Het is nu 26 aug 2019, 01:29

Pagina 1 van 1 [ 9 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Tussenjaar 2019/2020
BerichtGeplaatst: 14 aug 2019, 22:14 
Volwassene

Ik geloof dat dit topic nog niet bestaat.... weet ook niet of het thuis hoort bij BS bovenbouw of VO :lol: dat mogen de moderatoren dan beslissen.
Maar ik start het maar hier. Zijn er meer ouders met kinderen op een tussenjaar komend jaar? Het lijkt me leuk om te schrijven en ervaringen uit te wisselen!

Onze oudste start komend jaar hóógstwaarschijnlijk op een tussenjaar. Dit is allemaal de afgelopen week besloten... Deze zomer is mijn oudste getest, vorige week kregen we de uitslag. Op basis daarvan heeft de tester ons de tip gegeven voor een tussenjaar. Niet in onze stad maar deur tot deur ongeveer 30 min. Maandag contact opgenomen, dinsdag gesprek, vandaag gehoord dat de basisschool er achter staat en vrijdag gaan we met oudste daar praten...... niks aan de hand toch? Behalve dat a.s. maandag de scholen bij ons weer beginnen :shock: :shock: :shock:

Ik hoop dat er meer ouders zijn met kinderen die of volgend jaar beginnen, of ervaring hebben.
groetjes

Profiel Stuur privébericht  

Berichttitel: Re: Tussenjaar 2019/2020
BerichtGeplaatst: 15 aug 2019, 03:51 
Volwassene

Hi yolalala! Hier nog geen kinderen die aan een tussenjaar beginnen, maar dochter heeft het er wel over om na haar eindexamen een half jaartje te willen werken en een half jaar te willen reizen. Maar dat is wel een heel ander soort tussenjaar dan waar jij het over hebt, vermoed ik?

Ik ben heel benieuwd wat je dochter precies gaat doen en met welk doel? Was ze al klaar met de basisschool?

BerichtGeplaatst: 15 aug 2019, 13:00 
Volwassene

dit jaar nog niet. ze zit nu in groep 7 maar zoals het nu lijkt start dochter volgend jaar of jaar daarna in een tussenuur. intermezzo heet dat hier. Ik ben heel benieuwd naar je ervaringen.

BerichtGeplaatst: 15 aug 2019, 22:31 
Volwassene

Boom schreef:
Hi yolalala! Hier nog geen kinderen die aan een tussenjaar beginnen, maar dochter heeft het er wel over om na haar eindexamen een half jaartje te willen werken en een half jaar te willen reizen. Maar dat is wel een heel ander soort tussenjaar dan waar jij het over hebt, vermoed ik?

Ik ben heel benieuwd wat je dochter precies gaat doen en met welk doel? Was ze al klaar met de basisschool?
Ander tussenjaar idd :lol:
Ja, oudste is versneld van 4 naar 6, dat ging goed. Afgelopen jaar groep 7, maar ze haakte steeds verder af. doorgetoetst, bleek II tot 1+ scores te halen op cito m8. ... met school overlegd voor passende oplossing, school wilde graag meedenken maar kwam met een leskist en 1x p/w 30 min met de ib-er.... gaf ons niet echt een gevoel van vertrouwen.
Afgelopen zomer getest en van tester de tip voor het tussenjaar gekregen. Gelukkig kon ze daar terecht! Maar nu gaat alles in een sneltreinvaart.... vandaag definitief groene lichten gekregen van oude en nieuwe school en maandag moet ze beginnen!

BerichtGeplaatst: 15 aug 2019, 23:03 
Volwassene

Nycave schreef:
dit jaar nog niet. ze zit nu in groep 7 maar zoals het nu lijkt start dochter volgend jaar of jaar daarna in een tussenuur. intermezzo heet dat hier. Ik ben heel benieuwd naar je ervaringen.

Ik ook! :lol:

BerichtGeplaatst: 21 aug 2019, 21:39 
Volwassene

Lees graag even mee...
Hier groep 7 officieel maar dit jaar ook al gedeelte groep 8.
Volgend jaar misschien tussenjaar ipv groep 9

BerichtGeplaatst: 21 aug 2019, 23:05 
Volwassene

Hi vlindertje en Nycave
waarschijnlijk ga ik hier niet verder schrijven... wordt toch een beetje een soloexpeditie zo :lol:
Ik heb me aangesloten bij t groepje van de brugklas. we delen toch veel dezelfde ervaringen, vandaar. Maar vooralsnog bevalt het geweldig! Mijn meisje is centimeters gegroeid, pakt spontaan 'savonds haar tas in, staat 'sochtends zonder tegenzin op, nog geen geklaag of gemekker gehoord... en ze komt zó enthousiast uit school! meteen in de groepsapp, heb ook t idee dat ze vooralsnog prima in de groep past. Het was echt een hele goede beslissing tot nu.

Mocht je meer willen weten, pm me gerust!

BerichtGeplaatst: 23 aug 2019, 15:59 
Volwassene

oh fijn! Ik ga zeker af en toe even meelezen dan en ik weet je te vinden als er hier meer duidelijkheid over is.

BerichtGeplaatst: 23 aug 2019, 19:50 
Volwassene

Begrijpelijk!

Hoop ervaringen mee te krijgen.
Wij gaan binnenkort maar gesprek aanvragen om mogelijkheden te bespreken, nog even zonder overleg school om voor ons zelf iig deze optie goed bekeken te hebben.
Op onze school gebeurt het vrij vaak dat kinderen een jaartje langer blijven en zo groep 9 doen maar aangezien hij nu al twee jaar op fulltime HB onderwijs niet goed te werken en leren komt vragen wij ons sterk af of hij niet meer gaat hebben aan een tussenjaar waar men juist erg de insteek heeft om aan deze zaken te werken

Pagina 1 van 1 [ 9 berichten ]