordt bij dochter in de klas ook nog steeds met tekstboek en werkboek geleerd.



_________________
Moeder van drie meiden.
Offline
 Profiel Stuur privébericht  
 
 Berichttitel: Re: Groep 6 2019/2020
BerichtGeplaatst: 14 okt 2019, 20:52 
Volwassene

Geregistreerd: 23 feb 2018, 00:51
Berichten: 113
Mijn dochter zit op Snappet en voor spelling en taal zijn de doelen van groep 7 open gezet. Ze volgt ook de instructie in groep 7. Voor rekenen (en de rest van het curriculum) doet ze "gewoon" groep 6 en is er extra automatiseren uit groep 5 open gezet. Maatwerk is heel goed mogelijk. Het is maar net hoe de school er mee omgaat.



_________________
Mama van Dochterduck (mei 2010-groep 7 van een combi 7/8 en voor talige vakken in 8 ) DCD met forse V/p-kloof
Offline
 Profiel Stuur privébericht  
 
 Berichttitel: Re: Groep 6 2019/2020
BerichtGeplaatst: 18 okt 2019, 11:33 
Volwassene

Geregistreerd: 16 dec 2013, 10:15
Berichten: 4143
Gisteren hele dikke tranen hier omdat het een rotdag was geweest op school. De leerkracht was veel boos geweest op de klas. Het is dan nog zo'n lieverd dat ze kan begrijpen dat de meester boos wordt als kinderen niet luisteren, maar ze vindt het verschrikkelijk. Ik denk dat er woensdag iets soortgelijks is gebeurd; toen kwam ze timide uit school, maar wilde ze nergens over praten. Ze was gewoon 'moe'.

Ze heeft nu ook heel goed aan me kunnen uitleggen dat er teveel herhaald wordt in de uitleg. Dat ze het heel vaak na 1 instructiemoment begrijpt.
Ingelogd op Snappet. Voor zowel rekenen, begrijpend lezen als automatiseren scoort ze ver bovengemiddeld met 80%, 95% en 90%.

Ze snapt eigenlijk alles vrijwel in 1 keer. En soms weet ze al wat de leerkracht gaat uitleggen. Bijvoorbeeld: 483+299. Dan weet zij uit zichzelf al dat het handig is om 1 erbij te doen, op te tellen en dan weer 1 eraf.

Dus ik denk wel dat we in gesprek moeten. Ze maakt tot nu toe het 3 sterren werk van alle vakken, krijgt de verkorte instructie, werkt adaptief op Snappet en zit in het plusprogramma. Eens nadenken over wat er nog anders zou kunnen.



_________________
Moeder van drie meiden.
Offline
 Profiel Stuur privébericht  
 
 Berichttitel: Re: Groep 6 2019/2020
BerichtGeplaatst: 21 okt 2019, 18:10 
Volwassene

Geregistreerd: 25 sep 2013, 10:28
Berichten: 491
Vlinder42 schreef:
Ze memoriseert niet goed omdat ze een automatiseringsprobleem heeft. Het automatiseren van tafels is een verbale activiteit in de hersenen en dat lukt bij haar moeilijker.


Hoe zijn jullie daar achter gekomen? Het lijkt erop dat onze jongste ook automatiseringsproblemen heeft, ook voor bv de spellingsregels.
We zijn met school nu aan het zoeken wat de goede weg is om te bewandelen voor jongste. Ze heeft naast moeite met spelling en de tafels (hoewel ze goed kan delen en vermenigvuldigen), ook vaak een “vol” hoofd zoals ze zegt. Daardoor heeft ze ook moeite met concentreren, doorwerken en onrust in de klas. Thuis is ze daardoor veel moe, huilerig en op school ook onrustig. De leerkracht gaat nu met de ib-er om tafel en dan hebben we binnenkort weer een gesprek. Is dit de “gewone” a-synchrone ontwikkeling van een hb-er, is er sprake van iets als add of toch dyslexie of “gewoon” hooggevoelig. Problemen met de reflexintegratie zouden ook nog kunnen. Dus hoe gaan we dit aanpakken?



_________________
mama van oudste 22-12-'05 (3e klas Tto-atheneum) en jongste 20-08-'10 (hb-onderwijs groep 6)
Offline
 Profiel Stuur privébericht  
 
 Berichttitel: Re: Groep 6 2019/2020
BerichtGeplaatst: 26 okt 2019, 23:47 
Volwassene

Geregistreerd: 08 apr 2017, 20:59
Berichten: 739
Dit is ons door de orthopedagoog verteld. Onze dochter is gediagnosticeerd met add door een orthopedagoog gespecialiseerd in hb en later nog een keer door een kinderarts gespecialiseerd in adhd. Bij de ortho kregen we tips voor op school en adviezen voor thuis. En we hebben een Beter bij de les programma gedaan. Op school wilden ze echter geen aanpassingen doen. Ze zagen daar het probleem niet, omdat de problemen en de intelligentie elkaar versluierden. We zijn van school veranderd, maar dat hielp niet voldoende. Daarom zijn we uiteindelijk naar de kinderarts gegaan en krijgt ze nu medicatie. En dat helpt wel, heel goed. Ze heeft eigenlijk op school geen interventies meer nodig. Het verschil is dag en nacht. Maar dat hele proces heeft 2,5 jaar geduurd. We waren er zelf overigens niet opgekomen dat ze add zou kunnen hebben. Dat is gaandeweg gebleken.

Hoewel je zelf snel geneigd bent om te denken 'is het dit of is het dat?' is het goed om te bedenken dat de dingen die je noemt vaak comorbide voorkomen. Dus dan is het niet of add/adhd of reflexintegratie of hsp of automatiseringsproblemen of dyslexie, maar dit komt vaak tegelijkertijd voor. Alleen heet het dan geen hsp, maar zwakke emotieregulatie (= een van de executieve functies). Ook zijn mensen met add/adhd vaak motorisch wat onhandiger. 50% van mensen met adhd heeft ook dyslexie.

Welk pad je moet bewandelen vind ik lastig te zeggen. Dat hangt een beetje af van hoe groot de problemen zijn en wat je zelf als ouder goed vindt. Als de IB'er mee wil denken en de juf er iets aan wil doen in de klas, is dat alleen maar positief. Ze kunnen in elk geval extra ondersteunen met lezen en dingen doen om haar concentratie te ondersteunen zoals een rustige plek en het werk inkorten.

Maar als de problemen groot zijn, dan zou ik het laten onderzoeken door een orthopedagoog, kinderpsycholoog, kinderarts of kinderpsychiater, zodat je weet waar je iets aan moet doen. Op school kunnen ze dit niet diagnosticeren. Je moet dan aan de add-kant beginnen, want het heeft geen zin om te behandelen voor dyslexie als de mogelijke add niet onder controle is. Bovendien krijg je geen dyslexieverklaring als de add niet onder controle is.

School kan wel alvast dyslexie-ondersteuning bieden, dan ben je daar maar vast mee begonnen, want voor de dyslexieverklaring moet je aantonen dat er intensieve RT is gedaan en dat dit niet helpt (therapieresistentie). Het heeft bij spelling ook wel zin om te kijken hoe ze dit aangeboden krijgt op school. Bij onze dochter hielp een top-down methode zoals Staal of Spellingsprint beter dan eindeloos spellingsbladen maken in de klas. Wij dachten ook dat onze dochter dyslectisch was, maar met deze methode en medicatie blijkt daar weinig meer van. Ze is voor spelling in DLE van 3 maanden achterstand naar een jaar voorsprong gegaan.



_________________
2 dochters: 2010 en 2013
Offline
 Profiel Stuur privébericht  
 
 Berichttitel: Re: Groep 6 2019/2020
BerichtGeplaatst: 29 okt 2019, 10:48 
Volwassene

Geregistreerd: 16 dec 2013, 10:15
Berichten: 4143
Hebben jullie misschien wat tips?

Dochter heeft best last van de wisselwerking tussen klas en leerkracht. De klas kliert, de meester wordt boos, gaat hard praten of geeft een donderpreek. Dochter moest er voor de vakantie om huilen.
Nu ken ik deze leerkracht al heel wat jaartjes en ik heb niet de illusie dat hij gaat veranderen.
Ik zoek voor mijn dochter manieren om hier beter mee om te leren gaan. Zodat ze er niet zo'n stress van krijgt. Alleen kwam ik niet heel veel verder dan aan iets leuks denken terwijl de meester zo preekt of stiekem een boek lezen, wat misschien ook niet heel handig is. ;)



_________________
Moeder van drie meiden.
Offline
 Profiel Stuur privébericht  
 
 Berichttitel: Re: Groep 6 2019/2020
BerichtGeplaatst: 29 okt 2019, 12:24 
Volwassene

Geregistreerd: 23 feb 2018, 00:51
Berichten: 113
Dee, wat triest dat de sfeer in de klas zo drukt. Ik zou dat bespreekbaar maken. Niet met zwarte pieten naar de meester maar vanuit je dochter. Gevoelig is goed maar niet als je er last van hebt. Hoe kun je haar leren het zich niet aan te trekken als het niet over haar gaat bijvoorbeeld. Een mooie leerschool voor later want op de middelbare krijgt ze dat ook dat het niet loopt met een docent. Ik zou een gesprek aangaan met meester en ib'r samen daarover. Kijken, wat ze haar kunnen bieden op dat punt.



_________________
Mama van Dochterduck (mei 2010-groep 7 van een combi 7/8 en voor talige vakken in 8 ) DCD met forse V/p-kloof
Offline
 Profiel Stuur privébericht  
 
 Berichttitel: Re: Groep 6 2019/2020
BerichtGeplaatst: 29 okt 2019, 17:54 
Volwassene

Geregistreerd: 16 dec 2013, 10:15
Berichten: 4143
Je hebt gelijk, met de vinger wijzen naar de leerkracht is niet fijn en niet constructief.
Ik denk dat ik het eerst met de meester en dochter samen probeer. We hebben bijna een ontwikkelgesprek. Ik kan het breed maken door te zeggen dat ze thuis ook schrikt als iemand uit z'n slof schiet. En dan kijken wat zij nodig heeft om op een positieve manier in verbinding te blijven met de leerkracht. Want ze begint echt een hekel aan hem te krijgen en kwam net ook weer stil en verdrietig uit school. Dat is niet de bedoeling.
Wellicht ligt hier ook nog een mogelijke taak voor de smw'er? Of toch ib'er?



_________________
Moeder van drie meiden.
Offline
 Profiel Stuur privébericht  
 
 Berichttitel: Re: Groep 6 2019/2020
BerichtGeplaatst: 30 okt 2019, 09:30 
Volwassene

Geregistreerd: 08 apr 2017, 20:59
Berichten: 739
Dat is heel vervelend, Dee. Ik zou het ook bespreekbaar maken. Ik twijfel er alleen over of je dit op gevoeligheid van je dochter moet gooien. Er zijn leraren die veel schreeuwen in de klas. Dat is niet goed. Dat je dochter daar last van heeft is geen overgevoeligheid van haar. Tenzij je denkt dat ze echt overgevoelig is, dan kun je dat misschien wel doen, maar ik zou het niet bij je dochter leggen om de leraar een vervelend gevoel te besparen. Als je het breder wilt trekken, dan zou ik het eerder richting 'onrustige klas' zoeken.



_________________
2 dochters: 2010 en 2013
Offline
 Profiel Stuur privébericht  
 
 Berichttitel: Re: Groep 6 2019/2020
BerichtGeplaatst: 30 okt 2019, 10:54 
Volwassene

Geregistreerd: 16 dec 2013, 10:15
Berichten: 4143
Maar weet je wat het lastige is, Vlinder?
Ik en die leerkracht hebben al een hele geschiedenis op het gebied van onrustige klassen en mijn kinderen die zeer gevoelig daarop reageren. Ze reageren als eerste en zijn eigenlijk de voelsprieten van de klas.
En onze gesprekken daarover zijn niet altijd positief geweest, we hebben elkaar dingen verweten. Hij heeft de dochter waar ik nu over schrijf voor de 2e keer in de klas en mijn oudste had hij ook in de klas en dat was een nog veel onrustigere klas. Toen schreeuwde en vloekte hij iedere dag. Oudste dochter ook huilend uit school, ik contact opgenomen met de directie. Gebeurde niets. Dus ik weet dan niet zo goed hoe dat gaat lopen als ik weer met hetzelfde verhaal kom.



_________________
Moeder van drie meiden.
Offline
 Profiel Stuur privébericht  
 
 Berichttitel: Re: Groep 6 2019/2020
BerichtGeplaatst: 30 okt 2019, 18:07 
Volwassene

Geregistreerd: 08 apr 2017, 20:59
Berichten: 739
Dat is heel naar. Ik heb het zelf gelukkig nog niet meegemaakt, maar een goed vriendinnetje van m'n dochter wel. Daar ging de docent nog een stapje verder door de klas steeds collectief straf te geven. En daar heeft eigenlijk niets geholpen, ja, dat het jaar afgelopen was en ze in het nieuwe jaar een andere docent kregen die wel goed met de klas overweg kon. Het is heel naar als het zo gaat met een klas en docent. Verwijten heeft weinig zin, dat snap ik, ik dacht alleen aan het signaal naar je kind als je haar overgevoelig noemt, terwijl ze dat eigenlijk niet is. Ik zou de aanpak kiezen waar jij je het meest mee op je gemak voelt en waarbij je dochter het gevoel heeft dat je haar steunt. De aanpak die je gekozen hebt, 'denk aan iets fijns', is misschien gezien de situatie wel goed. Je eigen gedrag heb je in de hand, het gedrag van de leraar niet. Misschien kun je met haar bespreken dat ze zich minder laat beïnvloeden door hoe hij zich gedraagt. Het bespreken met de leraar terwijl je al weet dat hij en de directie er niets aan doen, heeft ook weinig zin. Hoor je er wel eens iets over van klasgenootjes en/of hun moeder? Hoe gaan zij ermee om?



_________________
2 dochters: 2010 en 2013
Offline
 Profiel Stuur privébericht  
 
 Berichttitel: Re: Groep 6 2019/2020
BerichtGeplaatst: 31 okt 2019, 11:36 
Volwassene

Geregistreerd: 16 dec 2013, 10:15
Berichten: 4143
Nee, het was sowieso niet mijn bedoeling om haar overgevoelig te noemen. Dat is dan verkeerd overgekomen. Ze is gevoelig en ik vind wel dat een leerkracht daar tot een bepaalde hoogte rekening mee kan houden. Dat doen we thuis ook. Ik weet bij haar dat ik niet gigantisch uit mijn slof hoef/moet schieten, want dan verstijfd ze en komt de boodschap niet aan als ik vervelend gedrag wil corrigeren.
En inderdaad vond ik de boodschap 'je eigen gedrag heb je in de hand, dat van je leerkracht niet' een goede. Ze zal in haar leven, straks op het VO en in het werkende leven, nog veel vaker mensen gaan tegenkomen die iets doen wat zij niet zo leuk vindt. Aangeven dat je last hebt van wat iemand doet is ook onderdeel van je eigen gedrag controleren, maar de uitkomst kunnen we niet controleren.
Ik spreek niet zo heel veel ouders uit de klas, maar ik weet dat dochter haar beste vriendin de meester heel leuk vindt. De meesten waren ook blij dat ze hem weer kregen.

Dochter was gister bij een meisje gaan spelen waar ze normaal gesproken helemaal niets van moet hebben. En ze hebben het heel leuk gehad. Soms verbaas ik me echt over mijn eigen kinderen. ;)



_________________
Moeder van drie meiden.
Offline
 Profiel Stuur privébericht  
 
 Berichttitel: Re: Groep 6 2019/2020
BerichtGeplaatst: 01 nov 2019, 12:48 
Volwassene

Geregistreerd: 07 jun 2019, 09:15
Berichten: 53
Hopelijk vinden jullie het niet erg dat ik even binnenval, mijn dochter zit in een groep 5 van een gemengde groep 5/6, vandaar dat ik soms even lees hier. Het verhaal van Dee doet mij denken aan toen ik zelf op de basisschool zat. Ik had ook zo'n leraar die totaal kon ontploffen en ik kon daar slecht tegen. Van een lieve juf kreeg ik toen een heel goede tip: grappige fantasieverhaaltjes verzinnen over wat er zou kunnen gebeuren waardoor de meester zou stoppen met schreeuwen. Die verhaaltjes schreef ik ook echt op in een schrift en het hielp enorm. Bijvoorbeeld schreef ik dan: "De meester had een slecht humeur en was aan het schelden. Plotseling...." en vul dan iets grappigs in. Bijvoorbeeld "plotseling liep er een buitenaards wezen de klas in" of "plotseling hoorden we allemaal gekke geluiden van onder de vloer, en toen...." of "plotseling begon het haar van de meester heel hard te groeien". Wat je maar kan verzinnen dus. Hierdoor zat ik soms in mezelf grinnikend in de klas. De meester heeft het nooit geweten. Misschien ook iets voor je dochter?



_________________
Dochter 2012
Zoon 2014
Offline
 Profiel Stuur privébericht  
 
 Berichttitel: Re: Groep 6 2019/2020
BerichtGeplaatst: 02 nov 2019, 18:14 
Volwassene

Geregistreerd: 30 okt 2015, 18:16
Berichten: 447
de tips van 'aan iets leuks denken' zijn eigenlijk vormen van jezelf uit de situatie verwijderen. Kan dat ook letterlijk? Dit is misschien wel iets wat je met de leerkracht kunt bespreken. Dat dochter (mits zij niet zelf de aanleiding van de toestand is) als het haar teveel wordt even 'naar de wc' mag?


Offline
 Profiel Stuur privébericht  
 
 Berichttitel: Re: Groep 6 2019/2020
BerichtGeplaatst: 02 nov 2019, 18:26 
Volwassene

Geregistreerd: 16 dec 2013, 10:15
Berichten: 4143
Rabbit, tuurlijk is dat niet erg. Welkom, juist!
Baloo, dat is ook wel een goede om te voor te stellen.

Dochter heeft nu een klein schetsboekje geknutseld die ze als sleutelhanger om haar broeklusje kan doen. Die wil ze dan gebruiken als er weer eens een preek komt. Best creatief en fijn dat ze er ook zelf zo een beetje iets aan probeert te veranderen voor zichzelf.



_________________
Moeder van drie meiden.
Offline
 Profiel Stuur privébericht  
 
 Berichttitel: Re: Groep 6 2019/2020
BerichtGeplaatst: 05 nov 2019, 11:01 
Volwassene

Geregistreerd: 16 dec 2013, 10:15
Berichten: 4143
Het gesprek is inmiddels geweest. De leerkracht was vooral de leerkracht hoe we hem kennen. Dochter heeft heel eerlijk en duidelijk verteld waar ze mee zit en hij toonde eigenlijk niet eens begrip, hij begon gelijk uit te leggen waarom hij de kinderen gelijk aanspreekt op storend gedrag.
Maar uiteindelijk heeft hij wel duidelijk gemaakt dat dochter zich niet aangesproken hoeft te voelen omdat ze altijd goed meedoet. En dat ze tijdens zijn preken best iets grappigs mag bedenken voor zichzelf om een beetje afstand te nemen van de situatie.

Ze gaat erg hard op Snappet. Ik heb begrepen dat Snappet vooral verbreedt en verdiept. Ze komt nu af en toe wat wiskundige onderwerpen tegen. Opmerking dochter: maar soms kom ik een som tegen die ik echt niet snap. Nou meis, dat is nu exact de bedoeling van school. Met begrijpend lezen, spelling, automatiseren en plannen gaat alles eigenlijk heel erg goed. Soms komt ze in tijdnood. Het was voor haar dus goed te horen dat ze dan aan haar pluswerk moet werken want dat is voor haar belangrijker dan de weektaak.
Veel gaat haar gewoon erg gemakkelijk af. We hebben voor volgend jaar een externe plusklas in gedachte. Helaas is die nog niet vanaf dit jaar. Ik hoor haar veel zuchten over het vele uitleggen en wachten op de klas, maar ik ben bang dat er gewoon niets meer te veranderen is wat dat betreft. Er kwam in ieder geval niets zinvols uit het gesprek.



_________________
Moeder van drie meiden.
Offline
 Profiel Stuur privébericht  
 
 Berichttitel: Re: Groep 6 2019/2020
BerichtGeplaatst: 09 nov 2019, 10:51 
Volwassene

Geregistreerd: 08 apr 2017, 20:59
Berichten: 739
Vervelend, Dee, dat het gesprek weinig opgeleverd heeft. Toch lijkt het me wel fijn voor haar dat hij heeft gezegd dat ze zich het niet aan hoeft te trekken. Dat ze veel zucht over school is wel jammer. Ik heb zelf vroeger ook veel moeten wachten en dat is niet fijn. Mag ze niet lezen ofzo? Ik zat zelf laatst te denken dat ik het wel vervelend vond, maar me nooit zo gerealiseerd heb, dat als school je minder goed afgaat, dat het dan ook niet altijd leuk is. Kinderen hebben allerlei redenen om school niet leuk te vinden. Als er al vanalles gedaan wordt, dan is het misschien niet ideaal, maar soms is het niet anders. Misschien is zo'n plusklas wel een heel goed idee. Bij ons had de jongste vorig jaar plusklas, bij ons in school, en daar fleurde ze enorm van op. Ik hoop dat ze dit jaar ook weer gaat.



_________________
2 dochters: 2010 en 2013
Offline
 Profiel Stuur privébericht  
 
 Berichttitel: Re: Groep 6 2019/2020
BerichtGeplaatst: 09 nov 2019, 14:24 
Volwassene

Geregistreerd: 16 dec 2013, 10:15
Berichten: 4143
Op zich kunnen we haar ook wel uitleggen waarom er zoveel herhaling en uitleg is. Ze weet dat veel kinderen meer van dat nodig hebben en sommigen veel meer. Haar beste vriendin is bijvoorbeeld dyslectisch en moet voor veel vakken keihard werken en dat ziet en snapt dochter ook. Ik denk dat het al scheelt dat ze dit inziet. Neemt natuurlijk niet weg dat het voor dochter vervelend is dat ze vaak moet wachten op de rest. Een stukje lezen is misschien wel een idee.
Wat fijn, die plusklas op school. Ik hoop ook echt dat dochter naar die externe mag en er van opknapt. Ze zit nu wel in het plusprogramma van school. Ze heeft eens per 2 weken uitleg over nieuw werk en ze gaat dan met de andere kinderen wat spelletjes doen. Ze werkt zelfstandig aan het werk in de klas en dat gaat heel goed. Maar het kost haar gewoon niet zoveel moeite. De externe plusklas heeft daarnaast ook wat meer ruimte voor eigen creatieve inbreng in de ruimste zin van het woord. En dochter is enorm creatief.
Ik ben ook wel wat milder naar de school gaan kijken....natuurlijk kunnen ze meer doen voor kinderen als dochter en natuurlijk valt er voldoende te verbeteren. Maar het is ook gewoon moeilijk. Zeker in klassen van 30+ met enorme niveauverschillen. Dochter, een slimme, gemotiveerde en serieuze leerling, is dan een zegen in een klas, maar de valkuil is dat ze misschien soms over het hoofd wordt gezien. En ze is ook nog eens klein van stuk. ;)



_________________
Moeder van drie meiden.
Offline
 Profiel Stuur privébericht  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
 Pagina 4 van 11 [ 220 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 11  Volgende


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar: