Het is nu 15 sep 2019, 22:18

Pagina 14 van 17 [ 334 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: Groep 8 2018/2019
BerichtGeplaatst: 14 mei 2019, 07:06 
Volwassene

Top Elishug! Fijn ook Jamathi! Lekker ontspannen het jaar afmaken.

Ik vond kaften altijd leuk, en die washitape zie ik mijn dochter ook wel toepassen. Die had op haar verjaardag lijstje dat al staan voor andere dingen thuis.

Bedankt voor jullie inzichten over tas/schoolspullen.

Profiel Stuur privébericht  

BerichtGeplaatst: 14 mei 2019, 08:50 
Volwassene

Gefeliciteerd Jamathi en ElisHug! Met de toelating op VWO plus en de mooie Cito score.

Wij krijgen, dacht ik, ook ergens deze week de score van de eindtoets. Ik ben er niet mee bezig. Ze heeft al een VWO advies en ik schat zo in dat ze hem niet goed heeft gemaakt. Alleen al gezien het feit dat er wat hiaatjes zijn bij rekenen (wordt aan gewerkt, niet door school, helaas, die signaleren alleen).

Kaften vond ik ook altijd een leuk werkje en oudste vroeg onlangs hoe dat moest. Dus dat ga ik haar leren. Verder de tip gegeven dat je redelijk saai en effen kaftpapier zelf kan opleuken met tekeningetjes enzo. Dat deed ik altijd. En ik had zelf ook een zwarte Eastpak. Ik droeg alleen maar zwart. Ik was niet zo'n vrolijk typje. :mrgreen:

BerichtGeplaatst: 14 mei 2019, 11:25 
Volwassene

Mooi nieuws Jamanthi en Elishug, gefeliciteerd!

Haha, veel verschillende meningen dus over rekbare kaften en over kaften zelf. Dat nog zoveel mensen het leuk vinden! Wie weet vindt mijn dochter het ook wel leuk, dat was nog niet bij me opgekomen :eh: :laugh:.

BerichtGeplaatst: 14 mei 2019, 13:33 
Volwassene

Dochter heeft al 4 jaar lang vol interesse meegekeken met het kaften van haar broers. Ben benieuwd of enthousiasme nog steeds groot is als ze er zelf straks ook aan moet :lol:

We hebben wel al een nieuwe fiets gehaald. Hebben we bij alle kinderen eind groep 8 gedaan.
Dochter heeft wel al her en der gekeken of er schoolspullen in de winkel lagen, maar voorlopig nog niks gezien. Tas heeft nog niet zo'n prioriteit bij haar om uit te zoeken.

Rekbare kaften worden hier door de jongens met liefde gebruikt voor niet al te grote boeken met een harde kaft of kleine boekjes (antwoordenboek wiskunde). Kartonnetjes heeft bij hun nog niet gewerkt, dit wordt nog gekaft. Er zijn idd speciale etiketten voor.
Zonen zijn vooral voor alle boeken een bepaalde kleur en verder weinig tierlanteintjes eromheen. Acht de kans groot dat dit bij docher anders zou kunnen zijn.

z 2007 groep 8

BerichtGeplaatst: 16 mei 2019, 10:09 
Volwassene

Ik denk dat als ik dochter vertel van het opleuken van kaften met washi tape, dat ze helemaal los gaat. ;)

Vandaag krijgt dochter de uitslag van de eindtoets mee naar huis. Ze zei dat ze hem erg makkelijk vond. Wat mij betreft kan het nog alle kanten op...

Van de week hadden wij een erg prettig gesprek met de aanstaande mentor van oudste. Oudste komt in een klas van 26 kinderen. Dat is een verademing bij de 30/32 kinderen die we gewend zijn. Verder gaf de mentor aan dat veel kinderen alleen naar het gymnasium komen en dat velen er opbloeien na een (wat) lastige tijd op de basisschool. Ze heeft verteld waar ze heen gaan met het brugklaskamp. Oudste zal de jongste leerling in de klas zijn, maar er zijn wel wat 11-jarigen in de klas. De HB coördinator zat er ook bij. Oudste zal les van haar krijgen en daardoor kan ze oudste extra in de gaten houden. We gaan gewoon lekker opstarten en dan zien we vanzelf wel wat en of er iets nodig is, aldus de mentor. Heerlijk, zo relaxed.

Edit: er kwam mavo/havo uit de eindtoets. M'n voorgevoel was dus juist.

BerichtGeplaatst: 17 mei 2019, 09:47 
Volwassene

Hier staan bij de Hema nu bakken met 10 producten van schrijfwaren/schoolspullen voor 2 Euro.
Nou, dus toch maar vast gaan inslaan, multomappen, rekbare kaften, speciale etiketten voor rekbare kaften, schriften, buigbare lineaal, gummen, pennen, potloden, buigbare lineaal en de hele reutemeteut. Over een paar weken betaal ik makkelijk 2 Euro alleen al voor een multomap en mijn dochter boeit het niet als iets van vorig seizoen is. Ze heeft zelf vanalles uitgezocht.

Mijn dochter had de eindcito niet heel goed gemaakt. Had ook niet anders verwacht, want ze lopen normaal ook altijd van I t/m V (dyslexie). Maar goed, dat had toch geen gevolgen. Als school het vond afwijkend van wat ze zelf dachten, moest je op gesprek komen, maar dat was niet het geval.

Hier komt ze straks op het VO in een klas met 23 kinderen. Ook erg blij mee.

BerichtGeplaatst: 21 mei 2019, 13:20 
Volwassene

https://www.nu.nl/binnenland/5901996/du ... nfout.html

Oeps.

BerichtGeplaatst: 21 mei 2019, 13:29 
Volwassene

Oeps, inderdaad!

Bij F. in de klas heeft het merendeel van de kinderen (ruim) boven het eerdere advies gescoord op de Iep,
het zal toch niet hè.... dat zou echt heel sneu zijn voor die kids.

F. had 100 punten (je kan tussen 50 en 100 scoren), en aan de "goed-percentages" op de onderdelen te zien lijkt het me
sterk dat dat niet klopt. Voor F. is het ook niet meer relevant voor haar uitstroom niveau.

Maar zou toch erg sneu zijn als je net hebt gehoord dat je toch naar de havo mag, en een week later alsnog hoort dat dat niet door gaat.

Moeder van 3 heerlijke HB-ers:
♀ (2006, 2 vwo-extra)
♀ (2007, 1 vwo-extra)
♂ (2010, gr. 7)

BerichtGeplaatst: 21 mei 2019, 13:35 
Volwassene

Wat een fout zeg.
De uitslag van 20.000 van de 75.000 kinderen die een commerciele toets hebben gemaakt klopt niet. Eigenlijk onwerkelijk :shock:

Bij dochter hebben ze de eindcito gemaakt, maar ook daar waren veel kinderen die hem beter hadden gemaakt dan het advies en zijn er wel wat adviezen (dubbele) naar boven bijgesteld. Gelukkig voor deze kinderen dus zonder consequenties.

z 2007 groep 8

BerichtGeplaatst: 21 mei 2019, 13:39 
Volwassene

Inderdaad een hele grote oeps! Dochter heeft de centrale eindtoets gemaakt, dus voor ons niet relevant gelukkig. Lijkt me vreselijk als je net een hoger advies hebt gekregen nav die toets en dat het dan weer ingetrokken wordt.

Jullie zijn echt al veel bezig met de middelbare school en spullen enzo. Ik zou nog niet weten wat we zouden moeten kopen. Ergens in juni krijgen we geloof ik een lijst. Het enige war ik weet is dat ze een chromebook krijgt. En dan wordt ook bekend in welke klas Dochter komt. 3 juli is er een proefmiddag met de nieuwe klassen.

BerichtGeplaatst: 21 mei 2019, 13:39 
Volwassene

Jamathi, hier ook de IEP en inderdaad had het merendeel van de klas de toets hoger gemaakt dan hun advies. Ik vrees het ergste. Lijkt me zo rot voor ze als hun eindadvies weer wordt teruggedraaid als het omhoog is bijgesteld.

Dochterlief had 76 punten. Maar goed, versneld halverwege dit schooljaar en wat instructie gemist. Oudste is het alweer vergeten geloof ik.

Edit: school heeft net gecommuniceerd dat het maar om 1 leerling bij ons op school gaat. Gelukkig, maar toch sneu voor het ene kind.

BerichtGeplaatst: 21 mei 2019, 14:04 
Volwassene

Bij jongste hebben ze de Cito eindtoets gedaan en daar is die fout niet gemaakt. Zijn leerkracht vond het oprecht jammer dat hij 549 had, hij had hem de 550 echt gegund en ook ergens wel "verwacht".... Jongste had ook wel heel graag die 550 gemaakt. Ik denk alleen maar, je doet het absurd goed en zit lekker in je vel dus dan ben ik gelukkig.

We kopen nog niets voor volgend jaar. Deel kan via school met korting besteld (tekendoos o.a.) en we zullen over paar weken wel een brief krijgen voor het passen van sportkleding. Dan even bedenken of ik voor de middelste extra shirtje bij bestel en voor de jongste ook meteen 2 gymshirts doe. Nu heeft middelste op maandag en vrijdag gym dus dat krijg ik normaal met shirtje gewassen (broekje vind ik niet na iedere gymles nodig om te wassen). Maar als dat dichter op elkaar zit in de week, is een tweede shirtje wel handig.

Deze week info avond voor het schoolkamp, vrijdag sportdag.... Volgens mij is het nog een week of 7 school en dan is het al weer zomervakantie. Zo voelt het nog niet als je naar buiten kijkt.

BerichtGeplaatst: 21 mei 2019, 15:27 
Volwassene

Op onze school waren er 5 kinderen waar de uitslag niet klopte. Maar juist bij degenen waarvan het advies misschien aangepast zou worden klopt het wel, dus dat is verder geen probleem. En de kinderen zouden sowieso pas morgen het advies krijgen, want de uitslag was alleen nog maar digitaal binnen en nog niet op papier. Alleen van de kinderen waarvan de score echt hoger uitviel dan verwacht zijn de ouders al ingelicht, en daarvan waren er maar 2 die eventueel het advies aangepast zouden willen hebben.

Dochter heeft hoger gescoord dan bij de advieswijzer in groep 7 (dit weet ze dus zelf nog niet, en ik ook alleen maar omdat ik op haar school werk). Ze heeft een havo/vwo-advies en is daar ook geplaatst. Het advies dat uit de iep kwam is vmbo-t/havo, 1 puntje onder havo/vwo. Vreemd genoeg had ze slecht gescoord op lezen, dat kan ze eigenlijk prima. Op rekenen, haar zwakkere kant, scoorde ze juist wel hoog. Dat is fijn, want daar heeft ze ook erg hard voor gewerkt.

Laatst bijgewerkt door Von op 21 mei 2019, 17:34, in totaal 1 keer bewerkt

BerichtGeplaatst: 21 mei 2019, 16:01 
Volwassene

Ik lees even mee. Hier een dochter, die vorig jaar, na onze verhuizing naar Nederland in groep 7 is ingestroomd. Dochter wil heel graag groep 8 overslaan en we gaan in de komende week bekijken wat de mogelijkheden zijn.

Dus nu bedenken wat wat wijsheid is en of de school van haar broer en zus een optie is. Als we er voor gaan, dan gaan we snel nog kijken of er ingeschreven kan worden. Dochter wil graag Gymnasium doen overigens. Voor VWO plus moet je volgens mij een soort toelating gaan doen, dus wellicht dat we daar een beetje laat mee zijn.

BerichtGeplaatst: 21 mei 2019, 17:56 
­

De fout met de ijking van de eindtoetsen schijnt niet gemaakt te zijn bij die 4 bedrijven die IEP etc uitgeven, maar een adviesraad, maar dat terzijde.

Bij de school waar ik op dit moment werk had 1 leerling VWO, wat Havo/vwo moest zijn.
Bij de kinderen waar het advies heroverwogen moest worden klopte het.

BerichtGeplaatst: 21 mei 2019, 18:55 
Volwassene

Ik hoorde het berichtje vandaag van de juf. Maar bij ons is het eindadvies nog niet binnen, ze hebben twee weken geleden pas de Route 8 gemaakt, en dat mocht tot afgelopen woensdag. De juf aan wie ik het vroeg ( van de parallelklas) hoopt dat het volgende week binnen komt. Ik had nl een mail van het VO met de vraag of ik de eindtoets wilde toe sturen.

Overigens zijn we wel met spullen bezig, maar krijgt dochter pas vlak voor de zomervakantie alle informatie over de klas en dergelijke, er is ook geen kennismaking voor de vakantie. En begin juni krijgen we wel informatie over de introductiedagen, maar of daar info bij zit over de spullen die ze nodig heeft is mij niet duidelijk.

BerichtGeplaatst: 21 mei 2019, 21:53 
Volwassene

Mijn dochter heeft ook de IEP gedaan en had vorige week alvast een uitdraai van de uitslag gekregen, ook al volgt het officiele papier morgen. Naar aanleiding van de uitslag is het advies aangepast van Havo/VWO, dus de nieuwsberichten maakten het wel spannend. Gelukkig vrij snel een bericht van school dat het bij hen twee kinderen betrof en dat die ouders gebeld zouden worden. Aangezien ik niets gehoord heb, denk ik dat het wel goed zit.
Een jongen zou op de toets 2 of 3 niveau’s hoger hebben gescoord. Ik verwacht dat de uitslag bij hem dus niet klopt.

BerichtGeplaatst: 23 mei 2019, 21:19 
Volwassene

Vandaag een mailtje van de directrice dat er ook bij F in de klas een aantal foutieve uitslagen blijken te zijn. De ouders hebben al bericht gehad, dus blijkbaar zit F. daar inderdaad niet bij.
Ik hoop maar dat er geen grote teleurstellingen door zijn ontstaan.

Moeder van 3 heerlijke HB-ers:
♀ (2006, 2 vwo-extra)
♀ (2007, 1 vwo-extra)
♂ (2010, gr. 7)

BerichtGeplaatst: 28 mei 2019, 20:44 
Volwassene

Hier kregen ze afgelopen vrijdag de resultaten, en waar ik in eerste instantie een klein beetje verbaasd was dat dochter HAVO/VWO, niet slecht uiteraard, maar dochter toets normaal wel aardig, en dan gaat bij mij de twijfel toch toeslaan, is ze dan wel geschikt voor het Gymnasium. Blijkt het in haar klas echt slecht te zijn gemaakt. Vol tijd Hb, alle kinderen een VWO advies van school, eentje met een dubbel advies HAVO/VWO en van de klas hadden er 8 van de 12 een VMBO/HAVO advies. Een van de meisjes is helemaal in paniek, want gaat ook naar het categoraal Gymnasium. Moeder probeert te troosten, etc. Maar de sfeer in de klas is slecht, ze hebben sinds Maart twee invaljuffen, waarvan er een duidelijk aangeeft deze klas vervelend te vinden. Beide juffen waren denk ik niet voorbereid op een klas met hoogbegaafden. Oke er zitten een paar exemplaren in. Maar kan de sfeer zoveel invloed hebben op de resultaten? Ik weet het niet, maar het lijkt me wel een ding waar de school naar moet kijken.

Ondertussen lijkt dochter wel een beetje boven de ellende te staan in de klas, maar ik zie dat ze er toch vaak buiten valt, vorige week was er een akkefietje waarbij een jongen drie andere kinderen tegen dochter opzetten, en dat vind ik dan zo vervelend. (Helpt niet dat ik zelf gepest werd vroeger). Volgende week is groep 8 kamp, en ze hebben daar 7 persoonskamers, maar ze gaan met de 5 meiden van haar klas bij elkaar, maar het lijkt wel een beetje of ze het vijfde wiel aan de wagen is. Een van de meiden weet haar goed op te stangen en nu waren twee andere aan het zeggen dat als dochter ruzie gaat zoeken zij maar ergens anders moest gaan slapen. Na iets langer hier over te hebben gepraat, bleek wel dat er met drie meiden werd bekokstooft dat ze lang wilde op blijven, en dat dochter gewoon op tijd wil gaan slapen. Dus ik hoop dat het daar meer mee te maken had. Meisje nummer 4 was toen even niet op school. Ik hoop dat ze zich niet gek laat maken door het ene meisje, en haar wat kan negeren, en dat die andere meiden dat dan in zien. (Er gaan nog 5 meiden mee van de parallel klas, maar daar heeft ze ook niet zo veel mee.)

Verder is haar fiets er, en ik hoop dat ze zo lekker enthousiast blijft over die fiets, ze zit met een big smile op die fiets. En gaat morgen weer lekker op de fiets (we gaan vrijwel altijd met de auto, helaas door mijn gestel, is 4 keer 5 km op een dag te veel voor mij), kan ze lekker oefenen zodat ze volgend jaar met plezier de 17 km kan fietsen (electrisch).

Ze heeft echt zin in volgend jaar, maar ook in kamp en musical!

BerichtGeplaatst: 29 mei 2019, 08:53 
Volwassene

Eekhoorntje, wat een herkenbare dingen schrijf je. Zoals die meiden doen, deden de meiden uit oudste haar vorige klas ook. Het is zo sfeerbepalend. Goed dat je dochter erboven staat en dat ze ondanks dat alles toch heel veel zin heeft in kamp en de musical.
Ik denk zeker wel dat de sfeer invloed op de resultaten kan hebben. Net zoals dat je eigen gemoedstoestand daar invloed op kan hebben. Als je niet lekker in je vel zit, scoor je doorgaans minder hoog op toetsen.

Jamathi, viel het uiteindelijk mee met de teleurstellingen?

Hier gaat alles z'n gangetje. Oudste geniet van de afsluitende activiteiten op school en alle extraatjes. Ze heeft onlangs een proefles cello gedaan. Ze gaat van viool naar cello switchen. Was een hele warme, vrolijke, maar duidelijke juf. Ik denk precies wat oudste nodig heeft. Het instrument past ook echt bij haar. Geeft haar zelfvertrouwen. 't Wordt wel flink oefenen in de vakantie om volgend seizoen als cellist in het volgende orkest in te stromen, maar het moet haalbaar zijn.

Op school worden er nog steeds weleens vervelende dingen tegen haar geroepen, laatst ook bij de plusklas. Had iemand commentaar op haar shirt, want dat was een nep shirt (bepaald merk). Ik kon alleen maar denken: OMG, hier ook?! Ik luister naar oudste en verder laten we het maar zo snel mogelijk weer van ons afglijden.

Pagina 14 van 17 [ 334 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17  Volgende