Het is nu 26 jun 2019, 12:13

Pagina 15 van 17 [ 328 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 12, 13, 14, 15, 16, 17  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: Groep 8 2018/2019
BerichtGeplaatst: 31 mei 2019, 07:26 
Volwassene

Oh herkenbaar! Mijn dochter heeft ook een aantal meiden in de klas waar ze echt niets mee heeft, maar mijn zoon heeft echt een rampzalige groep 8 (ze zitten allebei in een groep 6, 7 en 8 ) met een paar meiden (en ook 2 jongens) met erg krengerig gedrag. Ik ben al vaker naar school geweest om over hun streken en getreiter te praten. Alleen gebeurde er meestal weinig mee.
Ondertussen hebben er zoveel anderen ook geklaagd, dat school er nu niet meer omheen kon en een aantal van die kinderen met hun ouders op school op gesprek moest komen.
Maar goed, mijn dochter moet dus ook met zijn groep 8 op kamp en de musical doen. Die meiden uit haar groep gaan wel individueel en zijn in de klas zelf ook redelijk, maar zet ze bij die meiden uit die groep van mijn zoon en ze doen alles om erbij te horen en zijn dan ook niet zo aardig meer.
Gelukkig heeft mijn dochter wel een goede vriendin in groep 8 die niet zo is. Ze heeft/had verder vooral vrienden en vriendinnen uit een hogere en 1 lagere groep. De helft is versneld en zit nu op het VO en verder zijn er nog 2 van school vertrokken dit jaar.
Maar mijn dochter staat er ook boven en blijft gewoon zichzelf en dat vind ik ook heel sterk met zulke groepsdruk.

BerichtGeplaatst: 03 jun 2019, 13:33 
Volwassene

Joza, wat een toffe dochter heb jij! Een meisje dat stevig in haar schoenen staat is geweldig!

Profiel Stuur privébericht  

BerichtGeplaatst: 03 jun 2019, 14:31 
Volwassene

Knap van je dochter Joza!

Jongste heeft een drukke week met zijn spreekbeurt en fietsexamen (moet herkansen na een blunder vorig jaar). We moeten woensdagmiddag nog maar eens gaan oefenen.... Eerst vandaag en morgen verder met zijn spreekbeurt. Hoewel we vanavond ook wel even zouden kunnen oefenen. Fietsenrek staat toch op de auto en vanaf 18u kan ik gratis parkeren.
Vandaag gingen ze nog iets bezoeken in de stad. Volgende week schoolkamp en verder zijn ze druk met de musical. Ze moeten ook zelf de rekwisieten regelen of maken...

BerichtGeplaatst: 03 jun 2019, 19:37 
Volwassene

Oh dat fietsexamen. Dat heeft mijn dochter natuurlijk overgeslagen en ergens baal ik er wel van. Vanochtend rolde ze zonder te kijken het fietspad over terwijl er een snorfiets aankwam. Die was weliswaar door rood gereden, maar die fratsen die ze soms uithaalt in het verkeer, zijn niet heel goed voor mijn hart...

BerichtGeplaatst: 03 jun 2019, 20:18 
Volwassene

Dochter is vandaag op kamp gegaan, en ze heeft net gebeld, het is leuk, alles gaat goed. Ik was eigenlijk verbaasd dat ze belde, want vijf dagen sterrenwachtkamp heeft ze helemaal niet gebeld. Maar misschien dat iedereen ging bellen, of dat ze van de juf even moest bellen. Maar ik ben blij om te horen dat het goed gaat.

BerichtGeplaatst: 03 jun 2019, 20:22 
Volwassene

Fijn dat alles goed gaat en leuk dat je haar even kon spreken!

Bij ons mocht er niet gebeld worden. Alle mobieltjes moesten thuis blijven en contact ging alleen via de post en elke avond een verslag plus foto's op de mail.

BerichtGeplaatst: 03 jun 2019, 23:04 
Volwassene

Bij ons mogen mobieltjes niet mee. Fietsexamen niet halen, is niet mee heen fietsen maar verplicht in de auto. Jongste vindt het fietsen wel gezellig dus wil het wel halen. We zijn niet meer gaan oefenen maar mijn idee voor wat filmpjes voor zijn spreekbeurt werd goed gekeurd dus die zijn we op de fiets gaan maken.

BerichtGeplaatst: 04 jun 2019, 06:51 
Volwassene

Zo, da's best streng, heb ik nog nooit gehoord, dat je je fietsexamen gehaald moet hebben om mee te mogen fietsen. Er is wel wat voor te zeggen, dan wordt het wel serieus genomen.
Bij ons was er geen praktijkexamen, alleen theorie.

Wij hebben deze week avondvierdaagse. Ik heb gisteren 10 km met dochters klas gelopen. Ze zullen de prijs voor netjes lopen (echt hoor, die hebben ze hier.... :shock: ) wel weer niet winnen, maar wat hebben ze lol en wat zijn ze gezellig. Een heerlijk ongeregeld zootje.

BerichtGeplaatst: 04 jun 2019, 07:05 
Volwassene

Mobieltjes mochten ook niet mee. Ze belde met de telefoon van juf. Daarom was ik ook zo verbaasd dat ze belde, op dat andere kamp kregen ze hun electronische apparaat één uurtje per dag.

Dochter heeft wel een mobiel, maar gebruikt die nauwelijks. Hij ligt meestal leeg in een hoekje.

Inderdaad streng, mbt fietsexamen. Hier hadden ze dat vorig jaar, en ze zijn op kamp met de auto gaan, wat ik jammer vind, want ik vond het fietsen leuk. Maar ik geloof dat de juffen het niet echt zien zitten. Ze hadden een les over agrarische voertuigen gehad bij een rijschool in de buurt en dat was een stukje fietsen, maar dat was blijkbaar al een drama.

Dochter heeft me verbaasd over hoe zeker ze is nu op haar nieuwe fiets, bij elke vorige fietswissel was het echt een tijdje wennen. Ze is ook wel netjes in het verkeer, maar we moeten even goed wel nog flink wat fietsen, zodat we haar met een gerust hard naar school kunnen laten fietsen.

BerichtGeplaatst: 04 jun 2019, 09:09 
Volwassene

Grappig hoe dat zo per kind kan verschillen, hoe verkeersveilig ze zijn.
Mijn dochter is dat echt nog niet. Terwijl ze al sinds haar 7e zelf mee naar school fietst door een redelijk drukke stad. Ze mag nu ook zelf naar huis fietsen en dat gaat op zich wel goed omdat ze de route goed kent. Maar er hoeft maar een ambulance of traktor langs te rijden en ze is afgeleid. Ze stopt ook niet bij alle haaientanden.

BerichtGeplaatst: 04 jun 2019, 12:38 
Volwassene

Wat een gedoe in al die klassen met krengerig gedrag. Volgens mij is dat ook wel een beetje de leeftijd. Ik hoor het vooral uit de parallelklas heel veel. Oudste lijkt denk ik een beetje op de dochter van Joza, ze past zich niet aan en blijft zichzelf. Met het gevolg dat er niet bij hoort in de groep maar ook niet gepest wordt. Ze heeft een paar vriendinnen. Gisteren was ik mee met een uitje, 13 km enkele reis fietsen naar een museum. Na afloop was weer bevestigd dat ik nooit juf moet worden :wink: . Maar ook daar zie je dat Oudste gewoon lekker zichzelf blijft en goede vragen blijft stellen ondanks de rollende ogen van driekwart van de klas.

Afgelopen lang weekend had Oudste haar eerste zeeverkenners kamp, met wedstrijd. Ze heeft het zoooooo goed naar haar zin gehad. Op elke foto staat ze breeduit te lachen. Ze was de jongste maar dat is juist fijn voor haar. Echt een schot in de roos, een groep waar ze geaccepteerd wordt zoals ze is, en de rest ook.

Gisteren had Oudste een leuke metafoor over groep 8 toen ik zei dat ze nog even moet doorbijten. ‘Groep 8 is als een appel. Het begint best lekker en zoet. Maar het wordt steeds zuurder en harder. Nu ben ik bij het punt dat het bijna niet meer te doen is op nog hapjes te nemen. Af en toe zit er ineens wel een sappig stukje tussen. Als we met de musical bezig zijn.’
Het is alleen nog maar herhaling en ze vindt het dus vreselijk. Ze was net begonnen met nieuwsbegrip D. Dat vond ze heel leuk. Echte teksten en open vragen. Maar ze moest stoppen omdat het voor de juf niet te doen is om het na te kijken :? . Verder heeft ze nog Frans, dat vindt ze wel aardig. Maar verder echt uitzitten. Binnenkort laat ik haar denk ik een dagje spijbelen, gaan we gezellig samen shoppen.

BerichtGeplaatst: 04 jun 2019, 12:43 
Volwassene

Ze gaan op de fiets op kamp en dat is 22 /25 km ongeveer, best wat berg op en af en het laatste stukje door Belgie. Ze krijgen een hele goede rondleiding op de Amerikaanse militaire begraafplaats in Margraten o.a. Ze fietsen in groepjes van 4/5 kinderen met 1 volwassene. Ik vind het wel fijn dat ze fietsexamen verplicht stellen. Heb in het jaar dat de oudste het deed, mee gecontroleerd bij het examen en er zijn kinderen waar ik echt nooit mee dat stuk zou gaan fietsen. Ook kinderen waarbij de ouders het probleem niet zagen...

Elishug. Ik denk dat mama dochterdag best een goed idee is!

BerichtGeplaatst: 04 jun 2019, 16:28 
­

ElisHug schreef:
Het is alleen nog maar herhaling en ze vindt het dus vreselijk. Ze was net begonnen met nieuwsbegrip D. Dat vond ze heel leuk. Echte teksten en open vragen. Maar ze moest stoppen omdat het voor de juf niet te doen is om het na te kijken :? .

Is de juf wel bereid om de D teksten + opgaven + antwoorden te printen? Dan kan ze het zelf nakijken. Eventueel mee naar huis nemen om samen thuis te bespreken.

BerichtGeplaatst: 04 jun 2019, 16:52 
Volwassene

Bij ons op school geven ze helemaal geen Nieuwsbegrip D, dochter is er eigenlijk al een jaar aan toe, maar helaas is het nog steeds C. Ze zeggen dat ze het niet in huis hebben, of niet meer dan één niveau hoger willen gaan.

Wat fijn dat jullie kinderen boven al het geneuzel kunnen blijven staan. Dochter doet ook haar eigen ding en daardoor valt ze niet in de groep, maar helaas zie ik dat ze daardoor ook slachtoffer wordt.

BerichtGeplaatst: 05 jun 2019, 09:51 
Volwassene

Even een niet hb gerelateerd vraagje, zijn jullie kinderen vaak alleen thuis, en dan bedoel ik niet alleen een uurtje ofzo, maar een hele dag. Dochter komt vandaag terug van kamp en mag morgen thuis blijven als de rest van de school op schoolreisje gaat. Ook heeft ze de laatste week alleen op maandag en dinsdagmiddag nog school en de rest van de week is ze vrij.

We vetrouwen dochter wel met het thuisblijven, maar ik vind het voor haar niet fijn/leuk, en ik zit morgen niet echt relaxt op mijn werk ben ik bang.

Helaas zit ik erg krap in mijn vrije uren en is manlief weg voor zijn werk. Maar ook voor volgend jaar in de vakanties vind ik het een ding. Misschien ben ik wel een ontzettende miep hierin. Ze gaat waarschijnlijk de hele dag lezen, dus misschien moet ik het gewoon los laten.

BerichtGeplaatst: 05 jun 2019, 10:26 
Volwassene

Sinds groep 7 regel ik geen oppas meer voor mijn jongste met studiedagen, en dan is zij dus inderdaad alleen thuis. Ze vindt het niet erg en zal geen gekke dingen doen. En toen ze jonger was niet alleen, maar wel samen met grote broer of zus. Ik heb daarmee gewacht tot ze zelf aangaf dat ze het niet erg of eng vond. Zolang zij t nog te spannend vond heb ik voor oppas gezorgd.
We zijn zelfs pas een hele nacht weggeweest, in Londen, terwijl de kinders (17, 15 en 11) alleen thuis waren.

Eekhoorntje schreef:
Bij ons op school geven ze helemaal geen Nieuwsbegrip D, dochter is er eigenlijk al een jaar aan toe, maar helaas is het nog steeds C. Ze zeggen dat ze het niet in huis hebben, of niet meer dan één niveau hoger willen gaan.
.

Dat ze het niet in huis hebben in onzin. Nieuwsbegrip download je elke week gewoon van de website. Alle niveaus zijn gewoon te downloaden als school een abonnement heeft. Dat ze het niet willen doen is een ander verhaal, en dat kan misschien een goede reden hebben, maar dat ze het niet hebben is kolder.

Laatst bijgewerkt door Von op 05 jun 2019, 10:46, in totaal 1 keer bewerkt

BerichtGeplaatst: 05 jun 2019, 10:37 
Volwassene

Ik laat de oudste twee eigenlijk nooit langer dan een uurtje alleen thuis. Oudste zou het denk ik wel kunnen, maar het komt gewoon weinig voor dat ik langer dan een uur van huis ben. Als het langer dan een uur is, dan zijn we vaak met z'n allen weg.

BerichtGeplaatst: 05 jun 2019, 15:07 
Volwassene

Mijn jongste is regelmatig 1 tot 3 uur alleen thuis. Hele dagen vind ik wel erg lang en ongezellig voor hem. De middelste en oudste mogen dat wel. Maar het is zelden nodig.
Meestal is de buurvrouw thuis (die werkt van huis uit en haar man werkt ook regelmatig thuis maar daar moeten ze in het Engels verduidelijken als er wat is) net als dat ik vaak thuis ben voor haar kinderen.

Spreekbeurt van jongste ging goed, ondanks dat zijn filmpjes niet werkten. Hij had een 8.5 dus tevreden jongetje (en dan is mama het ook).

BerichtGeplaatst: 05 jun 2019, 15:12 
Volwassene

Alleen thuisblijven vind ik ook geen probleem en mijn kinderen ook niet. Mijn dochter gedraagt zich ook netjes, dus die blijft gerust een aantal uur alleen. Een hele dag was nog niet eerder nodig, maar dat zou ook wel gaan.

Ze hadden hier alleen op school verkeersexamen theorie, geen praktijkfietsexamen. Met schoolkamp is het ook de bedoeling dat ze gaan fietsen, de hele groep en 2 volwassen begeleiders, iets te weinig naar mijn zin.
Hier mogen ze op schoolkamp ook nooit mobieltjes mee, al houdt niet iedereen zich daar aan.

Bloemetjes, jammer van de filmpjes, maar fijn dat het goed ging.

BerichtGeplaatst: 06 jun 2019, 12:51 
Volwassene

Bloem, fijn dat het goed ging!

Eekhoorn, mijn oudste twee vinden het prima om alleen een middag thuis te zijn. Volgens mij gamen ze dan vooral en eten de koektrommel leeg. Zoon van tien vindt een half uurtje alleen prima, maar langer moet het niet duren. Hij heeft gezelligheid van zijn ouders nodig. :D

Hier gaat alles prima. S en H zijn op kamp en ik vind het maar wat stil thuis. Derde zoon en dochter missen de broertjes enorm en ik kan zelf ook niet wachten tot ze weer thuis zijn. Gelukkig krijgen we elke dag foto's gestuurd door de leiding en ik geloof dat ze het gezellig hebben.

De nieuwe school heeft de boekenlijst en lijst met benodigdheden gemaild. Oef! Twintig schriften, geo-driehoek, passer van merk x, rekenmachine van merk y, woordenboeken Frans, Latijn, Grieks en Engels mogen gewone Prisma'tjes zijn en de Bosatlas hoeft niet apart gekocht te worden als we de editie uit jaar z in huis hebben. Die hebben we dus niet. Wel heb ik de Atlas van Blaauw, maar ik geloof niet dat die afdoende is.

Wat wel fijn is, is dat de boeken niet op school hoeven te worden opgehaald. De leverancier levert ze voor de deur af. Ik had a posteriori gedacht dat fietsen met een loodzware boekentas een vorm van mishandeling is, dus ik juich deze moderne vorm toe. :D

Pagina 15 van 17 [ 328 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 12, 13, 14, 15, 16, 17  Volgende